Új hozzászólás Aktív témák
-
nyisziati
veterán
válasz Dare2Live #16 üzenetére
"Vásárlók azt szerették UBERben, hogy hirtelen BPen 60-70%al olcsobban tudott taxizni"
Igen, meg a 27% ÁFÁ-t sem szeretik fizetni, számlát se adnak-kérnek, a munkavállalót sem szeretik bejelenteni és úgy általában semmit nem szeretnek, amit az állam a nyakukba varr.
Az állam meg időnként felszívja magát és bekeményít. Erről szól a cikk. -
dabadab
titán
válasz nyisziati #51 üzenetére
"Az állam meg időnként felszívja magát és bekeményít. Erről szól a cikk."
Ez a narratíva egy kicsivel hihetőbb lenne, ha legalább Budapest két legfrekventáltabb pontja (Ferihegy és a Keleti) nem lenne tele illegális taxishiénákkal (ez utóbbi helyen CSAK hiénák vannak). De tele vannak, amiből elég jól látszik, hogy még csak a látszat megteremtésének a szándéka sincs meg azon a téren, hogy ténylegesen fel akarnak lépni a hiénák ellen, szóval egészen biztosra vehető, hogy az Uberrel sem ez volt a problémájuk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz nyisziati #53 üzenetére
Te ugye még (velem ellentétben) egyik helyen sem probáltál meg taxit fogni, igaz?
Mert amúgy egyáltalán nem tudom mire vélni ezt a választ.Egyébként mondjuk te is kipróbálhatod, a Keleti az eléggé frekventált helyen van amúgy is, meg pénzbe se kerül: egyszerűen odamész az ott várakozó taxisokhoz és elmondod, hogy szeretnél elmenni akárhova és kártyával fizetnél (a taxisrendelet értelmében minden taxiban kellene tudnod azzal fizetni). Ez az a pont, amikor kiröhögnek. Ha meg megemlíted az áfás számla és a hatósági díjszabás kifejezéseket, akkor meg a kedves mamádat is felemlegetik.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nyisziati
veterán
Én meg a te válaszodat nem tudom mire vélni. Leírtam, hogy mi az állam problémája a jogszabálykerülőkkel, akikhez az Uber is csatlakozott (tényszerűen, nem a szövegelés szintjén!), erre te előállsz holmi taxishiénákkal?!
Azok max. olyan helyi ügyeskedők, mint a kőműves, fodrász stb., aki nem ad számlát, vagy túlszámláz stb.
Itt viszont egy olyan RENDSZERSZINTŰEN működő multinacionális vállalkozásról van szó, ami nemzetgazdasági tényezőként MEGHATÁROZHATJA egy szolgáltatás jövőjét + az állam jövedelmi számításait az adott iparágból.
A kettő nagyon nem egy szint. -
dabadab
titán
válasz nyisziati #55 üzenetére
Az a helyzet, hogy ha valahol, akkor az Uber rendszerében megvan a lehetőség arra, hogy nagyon szabályosan és nagyon átláthatóan működjön az adózás, ugyanis a pontos, jól dokumentált elszámolás eleve magának az Ubernek elemi érdeke (hogy ne vágják át a saját sofőrjei) - és egyébként a NAV kért és kapott is adatokat az Ubertől a magyar sofőrök bevételeiről.
A sima taxisok meg a legelemibb elvárásokat sem tartják be és ezeknek a betartatására nincs is nagyon sok akarat.
Ez a rendszerszint.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nyisziati
veterán
Ez ismét egy orbitális marhaság.
Az Uberben a LEHETŐSÉG volt meg, csak elfelejtették kihasználni és a legelemibb szabályokat betartani és betartatni.
A sima taxisoknak meg minden szabályt be kell tartani, csak nyisd ki a szemed. Sárga matrica? Pipa.
Évenkénti vizsga? Pipa. Személyszállítási engedély? Oké.EZ a rendszerszint.
Te valahogy nagyon fordítva látod a világot, állj már a talpadra, néha a zavaró az a szintje a trollkodásnak, ahogy rendszeresen beszólsz a topikokban. Van egy elméletem erre, szerintem megártott neked a moderátorkodás. Persze ez csak vélemény. Bár szerintem nem ártana elgondolkodni az igazságtartalmán. -
dabadab
titán
válasz nyisziati #57 üzenetére
"Az Uberben a LEHETŐSÉG volt meg, csak elfelejtették kihasználni és a legelemibb szabályokat betartani és betartatni."
Konkrétan micsodát?
"A sima taxisoknak meg minden szabályt be kell tartani, csak nyisd ki a szemed."
Ez az #55-re akar válasz lenni, hogy csak azért tünt úgy, hogy nem tartják be, mert csukva volt a szemem?
Egyébként meg egy kicsit szem elől tévesztetted a lényeget: az pedig az lenne, hogy a személyszállítás működése minél inkább a társadalom javára váljon és ebben a tekintetben az Über messze jobban teljesített Budapesten, mint a hagyományos taxivállalatok.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nyisziati
veterán
Fú...
"Egyébként meg egy kicsit szem elől tévesztetted a lényeget: az pedig az lenne, hogy a személyszállítás működése minél inkább a társadalom javára váljon és ebben a tekintetben az Über messze jobban teljesített Budapesten, mint a hagyományos taxivállalatok."
Szóval én tévesztettem szem elől a lényeget. Hmm. Akkor idézném magamat, amivel indítottam (számomra) a threadet:
"Az állam meg időnként felszívja magát és bekeményít. Erről szól a cikk."
/lényeg aláhúzva/
-
borg25
senior tag
válasz Busterftw #43 üzenetére
Többség ha választhat, hogy fizet-e adót igen vagy nem, akkor a nem mellett fog dönteni.
Az über is ezt teszi, mint minden multinacionális cég, valamelyik adóparadicsom segítségével optimalizálja az adóbevételét. A mezei taxis pedig nem. Innentől kezdve az eu über, ha még be is tartja az adózási törvényeket, akkor is közel 0%-al adózik, míg a magyar taxis a jövedelmének a felét fizeti adóba és járulékokba.
A ténylegesen munkát végző személy pedig nem hiszem, hogy rohanna a navhoz, hogy melyik nyomtatványon vallhatja be ezt a plusz jövedelmét. Tavaly ellenőrizgettek őket idehaza, sok megbukott a számlaadás miatt....Fentebb írtam, hogy mik azok a plusz dolgok, amiket bár nem mondasz ki,k de elvársz. pl biztosítás, hogyha karambolozik a sofőr, akkor legyen baleset biztosításod, a sofőr kellő képzettségű legyen stb.
De a tavalyi állami megállapítás se rossz:https://itcafe.hu/hir/uber_magyarorszag.html
nincs fuvarozói engedélyük
nem végeztek személyszállítási tanfolyamot
nem mentek át a taxisoknak kötelező szigorúbb egészségügyi vizsgálaton
amíg a taxisoknak elő van írva, hogy maximum hány éves lehet az autójuk, illetve legalább mekkorának kell lennie a csomagtartónak, addig az uberesek ezt a szabályt sem tartják beEz utóbbira mondjuk nem kötöd ki, de elvárod, hogy ne azért kapj el egy fertőző betegséget, vagy influenzát, mert az überes soför betegen is nekiállt fuvarozni, s az utazás alatt megfertőzött. Ilyenre az ember csak akkor gondol, ha már baj van.
-
Apollyon
Korrektor
"Ez utóbbira mondjuk nem kötöd ki, de elvárod, hogy ne azért kapj el egy fertőző betegséget, vagy influenzát, mert az überes soför betegen is nekiállt fuvarozni, s az utazás alatt megfertőzött. Ilyenre az ember csak akkor gondol, ha már baj van"
Jókat írsz, azonban a fentire mi a biztosíték akkor, ha egy sárga taxiba szállok be? Szerintem semmi.
Értem én, hogy az uber törvénytelen volt stb., de itthon Magyarországon, azon kívül hogy eltörölték az ubert, mivel léptek még fel az illegális/szabálytalan stb. taxizás ellen? A hiénákat a mai napig irtják?#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
dabadab
titán
"Innentől kezdve az eu über, ha még be is tartja az adózási törvényeket, akkor is közel 0%-al adózik, míg a magyar taxis a jövedelmének a felét fizeti adóba és járulékokba."
Almát az almával.
Az Über haza megfelelője nem a taxis, hanem a taxiscég és nekem úgy rémlik, hogy amikor a sajtóban ment a téma, akkor kiderült, hogy a magyar taxiscégek is erősen nullaközeli adót fizetnek.
A taxist meg az Über-sofőrrel lehet összehasonlítani, ott meg szintén az a helyzet, hogy a taxis tud adót csalni, az überes nem igazán: az összes forgalma banki tranzakciókon keresztül zajlik és az Über a NAV-nak átadta a komplett kimutatást arról, hogy kinek mennyit fizetett - ezzel olyan adózási fegyelmet tud(ott volna) megteremteni a NAV, ami tulajdonképpen példanélküli a magyar kisvállalkozók körében.
"Fentebb írtam, hogy mik azok a plusz dolgok, amiket bár nem mondasz ki,k de elvársz. pl biztosítás, hogyha karambolozik a sofőr, akkor legyen baleset biztosításod, a sofőr kellő képzettségű legyen stb."
Itt meg kellett volna hozni a megfelelő szabályokat, ez lett volna az állam dolga.
"amíg a taxisoknak elő van írva, hogy maximum hány éves lehet az autójuk, illetve legalább mekkorának kell lennie a csomagtartónak, addig az uberesek ezt a szabályt sem tartják be"
Ezeket mondjuk az Über saját jól felfogott érdekéből a saját hatáskörében tartatta be.
Vegyük észre, hogy ezek a szabályok alapvetően minőségbiztosítási célokat szolgálnak. Az Übernél is van minőségbiztosítás, ami a budapesti tapasztalatok alapján egyébként a gyakorlatban jobban működött, mint a taxisrendelet.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
borg25
senior tag
Tényleges biztosíték nincs. Csak remélni tudom, hogy valahogy szankcionálják, ha valaki fertőző betegen taxizik, s a taxisok kétszer is meggondolják, hogy kockáztassák-e az engedélyüket azért, hogy ahelyett, hogy otthon kúrálnák magukat, fertőzik az embert.
Egyetértek benne, hogy a taxizást meg lehetne reformálni. Lehetne úgy is csinálni, hogy a hiénákat, illegális taxisokat ki lehessen szűrni. Pl ha már online pénztár, akkor lehetett volna gps vevőt is pakolni bele, hogy a számlán látszódjon, hogy merre vitte a sofőr, hogy utólagosan lehessen reklamálni, miért kellett kétszer átmenni a Dunán a Blaháról a Nyugati felé. De az nem megoldás, hogy úgy irtsuk ki a cápákat, hogy bedobunk az akváriumba egy orka családot, hogy azok majd levadásszák őket, és minden más halat és fókát is.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Busterftw #49 üzenetére
Nem, végső soron óriási különbség van a között, hogy napi 8 órában a diszpécser/okostelefon visszajelzéseit figyeli valaki, hogy kenyeret keressen vagy ledobja a nagymamát a templomba, gyerekeket oviba. S igen, a telekocsizást munka jelleggel végző nem hivatásosak is megsértik ezt a szabályt (a klasszikus értelemben vett telekocsi viszont a legális zónába esik).
Az engedély megszerzése egyébként valószínűleg azért nincs túlbonyolítva mondjuk a mozdonyvezető vagy utasszállító pilóta képzéssel szemben, mert az autó mint munkaeszköz viszonylag olcsón és széleskörűen beszerezhető és pont a feketézésnek akar elébe menni a törvény azzal, hogy alacsonyan tartja a belépés jogi korlátait. Épp ezért szemtelenség, ha valaki még ezt a jelentéktelen követelményt is el akarja susmusolni.(#58) dabadab: A társadalmi hasznosság a tömegközlekedésben a méretgazdaságosság, a taxiban a magas adó. Az Über egy rossz hatásfokú személyszállító szolgáltatás, ami ráadásul még adót sem fizet - vagy ha mégis, akkor is jóval kevesebbet. Nincs szó semmiféle társadalmi mértékről, ez kizárólag egyéni hasznosság annak, aki igénybe veszi (még maga az Überes is rosszul jár sok esetben, hisze ha taxisként csinálná magasabb jövedelme lenne).
-
#65675776
törölt tag
válasz bLaCkDoGoNe #3 üzenetére
Akkro az IT cégek 99%-ával se szimpatizálj.
-
dabadab
titán
"Csak remélni tudom, hogy valahogy szankcionálják, ha valaki fertőző betegen taxizik, s a taxisok kétszer is meggondolják, hogy kockáztassák-e az engedélyüket azért, hogy ahelyett, hogy otthon kúrálnák magukat, fertőzik az embert."
A "remélni tudod" a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyáltalán nem így van, gondolom ezzel te is tisztában vagy.
"Lehetne úgy is csinálni, hogy a hiénákat, illegális taxisokat ki lehessen szűrni."
Ismét felhozom: ha a betartatás odáig nem jutott el, hogy egyetlen ellenőr elmenjen a Keleti Pályaudvarhoz és ott megnézze a taxikat, akkor egészen pontosan miről beszélünk?
DRM is theft
-
borg25
senior tag
Ez a rendelet nem azt mondja, hogy az Über nem dolgozhat az Eu-n belül, hanem, hogyha fuvart szervez, akkor be kell tartania ugyanazokat a törvényeket, mint a taxisoknak. Ez pedig szerintem teljesen korrekt, ne kivételezzünk. Az übernek most is ott lenne a méretgazdagságból eredő előnye, de az neki nem elég, ő ragaszkodik a kizsákmányolás alapú modelljéhez és, hogy nagy ívben tesz a szabályokra.
-
borg25
senior tag
A "remélni tudod" a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyáltalán nem így van, gondolom ezzel te is tisztában vagy.
Annyira nem érdekel a téma, hogy áttanulmányozzam a törvényi szabályozást. Bízom benned, hogy te utánanézel. Én csak remélem, hogy normális szabályozás esetén, ha már előírják az évenkénti egészségügyi ellenőrzést, akkor ha ellenőrzik a taxist és fertőző betegen vezet, akkor azt büntetik.
Ismét felhozom: ha a betartatás odáig nem jutott el, hogy egyetlen ellenőr elmenjen a Keleti Pályaudvarhoz és ott megnézze a taxikat, akkor egészen pontosan miről beszélünk?
Ismét csak azt mondhatom, hogy cápákat nem úgy irtjuk, hogy egy még brutálisabb ragadozót eresztünk be mellé. Ezt az ember a természetben már eljátszotta a szándékos betelepítésekkel aminek az lett a vége, hogy az őshonos fajok kipusztultak.
-
dabadab
titán
"Ismét csak azt mondhatom, hogy cápákat nem úgy irtjuk, hogy egy még brutálisabb ragadozót eresztünk be mellé"
Csakhogy ennek pont az ellenkezője volt - a gyakorlatban az Über sokkal átláthatóbban (az adóhatóság számára is) és utasbarátabb módon működött, mint a taxisok - és emiatt volt igazán fájó az, hogy kitiltották őket.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Alabástrom
senior tag
El lehet vitatkozni a részleteken, de azokban az országokban, ahol én megfordultam, magasan az Uber volt a legjobb, legszínvonalasabb, legmegbízhatóbb "taxi". Nem volt tökéletes, semmi sem az.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
borg25
senior tag
https://itcafe.hu/hir/uber_kalanick_jones.html?stext=uber
" különféle kétes kereskedelmi húzások"
folyik egy ügyészi vizsgálat, mivel egy alkalmazott szerint a vállalatnál gyakori a szexuális zaklatáshttps://itcafe.hu/hir/uber_greyball.html
y frissítik azt a szoftvert, mely abban segítette a sofőröket, hogy elkerüljék azokat utasokat, akik számukra „veszélyt jelentenek” – főképp a hatóságok képviselőit, akik a féllegálisan vagy illegálisan dolgozókra vadásznak.https://itcafe.hu/hir/titkositassal_vedekezik_a_razziak_ellen_az_uber.html
De talán a legjobb:
https://index.hu/gazdasag/2016/02/13/sharing_economy_kozossegi_gazdasag_munkavallalas_munka_foglalkoztatas/"és a folyamat többek számára hoz kiszolgáltatottságot, mint felszabadulást."
https://index.hu/gazdasag/2017/01/11/yusaf_akbar_sharing_economy_interju_ceu_kozossegi_gazdasag_megosztas_foglalkoztatas_munkavallalas/
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Az egy kicsivel egyszerűbb és őszintéb lett volna, ha azt mondod, hogy nem tudsz mondani ilyen különbséget, ahelyett, hogy idehozol egy csomó linket olyan témákról, amik nem nagyon tartoznak a témához.
A budapesti Über-központ hogyan állt pl. szexuális zaklatás szempontjából mondjuk a City Taxi irodájához képest?
Az Über foglalkoztatási modellje mennyiben másabb, mint egy átlag pesti taxiscégé?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
TomPack
őstag
Az Uber az agresszív árazásával feléli a sofőrnek szegődő autóját. Az amortizáció nem volt belekalkulálva a fuvardíjba és a seregnyi egyéb költség, amit egy taxisnak ki kell még fizetni. Így tudott olcsóbb lenni, és ebből még levonta magának a bevétel negyedét.
Ugyan ezt csinálták anno a fuvarszervezők, egymás alá licitáltak km-díjban. A taxis pedig vagy becsődölt, vagy csalt az órával, vagy nem adott számlát. Ennek a végére tettek pontot Budapesten a fix tarifával. Kiszámolták mennyi az a km-díj, amivel ki lehet gazdálkodni egy vállalkozást, hogy a fuvarszervező cégek ne essenek át a ló túloldalára.
Előtte 240 volt a nappali maximalizált, és 330 az éjszakai tarifa. Plusz-mínusz 18% = 280ft.
A főváros akarta a sárgítást, a 10 éves kort, a POS-terminált, az EU5-öt. Most az autók átlagéletkora 6 évre csökkent a 16-ról a rendeletnek köszönhetően. Valamit valamiért.
Viszont azóta minden rezsiköltség megnövekedett, ezért szertnének a taxisok újrakorrigálni. -
TomPack
őstag
válasz Alabástrom #71 üzenetére
Persze! Mert tök nagy hype-ot generálnak a médiában. Menő dolog uberezni. Aztán pár hónap múlva elkezd matekozni, és rájön, hogyha havonta 10 ezer km belvárost belevág a kocsijába, akkor 2 év múlva lekéne cserélni, de a 300 ezres fizetésből nem fog menni, mert elmegy a szervízre és a benzinre.
De nem gond, mert jönnek a helyére új versenyzők.
Ezért nem értem, hogy miért lesz buli az önvezető autó!
Miért érné meg az Ubernek saját flottát fenntartani? Így a legnagyobb az árrés, csak egy appot kell istápolni, nyomott áron kell adni a fuvart, és dől a lé. -
-
dabadab
titán
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Tudom. Én sokáig védtem őket a hasonló vitákban, de ez betette a kaput.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz #65675776 #65 üzenetére
Jelen topik nem az IT cégek 99%-áról szól.
(Btw. kinek képzeled magad, hogy megszabod nekem, kivel szimpatizáljak és kivel ne?)[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
TomPack
őstag
válasz antikomcsi #78 üzenetére
Az üzemanyag csak kis részét képezi a költségeknek. A csökkenésen kb egy huszast foghat a taxis havonta.
Viszont cserébe pl a kötelező bizti 10x-ére drágult, de találni olyan biztosítót, ahol évi 1.5, vagy 3 millióért adják a kötelezőt. Állítsd át a kalkulátorban taxi-ra a kocsidat...
A BKK-drosztdíj 4x lett drágább, a tagdíjak 2x, drágább a szervízelés, online gépnek is havi/éves költségei vannak, és már POS-terminált sem lehet venni, csak bérelni lehet. Taxióra hitelesítés, könyvelő, évenkénti műszaki vizsga ami ugye eleve drágább is mint sima autóra, tanfolyamok-vizsgák, minden drágult. Meg még ami nem jut hirtelen eszembe. Az iparűzési adó szerencsére még nem. -
#65675776
törölt tag
És most sajnálnom kellene őket? A probléma továbbra is az, hogy a szállítási költség nem áll arányban a szolgáltatás színvonalával már most sem.
bLaCkDoGoNe: Nem szab meg senki semmit, csak egy észrevétel volt. Digitális világban nem igazán lesz olyan cég, amelyiket soha sem ér majd adatvesztés vagy lopás. Függetlenül attól, hogy az adott cég mely szektorban működik.
-
TomPack
őstag
Úgylátszik kitart még az Uber pénze egyes médiáknál, és még mindig tolják a fizetett, kifordított lejárató cikkeket! Én ezt tényleg büntetném, mégha csak a kattintásszámra mennek, akkor is!
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy a taxisok képviselői nem tudnak számolni?
Azzal álltak elő, hogy legalább 10 százalékos emelés lenne jelen pillanatban indokolt a probléma megoldására. És mivel nem lehet évente a tarifát piszkálgatni, előálltak egy számukra optimális számmal a jövőre tekintve, amiről majd talán tavasszal tárgyalás lesz. -
TomPack
őstag
válasz #65675776 #83 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy sajnálni kell őket. Jelenleg a fuvardíjból jó ha 20 százalék marad a taxisnál. A többit az államnak, a biztosítónak, az NKH-nak, a BKK-nak, stb fizeted ki. Nem dolgozik nagyobb árréssel egy taxis, mint egy vegyesbolt! Nem elég csak megvenni egy liter benzint, és ráülni a kannára fuvart fogni!
A legjobban árrése a fuvarszervezőnek van a történeten, meg at Uber-nek volt! Majdnem nulla befektetésből óriás haszon. Mi a fenének kell nekik önvezető saját flotta?! Dehogy kell, csak médiahype...
A megoldás a költségek csökkentése lehetne, de Tarlós Pityu azt mondta, ebbe nem szólhat bele, piaci alapon sarcolhatja bárki a taxist, de a taxis nem szabhatja piaci alapon az árait.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Úgylátszik kitart még az Uber pénze egyes médiáknál, és még mindig tolják a fizetett, kifordított lejárató cikkeket! Én ezt tényleg büntetném, mégha csak a kattintásszámra mennek, akkor is!
Azért azt Te sem gondolod komolyan, hogy a taxisok képviselői nem tudnak számolni?"Idézném az MTI hírt:
"Dudás Zoltán az MTI-nek elmondta, hogy javaslatukról az egyeztetés megkezdődött a fővárosi önkormányzattal, a határidő szűkös, a tarifáról végül a fővárosi közgyűlés dönt. Javaslatuk elfogadása esetén a 10 százalékos tarifaemelkedés alapján 280 forintról 320 forintra emelkedne a kilométerenkénti fuvardíj, 70 forint helyett 80 forint lenne a várakozási díj, az alapdíj pedig 450 forintról 600 forintra nőne."
Ugyanez az MFOR helyszínen lévő tudósítójától:
"Jövő évi 10 százalékos tarifaemelésre tett javaslatot a fővárosnak a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) - hangzott el a Taxis Expo sajtótájékoztatóján. [...] Kérdésünkre elmondta, hogy a 10 százalék megfelelő mérték az elmúlt években tapasztalt költségnövekedés fedezetére."
Ezt legyél szíves értelmezni az alaptalan mocskolódás helyett.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
TomPack
őstag
Láttunk már MTI-s hírek között is csodát!
Mindenhol a legalább-on volt a hangsúly, és az átlagfuvaron. A rövidebb út így drágább lenne, a hosszabb pedig olcsóbb. Így átlagosan 10 százalékkal lenne drágább. Az MTI azt sem említi meg, hogy a percdíj az sebességarányos. Tehát vagy km-díj ketyeg, vagy percdíj, egyszerre sosem.
Ezt az Uber is nagyvonalúan elhallgatta, ott ugyanis egyszerre ketyegett a kettő. -
dabadab
titán
Bocs, de össze-vissza beszélsz.
Egyelőre az derült ki, hogy azt hazudtad Stökiről, hogy az Über fizeti, meg azt állítod, hogy mind az MTI, mind az MFOR tudósítója egymástól függetlenül hülyeséget írt, ráadásul ugyanazt.
"Így átlagosan 10 százalékkal lenne drágább."
Ezt konkrét számítással is alá tudnád támasztani? Mert nekem két 14%-os meg egy 30%-os áremelés semmilyen kombinációjából nem jön ki a 10%.
DRM is theft
-
jerry311
nagyúr
Nahát, kiderült, hogy ami olyan mint egy taxi, úgy viselkedik mint egy taxi, éppen csak leinteni nem lehet az utcán, az taxi.
Hogy mik vannak. -
Crafter32
őstag
Maga az app jó volt csak az Uber beletojt a szabályokba. Ubernek is van lehetősége normális taxi társaságként működni, de nyilván nem tette, mert akkor nem tudott volna ennyire nyomott áron dolgozni megkerülve minden szabályt. Nem is értem mit kellett ezen ennyit gondolkodni és miért nem tiltották ki előbb.
-
Apollyon
Korrektor
válasz Crafter32 #91 üzenetére
Csak itt most arról megy a vita, hogy az Uber Magyarországon akkor se maradhatott volna, ha minden szabálynak megfelelt volna. Ez volt a célja a derék taxisoknak, elérték.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
borg25
senior tag
-
dabadab
titán
válasz Crafter32 #91 üzenetére
Azért ne felejtsük el, hogy a dolog egy lépéssel hátrábbról úgy látszik, hogy az Űber sokkal jobb szolgáltatást nyújtott, mint azok a taxistársaságok, akik elvileg betartották azokat a szabályokat, amiknek az lett volna a célja, hogy a szolgáltatás minőségét biztosítsák.
Egyébként ebben a topikban is sokszor előjön az a "fától az erdőt" szemléletmód, miszerint nem a szabályok célja a fontos, hanem a szabályok önmagukban.
DRM is theft
-
Apollyon
Korrektor
Azt nem állítom, hogy az Uber hibátlan lenne, sőt, szerintem nagyon rossz irányt mutat maga a cég. Pláne, hogy a szemükben semmit nem fognak számítani a jelenlegi sofőrök, miután mindenhol, ahol még van és lesz Uber, ha majd megtehetik, lecserélik őket önvezető autókra.
Igen, az Uber működése a régi formájában szabálytalan. Viszont az itthon lévő taxisok nagy része is az (tisztelet a kivételnek persze). Az uberrel elégedettek voltak a felhasználók, és nem voltak rémhírek az uberrel kapcsolatban. Ellenben a taxisokról nagyon sok van, hogy milyen durván átszabják, átverik az utasokat, és lehúzzák őket pénzzel, az már csak mellékes, hogy alapból is túlárazott egy fuvar.
Viszont látom veled felesleges vitatkozni, mert te csak az Uber hibáit ismételgeted, és a taxisok sokkal több, és súlyosabb, rosszabb hibáit meg elnézed, és úgy elsiklasz felette, mintha nem is lenne.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
borg25
senior tag
Akkor kettőnk közt ebben a kérdésben az a különbség, hogy kit tartunk a kisebb rossznak. Nagyon ritkán taxizom, de szerencsére nekem még nem volt velük rossz tapasztalatom, ha lenne, lehet, hogy én is másként vélekednék.
Itt a fórumon ajánlattok egy videót ami a Diktátorok kézikönyvét dolgozza fel, és elmagyarázza, hogy miért nincsenek jó diktátorok. Röviden azért, mert a rendszer és a körülmények határozzák meg, hogy mit tehet, és egy ilyen lépés az életébe kerülne.
Ha ezt az elvet általánosítom, s nem csak vezetőkre/középvezetőkre alkalmazom, akkor az jön ki, hogy egy rendszerbe mindegy milyen embereket teszel be. Hogy jók lesznek, vagy gonoszok, az attól függ, hogy mit tehetnek meg azért, hogy életben maradhassanak. Lehetsz bármilyen jó, ha a korruptság a rendszerbe van kódolva, akkor az téged vagy bedarál, vagy inkább kilépsz a rendszerből.
Ha veszel egy kocsit 3 millióért, és azt tervezed, hogy az árát 300e km alatt vissza kell hoznia, akkor az azt jelenti, hogy km 100Ft volt csak a kocsi, amiben nincs benne a fenntartási költség, adó, biztosítás stb.
Mondjuk azt, hogy 100Ftot akarsz keresni kilométerenként. Ezzel a felállással a 280Ft/km díj nem is sok.
Havi nettó 200eFt-ot szeretnél keresni. Ehhez ha rendesen adózol 370eFt bevétel kell, ami 3700km-t jelent, 22 nappal számolva napi 168km. Ami azt jelenti, hogy naponta kb 4 órát kell tényleges vezetéssel töltened. Ebbe nincs benne, hogy a címre kell menned, nincs folyamatosan utas. Ha a 280Ft-ból nem 100Ft jut, hanem csak 50Ft, mert benzin, kocsiköltség stb, vagy inkább nettó 400eFt-ot szeretnél, akkor máris duplázódtak az értékek és 8 órát kell tényleges vezetéssel töltened.Nem ismerem a számokat, mennyi az állandó és a változó költség, de remélem sikerült érzékeltetnem, hogyha egy olyan rendszert hozunk össze ahol farkastörvények uralkodnak, akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ott csak farkasok maradnak életben. A szabályozást és a környezetet kell megváltoztatni, és akkor jó lesz.
Lehet azt mondani, hogy a környezet legyen überszerű, és ne hivatásos taxisok legyenek, hanem amatőrök laza szövetsége, akik vállalnak pár óra taxizást, hogy legyen egy kis mellékes, de ennek következményei vannak: Nem biztos, hogy mindig lesz taxi, bárhová, bármikor. Ha baj van, akkor lehet kihez fordulni, stb.
Mindenképp egy jobb rendszerre lenne szükség. -
Ed_007
aktív tag
válasz Feketelaszlo #40 üzenetére
"ha csinálok okostelefonos épülettervezést, adótanácsadást vagy légi szállítást a piacinál olcsóbb munkaerővel az is rögtön óriási innováció lesz. "
Remek példa! -
szekerkaa
csendes tag
Akik az Uber jó árait erényként jelölték meg, azt kérem, hogy képzeljék el azt a helyzetet, hogy pl. 2-3 év alatt letarolják a piacot, és szinte csak ők maradnak. A yield árazás már meg is jelent, ha jól emlékszem, a keresleti kocsihiány idején akár taxitarifa környékére/fölé is ment már az ár olykor.
ten, nine - ignition sequence start
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 50mm f/1.4 USM
- Zotac RTX 3060 12GB GDDR6 GAMING Twin Edge Eladó! 83.000.-
- Zbook Power 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe IR kam gar
- ThinkPad X13 Gen 4 13.3" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ThinkPad T14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen