Új hozzászólás Aktív témák
-
Rodi 4.80
senior tag
"...azt is hangsúlyozták, hogy a rossz teljesítményünk összefügg azzal, hogy Magyarország szegényebb a legtöbb előtte végző országnál."
Volt, hogy ennél is szegényebb volt az ország, mégis színvonalas volt az oktatás.
Drága vezetőink meg dolgoznak rajta keményen, hogy még lejjebb csússzunk. Összeszerelőországisztán. -
Miskolcer85
csendes tag
Hát Szamosfalvyné belénk verte a matekot 10 órás B fakultáció keretében! Középsuliban integrálás, deriválás, koordináta geometria, és 3x45 perc szünet nélkül! Betonkemény alapokat kaptunk. Aztán matek érettségiről 50 perc után kijöttünk, és mindenki szín ötössel zárt. Míg az alap matekosok az érettségi negyedik órája végén is ott izzadtak.... De ennek már jó 13 éve!
-
Apollyon
Korrektor
Nagyon sok területen teljesen elavult, ezeréves anyagokat oktatnak, amiket még az ük- és nagyszüleink is tanultak. A kötelező olvasmányok listáját is át kellene dolgozni, modernizálni, és a diákok nem kapnának sikítófrászt a könyvolvasás hallatán.
Ma már annyi jó könyv van, lenne mit olvasni, és még a diák is élvezné, a szövegértése, meg a helyesírása javulna, vagy egyáltalán kialakulna. Az internet nagyon jó példa rá, hogy milyen sokan vannak, akik nem tudnak rendesen írni, és nem azért mert mellégépelnek.A természettudományokról nem is beszélve. Ma még mindig túl sokan vannak, akik úgy gondolják hogy a Föld lapos.
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
fordfairlane
veterán
Az oktatás gyökeres reformjára van szükség: [link]
x gon' give it to ya
-
horush
addikt
A legnagyobb probléma ezzel a teszttel, hogy semmi nem motiválja a diákokat arra, hogy jól megírják. Emlékszem, amikor nekünk volt, mindenki csak arra várt, hogy vége legyen és le lehessen lépni. Bármilyen motiváció nélkül miért várják el, hogy érdekli a diákokat a teszt eredménye?
-
Benőke
őstag
Nyilván valóan nem a kötelező olvasmányokkal az irodalommal valamint nyelvtannal van a baj hanem a tanulás és az anyag mikéntjével... Nem Jókait kéne valamelyik modern -re cserélni, mert régóta olvassák Jókait, és a korábbi jobb teljesítményhez is ugyan ez a mű volt a kötelező mint most.
A megoldás nem az ötletek csapongásában van, hanem abban ha a megfelelő minisztériumban nem csókosok ülnének akik ajándékba kapták a lehetőséget, ámbár elképzelésük sincsen a dologról, viszont arrogánsak és pökhendik. Majd mindenki hibás csak az nem akinek ezért felelnie kéne...
Ha olyan emberek találnák ki akik nyitottak és van a hátuk mögött némi tudás is, nem pedig talpnyalók, akkor lehetne előrehaladást remélni. Ameddig belterjesen válogatnak, mindegy ki lesz ott eredmény az nem lesz. PISA pont nem a magolt anyagra kíváncsi... Hanem a megszerezhető képességekre... -
TheSaint
aktív tag
Mindig elhűlve olvasom az ilyen statisztikák eredményét, mert az életbe teljesen mást lát az ember. Szakmunkásaink keresettek Európában, magam is tapasztalom, hogy kifejezetten előnnyel indul ha valaki magyar szakmunkásként jelentkezik be külföldi céghez. Épp múlt heti hír volt az is, hogy elég előkelő helyen végeztünk az európai szakmunkás megmérettetésen.
Felsőfokú végzettséggel rendelkezőknél is többnyire jó tapasztalatom van, bár itt elismerem, hogy sokat hígult a diploma értéke, az ilyen-olyan kihelyezett szakok révén.Egy dologgal viszont abszolút nem tudok mit kezdeni, kik ezek a "hátrányos helyzetűek"?? Miben azok? Ingyen kapnak már mindent az iskolákban a tankönyvtől az ebédig, mitől is hátrányos a helyzetük? Esetleg a családi háttér lehet olyan amilyen, de az meg nem az oktatás feladata, hogy megoldja...
-
atike
nagyúr
Volt egy cikk arról korábban az egyik oldalon, hogy elég érdekes lett a mai fiatalság (14-18 éves korosztály). Totális érdektelenség, céltalanság, nincs jövőkép... Sajnos nagyon durván igaz. Suliba is eljárnak, mert muszáj, de kb ennyi. Mi sem voltunk angyalok, sőt - általánosítani sem lenne szabad de nagyon is ezt látom és hallom majdnem mindenkitől, Sajnos!
-
lev258
veterán
-
TheSaint
aktív tag
A tapasztalatom az, hogy a "hátrányos helyzet" inkább a szülőkre vonatkozik, nem a gyerekre, aki jóformán mindent ingyen és bérmentve kap az iskolában, továbbtanulásnál plusz szorzó jár neki...
Ezen az oktatási rendszer alig fog tudni segíteni, hacsak ki nem emelik valami bentlakásos iskolába..? Mondjuk akkor meg az összes jogvédő ott ajvékolna azrtlklubbon... -
dajkopali
addikt
-
lev258
veterán
A hátrányos helyzet egy külön téma, ne azt akard kiemelni a végeredményben. Valóban megállapították, hogy ilyen esetben jóval nagyobb az eltérés, inkább szakadék van.
A másik, súlyos konklúzió, hogy általánosan romlott a helyzet, olyanok között is, akiknek a családi háttere rendben van. Te meg kiemeltél néhány pozitív eredményt a diákok "krémjéből".[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
dabadab
titán
"Szakmunkásaink keresettek Európában"
Már amelyik. Vannak jó magyar szakmunkások meg kifejezetten kutyaütőek is. Van szakmunkásképzőben oktató ismerős, az nyavalyog - bár persze a tanároknál elég gyakran előfordul ez a "régen minden jobb volt" attitűd.
"Esetleg a családi háttér lehet olyan amilyen, de az meg nem az oktatás feladata, hogy megoldja..."
Lehet mondani, hogy nekik nem feladatuk, de akkor senki se fogja megoldani, ha meg nem oldjuk meg, annak meg komoly következményei vannak. (Ehhez képest a tanodák rendszerébe sikerült elég nagyot belerúgni.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Voloka
tag
Talán ha még emelnénk a tanárok fizetésén!
A családban van több gyerek, 2-os 4-es 6-os középiskolás végzős....
Nos, ha arra gondolok,hogy az elsősőknek nem hajlandók megmutatni, hogyan kell fogni a ceruzát, a 6-osra soha, de soha nem szóltak rá, milyen magasan kell tartania írás olvasás közben a fejét!
Ha olvasnak, bármit, soha, de soha nem mondják el,mik azoknak a szavaknak az értelme, amit olvasnak!
A gyerek tudja, mi az enter vagy a shift, de nem tudja mi a pendely, a teknő, ....stb.! Nem értik a meséket, mert nem mondják el az abban található szavak, mit is jelentenek! Itt a szövegértés nagy problémája! A negyedikessel pont ezt játszom végig, amit a tanárnak kellene elmondania, azt én magyarázom el.
Kurvára nem tanítanak! Ez nem kormányzat, nem párt állás dolga!
Ez a trehány munkavégzés! ( Tisztelet a néhány munkáját eredményesen végző pedagógusnak!)
Mikor a gyerek felsőbe kerül, megy a csata, elvinni másik iskolába, mert ott jó az oktatás! Értjük? Ott jó!
Pedig semmivel sem több fizetés, ugyan az a tanterv..stb. De ott jó az oktatás!
Tetszik érteni? -
nagyúr
Aggódom gyermekeink jövőjéért!
Thanos was right.
-
Carasc0
őstag
Én, mint 7 éves pedagógusi pályán eltöltött idő alapján szeretnék véleményt kreálni!
1. A tanulókkal szemben alkalmazott motívációs eszközök hatékonyságának komoly ára van. Annó a tanulót nem kellett győzködni hogy menjen el egy házi matematika versenyre, most meg a tehetséges is azt kérdezi vissza a hogy mi a nyeremény? Hát kisfiam 5-ös. Ja akkor nem jövök. De ha felmentést kapna matekból vagy amiből gyenge képességű, akkor az már ízlene nekik.
Nem beszélve arról, semmi nem érdekli őket. Én informatikát tanítok a legnagyobb hivatásérzettel (tehát nálam van elmélet+gyakorlat és kevés a játék vagy ki kell érdemelni a játékot). Több száz tanuló ment át a kezem alatt, és 2 kezemen meg tudom számolni, hogy ki az egyáltalán ilyen irányba akar/akart továbbtanulni, vagy igazán tehetséges. Na most ha ez az infóra igaz, akkor mi a helyzet matekból vagy magyarból? Elképesztő. A tanulók lusták, kifogásolnak mindent, bántani nem lehet őket, a szülők mindig melléjük állnak, jogaikat tudják de a kötelességeiket nem, és mindig keresik a kibúvókat.
Ez a teszt ahogy a kompetencia semmire nem való.
Kompetencia: Motíválás szinte lehetetlen! Maximum megmondod a megoldást neki mikor írják. Ugyanis a kompetenciára nem lehet jegyet adni, így a tanuló totális tehernek fogja fel. És még csak nem is mondható meg nekik hogy: "Azért kell jól kitölteni mert iskolaérdek!"
Szóval a teszt szerint egyre hülyébbek a tanulók? Kinek a hibája? Tanároké? NEM! A tanulóké. A memóriájuk katasztrófális. Amit ma megtanul holnapra elfelejti. A nyári szünet teljesen low format. Szülői hátteret és támogatást már nem is említem. Mi még terhelhetőek voltunk. Most meg 5. osztályban is az ABC-t kell ismételni.
Nem kétlem hogy sok a teher. De én affele kacsintgatok, hogy a mai diákok nagyon táposak! Igen azok! Inkább eljár mindenféle sakk-szakkörre meg a lakatlan-szigetes társkeresőkre (LOL) minthogy leülne a fenekére és tanulna. Persze a mi sulink sportjellegű. Egyenesen halálom mikor a tanuló nincs hetekig mert sport-tábor meg edző izék, és mikor esetleg megjelenik a suliban és közlöm vele hogy HÉÉÉ kéne írni dolgozatot mert nincs jegyet, egyből bedobja hogy JAJ TANÁR ÚR DEHÁT ÉN HIÁNYOZTAM.
Meggy a tortahabon: Pótlás szót nem ismerik. Hiába betegek, arra is lusták, hogy elkérjék a leckét. Miről beszélünk akkor?
Köszönöm a figyelmet!
U.i.: Vannak kivételek de azért nem mindig a tanári oldalt kellene hibáztatni. Főleg aki nincs benne!
Atike: +1
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
TheSaint
aktív tag
A cikk is kiemelte, hogy nyílik az olló a tehetséges és a kevésbé tehetségesek között és te magad is átlagra hivatkoztál... Tapasztalatom szerint NEM általánosan romlott a helyzet, hanem létrejött egy viszonylag nagy számú elit, egy kis számú középréteg és egy borzasztó nagy leszakadó tömeg. Ezért emeltem ki a két végletet.
[ Szerkesztve ]
-
3RROR
aktív tag
Az egyetemi oktatás is olyan szinten van már mint a középiskolai. Hiába van BSc és MSc végzettséged ha a tanult anyagokat már régen nem használja senki. Így nem is érdekelt a munkáltató hogy téged felvegyen hiába 5-ös dilomával rendelkezel. (Itt gondolok főleg a BME-VIK karára) Az meg már hab a tortán ha a konzulens visszadobja a szakdolgozatot mert angol szakszavakat (aminek még a szakszótárban sincs magyar megfelelője) használtál magyar helyett. A BME-n végzett mérnököket nem a tudásuk miatt veszik/szeretik nyugaton. Hanem mert tudnak sz@pni és nem sírnak ha nem tetszik a feladat nem úgy mint a nyugati mérnökök Magyarországon a világ baromsága: "Az alapokat tudni kell!4!4!" Még ha semmi köze sincs az új technológiákhoz...
[ Szerkesztve ]
-
Carasc0
őstag
Egyáltalán nem. Nagyon rosszul gondolod. Nagyon szeretem ezt a pályát. Utálom a diákokat? Ezt miből szűrted le? Én csak leírtam a véleményem, hogy a tanulókban rengeteg hiba van, ami kihatással van nagyon sok mindenre. Pl. erre a bizonyos cikkben említett teszt eredményére is.
Sőt inkább emelik kalapukat, hogy így is tudok foglalkozni a tanulókkal. Igaz az általam felvállalt vélemény ellenére sikeresnek tartom a munkámat. Eredmények átlagosan nem rosszak, módszereim elég jók és fejlesztek is egy egyéni motívációs eszközrendszert (UECS). Szóval a pálya nekem tökéletes, de kicsit kiengedtem magamból azokat a gondolatokat, amik miatt a tanárokat veszi elő és nem azt akiket kellene.
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
MageRG
addikt
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
nagyúr
Anno versenyre nálunk se lehetett elcibálni senkit se. A szín 5-ös tanuló azért ment az egyik tanárral versenyre mert félt tőle, hogy majd rászáll ha nem megy. Én szerettem a törit de csak egyetlen versenyre neveztem amikor tesztlapot kellett megírni és asszem 52%-tól mentesültem volna az érettségi alól, persze utána menni kellett volna tovább valami országos megmérettetésre de akkor meg már kit érdekel? A verseny a szabadidőből meg a tanulási időből vesz el, evidens, hogy komolyan kell díjazni.
Thanos was right.
-
Rhino666
őstag
Szavazókat gyártanak, erről szól az oktatás...
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
#20655360
törölt tag
Ne legyen anonim a teszt. Adjanak rá jegyet. Problem solved.
[ Szerkesztve ]
-
Carasc0
őstag
Nem szeretném ott hagyni. Véleményem szerint soraim is a hivatástudatot erősíti. Aki nem hivtásból tanít, az már simán ott hagyja a szakmát 1-2 év után látva és tudván azt amit én. Csak épp nem akar szenvedni. Én sem szenvedek 100%-os mértékben. Azt sem írtam hogy képtelen vagyok a gyerekekkel bánni. Szó nincs erről. Csak a gyerekek oldaláról közelítettem meg hogy számukra mit is jelent az iskola és hogy állnak hozzá a dolgokhoz. Ez ellen küzdök vagyis hangot adok. Természetesen nem általánosítok, de a többségük leginkább erre fel tendál. És még szerencsés vagyok, mert az informatikában még van motívációs kraft. Matekosokat nem irigylem.
A tanulók hozzáállásának javítása elsősorban a szülő feladata! De ez megint egy másik asztal. Ez lenne a következő dominó a sorban.
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
MageRG
addikt
Nekem ez nagyon úgy hangzik, hogy rossz a tananyag vagy a módszer.
Tényleg semmi nem érdekli őket? A világ tele van érdekes dolgokkal, de ebből mivel találkoznak az iskolában?
Modjuk ez nem feltétlen olyan dolog amit magában a tanár vagy a szülő meg tud változtatni."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
_cHAos_
aktív tag
Egyetértek veled. Fejétől bűzlik a hal. A szürkeállomány meglenne, de az oktatás színvonala és a pedagógusok által elvégzett munka kritikán aluli (ennek is nyilván megvannak a megfelelő okai). A szigor nem létező fogalom az oktatásban, pedig a gyereknek jobban szükségük lenne szabályokra, mint a felnőtteknek. (Egyébként szvsz a pedagógus társadalom is lezüllött morálisan.)
...hogy a saját példámmal éljek, Ferences gimnáziumban végeztem anno és olyan követelmények voltak, annyit tanultunk egy hónap alatt, mint más iskolában egy tanév alatt sem. ( biológiából pl. növény és állat határozó teljes anyaga, latin elnevezések, képről felismerni mindent és mindez egy tantárgy volt egy fél éven belül, természetesen a sztenderd tananyag mellé kiegészítésként, vagy pl heti!!! 2-3-5 kötelező olvasmány. Érdekes módon mindenki megtudta tanulni igaz nem volt könnyű beosztani a napi 24 órát.)
[ Szerkesztve ]
-
3RROR
aktív tag
Nálunk (Debrecen elit gimiében) a legnagyobb problémák 11.-12.-ben bontakoztak ki. Azt nem tudom felfogni, hogy amikor már a középiskola végén vagyunk és mindenki az érettségire összpontosít miért baszogatják az embert olyan tárgyakból amikből nem fog érettségizni/foglalkozni a jövőben?
Példa orvosnak tanulók esetében:
Fizika/informatika
Mérnöknek készülők: (kivéve vegyész/bio)
Biológia/kémia.Személy szerint 11-12ben csak a kötelező (Magyar-nyelvtan, történelem, matek, nyelv) és a felvett 1 vagy 2 fakultációs tárgyat tanítanám. Felesleges időt és energiát vesznek el a diákoktól pont akkor amikor a legjobban szükségük lenne rá.
-
3RROR
aktív tag
Lehet felvételi tárgy igen. De nem kötelező. Főleg biológia és kémia kombóval mennek érettségire nem fizikával.
Informatika? Miért is? Mióta kéne tudniuk az alapokat a C vagy bármelyik programnyelvnek? Amit tudniuk kell informatikából azt már 10.-ig megtanulták órán vagy szimplán otthon. -
_cHAos_
aktív tag
Maradjunk annyiban, hogy nincs meg a megfelelő látóköröd erről akár véleményt is alkotni, ezek szerint mégsem annyira elit az gimi., már bocs. Egy orvos mélyreható informatikai és fizikai ismeretek nélkül? WTF? Sajnos így is jellemző M.o.-n az orvosokra a nem megfelelő informatikai képzettség, de írhatnék akár technikai analfabetizmust is. (Persze ez általánosítás, nagyon sok ellenpélda és kiugró teljesítmény van.)
Diákként egyszerűen ezt nagyon nem a te feladatod megítélni, nagyon el van itt engedve a gyeplő...
A felfogásodból látszik, hogy hatalmas a baj minden szinten, de fenntartom azt a véleményem, hogy a fejétől bűzlik a hal.szerk.: egyébként kötelező oda járnod csak úgy kérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
3RROR
aktív tag
Elég nagy baj lehet akkor walesben is ahol egyik jóbarátom tanult 9.-től. Ott saját maguk állíthatták össze mit tanulnak. Igen akár matekot se kellett tanulniuk 9.-től. Lásd hol járnak hozzánk képest. Mélyreható informatikai tudás hova kell egy orvosnak magyarázd el. Biofizikát meg tanulnak az egyetemen ami már kapcsolódik az orvostudmányhoz de a középiskolai nem teljesen.
Az elit szót inkább idézőjelbe kellett volna raknom igazad van. Mióta elmentek nyugdíjba az idősebb tanárok akik tudtak is valamit azóta csak hanyatlik és a presztízs tartja fenn.
[ Szerkesztve ]
-
noPublicFG
senior tag
"Az egyértelmű volt, hogy a természettudományos mérésnél olyan feladatot kellett megoldani, amit a magyar gyermekek nem tanulnak az iskolában, nincs benne a tananyagban, hogy egy bizonyos eszköztárral hogyan modellezzenek egy ilyen feladatot."
Persze, hogy nem tanulják, mivel általános iskolában megtanítják az alapokat. Aztán középoktatásban ismét megtanítják azt, amit általános iskolákban. Majd a felsőoktatásban ismét megtanítják azt amit többé-kevésbé a középoktatásban.
A magyar oktatás nem következetes. A magyar oktatás egy nagy káosz. Ahelyett, hogy egymásra építenék az oktatási intézmények a tudásanyagot, újra és újra és újra végigzongoráznak mindenen.
Most őszintén, csodálkozik ezen az eredményen bárki is?plus ça change, plus c'est la même chose
-
_cHAos_
aktív tag
-
3RROR
aktív tag
A techológiai újítások révén kifejlesztett orvosi eszközöket természetes hogy tanulják meg használni és megértsék hogy működik, de ne kelljen már feleslegesen programnyelveket tanulnia amikor más dolgokra is tölthetné az idejét. 11-12ben pedig programnyelvek alapját tanultuk. Szóval még mindig állítom hogy totál felesleges ezzel elvenni az időt. Inkább +1 óra fakton ami sokkal lényegesebb.
-
_cHAos_
aktív tag
Amiket írsz azok megértésének tökéletesen feltétele amit kifogásolsz: a programnyelvek alapja.
Ezen kívül jó sok területnek még, attól hogy itthon erre nem fektetnek hangsúlyt.De ne menjünk ebbe bele légy szíves, én nem szeretnélek meggyőzni, ha az iskolának nem sikerült, ahol tanítanak. Köszönöm.
-
ph0nak
csendes tag
"Lásd hol járnak hozzánk képest"
Nem azért, mert jobb az oktatás, ahogy az USA-ban sem (OK, elitképzés mindkét országban van, az valóban világelső, az egyetemeken, sőt a főiskolákon (szinte mindenki továbbtanul) meg szépen behozzák az első 1-2 szemeszter alatt, amit középiskolában kellett volna megtanulniuk... középiskolában inkább "lébecolás" van, mondjuk a nem elit egyetemeken, főiskolákon is). Hanem mondjuk pl. az "agyelszívás" miatt, ami olajozottan működik sok évtizede. Én is jártam kint középiskolába 1 évig, igaz jó régen, hát nem volt egy hú de magas szint, kb. mint itthon általánosban, kivéve a kémiát, mert abból egy egyetemi felkészítő (AP) csoportba jártam (olyanokkal, akik pl. orvosi vagy más "komoly" pályára készültek már akkor 13-14 évesen), az kb. ugyanaz a szint volt, mint itthon a sima gimis kémia. Persze ez tényleg régen volt, nem feltétlen releváns. Ez mondjuk egy egyetemi város volt, nem éppen gettósuli, bár voltak fekák is szép számmal
Inkább azt mondanám, liberálisabb nyugaton az oktatás, minden értelemben. Már-már Waldorf-szerűen. Keleten meg jó "poroszos", hatalmas nyomással a tanulókon (Japánban, Dél-Koreában öngyilkosságok stb., de pl. Indiában is, ezekben az országokban bizony az "elavult" magoltatás is keményen megy szintén, meg olyan szinten vannak terhelve, hogy attól nálunk lázadás törne ki) Nálunk meg egyik sem, hanem a kettő között, szögesen ellentétes véleményekkel arról, hogy merre kéne menni. A kormányzat célja láthatóan nem a további liberalizálás volt, hanem egyfajta visszatérés a 90-es években végrehajtott liberális irányú oktatási átalakítás előttre, a várható ellenállás letörésére meg végrehajtották az elég siralmasan sikerült államosítást (Klik, tankönyvpiac). Én meg ezt sem tartom eleve ördögtől valónak, érvelni is lehet mellette, csak hát a gyakorlati megvalósítás, az... (meg persze ahol a tanártársadalom nagy része is erősen bepipult a felülről kitalált új rendszerre, ott el lehet képzelni, mennyire hatékony... passzív ellenállás felé tendálnak (pl. jegyzetekből tanítás, tankönyvek ignorálása, mondjuk ez az én időmben is így volt 25 éve, jó pár tanárunk egyáltalán nem használta a hivatalos tankönyveket a tanítás, érettségire felkészítés során (persze meg kellett venni, de csak papírhulladékként hasznosult, meg is mondta a tanár nyíltan, hogy szerinte egy rakás sz.r a tankönyv)... a példatárakat igen).[ Szerkesztve ]
-
Nekomajin
aktív tag
Én is informatika tanár vagyok. (A biosszal is érintett vagyok a PISA-ban.) Azért csinálom, mert szeretem. Kaptam ajánlatokat külföldről is, mégsem hagytam ott a tanítást. De egyet kell értenem a fentebb író kollégával. Hatalmas nagy problémák vannak, nagyon sok fronton.
Nem akarom elmismásolni a témát, nekünk is van ebben felelősségünk. A tanárok közt is vannak jobbak és rosszabbak, sőt, a jóknak is vannak rossz napjai. Így van ez minden más szakmánál is. De higgyétek el, hogy nagyon kis szelet vagyunk mi ebből a problémából. Gyakorlatilag a széllel szemben pisilés megy, csak azzal az extrával, hogy nem egy irányból fúj a szél.
Az oktatáspolitikát nem kell részletezni szerintem. Csak egy apróság: ha rossz a tankönyv, akkor órán muszáj körmölni, mert valamiből meg kell tanulni az anyagot. Pedig én aztán utálok diktálni, de nincs mit tenni. És nem csak arra kell gondolni, hogy tárgyi tévedések vannak a tankönyvekben. Sokkal rosszabbak a módszertani hibák. Nincs kislexikon. Nincsenek kiemelve a fogalmak, definíciók. Gyakran az ábrákat random fotókkal helyettesítik. És akkor a gyerek máris nem érti a szöveget, mert sose tanul a tankönyvből, mert a tankönyv rossz. (Nyilván ott van az amúgy se olvasnak faktor is, de messze nem csak arról van szó.)
Másik dolog: nincsenek megfelelő eszközök. Én nem tudok az órán mondjuk Prezit tanítani, mert egyszerűen nem bírják el a gépek. 6-8 tanárra jut egy hordozható projektor, ami ráadásul ebből adódóan könnyebben is sérül. De mi például hónapok óta használunk egy projektort két gépteremben.
Ezek mind olyan dolgok, amiken igen is lehetne javítani jelentős mennyiségű pénzzel. Van viszont valami, amire a világ vagyona sem elég. Ha a szülő azt mondja nekem sajnálkozva a fogadó órán, hogy "jajj, csak a kettes legyen meg", akkor és minek tépjem a számat heti 90 percben, ha a gyerek otthon folyton ezt hallja? Vagy ha a szakértő odaírja a papírra, hogy a rendszeres pozitív megerősítés jól hatna a gyerek fejlődésére, de a szülő azzal kezdi, hogy "majd én adok neki". Mit tud a tanár tenni ilyen esetben? (Zárójel, ezek a szülők szeretik leginkább emlegetni, hogy bezzeg a mi időnkben.)
Ráadásul ugyanebben a témában a tanárok is hibásak, mert tagozatos/szakképző iskolákban azt verik bele a gyerekbe, hogy csak a szakma számít, minden mást le lehet/kell szarni.
És ez csak néhány szempont volt. Aki szeretné egy kicsit jobban megérteni a problémát, az olvassa el ezt a cikket! Nagyon jól bemutatja, hogy mennyire nehéz dolga van a tanároknak. És ez még akkor is igaz lenne, ha a teljes oktatás politika nem dolgozna pont a tanár ellen.
-
_cHAos_
aktív tag
Haha! Van aki a nanotechnológia alkalmazásáról az orvostudományban, az IT és orvoslás kapcsolatáról tart előadásokat a világban, egy kisvárdai világhírű kutató orvosról beszélünk, a neve sajnos nem ugrik be, amit eléggé szégyenlek is, hátha valaki beírja. Persze ő egy a rengeteg ilyen magyar orvos közül, sokan vannak mérnöki/orvosi végzettséggel például.
Én nem vagyok mintavételezési szempont, de volt olyan projektem ahol egy orvos írta meg az emberi szem modellezését fényút szimulációval asszem C# -ban. Mutattam kettőt a rengetegből, az egyiket személyesen is ismerem, elég lesz?[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Mutass nekem 1 orvost aki Magyarországon tanult és tud bármilyen szinten is egy programnyelvet."
Én ismerek személyesen. Persze, olyanokat is ismerek, akik egy ujjal pötyögnek (ez különösen az asszisztenseknél szégyen, ők gyakoratilag gépirónői feladatban vannak, csak éppen nem tudnak gépírni - pedig nem egy nagy tudomány, kb. egy nap alatt össze lehet szedni az alapjait, aztán már csak gyakorolni kell, amit amúgy is megtesznek munka közben).
Egyébként ha az ember bármi komolyabbat akar csinálni, akkor már baromi jól jön az, ha tudja automatizálni a feladatok egy részét (akár csak egy normálisabb statisztikai elemézéshez (ja, igen, a matematika sem hülyeség)) - és teljesen nyilvánvaló, hogy ez még csak még ilyenebb lesz az elkövetkező évtizedekben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest