Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Carasc0

    őstag

    válasz Nekomajin #46 üzenetére

    Vagy ugyanez van a sport vonalon. 1-2 edzőt igencsak agyon kéne agybugyálni, aki azt súlykolja a gyerekbe, hogy "Fiam, csak legyen meg a 2-es belőled úgy is Ronaldo lesz, hidd el ebből fogsz megélni és gazdag leszel". Én meg szívok a kölyökkel, mert cseszik az órán figyelni tudván beleinjekciózták az előbb írt idealizmust, és alig tudom neki megmagyarázni, hogy azért ne vegyen arra mérget hogy a sportból milliomos lesz, azért jó ha van egy érettségid alapjaiban. Természetesen a sport miatti hiányzásokkal simán visszaél, és ha bukásveszély van, jön fentről a sugallat, hogy "Hmm nem kéne, mert hozza az eredményeket és növeli az iskola hírnevét".

    Magyarán ez egy körforgás. Minden iskolában a vezetőség célja az iskola fennmaradása:

    - Kell a gyerek >> ehhez jó reklám kell! Kik legyenek azok? Ja igen a sportolóink.

    Igen ám, csak a reklámalanyokkal éppenséggel a tanárok szenvednek, mert érzi hogy nyeregben van és visszaél a helyzetével. De ha kitol vele a tanár? Akkor elmegy, nincs reklám alany ez rossz a vezetőségnek. Tehát a suli hírnév is image romboló tud lenni egy hivatásnak. Infónál nem ügy, mert nem kimenő tárgy, csak olyan expansion.

    Nehéz a tanári pálya, de én szeretem csinálni:

    - Én nem használok tankönyvet, magam írom a tananyagot.
    - Abszolút a digitális tananyagot tartom előnyben. Sosem diktálok, mindent a kivetített preziről írnak le.
    - Idén bevezettem az általános iskolai részlegen a digitális dolgozatokat. Vagyis az elméletet is már gépen írják. Úgy érzem hatásos!
    - A tanmenetet saját magam írtam a kerettanterv alapján. 90%-ban megvagyok elégedve vele, hiszen heti 1 órában majdnem a feldolgozandó anyag 90%-a benn van. Ha nem lennének szünetek fel is tudnám dolgozni.

    Egyetlen vágyam van:

    Általános részlegen (5-8): Heti 2 informatika óra! 1 az úgy ahogy van kevés! :K

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • #02683648

    törölt tag

    válasz Nekomajin #46 üzenetére

    Épp ezért van szerintem abban amit a cikk ír, hogy a családi háttérnek jelentős a szerepe

    Valaki itt említette a jogvédőket.
    Az oktatás szempontjából az h "hátrányos helyzetű" nem csak az jelentheti h C. Van bőven példa máshol is, h a gyerek olyan közeget hoz magával otthonról, hogy az iskola egy baromság, elég ha a kettes megvan, etc. etc.
    Létező jelenség széles körben a C-ken kívül is.

    A másik meg hogy szóba került az agyelvszívás. A fenti tesztben Észtország igen jól szerepelt.
    Nézzük meg h Észtországból mekkora a kivándorlás (hint: jóval nagyobb mint Mo-ról)
    Abban egyet értek h az USA/UK középiskolai oktatás egy része röhejesen gyenge.

    U.i. több kommentre is reagáltam nem csak a tiedre

    [ Szerkesztve ]

  • Carasc0

    őstag

    válasz Nekomajin #55 üzenetére

    Mint az egyik kollégám szokta mondani:

    "Fiam, te nem sportoló vagy, hanem focista. Nem ugyanaz. :)!" :DDD

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz Nekomajin #71 üzenetére

    Szerintem definiálták már sokan, akiknek a szakterületük, hagyatkozz rájuk. :) (Ilyen alapvető dolgokat nem én szeretnék megfogalmazni :) )
    Ha az eszköztudás alatt gyakorlati tudásra gondolsz, akkor nem hinném, hogy az kizárná az általános műveltséget illetve fordítva is.Bővebben: a szaktudás gyakorlati alapjait meg lehet és meg is kell szerezni az általános műveltség mellett középiskolában.

    [ Szerkesztve ]

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz Nekomajin #71 üzenetére

    Am abban 100%-ig egyetértek, hogy a gyakorlati szaktudás a legfontosabb, az általános műveltség csak ahhoz kell, hogy tudj érvényesülni az élet más területein. (Pl. , hogy szofisztikáltabban tudj megnyilvánulni arról is, ami nem a szakterületed.)

  • Alchemist

    addikt

    válasz Nekomajin #67 üzenetére

    HR-es buzzword-gyűjtemény... akkor hiteles, ha van hozzá metodikai leírás a motiváció, mint önálló faktor skálázódására.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • TheSaint

    aktív tag

    válasz Nekomajin #153 üzenetére

    Ilyen szélesen nincs rálátásom, én általában szakmunkásokkal vagyok kapcsolatban külföldön is, de lépten-nyomon belefutok egy-egy "irodista" honfitársba is. Mellesleg miért kellene többségben lenniük a "szellemi munkát végezőknek"? Az még viszonylag van sajátból nyugaton is, ellenben szakmunkát végzők hiányoznak ott is jobban.

  • con_di_B

    tag

    válasz Nekomajin #153 üzenetére

    Ez inkabb a felsooktatasra reflektal, mint a kozoktatasra, illetve ezen a fronton statisztikakat nem tudok, de szubjektiv benyomasom alapjan ebben igazad van.

    Szinten szubjektiv tapasztalatom alapjan, IT-n belul kutatas-fejlesztesi tevekenysegre eddig a nehany magyar jelentkezo kozul nem sikerult egyiket sem pozitivan elbiralni, altalaban mar a kodolasi szuroteszteken elvereznek (pedig allitolag abban jok vagyunk), az egyetlen kiveteltol aki azt tulelelte egy netto 40 perces technikai interjun nem sikerult olyan algoritmikus problemat kerdeznem, amit meg tudott volna oldani.

    Fogalmam sincs, hogy mas szakmakbol pl. orvos milyen a kimeneti minosegunk, de az IT R&D az igen siralmas.

    Nincs eleg mely meritesem ahhoz, hogy barmelyik masik nemzetet ki tudjam jelolni kovetendo peldanak, mert pl. PISA (nem felsooktatas, tudom) alapjan a briteknek jonak kellene lenniuk, en ezt nem tudom alatamasztani, ellenben peldaul oroszokkal kapcsolatban vannak jo tapasztalataim a kreativ problemamegoldo kepesseg (elore nem ismert helyzetekre valo reakcio) tekintetben.

    Hogy legyen nem annyira off-topic resze is a hozzaszolasomnak: azokkal ertek egyet, akik szerint ez nem csupan pedagogiai problema, hanem ertekvalsag. A fiatal allatok normal esetben szeretnenek fejlodni, es a legtobb esetben van egy behuzalozott mintakoveto magatartas, szoval olyanna szeretnenek valni, mint amirol latjak, hogy mukodik. Es szerintem arrol, hogy valaki tanulassal emelkedjen fel egzisztencialis ertelemben, Magyarorszagon nem latjak, hogy mukodhetne. Nem lehet azt mondani, hogy a gyerekek teljesen fogalmatlanok lennenek, jopar srac volt anno az en kozepsulis osztalytarsaim kozott is (nem volt tul regen ez, esetemben), akik igen komoly energiakat oltek gyurasba illetve pokerezesbe. Csipobol ra lehetne vagni, hogy milyen szomoru ez, hiszen helyette valami ertelmeset is kezdhettek volna magukkal, de nem tudom nyugodt szivvel azt mondani, hogy szamukra lett volna mas ut.

    http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/aggaszto_jelensegre_figyelmeztetnek_kutatok_magyarorszagot_is_erinti.625456.html

    Innen az gondolkodtatott el nagyon, amikor arrol beszelnek, hogy a kozeposztaly tarsadalmi statusza "inkozisztens", tehat pl. a vagyoni helyzet nem reflektalja a keresokepesseget.

    Magyarra leforditva, ha a gyerekek egy olyan orszagban kell, hogy felnojenek, ahol kifizetodobb az eddigi merheto atlagban pl. teljesen illegalitasba vonulni, es/vagy korrumpalodni, mint teszem azt tanulni, nincs min csodalkozni, hogy inkabb ez a fajta minta fogja reprodukalni magat. Ez meg csak nagyon hosszu ido utan tud megvaltozni.

    En peldaul azt hiszem, hogy ha ma Magyarorszagon valaki erosen kepzi magat es programozonak tanul, nehany evig gyujt, aztan mer belevagni egy 25-30 eves lakashitelbe (akkoraba amekkorat csak elbir, ertelmes korlatokkal persze), mikozben a fogyasztasat az orszagos atlag es nem a sajat lehetosegeihez igazitja, akkor a relativ tarsadalmi helyzete igen-igen combos lesz, akar meg jobb is, mintha ugyanezt mondjuk Angliaban csinalja. Ez egy darab kitoresi lehetoseg, biztosan vannak/lesznek masmilyenek is. Minel tobb ilyen lesz, minel hosszabb ideig, elmeletben annal egeszsegesebbe tudna valni a tarsadalom ertekitelete.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Nekomajin #164 üzenetére

    Mi alapján kellett volna megítélnem? Nyilván a hozzászólása alapján.

    A hozzászólásod alapján kezdem azt hinni, hogy tényleg velem van a baj. Szerencsére nem a korsót hoztad fel kifogásnak, és nem azt emeleted ki, hogy leköcsögöztem a gyerekeket.

    Tegyük fel, szerintem helyesen, hogy a közép-kelet európai gyerekek 6 éves korukra nem mutatnak a jelentős fejlettségbeli eltérést. Ha ez az állítás nem igaz, akkor minden további logika borul, ezt elismerem. Megtanulnak beszélni, járni, tisztálkodni, enni, játszani, nevetni, sírni stb. Valóban nem üres a korsó, nem gondoltam ez ennyire félreérthető. DE! Az a tudás, amiért az iskolába mennek még nem adott számukra - ide vonatkozott az üres korsó hasonlatt. Nyilván a tudásuk nagyon sokféle lehet, nem egyformák a gyerekek.

    Amennyiben az iskola nem képes ezeket a kezdeti különbözőségek kezelni,és kiegyenlíteni, attól még nem hiszem, hogy a gyerekekben van a hiba.

    Elárulom nekem van elvárásom az iskolával szemben, és nem az, hogy engedje át a gyereket, ha nem tud semmit.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Nekomajin #179 üzenetére

    Nem, és 12 órát sem dolgoztam a sor mellett, és a továbbiakban sem tervezem egyiket sem. Nem azért, mert nem tudnám megtenni, hanem mert nem érdekel. Más a munkám szeretem csinálni.

    Kár védeni a mundért, a felmérés azt mutatta ki, hogy valami nagyon nem jól megy az oktatásban.

Új hozzászólás Aktív témák