Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Carasc0 #19 üzenetére

    Biztos, hogy neked a tanári pálya a legmegfelelőbb? Mert amit itt leírtál, abból az jött le, hogy utálod a diákokat, nem sikerül velük közös hangot találnod és emiatt rettenetes frusztrált vagy.

    DRM is theft

  • Narxis

    nagyúr

    válasz Carasc0 #19 üzenetére

    Anno versenyre nálunk se lehetett elcibálni senkit se. A szín 5-ös tanuló azért ment az egyik tanárral versenyre mert félt tőle, hogy majd rászáll ha nem megy. Én szerettem a törit de csak egyetlen versenyre neveztem amikor tesztlapot kellett megírni és asszem 52%-tól mentesültem volna az érettségi alól, persze utána menni kellett volna tovább valami országos megmérettetésre de akkor meg már kit érdekel? A verseny a szabadidőből meg a tanulási időből vesz el, evidens, hogy komolyan kell díjazni.

    Thanos was right.

  • totron

    addikt

    válasz Carasc0 #19 üzenetére

    Közoktatás? Hagyd ott! Téged őröl fel és érdemben adni sem tudsz vagy iszonyúan gyenge hatásfokkal. Alátámasztom én is a soraid (nem mindig hiszik el az emberek ezt a vállalhatatlan, semmire való alapmentalitást).

  • MageRG

    addikt

    válasz Carasc0 #31 üzenetére

    Nekem ez nagyon úgy hangzik, hogy rossz a tananyag vagy a módszer.
    Tényleg semmi nem érdekli őket? A világ tele van érdekes dolgokkal, de ebből mivel találkoznak az iskolában?
    Modjuk ez nem feltétlen olyan dolog amit magában a tanár vagy a szülő meg tud változtatni.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • totron

    addikt

    válasz Carasc0 #31 üzenetére

    Nem 100%-osan, de a helyzet alapvetően szar. Namost, a hivatástudatot máshol is lehet gyakorolni. Van ebben egy szenvedély, igen. De nem szükségszerű, hogy mérgezze magát az ember nap, mint nap.

  • Máté94

    addikt

    válasz Carasc0 #19 üzenetére

    Egy mondatot kell elmondani mindenkinek, akinek kifogása van: "Ez a te felelősséged."

    Amint ezt mindenki megérti, hogy nem másért és csakis magáért tanul és tesz az érdekében, mindenki számára sokkal jobb lesz. :)

  • Máté94

    addikt

    válasz Carasc0 #75 üzenetére

    Mondanám, "Pedig nem ártana." Legalábbis fokozatosan évről-évre haladni e felé. Egyetemen számomra meglepetésként ért, vagyis inkább túlságosan is alábecsültem. :) Mert gimnáziumban hozzászoktunk a "jóhoz".

    De, mindenképpen követendő példának találom. Ha valami nagyon igaz, akkor ez az.

    Tehát, ne magológépeket gyártsatok a belőlünk, hanem gondolkodó, emberi lényeket.

    tl;dr: Tessék a skandináv modellt követni. ;] :DDD

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #19 üzenetére

    Nem szeretnélek megbántani, de gyalázat, amit ide tanárként leírtál. Egyszerűen ez az a mentalitás, amit ki kellene gyomlálni minden tanárból.
    Tragédia, és belegondolva abba, hogy előfordulhat az, hogy esetleg a gyerekemet is taníthatod, még szomorúbb vagyok. 7 év alatt, több száz gyerekkel a hátad mögött képes voltál maximum 10 gyereknek átadni a kellő ismereteket az maga a csőd. Megjegyzem, ha egy megmunkáló cég a kért többszázas rendelésből 10-et tudna úgy megmunkálni, hogy az tűrésen belül van, akkor sem sokáig lenne a piacon. Ezzel szemben Te 7 éve engeded el a diákokat az egyik legfontosabb tantárgyból úgy, hogy nem tudnak belőle semmit, nem érdeklődnek iránta, sőt megutáltatod velük. Kissé eltúlozva megásod a sírjukat.
    Elárulom neked, mert nem biztos tudatában vagy, hogy mindenre nem tud az iskola megtanítani. Azonban ha valakiben megvan az érdeklődés/kíváncsiság, akkor magától fogja megismerni az őt érdeklő területet, legyen az informatika, vagy akár hajvágás.
    Ilyenkor elgondolkodok, hogy minek adózik az ember, és tart fenn az állam informatika oktatást. Ennél az is jobb lenne, ha ezt a tárgyat nem tanítanák, és helyette ennyivel többet focizhatnának a lurkók.
    Elkeserítő, hogy a jelenlegi oktatási rendszer 7 év alatt képes volt erre a szintre eljuttatni egy tanárt.

    [ Szerkesztve ]

  • Alchemist

    addikt

    válasz Carasc0 #96 üzenetére

    Abban látom az alapvető problémát, hogy az utóbbi 50-60 évben fokozatosan megnőtt a gyerekek ingerküszöbe (vannak egyéni különbségek, de ez az összkép). Már a kisgyerekkoruktól fogva, generációról-generációra egyre több - számukra nehezen rendezhető - extra impulzus éri őket és nehezen képesek egyvalamire huzamosabb ideig fókuszálni, mentális erőfeszítést kifejteni.
    Ez a tényező trendként létezik az oktatási rendszerektől függetlenül... a probléma csak halmozódik, ha ezzel a hazai oktatási rendszer sem tud mit kezdeni.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • 3RROR

    aktív tag

    válasz Carasc0 #99 üzenetére

    Az erőszak semmihez nem vezet. Ahhoz képest hogy a teljes anyai ágam tanárokból/professzorokból áll(t) én mindig azt mondtam, hogy amíg azok az emberek tanítanak akik a cocializmusban nevelkedtek fel/tanultak ne is várjunk változást. Talán majd utána lévők nem veszik fel ezt a tanítási stílust. A magold be fiam, de nem érdekel érted e stílust.

    Volt szerencsém az egekig magasztalt Finnországban tanulni (igaz csak egyetemen) és ott a tanár-diák kapcsolat nem hierarchikus és pontosan ez az oka amiatt hogy elsők. A tanár nem diákként kezel hanem kollégaként amit nem fogunk elérni itthon a közeljövőben.

    A másik, hogy szaktanári? :D Viccelünk? Kit érdekel? Rontja az érettségin a pontok számát? Nem. Ergó nincs miről beszélni. Ha valakit meg a jegyek se érdekelnek egyes tárgyakból az meg a két fő tárgyának a duplázására hajt.

    [ Szerkesztve ]

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz Carasc0 #99 üzenetére

    Mindez a rossz és alkalmatlan szülők miatt van, ami sokkal inkább jellemző szvsz. , elsősorban nekik kellene megnevelni a gyerekeket.

    Képesek olyan szabadságot adni a gyerekeknek, hogy az agyam eldobom tőle.Egy sztori amit, ha nem látok el sem hiszem. Nagyon jól szituált, intelligens, középkorú szülők (mindketten top vezetők jó régóta) vasárnap ebédidő, az ötéves Pistike (nevezzük így) behisztizik, hogy nem akar menni a nagyiékhoz ebédelni, a szülök engednek neki és lemondják az egész programot. Jelen voltam, amikor ez történt majdnem kinevettem szegényeket.

  • RexpecT

    addikt

    válasz Carasc0 #51 üzenetére

    "Fiam, csak legyen meg a 2-es belőled úgy is Ronaldo lesz, hidd el ebből fogsz megélni és gazdag leszel"

    Erről ez a cikk jut eszembe: [link]

    "A Főnixnél fontos a tanulás minősége is, az edzők folyamatosan követik, hogy az egyéni képességeik függvényében mennyire tanulnak jól a gyerekek, mert úgy gondolják, csak akkor lesz valakiből jó futballista, ha rendben van a bizonyítványa is. A jelenlegi futball sebessége már nem engedi meg, hogy valaki ne tudjon gyorsan gondolkodni és dönteni."

  • tecsu

    addikt

    válasz Carasc0 #99 üzenetére

    Igen, ez a destruktív liberalizmus folyománya.

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • tecsu

    addikt

    válasz Carasc0 #19 üzenetére

    Egyetértek, de ez csak egy kis szelete az egésznek, amit írsz. Az oktatás is erősen degradálódott, ahogy a szórakozás, az egész kultúránk, hagyományaink, emberi értékeink. Társadalmunk hanyatlóban és sokan ezt hívják "fejlődésnek".

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #95 üzenetére

    Pár reakció a felvetéseidre:

    1., Eredeti levél: "Több száz tanuló ment át a kezem alatt, és 2 kezemen meg tudom számolni, hogy ki az egyáltalán ilyen irányba akar/akart továbbtanulni, vagy igazán tehetséges"

    Következő: "Te mered nekem azt mondani hogy csak 10 gyereknek adtam át a tudást, aki nem tudnak sz*rt sem? " Egyébként a válasz, hogy nem én állítottam, hanem Te.

    Árad belőled a megértés, és a szakma szeretete :).

    2., Az értő olvasáshoz összevágtam az előző megjegyzésem tartalmi részét, hogy könnyen átláthasd:

    "Ezzel szemben Te 7 éve engeded el a diákokat az egyik legfontosabb tantárgyból úgy, hogy nem tudnak belőle semmit, nem érdeklődnek iránta, sőt megutáltatod velük. Kissé eltúlozva megásod a sírjukat.".." Ennél az is jobb lenne, ha ezt a tárgyat nem tanítanák, és helyette ennyivel többet focizhatnának a lurkók".

    A fenti idézetre a Te állításod:

    " Szóval te az infomatika helyett inkább foci? Szóval te a digitális analfabétizmust támogatod a XXI. században?"

    Egyébként nem a munkádból adódó negatív tapasztalataidra reagáltam, elsősorban.

    A lényegi rész az volt, hogy világon mindenhol ugyanaz az a 6 éves gyerek áll bemeneti oldalon, de az output valahogy Mo-n tragikus. Tényleg nem értem, hogy ennek hogyan lehet az oka a diák. Elvileg ugyanabba az üres korsóba öntik a világon minden táján a vizet, de nálunk valahogy még sincs annyira tele. Nyilván csak a diák, a szülő, az állam, és a kevés pénz lehet az oka. Csak, és kizárólag. A szomszédos országokban:
    - a diákok lelkiismeretesebbek, okosabbak, szebbek
    - a szülők kevesebbet dolgoznak, jobban odafigyelnek a gyerekük tanulására, és délutánonként így nem 3, hanem akár plusz 5 órát is tudnak a gyerekkel együtt tanulni
    - az állam sokkal több pénzt, támogatást, felszerelést ad az iskoláknak
    - és egyébként is jóval több a tanárok bére.

    Hozzáteszem offtopik, és nem tervezem folytatni a vitát. Elismerem rosszul ítéltelek meg, és az általad tanított diákok mindegyike egy potenciális Neumann, kizárólag a saját értelmezőképességem hiánya akadályozott eddig ennek felismerésében.

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Két dolgot akarok mondani, de az első ide kapcsolódik, így ez egy válasz.

    Nálunk a suliban az informatikaoktatás borzalmas. Ezt több dolognak köszönheti:
    -tanárok hiánya (nem vicc, 3 infótanár volt. Az egyik rendszergazda, a másik beteg lett. A harmadik nem bírta egyedül, egy matektanár vette át az órái egy részét.)
    -nagyon felszereltnek mondanám az iskolai gépparkot, de 2 infóterem van ~600 diákra. Ennek ~fele tanul infót. Egy terem nem elég nagy, így 2 tanár kell egy osztályra is.
    -nincs jogom a tanárok szakképzettségét vitatni, de tény és való, hogy elavult dolgokat is tanítottak. Mire gondolok pl: outlook (ezért lehet hogy megköveztek). Aztán triviális dolgokat is: böngészés. Ez nem mindenkinek az, de ha a csoportból mindenki használt már otthon gépet, tudja mi ez - de meg kell tanítani. Aztán olyat, amire mire szükség lesz, elfelejtik a diákok: adatbáziskezeles accessel. Nyolcadikban...
    -Egyes helyeken a tanárok szakértelme nem volt a legteljesebb, de 30 éve ezt tanítják és azóta nem csak parancssor van (na ezért is megköveztek :D ).
    -na és minek kell ezeket az elavult dolgokat tanítani? ECDL-VIZSGA... Ez az iskola nagy büszkesége :C "Mert ezt bárhol kérhetik és elismert bizonyítványt adnak." Ha valakinek be kéne mutatnom, az ecdl feladatsorok egyes részei is >10 éves múltra tekintenek vissza. A tartalmuk és a megfogalmazásuk is olyan.

    Na és a megoldás: csak 4 évig kell infót tanítani. (4-8 osztály) Az elején mit tanulunk? Gépírás(baromi rossz hatásfokkal.). Aztán (nem röhögni) paintezni tanultunk. Szép, élethű ábrákat kellett [volna] rajzolni. (Ez fejleszti a helyes egérhasználatot!!! :DDD )

    Na jó. Valaki informatikával akar foglalkozni. Oké. Tudja az alapokat. Oké. Mi az informatika? Programozás! Tanítsunk a gyereknek programozást hatodikban XOR hetedikben! Na jó. Akkor vegyünk egy használható nyelvet, a FreePascalt!! Egy csúcsmodern fejlesztőeszközt mellé: Lazarus. Kész. A gyerek jövője biztosítva van ;]

    Na jó. Az iskola felismerte a problémát. Megoldás: hívjunk be fakultációt tartani egy elismert, képzett tanárt. Oké. Elérhetetlen időpontokban tart érettségi és egyéb magas szintű felkészítő órákat(magyar nyelv tudom.). Vagyis csak az tud eljönni, aki 110%ban ezzel akar foglalkozni, más nem tud rá időt szakítani.

    Jó. Ez nem jó. Megoldás: majd néhány diák tart szakkört. Nos ezek nincsenek rendesen előkészítve, az időpontok megint rosszak, de nem annyira. Szakmai tudás megvan. (Alapszintű programozáshoz nem kell annyi, azért ez mégiscsak egy szakkör, nem gépíró-tanfolyam.) Ellenben szakmai tapasztalat nincs. Gyakorlatilag folyamatos beszéd, játék stb megy, de azért van ahol sikerül haladást elérni. A gyerekek felismerik, hogy ez fontos nekik.

    Konklúzió: milyen marha gáz már, hogy önként ennyit kell fektetnie az infó programozás oktatásba (és ez csak egy kis szelet az infón belül, ami egy kis szelet az oktatáson belül) egy diáknak (szakkör tartás), ha azt akarja, hogy az iskolatársai több eséllyel [...] szerezzenek jobb [...] munkát. Ezt elfogadhatatlannak tartom, csak azt nem tudom, ki a felelős emiatt. Legalább a gyerekek helyzete nemes segítés miatt részben megoldott.

    Ez így zavaros, elnézést. 4-12 osztályos gimnáziumról van szó, általános iskolai számozás szerint :)

    A hsz-em másik része:

    Kétszer is előkerült, ahogy láttam. Ez a társadalmi szétszakadás, fregmentálódás. Az olló egyre nagyobbra nyílik, gazdag és szegény illetve tanult és tanulatlan között egyaránt. Ez pár évtized múlva hatalmas problémákat fog okozni. És ebben is jelentős szerepe van az oktatásnak. Amiben jelentős szerepe van a politikának/gazdasági helyzetnek is, gondoljunk csak az egyetemi állami ösztöndíjak számának csökkenésére. Erre legalább olyan nehéz lesz megoldást találni, mint az infó/bármilyen tárgy oktatására.

    Az előző kérdésemre nem érkezett túl sok válasz, igaz, nincs határidő. De aki érez magában valamit, az mondjon megoldást az olló összecsukására, vagy cáfolja meg az állításomat, miszerint egyre inkább kinyílik :)

    A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Írtam, képtelen vagyok a szövegértésre.

    Őszintén, tedd a szívedre a kezed. melyik nehezebb? Ez, vagy 3 műszak valamelyik szalag mellett. Minden pályának vannak nehézségei, de valamiért egyikünk sem szívesen cserélne egy sori operátorral, pedig neki milyen könnyű. Legalább a demagóg dumát hanyagoljuk, tudom hogy alulfizetett a tanári pálya, szarok a körülmények egyes helyeken, de ettől ez nem válik egyedivé a helyzeted kicsiny országunkban.

    A másik!

    Nem ezt írtad, közelítőleg sem. Ha ezt írtad volna, akkor nem fűznél újra, és újra magyarázatot a kijelentéseidhez.

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz Carasc0 #171 üzenetére

    Azért olvasni meg kell ám tanulni infóórán, ha magyaron nem sikerült :DDD

    "Jajj, ez mi?" - google
    "Ez vírus?" - google
    "[kérdés]" - google

    Sajnos az első a legrosszabb dolog abban, amit mondtál. Nálunk a tanárnak van egy-két órája, amin a zalkatrészeket mutogatja. Na de hogy is megy ez? :)

    A szakkört tartó gyereknek mondja, hogy rakjon össze egy kiállítást, legyen néhány érdekesség, szöveg egy kevés, ahogy akarja. És legyen 10 szétszedett egér, hogy gyorsan körbeadhassa, ugyanígy 10 szétszedett nem tudom winchester, stb :) Kedvencem: "Megmutattam azt a régi alaplapot, és tűpárnává szurkált az alja."

    A kettes és hármas pontra ennyit tudok mondani: hülyének nézi a tanárt, de hibásan. A gyereket kéne hülyének nézni :) Csak van az a mentalitás, hogy amit az én gyerekem csinál az szép és jó. (Legyen az rajz vagy böngészés.) És nagyjából itt el is érkeztem egy fontos dologhoz: nincs motiváció. Az iskolai jegyrendszer arra jó, hogy kimutassa, mennyit kell még fejlődni. De ma egy négyes a bizonyítványban annyit ér kb mint egy hármas az adott tárgyból.

    Másik példa: 1 egyes kijavításához 8 ötös kell. Bumm, szeptemberben egy rossz jegy+makacs tanár kombó egész életre megutáltathat egy tárgyat a gyerekkel. Pedig a tanár csak jót akart. (Nyugi, a gyerek a hibás, ő nem tanult :) )

    De az első pont még mindig ott van: a tanár nem taníthatja azt, amit szeretne. Márpedig jó esetben amit szeretne, az érdekes, és okkal szeretné. És a számonkérés se lenne durva, mert az nem is tananyag. Sajnos akik a tantervet alkotják, nem tanulnak már régóta, de nem is tanítanak.

    Neked csak annyit tudok javasolni, hogy erőszakolj ki egy programozás szakkört a 8.-osoknak. Ha van szabad gépterem, tuti odaadják. Ajánld be és taníts. Szakkörön amúgy sincs doga, nem izgul senki. És ezzel kiküszöbölve az első pont, azt tanítasz, amit akarsz, és ez egybeesik azzal, amit kéne. Csak az fog elmenni, akit érdekel. Csak ha valaki rosszul dönt, és nem megy, na az a szívás. (Nem javaslom korábban tanítani, mert a logikai és fegyelmi képességek néha még ekkor is hiányoznak :( )

    #173 _chaos_: Kezdetnek elég lenne normálisan megtanítani pl a gmail használatát. Gondolok itt triviális dolgokra, pl másolatot kap: x, y ; stb. Úgyis azt fogja bármelyik platformról használni (vagy fészbúk? ;] ), majd ha odaér (komoly munkája lesz), megtanul outlookot használni. Ami nem visz be adatokat és nem is hord miniszoknyát, vagyis nem titkárnő :P Viccet félretéve, én nem tanítanék ilyen korban outlookot, de ha az infót nem csak 4 évig tanítanák, simán kötelezővé tenném.

    [ Szerkesztve ]

    A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #178 üzenetére

    Az azért durva, hogy a második, segítséggel ellátott magyarázó szöveget sem értetted meg.

    Ja, és ha lehet a többit priviben, mert nem biztos, hogy mindenki a tanárok nyafijára kíváncsi a kommentek között. Ez nem csak neked ment, hanem a többieknek is. Előre is köszönet az együttműködésért.

    [ Szerkesztve ]

  • Feruendios

    aktív tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Atya ég, te tényleg tizen évesek fölött itélkezel tanárként, hogy magolos vagy zseni :D
    Rengeteg olyan szakma van ahol a magolás legalább annyira fontos mint az összefügések megértése.
    Lásd Orvos létezik, 10.000+ ezer betegség a legtöbb esetben 2-3 szakorvost megjár az ember mire talál valakit aki valahol olvasott arról ami éppen a bajod...

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

Új hozzászólás Aktív témák