Új hozzászólás Aktív témák

  • Crafter32

    őstag

    Mai oktatás tele van olyan elemekkel amire semmi szüksége nincs a diáknak miközben arra nem képes megmondja hány megyéje van Magyarországnak. Nyári szünetre vagy egyéb szünetekre is vállalhatatlan anyagot akarnak rásózni a diákra. Én ebből nem kérek.
    A másik, hogy esélyegyenlőség és felzárkoztatás címmel az iskolában óvodákban szétlopják a gyerekek ruháit, nem hadják tanulni a többieket stb. Éppen most kellett menekülnünk, szó szerint menekülni, mert olyanok voltak a ovis társak akik pár éve betörtek hozzánk. Zárkóztatja fel őket a jó....

  • Feruendios

    aktív tag

    Amugy tisztán látszik a Magyar oktatás mélyrepülése, de ennel rengetek oka van a mostani rendszer is csak tetézi, de ez az eredménye annak, hogy a tanári pálya már 20 éve se volt annyira vonzó ebből az lett, hogy a 30-40-es tanár korosztály szinte nem létezik a 20-30-as korosztály.

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

  • Feruendios

    aktív tag

    Amugy én se tudom, hány megyénk van teljesen érdektelen információ, mivel semmi értelműk a közigazgatási felosztáson kivül.

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #199 üzenetére

    "Ennek például az is oka lehetett, hogy nem hazudtak, erre nem gondoltál?"

    De gondoltam, de azért te nem találod furcsának hogy a nyugati sajtó 99%-ban a hónapokon keresztül, egészen a választás napjáig csak arról volt szó hogy Hillary gyakorlatilag nyert (nyerni fog)? Senkiben sem merült fel, még a választás előtti napon sem, hogy gyerekek itt k.rva nagy gáz van, valamit nagyon benéztünk?

    Ráadásul mindez történik a brexit után, tehát még csak azt sem lehetne mondani hogy nem volt előtte intő jel.

    Az összes többi kérdésedre (fogadóirodák stb) pedig igen egyszerü a válasz: van néhány nagy mértékadó médium amit ha képes vagy manipulálni akkor nyert ügyed van, mert mindenki onnan veszi az infót.

    Az a helyzet, hogy sokan szemellenzősek és szidják az oroszokat, meg ha valaki a az RT-ből veszi az infóit és nem veszik észre hogy a másik oldalt ugyanez megy. XY "mértékadó" oldal lehozza hogy az igazság az Z (pl. Hillary nyer, Trump esélytelen) és onnantól kezdve mindenki ebből fog "okosodni" ezt fogja szajkózni. Amig a valóság szembe nem jön. Szóval én elég keményen azt gondolom hogy bizony ezek a "mértékadó" médiumok hazudtak mégpedig valószinüleg utasításra. Mindenki más csak átvette tőlük az infót.

    "Olyan nagyon felmosásról nem volt szó, főleg, hogy Hillaryra többen szavaztak, mint Trumpra."

    Nézd meg az elektor szavazok számát, eléggé a felmosás kategória. Kifejezetten annak fényében, hogy az előzetes várakozások alapján Hillarynak kiütéses győzelmet kellet volna aratnia.
    Amerika szövetségi állam, nem az számít kire szavaznak többen (Hillary-ra egyébként pont egy hangyaf@sznyival szavaztak többen), hanem hogy ki viszi el a legtöbb államot.

    "Ami a PISA számoknál Magyarországnál érdekes, az az, hogy folyamatos romlás van."

    Igen és ez nem jó. De ez egy komplex probléma és nem is lesz addig megoldása amig az értelmiség látóköre kb. addig terjed hogy mondjon le a kormány.

    [ Szerkesztve ]

  • CyberPunk666

    senior tag

    Ha egy mérésen folyamatosan romló tendenciát mutatunk, akkor ne azon javítsunk amit csinálunk, hanem változtassuk meg a mérési módszereket úgy, hogy az jöjjön ki, amit szeretnénk.

  • dabadab

    titán

    válasz #82729984 #204 üzenetére

    "azért te nem találod furcsának hogy a nyugati sajtó 99%-ban a hónapokon keresztül, egészen a választás napjáig csak arról volt szó hogy Hillary gyakorlatilag nyert (nyerni fog)?"

    Egyre inkább az az érzésem, hogy előre eldöntött konklúzióhoz keresel érveket. A választás előtt már egyáltalán nem ilyen volt a hangulat, pl: [link] [link] [link]

    "Az összes többi kérdésedre (fogadóirodák stb) pedig igen egyszerü a válasz: van néhány nagy mértékadó médium amit ha képes vagy manipulálni akkor nyert ügyed van, mert mindenki onnan veszi az infót."

    Gondolom az csak valami vicc, hogy szerinted a fogadóirodák az adataikat másodkézből veszik, nem pedig az elsődleges forrásoktól.
    Ráadásul nem arról volt szó, hogy az újságok írtak valamit hasraütésből, hanem arról, hogy beszámoltak arról, hogy mit mutatnak a felmérések - márpedig azokat nem újságírók készítették.

    "nem is lesz addig megoldása amig az értelmiség látóköre kb. addig terjed hogy mondjon le a kormány."

    Mondjuk a Tanítanék mozgalom dolgait nézted? Meg az arra adott kormányzati választ?

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • togvau

    senior tag

    vótmá hogy ki a hibás? Természetesen *oros, a b*llipsik meg *urcsány :DD a kormány nem hibás csak ezek! XD

    Ki kell lépni a PISA-ból, és nemzeti értékelő intézetet létrehozni, ahol olyan eredményt hoznak ki amit kell!!!444négynégy

    [ Szerkesztve ]

    hitler, sztálin, micro usb

  • MageRG

    addikt

    válasz #82729984 #197 üzenetére

    A USA elnökválasztását elég nagy hiba idekeverni, ott ugyanis ezer ok miatt óriási a hibalehetőség.
    Az elemzők utána kollektív bűnbánatot tartottak, felsorolták mik a módszertani hibáik. Többek közt pl. hogy a Trump-szavazók rejtőzködőek (okkal).

    Na most a PISA-teszt esetében nincs olyan, hogy szégyellni kellene a tudást. Csak a nemtudást, amit az illetékesek ostoba magyarázkodása is aláhúz.

    Az meg nagyon kamu érv, hogy nem baj ha hülyék leszünk, mások is hülyülnek. Kis országunkat éppen hogy a szellemi tőke húzná ki a gödörből.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • miska17

    tag

    Létezik valami hatékony tanulási módszer ? - gyerekem sokszor tíz után is tanul, kezdem sajnálni- gimi első osztály avagy kilencedik.

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz miska17 #209 üzenetére

    Szerintem ez normális - de nem jó. Lehet, hogy nagyon fáradt (sport, szakkörök, 0. óra miatt), így amikor hazajön, csak estére tud erőt (akaratot?) gyűjteni a tanuláshoz. Egyébként a tanulás és a leckeírás 2 külön dolog. Leckeírás gyakran szünetben történik :D

    Tanulj vele, kérd meg, hogy tanuljon korábban. (Ne vidd túlzásba, ha hajlamos vagy ilyesmire.) Sajnos az iskola nem éppen a fiatalok biológiájához van igazítva, 9-10 órás kezdés lenne az ideális, meg sok alvás :))

    Szerintem a "tíz után is tanul" túlzás lehet. Legalábbis az "is". De bármit is csinálsz, ha azt látod, hogy nem szereti, nem tetszik neki, ne erőltesd. Sok sikert.

    A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

  • #20655360

    törölt tag

    válasz miska17 #209 üzenetére

    Érdeklődés az adott tárgy iránt. Ha az nincs meg, akk szívás. :)

  • tecsu

    addikt

    válasz miska17 #209 üzenetére

    A gyerekedet neked kell felmérned, hogy mondjuk el tud-e olvasni egy Dumas-regényt néhány hét alatt. Ha igen, akkor nincs nagy baj a szövegértésevel és koncentrációjával. Na igen, és a "tanul" tényleg azt jelenti, vagy csak imitálja előtted?
    Néha tanuljatok együtt, mutasd meg mi hatékony és mi nem. Ha tudod, a tankönyvben mutatsd meg, mi az ami nem lényeges és mi az, ami igazán fontos. Ezzel párhuzamosan az általános műveltség és memória fejlesztése nagy mértékben javít a tanuláson.
    Gondolom azzal tisztában vagy, hogy a stresszmentes környezet, rendes étkezés, mozgás, megfelelő pihenés fontos nem csak a tanulás, hanem a normális élet számára is.
    Pl. lefekvés előtt egy órával - ha lehet - ne nézzen képernyőt és nappal is redukálhatod nyugodtan.
    A gyerekszobában jobbfajta világítást érdemes használni. Bizonyos emberek szerint a közeli WiFi, a mobiltelefon vagy a LED-ek (nem érzékelhető) villogása is negatív hatással van idegrendszerünkre, mások ezt vitatják... De pl. mindenki szerint lényeges a színspektrum, az íróasztal megfelelő megvilágítása stb.
    Neked, mint szülőnek következetesnek kell lenned (pároddal együtt), ha valamiben megállapodtok, azt tarsd be. Ha megtiltasz valamit, abból ne engedj... eleve ne mondj olyat, amit később nem gondolsz majd komolyan, mert onnantól a kölyök nem vesz komolyan.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • janeszgol

    félisten

    válasz _cHAos_ #176 üzenetére

    Ez tipikus. A legleterheltebb, legokosabb emberek (mint amiket te is írtál magadról), akiket ismerek, mind alkoholista. Lehet még sem olyan jó elvenni a gyerekkort és magológépet csinálni a diákokból. :R
    Ez a pisa teszt meg felfújt dolog.

  • floatr

    veterán

    Mondjuk hogy a személyes tapasztalataimat is megosszam...

    Az egyik gyerekem történelemkönyve valami elképesztően katasztrofális hulladék, tudományoskodó ipari hulladék, felnőtt fejjel is érthetetlen hablaty. Mivel ez szerepel a központi 5-éves tervben, az iskola elvileg nem térhetne ettől el, de... Órán füzetbe saját jegyzetet gyártanak, így a színvonal ehhez is mérhető.

    A másik gyerekem nem kapott fizika könyvet, mivel valamilyen oknál fogva azt a könyvet nem is osztotta ki az iskola, viszont náluk órán a tanár is képtelen az anyagot leadni. Tegnap este töltöttem vele kb. 3 órát, hogy elmagyarázzam egy témazáró anyagát, gyakoroljunk, mintha más dolgom amúgy nem is lenne, hogy a tanár helyett megtanítsam vele, és akkor jöttem rá, hogy nem a gyerek a hülye a témához, hanem a tanár nem végzi el a dolgát.

    Matematika témában már vannak megértésbeli gondok néha, de ott meg a tanár az osztály 2-3 zsenijéhez igazítja az órai anyagot, mert tetszik neki, hogy ez a pár gyerek könnyedék halad vele, míg a többiek csak lesnek. Egy korábbi tanár viszont a "gyengeelméjűekre" szabta az órát, akkor meg nem haladtak az anyaggal.

    Megint egy másik tanár a gyerekeken keresztül kompenzálja a pszichózisait.

    Van persze bőven normális, sok pozitív példa, de komolyan mondom, néha azon gondolkozom, hogy ezek az problémás, tanárnak mondott emberek nemcsak hogy nem erre a pályára valók, de direkt személyesen szívatják azokat a gyerekeket, akiknek a későbbi élete konkrétan rajtuk múlik. Bármilyen szar az oktatási rendszer, ha a tanár épelméjű, normális, és akar is/tud is tanítani, nem hiszem el, hogy ez ekkora probléma kell hogy legyen.

  • Narxis

    nagyúr

    válasz floatr #215 üzenetére

    Írasd át másik iskolába nyáron. Csak van valami jobb a környéken.

    Thanos was right.

  • Zola007

    veterán

    válasz hallador #125 üzenetére

    Nem is a te hozzászólásodra válaszoltam, hanem Porthoszx fórumtárséra.
    Ezek szerint igaza van a Pisa felmérésnek és az olvasási készségeket is kellene fejleszteni a magyar iskolákban.
    De sebaj, van akinek jó ez így is.

    Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz miska17 #209 üzenetére

    Ha a csaladban van ejszakai bagoly, akkor lehet annak az eletritmusat vette at. Vagy muszaj ami jobb gimnaziumokban megesik. Vagy nem jelzi ha vegez / kihuzza idoben (pl ha gyorsan vegez visszakuldtek tanulni, hogy biztos nem vegzett / raraktak mas feladatot szoval ellenmotivalt). Meg lehetnek mas okok is, de aggodo szulokent nem feltetlenul kell a legrosszabbra gondolni.

    Ha a szulok hajtosak lehet a gyerek is az lesz btw.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • azbest

    félisten

    Bocs a kisregényért, csak nem akartam külön kommentelni, hanem ahogy olvastam a többieket, úgy szedtem össze a gondolataimat.

    A hátrányos helyzet kapcsán:
    - Van olyan, aki szegény, csonka vagy épp nagycsaládos környezetből jön, de a szülő tudja, hogy a gyerekeinek az a jó, ha többre viszi, mint ő. Ők azok, akik próbálják hajtani a gyereket, csak az anyagi helyzet miatt vannak dolgok, amire nem futja, pedig jó lenne, segítené a gyerek fejlődését. (Például anno az internet előtt kevesebbet tudtam olvasni, mint szerettem volna. A könyvtárak és helyi antikvárium nekem tetsző kínálatát hamar kimerítettem. Szerencsére a suliban akkor már lett internet is és érettségire saját pécé is :) )
    - Van olyan, aki alkoholista, bűnöző, élősködő családból jön. Őt, ha tehetnék nem is járatnák iskolába, csak a kapott pénz miatt küldik el. De egyébként lehet, hogy bűnözésre nevelik. Nem pol-korrekt, de valószínűleg az ilyen családoknál a bentlakásos iskolával, a szülők minnél jobban kizárásával lehetne valamit elérni. Vannak olyan állatok, akik a saját gyereküket megnyomorítják szó szerint. Mások meg minden évben szülnek új gyekeret, mert a helyi koldusmaffiában gyerekes kéregető a "munkájuk". Az nagyobbat meg intézetbe adják. Hát azokból is van, ami inkább bűnözőképző. Sajnos van közeli tapasztalatom ilyen esetekről. Azoknak a gyerekeknek nehéz kitörni.

    Generációs probléma:
    - Mára felnőtt a pepsi-generáció, akik a nagy szabadságot hallották mindenhonnan. Akik kitatálták, hogy ők nem lesznek olyan szigorúak, mint a szüleik. Gyakorlatilag egy csomó neveletlen fiatalt produkáltak a szaporodásukkal. Náluk divat az, hogy a gyereknek mindent lehet, akár szándékosan rongálni is. Ha felelősségre vonás lenne, akkor a gyerek mellé állnak, ahelyett, hogy fegyelmeznék.

    - Kb 20 éve törölték el a felvételit a középiskoláknál. Egy csomó diákot valahová fel kell venni. Akik igazából nem is akarnak odamenni. A szüleik sem motiválják őket. Drasztikusan megzuhant ettől kezdve az színvonal és a magatartás némelyik iskolában. Ahová jártam a korábbi évfolyamok közt az volt a ritka, ha nem tanultak tovább, nem szereztek jó állást. A későbbieknél viszont, részben ugyanazok a tanárok mellett, hangzavar órán, a felszerelés szándékos rongálása fogadásból, suttyó kis parasztok lehetetlenítették el a tanulást azoknál is, akik szerettek volna tanulni. A jogukat tudták, hogy nem küldhetik ki őket óráról. A nagy szabadságban átestünk a ló túloldalára.
    Persze az is jó kérdés, hogy ha nem vennék fel középiskolába, akkor hová jutna. Hát a szakmunkás képzésen még inkább olyan, mintha a szemetet összehordta volna a szél (az alapján, amit oda járt rokon, és ott tanító rokon mesélt)

    - Legújabban pedig anyagilag is bomlasztják az iskolákat. Az, hogy szétverik és hülyeségekre kényszerítik az iskolákat is szemét dolog. Az is külön szemétség volt, hogy ahol a szülők összedobtak saját pénzből valamire, amikor államisították az önkormányzati iskolákat, akkor elvitték máshová, mivel automatikusan állami lett. Van ahonnan az iskolabuszt nyúlták le, amivel a szülőknek hála rendszeresen mehettek korábban kirándulni, más településekre ismeretet szerezni a gyerekek.

    - Persze a tanárok tekintélye is a múlté. Részben azért, mert a diákok nagyon el vannak engedve. Részben pedig azért, mert az új generáció nem tud hatékonyan motiválni, fegyelmezni.

    Ahová annó jártam volt 4 osztályos szakközép, 4 osztályos gimi és 6 osztályos gimis lehetőség is. Nagyon örülök, hogy anyám "rákényszerített" a 6 osztályos gimire. Ott utolsó két évben bizonyos tárgyakat csak az abból érettségizni szándékozók vettek fel, megvolt hogy legalább-legfeljebb hány tárgyat kell választani. Az érettséginél nem feltételen azt kellett választani vizsgára, ha megvolt a megfelelő óraszám, akkor lehetetett másik tárgyból is. Azóta sajnos megszűnt a hat osztályos képzésük, meg talán más is. Eléggé lezüllesztették a változások.

    A programozó orvosnál szerintem elbeszéltek egymás mellett :) A kutató orvosok lehet, hogy belefolynak valamennyire az informatika kreatív részébe is. De az is lehet, hogy egy infós phd-sel vagy alkalmazottal dolgoznak össze. Ennek nem sok köze van szerintem ahhoz, hogy tanítanak programozást érettségi előtt. Az informatikában is az kellene legyen a cél, hogy ne legyenek funkcionális analfabéták az emberek. Tehát program menü magolás helyett ott is a fogalmakat gyakorlaton át megismertetni és a probléma megoldás készségét fejleszteni. Itt péhán is sokszor úgy segítek másnak, hogy elolvasom és értelmezem a bemásolt hibaüzenetet (hogy van hibaüzenet, már plusz pont) és beírom a keresőbe, majd az eredményt közlöm az illetővel. De programozóként sokszor a saját munkámat is az viszi előre, hogy értelmezem a problémát, rákeresek a megoldásra, megpróbálom azt megérteni, hogy tényleg megoldás-e az én bajomra, vagy csak ész nélküli gányolás.

    Az egyetemi képzés kapcsán: iskolánként, karonként, szakonként, tanszékenként de még tanáronként is nagyon eltérő, hogy milyen követelmények vannak. Bármelyik változik, ajándék jegyből buktató, vagy éppen az ellenkezője is lehet. Persze szakoknál is van olyan, hogy 6os átlag alatt nincs ösztöndíj, mert ciki, ha nem 5ös valaki a tantervi + még három tárgyból. Más szakon pedig 1.2-re is van ösztöndíj, mert olyan kevesen teljesítik a tantervet.

    hallador hosszabb kommentjeire respect. Később értem odáig, minth ahogy megfogalmaztam a sajátot. Nézegettem mostanában egy videoblogot kínáról és néha olyan érzésem van, mintha egy könnyített kultúrális forradalom lett volna itt, vagy épp kezdődne mostanság. (ott ez: az iskolák felszámolása és vissza a földekre) Sokmindenben hasonlítunk a mainland-china emberekre. Morálban, generációkban, emberekben, képmutatásban.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz azbest #221 üzenetére

    Azért van pár pont a hozzászólásodban, ahol egy kicsit felszaladt a szemöldököm :)

    "Nem pol-korrekt, de valószínűleg az ilyen családoknál a bentlakásos iskolával, a szülők minnél jobban kizárásával lehetne valamit elérni."

    Szerintem te nem nagyon láttad még, hogy milyen eredményeket érnek el a magyar nevelőotthonok. (Hint: nem túl jókat.)

    "Gyakorlatilag egy csomó neveletlen fiatalt produkáltak a szaporodásukkal"

    Kitalálom: nincs gyereked, azért tudsz gondtalanul elsütni ilyen rettenetesen elnagyolt közhelyeket a gyereknevelésről.

    "Kb 20 éve törölték el a felvételit a középiskoláknál."

    Hogy mi?...

    DRM is theft

  • hallador

    addikt

    válasz Zola007 #219 üzenetére

    Ezek szerint igaza van a Pisa felmérésnek és az olvasási készségeket is kellene fejleszteni a magyar iskolákban.
    De sebaj, van akinek jó ez így is.

    Na igen, abban is, hogy a magyar diákok (és szüleik, nagyszüleik) nem kitartóak, ahelyett, hogy elolvasnád, amire válaszolsz, teljesen másra válaszoltál, mint az eredeti post szólt, a facebook az ilyen kommentelőkből él...

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz dabadab #222 üzenetére

    Szerintem arra gondolt, hogy az ilyen központi felvételi váltotta ki az iskolák saját egyéni rendszerét, az pedig betiltották. Bár tudom, hogy nem ezt írta.

  • azbest

    félisten

    válasz dabadab #222 üzenetére

    Ahogy a későbbi részen írtam, az állami gondozás némelyik intézményben katasztrofális. Egyrészt a nevelőotthon nem bentlakásos iskola általában, onnan kijárnak iskolába a gyerekek.
    Az egész oktatási rendszer katasztrófa, nem azt mondtam, hogy a mostani jó. Ettől függetlenül, elvileg a törvények szerint el kellene venni a szülőktől azokat a gyerekeket, akiket a szülei veszélyeztetnek. De mivel látszatország vagyunk, így általában félrenéznek, amíg nincs haláleset. Vannak intézetek, ahol szintén ez a módi, csak a vezetők megkapják a pénzüket, és felnyalhassanak a hamisított jelentésekkel a felsőbb szinteknek.

    Neveletlen vagy épp elkényesztetett tuskók bomlasztják az oktatást és a pedagógusoknak nincsen ellene eszköze. Végső esetben esetenként kiállítatnak a gyerekről egy szakvéleményt, hogy enyhe értelmi sérült és áttetetik olyan általános iskolába, hogy szabaduljanak tőle.

    Huszonvalahány éve még jellemzően volt felvételi a középiskolákba. Ha valakit sehová sem vettek fel, akkor így járt. Azután viszont lényegében mindenkit fel kellett venni valahová. A színjáték helyett, hogy pótfelvételin kötelező felvenni, inkább eltörölték sok helyen. Persze ahol minden sarkon van iskola, ott lehetnek olyan elit iskolák, ahová azután is csak felvételivel lehetett bekerülni, de ahol egy körzetben nem nagyon van más, oda muszáj volt felvenni azokat, akik nem érték el a szintet. Amelyik iskolát pedig kijelölték, hogy ő vegye fel azt, akik sehová sem kellenek, na az igazán jól járt.
    Azóta már valószínűleg többször is csűrték csavarták. Ahová jártam, ott írásbeli és szóbeli felmérés is volt még akkor, később viszont nem volt. A színvonal meredek zuhanása akkor kezdődött.

    Szerk: ahogy visszakerestem, a 1996-os, 18 évre felemelt tankötelezettséghez lehet köze. Azóta visszavették nem túl régen 16-ra. Egy relatíve friss cikk ír arról, hogy ez a változás 42 ezerrel csökkentette a diákok számát. Persze egy nézőpontból rossz azoknak a gyerekeknek, hogy nem kötelezik iskolába járni őket. De más nézőpontból 42 ezer gyerek volt, aki nem akart ott lenni, akár saját, akár a szülők miatt. Nem hiszem, hogy azok a gyerekek jól jártak a jelenlétükkel, akik viszont végigvitték az iskolát.

    Nincs gyerekem, de 8 évig jártam különböző formákban ugyanabba a középiskolába és volt ismerős, akinek az öccse később fejezte be. Megtapasztaltam, hogy mennyire zabolátlan volt a fiatalabb generáció. Később pedig láttam videókat arról, hogy mit művelnek órákon. Emellett a gyógypedagógiai asszisnztens képzés első évében hónapokon át heti 3 napot voltunk egy általános iskolában. Második évben pedig egy enyhe és középsúlyos gyerekeket tanító kisegítő iskolában. A hét hetes szakmai gyakorlatokkal együtt majd 2x fél évig volt alkalmunk belülről is látni az iskolák működését és problémáit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák