Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz 3RROR #39 üzenetére

    Röviden írom, az orvostudomány fejlődése/alkalmazása összeforrt a (technológia) / IT fejlődésével, gyakorlatilag ez viszi előre leginkább az orvostudományt is.

    Lehetne ezt fejtegetni nagyon hosszan de rengeteg ismeretanyag van a témában, olvass utána. :)

    [ Szerkesztve ]

  • ph0nak

    csendes tag

    válasz 3RROR #39 üzenetére

    "Lásd hol járnak hozzánk képest"

    Nem azért, mert jobb az oktatás, ahogy az USA-ban sem (OK, elitképzés mindkét országban van, az valóban világelső, az egyetemeken, sőt a főiskolákon (szinte mindenki továbbtanul) meg szépen behozzák az első 1-2 szemeszter alatt, amit középiskolában kellett volna megtanulniuk... középiskolában inkább "lébecolás" van, mondjuk a nem elit egyetemeken, főiskolákon is). Hanem mondjuk pl. az "agyelszívás" miatt, ami olajozottan működik sok évtizede. Én is jártam kint középiskolába 1 évig, igaz jó régen, hát nem volt egy hú de magas szint, kb. mint itthon általánosban, kivéve a kémiát, mert abból egy egyetemi felkészítő (AP) csoportba jártam (olyanokkal, akik pl. orvosi vagy más "komoly" pályára készültek már akkor 13-14 évesen), az kb. ugyanaz a szint volt, mint itthon a sima gimis kémia. Persze ez tényleg régen volt, nem feltétlen releváns. Ez mondjuk egy egyetemi város volt, nem éppen gettósuli, bár voltak fekák is szép számmal:)
    Inkább azt mondanám, liberálisabb nyugaton az oktatás, minden értelemben. Már-már Waldorf-szerűen. Keleten meg jó "poroszos", hatalmas nyomással a tanulókon (Japánban, Dél-Koreában öngyilkosságok stb., de pl. Indiában is, ezekben az országokban bizony az "elavult" magoltatás is keményen megy szintén, meg olyan szinten vannak terhelve, hogy attól nálunk lázadás törne ki) Nálunk meg egyik sem, hanem a kettő között, szögesen ellentétes véleményekkel arról, hogy merre kéne menni. A kormányzat célja láthatóan nem a további liberalizálás volt, hanem egyfajta visszatérés a 90-es években végrehajtott liberális irányú oktatási átalakítás előttre, a várható ellenállás letörésére meg végrehajtották az elég siralmasan sikerült államosítást (Klik, tankönyvpiac). Én meg ezt sem tartom eleve ördögtől valónak, érvelni is lehet mellette, csak hát a gyakorlati megvalósítás, az... (meg persze ahol a tanártársadalom nagy része is erősen bepipult a felülről kitalált új rendszerre, ott el lehet képzelni, mennyire hatékony... passzív ellenállás felé tendálnak (pl. jegyzetekből tanítás, tankönyvek ignorálása, mondjuk ez az én időmben is így volt 25 éve, jó pár tanárunk egyáltalán nem használta a hivatalos tankönyveket a tanítás, érettségire felkészítés során (persze meg kellett venni, de csak papírhulladékként hasznosult, meg is mondta a tanár nyíltan, hogy szerinte egy rakás sz.r a tankönyv)... a példatárakat igen).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák