Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Carasc0

    őstag

    Én, mint 7 éves pedagógusi pályán eltöltött idő alapján szeretnék véleményt kreálni!

    1. A tanulókkal szemben alkalmazott motívációs eszközök hatékonyságának komoly ára van. Annó a tanulót nem kellett győzködni hogy menjen el egy házi matematika versenyre, most meg a tehetséges is azt kérdezi vissza a hogy mi a nyeremény? Hát kisfiam 5-ös. Ja akkor nem jövök. De ha felmentést kapna matekból vagy amiből gyenge képességű, akkor az már ízlene nekik.

    Nem beszélve arról, semmi nem érdekli őket. Én informatikát tanítok a legnagyobb hivatásérzettel (tehát nálam van elmélet+gyakorlat és kevés a játék vagy ki kell érdemelni a játékot). Több száz tanuló ment át a kezem alatt, és 2 kezemen meg tudom számolni, hogy ki az egyáltalán ilyen irányba akar/akart továbbtanulni, vagy igazán tehetséges. Na most ha ez az infóra igaz, akkor mi a helyzet matekból vagy magyarból? Elképesztő. A tanulók lusták, kifogásolnak mindent, bántani nem lehet őket, a szülők mindig melléjük állnak, jogaikat tudják de a kötelességeiket nem, és mindig keresik a kibúvókat.

    Ez a teszt ahogy a kompetencia semmire nem való.

    Kompetencia: Motíválás szinte lehetetlen! Maximum megmondod a megoldást neki mikor írják. Ugyanis a kompetenciára nem lehet jegyet adni, így a tanuló totális tehernek fogja fel. És még csak nem is mondható meg nekik hogy: "Azért kell jól kitölteni mert iskolaérdek!"

    Szóval a teszt szerint egyre hülyébbek a tanulók? Kinek a hibája? Tanároké? NEM! A tanulóké. A memóriájuk katasztrófális. Amit ma megtanul holnapra elfelejti. A nyári szünet teljesen low format. Szülői hátteret és támogatást már nem is említem. Mi még terhelhetőek voltunk. Most meg 5. osztályban is az ABC-t kell ismételni.

    Nem kétlem hogy sok a teher. De én affele kacsintgatok, hogy a mai diákok nagyon táposak! Igen azok! Inkább eljár mindenféle sakk-szakkörre meg a lakatlan-szigetes társkeresőkre (LOL) minthogy leülne a fenekére és tanulna. Persze a mi sulink sportjellegű. Egyenesen halálom mikor a tanuló nincs hetekig mert sport-tábor meg edző izék, és mikor esetleg megjelenik a suliban és közlöm vele hogy HÉÉÉ kéne írni dolgozatot mert nincs jegyet, egyből bedobja hogy JAJ TANÁR ÚR DEHÁT ÉN HIÁNYOZTAM. :W

    Meggy a tortahabon: Pótlás szót nem ismerik. Hiába betegek, arra is lusták, hogy elkérjék a leckét. Miről beszélünk akkor?

    Köszönöm a figyelmet! :K

    U.i.: Vannak kivételek de azért nem mindig a tanári oldalt kellene hibáztatni. Főleg aki nincs benne! :(((

    Atike: +1

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz dabadab #20 üzenetére

    Egyáltalán nem. Nagyon rosszul gondolod. Nagyon szeretem ezt a pályát. Utálom a diákokat? Ezt miből szűrted le? Én csak leírtam a véleményem, hogy a tanulókban rengeteg hiba van, ami kihatással van nagyon sok mindenre. Pl. erre a bizonyos cikkben említett teszt eredményére is.

    Sőt inkább emelik kalapukat, hogy így is tudok foglalkozni a tanulókkal. Igaz az általam felvállalt vélemény ellenére sikeresnek tartom a munkámat. Eredmények átlagosan nem rosszak, módszereim elég jók és fejlesztek is egy egyéni motívációs eszközrendszert (UECS). Szóval a pálya nekem tökéletes, de kicsit kiengedtem magamból azokat a gondolatokat, amik miatt a tanárokat veszi elő és nem azt akiket kellene.

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz totron #30 üzenetére

    Nem szeretném ott hagyni. Véleményem szerint soraim is a hivatástudatot erősíti. Aki nem hivtásból tanít, az már simán ott hagyja a szakmát 1-2 év után látva és tudván azt amit én. Csak épp nem akar szenvedni. Én sem szenvedek 100%-os mértékben. Azt sem írtam hogy képtelen vagyok a gyerekekkel bánni. Szó nincs erről. Csak a gyerekek oldaláról közelítettem meg hogy számukra mit is jelent az iskola és hogy állnak hozzá a dolgokhoz. Ez ellen küzdök vagyis hangot adok. Természetesen nem általánosítok, de a többségük leginkább erre fel tendál. És még szerencsés vagyok, mert az informatikában még van motívációs kraft. Matekosokat nem irigylem. :DDD

    A tanulók hozzáállásának javítása elsősorban a szülő feladata! De ez megint egy másik asztal. Ez lenne a következő dominó a sorban.

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Nekomajin #46 üzenetére

    Vagy ugyanez van a sport vonalon. 1-2 edzőt igencsak agyon kéne agybugyálni, aki azt súlykolja a gyerekbe, hogy "Fiam, csak legyen meg a 2-es belőled úgy is Ronaldo lesz, hidd el ebből fogsz megélni és gazdag leszel". Én meg szívok a kölyökkel, mert cseszik az órán figyelni tudván beleinjekciózták az előbb írt idealizmust, és alig tudom neki megmagyarázni, hogy azért ne vegyen arra mérget hogy a sportból milliomos lesz, azért jó ha van egy érettségid alapjaiban. Természetesen a sport miatti hiányzásokkal simán visszaél, és ha bukásveszély van, jön fentről a sugallat, hogy "Hmm nem kéne, mert hozza az eredményeket és növeli az iskola hírnevét".

    Magyarán ez egy körforgás. Minden iskolában a vezetőség célja az iskola fennmaradása:

    - Kell a gyerek >> ehhez jó reklám kell! Kik legyenek azok? Ja igen a sportolóink.

    Igen ám, csak a reklámalanyokkal éppenséggel a tanárok szenvednek, mert érzi hogy nyeregben van és visszaél a helyzetével. De ha kitol vele a tanár? Akkor elmegy, nincs reklám alany ez rossz a vezetőségnek. Tehát a suli hírnév is image romboló tud lenni egy hivatásnak. Infónál nem ügy, mert nem kimenő tárgy, csak olyan expansion.

    Nehéz a tanári pálya, de én szeretem csinálni:

    - Én nem használok tankönyvet, magam írom a tananyagot.
    - Abszolút a digitális tananyagot tartom előnyben. Sosem diktálok, mindent a kivetített preziről írnak le.
    - Idén bevezettem az általános iskolai részlegen a digitális dolgozatokat. Vagyis az elméletet is már gépen írják. Úgy érzem hatásos!
    - A tanmenetet saját magam írtam a kerettanterv alapján. 90%-ban megvagyok elégedve vele, hiszen heti 1 órában majdnem a feldolgozandó anyag 90%-a benn van. Ha nem lennének szünetek fel is tudnám dolgozni.

    Egyetlen vágyam van:

    Általános részlegen (5-8): Heti 2 informatika óra! 1 az úgy ahogy van kevés! :K

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Nekomajin #55 üzenetére

    Mint az egyik kollégám szokta mondani:

    "Fiam, te nem sportoló vagy, hanem focista. Nem ugyanaz. :)!" :DDD

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Máté94 #74 üzenetére

    Hidd el hogy ez nem ilyen egyszerű! Hivatkozhatsz te mindenre, ha felülről bekorlátoznak, akkor a gyerek jön ki jól! A legnagyobb baj hogy a tanulók tudják ezt. Innentől kezdve beszélhetsz te neki felelősségről, el fogja érni a célját. Legalább is addig, míg le nem érettségizik. Egyetemi rendszerrel maximálisan egyetértek:

    "Csinálj amit akarsz, bejársz bejársz, ha nem, nem. De a vizsgán vagy tudod vagy nem. Nincs ilyen hogy anyuci pici fia vagy bármi. Úgy meghúzzák, mint a sz*rt. Akkor jön a pofára esés. Persze egy normál egyetemen így kellene működnie. Bár ebben is évek óta kételkedek. Emlékszem volt egy lány osztálytársam aki épp hogy 2-es volt minden tárgyból, max 3-as. 4-5 év után láttam face-n hogy diplomát szerzett. Mondom NANE......Azóta kételyeim vannak itt a szigorról!

    A régi rendszerek sokkal keményebbek voltak, főleg az egyetemen. Visszasírom annak ellenére, hogy nem éltem abban a világba (vagyis éltem csak oáztam még.. :P)

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz 3RROR #80 üzenetére

    Na abban egyetértek, hogy aki bekerül egyetemre többsége tényleg azt hiszi hogy ő az okos. Én pl. nagyon nem éreztem jól magam az egyetemi közösségben. Eszembe is jutott egy számomra emlékezetes jelenet az egyik előadó teremben:

    Csaj szaktársam mondott valami írtó baromságot! Odamentem hozzá, és szépen helyesbíteni akartam. Erre beszólt: "most mit kell okoskodni, nekem is megvan az opre2 tantárgy." Tipikus! :W

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #93 üzenetére

    Jézusom! Erre nem tudok mit mondani. Miről beszélsz te? De komolyan! Miféle negatív mentalitás? Ember hahó, ébredj fel. Elárulom neked, hogy engem szeretnek a diákjaim, mert nem vagyok katonai szigor, viszek életet beléjük, viccelődök, korrekt vagyok, megértő vagyok. Velem olyanokat is megosztanak a diákok hogy csak ámulok és a bizalom jelét látom bennük. Igen, szeretnek! Mernek kérdezni tőlem, merik a problémájukat megosztani, egyetlen szülővel sem volt még konfliktusom.

    Te mered nekem azt mondani hogy mit képzelek magamról? :((

    Ja szóval egy tanár nyeljen le mindent ami a gyerekeket illeti, sosem mondhatja el a véleményét?

    Te mered nekem azt mondani hogy csak 10 gyereknek adtam át a tudást, aki nem tudnak sz*rt sem? Én? Aki saját magam gyártom a szebbnél szebb illusztrációkkal ellátott tananyagot, mert tudom hogy az infó könyvek nullák? Igyekszem minden olyan témakört érinteni, hogy a tanuló tudjon majd esetleg választani, beleszeretni egy egy informatikai tudományba?

    Te mered nekem azt mondani hogy utálom a gyerekeket, amikor előterjesztettem egy egyedi és modern motívációs rendszert (UECS)? Pont azért hogy jobbá tegyem a foglalkozásokat és motíváljam őket, és még a kollégáimnak is bejön a dolog? Olyanoktól kapok bíztzató jelzéseket akik már 30 éve tolják?

    Barátom! Nem is illetlek én semmilyen jelzővel! Egyszerűen csak leírtál engem anélkül, hogy esetleg elbeszélgettünk volna a dolgokról mélyebben.

    Látod látod... Ez tehát a munkám pozitív oldala ami ugye jobban hangzik igaz? A negatívat senki nem szereti hallgatni és elfogadni. Pedig mind2-t elkéne!

    Részemről ennyi. :K

    Ja apropó! Szóval te az infomatika helyett inkább foci? Szóval te a digitális analfabétizmust támogatod a XXI. században? Nem lesz sok rajongód elárulom! :K

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #93 üzenetére

    És persze nem esik le neked az, hogy a negatív véleményem ellenére szeretem csinálni, ahol a szeretet szó azt takarja, hogy a problémákat igyekezzek orvosolni, hogy munkám még sikeresebb és problémamentesebb legyen. De tudod mikor a tanuló már sértően beszól, nincs az az ember aki úgy tudja tolerálni egy idő után hogy jaj lécci ne mondj ilyet. De kár ebbe belemennem. Tényleg nem vagy benne.

    Igenis minden tanárnak tisztelet aki a jelenlegi gyerekekkel is próbálja megtanítani azt, amire hivatott. Ezt kéne inkább észrevenni és nem fújtatni, hogy én vagyok a hülye. De ha te jobban tudod csinálni, hajrá. Gyere és próbáld ki. Lehetőség adott.

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Alchemist #98 üzenetére

    Így igaz!

    Amiket én diákként nem mertem megtenni, a mostani diákok simán megmerik. Már ott tartunk hogy a gyerek nem szemberöhögi a tanárt, ha szaktanárit kap tőle? Tanárként ennek nem tudok örülni és csak elképedek a dolgokon. A büntetőeszközök hatástalanok és a lehetőségek durván korlátozottak. Én emlékszem levertem egy virágcserepet és hetesként nem öntöztem a növényeket. Olyan kokit kaptam, hogy csak na. Most meg egy koki durva testi sértésnek számít és még a tanárt küldik el.

    Hát kérem szépen a fentebb leírtak nem más mint a ló a diák alá, amivel visszaél, mert megteheti! Ennyi.

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz mpierre #139 üzenetére

    Az a baj hogy általánosítasz. Nálunk aki tehetséges azt terheljük. Nem hiába van matek tehetséggondozás tárgy nálunk. Külön óra és a tanár komoly feladatok elé tárja a gyerekeket. Ezen feladatok nem férnek bele az egész osztályt érintő matek órákba. Elég fura iskolába jár a gyereked, ha a matek tanár engedi unatkozni a jó képességű diákokat. Nálunk ilyet el nem tudok képzelni, tudván hogy komoly kötelességtudatosak nálunk a matektanárok. Néha túl szigorúak is sztem, de nincs jogom őket bírálni még itt sem.

    Infóból nálam is néha-néha unatkoznak, de főleg inkább dolgozatnál van ez a problémám. Fő oka: SNI, BTMN, HH és HHH tanulók. Na ez megint kettétöri a tanórák dinamikáját. Megint egy másik asztalhoz kanyarodok.

    How to unatkozik a gyerek? És miért?

    Lássuk csak!

    Leíratok valamit a füzetbe. 20 emberből 2 nem végzett. Miért nem? Mert mindenféle zavarai miatt lassú. Na most ez nagyon szívás, mert az a 2 ember lehúzza a többi 20-at, mert nem tudok továbbmenni a többiekkel, mivel meg kell várnom míg leírják, addig no next dia. Hidd el az unatkozások kialakulásának nem csak a tanár az oka. A többieknek meg mi a búbánatot adjak munkát, mikor elméletezünk. Gépes feladatot nem tudok adni, mert mire elkezdenék pont befejezi a másik 2 lemaradt emberke. Továbbá a bekapcsolt gép olyan tudatot képez a diákokban ami abszolút dekoncentráltságot okoz. Ez viszont megint hátrány. Szóval nem egyszerű na! :N

    _cHAos_ : +1 :R

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #162 üzenetére

    Másképp fogalmazok. Hátha így megérted!

    Mint olvastad a topicban, láthatóan a tanári pálya nem egy leányálom. Na most én szakmaszeretőnek hívom azt, aki ezt tudván csinálja és próbálja előrébb vinni a dolgokat. Ide tartozok én is. Így már érted?

    A másik!

    Én azt írtam hogy sok gyerekből alig 10 db aki tehetséges volt. Ez nálam nem Neumann-t jelenti, hanem azt, hogy nem csak magolt, hanem értette is a dolgokat. Ismereteit összefüggésükben tudta alkalmazni + még utána is nézett a dolgoknak, tehát önképezte magát. A többiek sajnos ennek csak egy részére voltak képesek. Egy nem tehetségesből soha nem csinálsz tehetségest. Úgyhogy ezeknek nem ástam meg a sírjukat, hanem szimplán informatikából teljesítettek úgy ahogy tudtak, az alapokat megtanulták és mennek tovább útjukra.

    De megjegyzem volt olyan tanulóm aki szimplán fullos volt minden tárgyból egész általánosba! És én nem tartottam tehetségesnek, mivel magolással szerzett ötösöket. Magolás nem tehetség csak egy kíváló DDR ECC memória, de így is előnyökkel ment tovább komoly gimibe.

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Hunmugli #169 üzenetére

    Megértelek teljes mértékben! Annyival kiegészíteném amit sajnos sok ember nem ért meg, hogy a tanárok keze megvan kötve. Vagyis nem taníthatok azt, amit valójában kellene. Szívesen oktatnék 7. évfolyamon gépépítési alapokat de nem tehetem. Szívesen próbálkoznék 8. évfolyamon C alapjaival de nem tehetem. Miért nem? Mert nem ezt írják elő. Ha nem azt tanítod amit elvárnak tőled, akkor könnyen elővesznek. Erről 1 tanár sem tehet.

    Sok szülő hülyének nézi a tanárt mert böngészést oktatnak! Hát nekem határozottan ellentétes a véleményem. Mai napig fogom a fejem, hogy a tanulók többsége nem ismeri a böngésző URL részét. www.gyerele.hu oldalt úgy akarják lehívni, hogy a google keresőbe így beütik az URL-t. Na szóval akkor biztos hogy rossz ötlet böngészést tanítani? Szerintem nem!

    Én kimerem jelenteni hogy amin a szülők kattognak hogy hülyeség ilyet tanítani mert tudják, azt bármikor könnyedén megtudom cáfolni. 5. évfolyamon nem tudja a gyerek hol az ENTER? Azért sztem itt kezdődik ám minden, nem az hogy a szülő papolja nekem hogy az ő pici fia othon ronggyá nyomkodja a gépet és marhán keni vágja. Ja igen, a Cat Mario-t mega facebook-ot! Azt maximum igen. De mikor alapokra kérdezek rá akkor meg csak fogom a fejem. Na akkor hogy is van ez? :)

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #172 üzenetére

    Tanárit tartom nehezebbnek. Hiszen mi sorsokért vagyunk felelősek, te meg termékért. Melyik az értékesebb? :C

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #172 üzenetére

    Pedig a véleményeddel egyedül vagy. Másrészt te vagy az egyetlen, aki nyíltan kinyilatkozta hogy inkább legyen digitális analfabétizmus. Ez merész volt. :)

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

Új hozzászólás Aktív témák