Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph0nak

    csendes tag

    válasz 3RROR #39 üzenetére

    "Lásd hol járnak hozzánk képest"

    Nem azért, mert jobb az oktatás, ahogy az USA-ban sem (OK, elitképzés mindkét országban van, az valóban világelső, az egyetemeken, sőt a főiskolákon (szinte mindenki továbbtanul) meg szépen behozzák az első 1-2 szemeszter alatt, amit középiskolában kellett volna megtanulniuk... középiskolában inkább "lébecolás" van, mondjuk a nem elit egyetemeken, főiskolákon is). Hanem mondjuk pl. az "agyelszívás" miatt, ami olajozottan működik sok évtizede. Én is jártam kint középiskolába 1 évig, igaz jó régen, hát nem volt egy hú de magas szint, kb. mint itthon általánosban, kivéve a kémiát, mert abból egy egyetemi felkészítő (AP) csoportba jártam (olyanokkal, akik pl. orvosi vagy más "komoly" pályára készültek már akkor 13-14 évesen), az kb. ugyanaz a szint volt, mint itthon a sima gimis kémia. Persze ez tényleg régen volt, nem feltétlen releváns. Ez mondjuk egy egyetemi város volt, nem éppen gettósuli, bár voltak fekák is szép számmal:)
    Inkább azt mondanám, liberálisabb nyugaton az oktatás, minden értelemben. Már-már Waldorf-szerűen. Keleten meg jó "poroszos", hatalmas nyomással a tanulókon (Japánban, Dél-Koreában öngyilkosságok stb., de pl. Indiában is, ezekben az országokban bizony az "elavult" magoltatás is keményen megy szintén, meg olyan szinten vannak terhelve, hogy attól nálunk lázadás törne ki) Nálunk meg egyik sem, hanem a kettő között, szögesen ellentétes véleményekkel arról, hogy merre kéne menni. A kormányzat célja láthatóan nem a további liberalizálás volt, hanem egyfajta visszatérés a 90-es években végrehajtott liberális irányú oktatási átalakítás előttre, a várható ellenállás letörésére meg végrehajtották az elég siralmasan sikerült államosítást (Klik, tankönyvpiac). Én meg ezt sem tartom eleve ördögtől valónak, érvelni is lehet mellette, csak hát a gyakorlati megvalósítás, az... (meg persze ahol a tanártársadalom nagy része is erősen bepipult a felülről kitalált új rendszerre, ott el lehet képzelni, mennyire hatékony... passzív ellenállás felé tendálnak (pl. jegyzetekből tanítás, tankönyvek ignorálása, mondjuk ez az én időmben is így volt 25 éve, jó pár tanárunk egyáltalán nem használta a hivatalos tankönyveket a tanítás, érettségire felkészítés során (persze meg kellett venni, de csak papírhulladékként hasznosult, meg is mondta a tanár nyíltan, hogy szerinte egy rakás sz.r a tankönyv)... a példatárakat igen).

    [ Szerkesztve ]

  • ph0nak

    csendes tag

    válasz dabadab #50 üzenetére

    Szerintem a többség akkor sem fog programozni, legalábbis nem a régi értelemben. Az a programozók dolga, lehet, hogy valami kattintgatós UI-n összeüt a doki valami primitív appot egy kész "vázból", és ezt még használja is valamire, de nem lesz jellemző. Szerintem az informatikaoktatás mindig is el volt maradva az aktuális valóságtól, nekünk főiskolán még turbo pascalt tanítottak, oszt kb. ennyi volt az informatika (mérnök képzésen). Ötösöm asszem csak infóból volt szigorlaton. :) Középtávon meg az AI feleslegessé fog tenni egy csomó melót, még az orvosi szakmákban is. Pl. akár a röntgenfelvételek értelmezését is elvégzi majd.

Új hozzászólás Aktív témák