Új hozzászólás Aktív témák

  • TheSaint

    aktív tag

    válasz attiati #144 üzenetére

    Kicsit ellentmondásos amit írtál, lexikális tudással tömjük a gyerek fejét ami szerinted nem jó, de azért folytatódik a kivándorlás...? Ezek szerint mégsem annyira haszontalan amivel megtömtük a gyerek fejét, ha nyugaton továbbra is tárt karokkal várják!?

    A finn példán meg jó nevettem. Van két finn megrendelőnk és tényleg ez van amit írsz. Ha valami kérdés/probléma van alakítanak valami "team-et" és képesek hetekig elmolyolni minden apró marhaságon. Olyan fokú döntésképtelenség van mind a kettőnél, hogy már nem merünk kérdezni semmilyen ügyben. Egymásra adják az utat, semmiben nem találnak "illetékest", totál káosz amit művelnek. A mai napig fel nem tudom fogni, hogy nyereséggel működnek!?

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Hunmugli #148 üzenetére

    Én a saját környezetemből kiindulva azt látom, hogy elsősorban nem az oktatás oldaláról kell megközelíteni ezt a problémát. Persze, ráférne a NAT-ra egy erős szita, a tanárképzésen is lehet mindig javítani, egyértelmű, hogy az eszközparkokat is fejleszteni kéne. De az igazi probléma a társadalmi és politikai szemléletben van. Amíg a tudás/képesség nem érték, addig minden más csak tüneti kezelés. Ha az óra fele a fegyelmezéssel, a "minek tanuljuk ezt" nyávogással megy el, akkor rengeteg hasznos idő kiesik.

    Ma a magyar közoktatásban egyetlen valódi kimeneti követelmény van: az érettségi. (A kerettanterv megfogalmaz követelményeket az évfolyamok végére, de azokat valójában senki sem nézi.) Nekem órán a gyereket elsősorban az érettségire kell felkészítenem, mert azt kérhetik számon rajtam. A maradék időben lehet mást tanulni, gyakorolni, játszani, nevelni(!). Na pont ezekre nem marad idő a fent leírtak miatt.

    Amíg a politikai hatalom droidokat akar nevelni, és amíg a szülők is csak a "kettes meglegyen" szintre hajtanak, addig a tanárokat sem lehet számon kérni, mert nincs viszonyítási alap. Majd ha ez megváltozik, akkor lehet mutogatni.

    Ezen kívül természetesen pénz, pénz és pénz. Tanszerek kellenek, minőségi tankönyvek, infrastruktúra, épületfelújítás, tornaterem és igen, fizetés is. Nem gondolom, hogy ma Magyarországon a tanárok éhen halnak, de mégis milyen alapon várjuk el bárkitől, hogy tanítson, ha a szakmai tudásával a piacon sokkal többet kereshetne? Egy informatikus, nyelv szakos, szakmai/mérnök tanár ennél többet is kereshet más munkahelyeken. Aztán meg sírunk, hogy azokkal kell boldogulni, akik maradnak? Kevés olyan hülye van, mint pl. én, aki külföldi állásajánlatot utasít vissza, mert a széllel szemben pisálás ellenére is szereti, amit csinál.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz TheSaint #151 üzenetére

    Én úgy látom, hogy a külföldön dolgozó magyarok többsége finoman szólva sem szellemi munkát végez, szóval nincs itt ellentmondás. Arról nem is beszélve, hogy a nyelvtudás és az indulótőke miatt az értelmiségiek felülreprezentáltak ebben az esetben.

  • TheSaint

    aktív tag

    válasz Nekomajin #153 üzenetére

    Ilyen szélesen nincs rálátásom, én általában szakmunkásokkal vagyok kapcsolatban külföldön is, de lépten-nyomon belefutok egy-egy "irodista" honfitársba is. Mellesleg miért kellene többségben lenniük a "szellemi munkát végezőknek"? Az még viszonylag van sajátból nyugaton is, ellenben szakmunkát végzők hiányoznak ott is jobban.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz TheSaint #154 üzenetére

    Ha jól értem, te arra próbáltál utalni, hogy ha annyira rossz lenne az a sok lexikális tudás, akkor nem mennének olyan sokan külföldre dolgozni. Én meg erre azt írtam, hogy a mosogatáshoz meg a babysittinghez nem kell lexikális tudás. Akármilyen tudást is kap itthon az ember, külföldön többnyire nem azt kamatoztatja, tehát nincs összefüggés.

  • tecsu

    addikt

    válasz MageRG #143 üzenetére

    Mert - úgy tűnik - csak skatulyákban tudsz gondolkodni. A bolygó, illetve társadalmunk védelme vagy annak rombolásának felismerése nem pártállás kérdése.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • con_di_B

    tag

    válasz Nekomajin #153 üzenetére

    Ez inkabb a felsooktatasra reflektal, mint a kozoktatasra, illetve ezen a fronton statisztikakat nem tudok, de szubjektiv benyomasom alapjan ebben igazad van.

    Szinten szubjektiv tapasztalatom alapjan, IT-n belul kutatas-fejlesztesi tevekenysegre eddig a nehany magyar jelentkezo kozul nem sikerult egyiket sem pozitivan elbiralni, altalaban mar a kodolasi szuroteszteken elvereznek (pedig allitolag abban jok vagyunk), az egyetlen kiveteltol aki azt tulelelte egy netto 40 perces technikai interjun nem sikerult olyan algoritmikus problemat kerdeznem, amit meg tudott volna oldani.

    Fogalmam sincs, hogy mas szakmakbol pl. orvos milyen a kimeneti minosegunk, de az IT R&D az igen siralmas.

    Nincs eleg mely meritesem ahhoz, hogy barmelyik masik nemzetet ki tudjam jelolni kovetendo peldanak, mert pl. PISA (nem felsooktatas, tudom) alapjan a briteknek jonak kellene lenniuk, en ezt nem tudom alatamasztani, ellenben peldaul oroszokkal kapcsolatban vannak jo tapasztalataim a kreativ problemamegoldo kepesseg (elore nem ismert helyzetekre valo reakcio) tekintetben.

    Hogy legyen nem annyira off-topic resze is a hozzaszolasomnak: azokkal ertek egyet, akik szerint ez nem csupan pedagogiai problema, hanem ertekvalsag. A fiatal allatok normal esetben szeretnenek fejlodni, es a legtobb esetben van egy behuzalozott mintakoveto magatartas, szoval olyanna szeretnenek valni, mint amirol latjak, hogy mukodik. Es szerintem arrol, hogy valaki tanulassal emelkedjen fel egzisztencialis ertelemben, Magyarorszagon nem latjak, hogy mukodhetne. Nem lehet azt mondani, hogy a gyerekek teljesen fogalmatlanok lennenek, jopar srac volt anno az en kozepsulis osztalytarsaim kozott is (nem volt tul regen ez, esetemben), akik igen komoly energiakat oltek gyurasba illetve pokerezesbe. Csipobol ra lehetne vagni, hogy milyen szomoru ez, hiszen helyette valami ertelmeset is kezdhettek volna magukkal, de nem tudom nyugodt szivvel azt mondani, hogy szamukra lett volna mas ut.

    http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/aggaszto_jelensegre_figyelmeztetnek_kutatok_magyarorszagot_is_erinti.625456.html

    Innen az gondolkodtatott el nagyon, amikor arrol beszelnek, hogy a kozeposztaly tarsadalmi statusza "inkozisztens", tehat pl. a vagyoni helyzet nem reflektalja a keresokepesseget.

    Magyarra leforditva, ha a gyerekek egy olyan orszagban kell, hogy felnojenek, ahol kifizetodobb az eddigi merheto atlagban pl. teljesen illegalitasba vonulni, es/vagy korrumpalodni, mint teszem azt tanulni, nincs min csodalkozni, hogy inkabb ez a fajta minta fogja reprodukalni magat. Ez meg csak nagyon hosszu ido utan tud megvaltozni.

    En peldaul azt hiszem, hogy ha ma Magyarorszagon valaki erosen kepzi magat es programozonak tanul, nehany evig gyujt, aztan mer belevagni egy 25-30 eves lakashitelbe (akkoraba amekkorat csak elbir, ertelmes korlatokkal persze), mikozben a fogyasztasat az orszagos atlag es nem a sajat lehetosegeihez igazitja, akkor a relativ tarsadalmi helyzete igen-igen combos lesz, akar meg jobb is, mintha ugyanezt mondjuk Angliaban csinalja. Ez egy darab kitoresi lehetoseg, biztosan vannak/lesznek masmilyenek is. Minel tobb ilyen lesz, minel hosszabb ideig, elmeletben annal egeszsegesebbe tudna valni a tarsadalom ertekitelete.

  • janeszgol

    félisten

    válasz Máté94 #146 üzenetére

    Az elsőt ne. Ne legyen stréber csicska, mert azt senki nem szereti. Barátok nélkül meg csak a gyogyósok vannak meg. Ellenben a második, miszerint csináljon más feladatokat jó ötlet, ha érdekli a tárgy.

  • Carasc0

    őstag

    válasz mpierre #139 üzenetére

    Az a baj hogy általánosítasz. Nálunk aki tehetséges azt terheljük. Nem hiába van matek tehetséggondozás tárgy nálunk. Külön óra és a tanár komoly feladatok elé tárja a gyerekeket. Ezen feladatok nem férnek bele az egész osztályt érintő matek órákba. Elég fura iskolába jár a gyereked, ha a matek tanár engedi unatkozni a jó képességű diákokat. Nálunk ilyet el nem tudok képzelni, tudván hogy komoly kötelességtudatosak nálunk a matektanárok. Néha túl szigorúak is sztem, de nincs jogom őket bírálni még itt sem.

    Infóból nálam is néha-néha unatkoznak, de főleg inkább dolgozatnál van ez a problémám. Fő oka: SNI, BTMN, HH és HHH tanulók. Na ez megint kettétöri a tanórák dinamikáját. Megint egy másik asztalhoz kanyarodok.

    How to unatkozik a gyerek? És miért?

    Lássuk csak!

    Leíratok valamit a füzetbe. 20 emberből 2 nem végzett. Miért nem? Mert mindenféle zavarai miatt lassú. Na most ez nagyon szívás, mert az a 2 ember lehúzza a többi 20-at, mert nem tudok továbbmenni a többiekkel, mivel meg kell várnom míg leírják, addig no next dia. Hidd el az unatkozások kialakulásának nem csak a tanár az oka. A többieknek meg mi a búbánatot adjak munkát, mikor elméletezünk. Gépes feladatot nem tudok adni, mert mire elkezdenék pont befejezi a másik 2 lemaradt emberke. Továbbá a bekapcsolt gép olyan tudatot képez a diákokban ami abszolút dekoncentráltságot okoz. Ez viszont megint hátrány. Szóval nem egyszerű na! :N

    _cHAos_ : +1 :R

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz con_di_B #157 üzenetére

    Azt azért ne felejtsük el, hogy ezek az eredmények nem azt jelentik, hogy a magyar diákok mind rosszul teljesítenek. Lehet egy ország átlaga az OECD átlag körüli, vagy akár még magasabb is úgy, hogy a jobban és rosszabbul teljesítő diákok között kicsi a különbség. Ellenben Magyaroszágon pont, hogy egyre nagyobbra nyílik az olló. A kimutatásból az is kiderül, hogy a legjobban és leggyengébben teljesítő magyar diákok között óriási a különbség. Nyilván a gyengék többen vannak, innen az átlagos eredmény.

    Szóval ennyi erővel akár jól képzett magyar munkavállalót is találhatnátok.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #95 üzenetére

    Pár reakció a felvetéseidre:

    1., Eredeti levél: "Több száz tanuló ment át a kezem alatt, és 2 kezemen meg tudom számolni, hogy ki az egyáltalán ilyen irányba akar/akart továbbtanulni, vagy igazán tehetséges"

    Következő: "Te mered nekem azt mondani hogy csak 10 gyereknek adtam át a tudást, aki nem tudnak sz*rt sem? " Egyébként a válasz, hogy nem én állítottam, hanem Te.

    Árad belőled a megértés, és a szakma szeretete :).

    2., Az értő olvasáshoz összevágtam az előző megjegyzésem tartalmi részét, hogy könnyen átláthasd:

    "Ezzel szemben Te 7 éve engeded el a diákokat az egyik legfontosabb tantárgyból úgy, hogy nem tudnak belőle semmit, nem érdeklődnek iránta, sőt megutáltatod velük. Kissé eltúlozva megásod a sírjukat.".." Ennél az is jobb lenne, ha ezt a tárgyat nem tanítanák, és helyette ennyivel többet focizhatnának a lurkók".

    A fenti idézetre a Te állításod:

    " Szóval te az infomatika helyett inkább foci? Szóval te a digitális analfabétizmust támogatod a XXI. században?"

    Egyébként nem a munkádból adódó negatív tapasztalataidra reagáltam, elsősorban.

    A lényegi rész az volt, hogy világon mindenhol ugyanaz az a 6 éves gyerek áll bemeneti oldalon, de az output valahogy Mo-n tragikus. Tényleg nem értem, hogy ennek hogyan lehet az oka a diák. Elvileg ugyanabba az üres korsóba öntik a világon minden táján a vizet, de nálunk valahogy még sincs annyira tele. Nyilván csak a diák, a szülő, az állam, és a kevés pénz lehet az oka. Csak, és kizárólag. A szomszédos országokban:
    - a diákok lelkiismeretesebbek, okosabbak, szebbek
    - a szülők kevesebbet dolgoznak, jobban odafigyelnek a gyerekük tanulására, és délutánonként így nem 3, hanem akár plusz 5 órát is tudnak a gyerekkel együtt tanulni
    - az állam sokkal több pénzt, támogatást, felszerelést ad az iskoláknak
    - és egyébként is jóval több a tanárok bére.

    Hozzáteszem offtopik, és nem tervezem folytatni a vitát. Elismerem rosszul ítéltelek meg, és az általad tanított diákok mindegyike egy potenciális Neumann, kizárólag a saját értelmezőképességem hiánya akadályozott eddig ennek felismerésében.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Alchemist #97 üzenetére

    Tehát máris van érvem arra, hogy miért engedek el minden NOK darabot, igaz? Mert ez az egyetlen lehetőségem.

    Szerintem változik a világ, vele kellene változni az oktatásnak is. Nem teszi, ami hiba.
    Jelelnleg nincs igazi mérőszáma az eredményes oktatásnak, és a pofonok a munkába állásnál jönnek. Amint lenne egy fájdalmas visszacsatolás, azonnal változna a rendszer.

    Lehetőség lenne a változásra, de túlságosan sok az ellenérdek. Csak nekem hasonlít a magyar foci helyzetére a jelenlegi állapot?

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Áfogat #162 üzenetére

    Te gyakorlatilag egy hozzászólás alapján mondtál ítéletet róla úgy, hogy semmit sem tudsz arról, hogy milyen iskolában kiket és hogyan tanít.

    Majd utána leírtál egy akkora emeletes baromságot, hogy a fal adja a másikat. Ha mindenhol ugyanolyan "üres korsóba öntenénk a vizet", akkor a tanítás lenne a legjobb szakma a világon. Ehhez képest a valóság az, hogy a hat éves gyerek már rengeteg ismerettel (vagy azok hiányával) és egészen különféle magatartással, figyelemmel, érdeklődéssel és világnézettel érkezik meg az iskolába. Ez aztán felső tagozatban és középiskolában csak egyre nehezebb lesz a tanítás szempontjából.

  • Konstantinus

    csendes újonc

    Sztem nyugodtan be lehet zárni az összes középiskolát, mindenki tanulhatna otthol a netről, minden tananyag fent van. Akár le is doktorálhat. Ez a mostani közoktatás csak KORMÁNY PROPAGANDA! Bemutatják, hogy mindenkinek nyújtanak egy lehetőséget a tanulásra, ami igaz hogy szar, de azért próbálják jó színben feltüntetni minden eszközzel. Egyébként én is középiskolai tanár vagyok, de már 10 éve pályázok eredménytelenül az álláshelyekre, ezért kénytelen vagyok mással foglalkozni. Ha majd egyszer véletlenül mégiscsak fölvesznek, akkor nyilván csodálkozni fognak, mit csináltam az elmult 15 évben. Ha ennek ellenére is alkalmaznak, az megintcsak nem sok jót mond el a közoktatási rendszerről, mert milyen tanár már az, aki 15 évig nem jutott munkahelyhez, gyakorlathoz, stb. és akkor egyszer csak munkába áll egy iskolában? :Y

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #162 üzenetére

    Másképp fogalmazok. Hátha így megérted!

    Mint olvastad a topicban, láthatóan a tanári pálya nem egy leányálom. Na most én szakmaszeretőnek hívom azt, aki ezt tudván csinálja és próbálja előrébb vinni a dolgokat. Ide tartozok én is. Így már érted?

    A másik!

    Én azt írtam hogy sok gyerekből alig 10 db aki tehetséges volt. Ez nálam nem Neumann-t jelenti, hanem azt, hogy nem csak magolt, hanem értette is a dolgokat. Ismereteit összefüggésükben tudta alkalmazni + még utána is nézett a dolgoknak, tehát önképezte magát. A többiek sajnos ennek csak egy részére voltak képesek. Egy nem tehetségesből soha nem csinálsz tehetségest. Úgyhogy ezeknek nem ástam meg a sírjukat, hanem szimplán informatikából teljesítettek úgy ahogy tudtak, az alapokat megtanulták és mennek tovább útjukra.

    De megjegyzem volt olyan tanulóm aki szimplán fullos volt minden tárgyból egész általánosba! És én nem tartottam tehetségesnek, mivel magolással szerzett ötösöket. Magolás nem tehetség csak egy kíváló DDR ECC memória, de így is előnyökkel ment tovább komoly gimibe.

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • hallador

    addikt

    válasz #82729984 #150 üzenetére

    Az a helyzet, hogy nem nagyon ismered a nyugati társadalmak felépítését ugye? (Mondhatnám halvány lila ... sincs róla).

    De segítek:
    A tanulmányod szerint "In 2015, 13.5% (43.1 million) Americans lived in poverty".

    Segítek nem az én tanulmányom, de abban is, hogy fingod nincs arról mi szegénység Magyarországon, és mi például USA-ban, ez abból látszik mennyire nem vagy tisztában például az egészségügyi, vagy a biztosítási rendszer egyediségeivel... Segítek, ha például USA-ban nincs munkahelyed, nem sikerül a biztosítással valami, akkor simán hagynak meghalni az utcán, maximum bevisznek a kórházba és ennyi, szerinted ez egyenlő azzal, hogy valakit ingyen ellátnak?

    Na már most az én szerény matektudásom szerint 13.5% az kisebb mint 16.6% és nem nagyobb, tehát nem hogy sokkal több szegény ember él arányaiban az USA-ban, hanem pont hogy sokkal kevesebb hozzán k viszonyítva.

    És akkor még olyan apróságokról nem is beszéltünk, hogy mi a szegénység definiciója. Egy szegény amerikai vagy egy szegény angol lehet hogy magasabb életszinvonalon él mint egy szegény magyar.

    (csak egy picit helyesírás:
    életszinvonal = életszínvonal
    definiciója=definíciója)

    Ha itt tartunk a fentebb említett szolgáltatások, amik például a tengerentúlon, akkor is pénzbe kerül, ha épp van biztosításod, és akkor sem kapsz nyugdíjat sok esetben, ha végigdolgoztad az életed. Esélyed nincs tanulni, mert ha nincs pénz automatikusan beskatulyáznak.

    Tehát ahogy nagyszerűen megfogalmaztad, a szegénység ott tényleg szegénység, ameddig Magyarországon jár. Szerény matematika tudásod nem terjedt ki addig, hogy több tényezőt megnézz csak két számot összehasonlítottál. Tehát szerinted egy lakókocsiparkban sokkal jobb körülmények között él valaki, mint egy lakásban? Vagy egy nagyvárosban, ahol a szegényebb negyedeibe nem engedik be a turistákat, mert bármikor megtámadhatnak, és kirabolhatnak, és az elkövető nagy eséllyel meg sem lesz az nem jelent szegénységet... Mert nincs benne a statisztikában. Kifejezetten mélyreható vizsgálatod meggyőzött.

    Igazad van, jól látod a dolgokat. Nem szóltam bocs. Szép estét.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz hallador #110 üzenetére

    A gyerekek összessége ront, úgy néz ki folyamatosan - milyen változás állt be az elmúlt pár évben a viselkedési mintákban, ami előtte nem volt. A Te példád alapján ua. a hozzáállást hozta mindenki már a 70-es évektől, de a mért teljesítmény romlás most mutatható ki.
    Hozzáteszem nem vitatom, nagyon nagy szerepe van a viselkedési mintáknak, egy 6-7 éves gyerek szerintem már teljesen önálló személyiséggel rendelkezik. Nagyon nehéz rá az iskolában hatni, "nevelni" meg pláne.
    De nem hiszek abban, hogy a világ csak nálunk változott meg az elmúlt időszakban, és pl. Észtországban nem, sőt javult a helyzet. Szerintem ez egy rendkívül összetett probléma, amit nem lehet kihegyezni egyetlen okra.

    Egyébként a tesztben látható különbségek is arra utalnak, hogy az rendszerszintű oktatáson kívüli, nyilván plusz anyagi ráfordítás ellenében vehető tanulási lehetőségek nagyban javítják a diákok tudását.

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Két dolgot akarok mondani, de az első ide kapcsolódik, így ez egy válasz.

    Nálunk a suliban az informatikaoktatás borzalmas. Ezt több dolognak köszönheti:
    -tanárok hiánya (nem vicc, 3 infótanár volt. Az egyik rendszergazda, a másik beteg lett. A harmadik nem bírta egyedül, egy matektanár vette át az órái egy részét.)
    -nagyon felszereltnek mondanám az iskolai gépparkot, de 2 infóterem van ~600 diákra. Ennek ~fele tanul infót. Egy terem nem elég nagy, így 2 tanár kell egy osztályra is.
    -nincs jogom a tanárok szakképzettségét vitatni, de tény és való, hogy elavult dolgokat is tanítottak. Mire gondolok pl: outlook (ezért lehet hogy megköveztek). Aztán triviális dolgokat is: böngészés. Ez nem mindenkinek az, de ha a csoportból mindenki használt már otthon gépet, tudja mi ez - de meg kell tanítani. Aztán olyat, amire mire szükség lesz, elfelejtik a diákok: adatbáziskezeles accessel. Nyolcadikban...
    -Egyes helyeken a tanárok szakértelme nem volt a legteljesebb, de 30 éve ezt tanítják és azóta nem csak parancssor van (na ezért is megköveztek :D ).
    -na és minek kell ezeket az elavult dolgokat tanítani? ECDL-VIZSGA... Ez az iskola nagy büszkesége :C "Mert ezt bárhol kérhetik és elismert bizonyítványt adnak." Ha valakinek be kéne mutatnom, az ecdl feladatsorok egyes részei is >10 éves múltra tekintenek vissza. A tartalmuk és a megfogalmazásuk is olyan.

    Na és a megoldás: csak 4 évig kell infót tanítani. (4-8 osztály) Az elején mit tanulunk? Gépírás(baromi rossz hatásfokkal.). Aztán (nem röhögni) paintezni tanultunk. Szép, élethű ábrákat kellett [volna] rajzolni. (Ez fejleszti a helyes egérhasználatot!!! :DDD )

    Na jó. Valaki informatikával akar foglalkozni. Oké. Tudja az alapokat. Oké. Mi az informatika? Programozás! Tanítsunk a gyereknek programozást hatodikban XOR hetedikben! Na jó. Akkor vegyünk egy használható nyelvet, a FreePascalt!! Egy csúcsmodern fejlesztőeszközt mellé: Lazarus. Kész. A gyerek jövője biztosítva van ;]

    Na jó. Az iskola felismerte a problémát. Megoldás: hívjunk be fakultációt tartani egy elismert, képzett tanárt. Oké. Elérhetetlen időpontokban tart érettségi és egyéb magas szintű felkészítő órákat(magyar nyelv tudom.). Vagyis csak az tud eljönni, aki 110%ban ezzel akar foglalkozni, más nem tud rá időt szakítani.

    Jó. Ez nem jó. Megoldás: majd néhány diák tart szakkört. Nos ezek nincsenek rendesen előkészítve, az időpontok megint rosszak, de nem annyira. Szakmai tudás megvan. (Alapszintű programozáshoz nem kell annyi, azért ez mégiscsak egy szakkör, nem gépíró-tanfolyam.) Ellenben szakmai tapasztalat nincs. Gyakorlatilag folyamatos beszéd, játék stb megy, de azért van ahol sikerül haladást elérni. A gyerekek felismerik, hogy ez fontos nekik.

    Konklúzió: milyen marha gáz már, hogy önként ennyit kell fektetnie az infó programozás oktatásba (és ez csak egy kis szelet az infón belül, ami egy kis szelet az oktatáson belül) egy diáknak (szakkör tartás), ha azt akarja, hogy az iskolatársai több eséllyel [...] szerezzenek jobb [...] munkát. Ezt elfogadhatatlannak tartom, csak azt nem tudom, ki a felelős emiatt. Legalább a gyerekek helyzete nemes segítés miatt részben megoldott.

    Ez így zavaros, elnézést. 4-12 osztályos gimnáziumról van szó, általános iskolai számozás szerint :)

    A hsz-em másik része:

    Kétszer is előkerült, ahogy láttam. Ez a társadalmi szétszakadás, fregmentálódás. Az olló egyre nagyobbra nyílik, gazdag és szegény illetve tanult és tanulatlan között egyaránt. Ez pár évtized múlva hatalmas problémákat fog okozni. És ebben is jelentős szerepe van az oktatásnak. Amiben jelentős szerepe van a politikának/gazdasági helyzetnek is, gondoljunk csak az egyetemi állami ösztöndíjak számának csökkenésére. Erre legalább olyan nehéz lesz megoldást találni, mint az infó/bármilyen tárgy oktatására.

    Az előző kérdésemre nem érkezett túl sok válasz, igaz, nincs határidő. De aki érez magában valamit, az mondjon megoldást az olló összecsukására, vagy cáfolja meg az állításomat, miszerint egyre inkább kinyílik :)

    A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Nekomajin #164 üzenetére

    Mi alapján kellett volna megítélnem? Nyilván a hozzászólása alapján.

    A hozzászólásod alapján kezdem azt hinni, hogy tényleg velem van a baj. Szerencsére nem a korsót hoztad fel kifogásnak, és nem azt emeleted ki, hogy leköcsögöztem a gyerekeket.

    Tegyük fel, szerintem helyesen, hogy a közép-kelet európai gyerekek 6 éves korukra nem mutatnak a jelentős fejlettségbeli eltérést. Ha ez az állítás nem igaz, akkor minden további logika borul, ezt elismerem. Megtanulnak beszélni, járni, tisztálkodni, enni, játszani, nevetni, sírni stb. Valóban nem üres a korsó, nem gondoltam ez ennyire félreérthető. DE! Az a tudás, amiért az iskolába mennek még nem adott számukra - ide vonatkozott az üres korsó hasonlatt. Nyilván a tudásuk nagyon sokféle lehet, nem egyformák a gyerekek.

    Amennyiben az iskola nem képes ezeket a kezdeti különbözőségek kezelni,és kiegyenlíteni, attól még nem hiszem, hogy a gyerekekben van a hiba.

    Elárulom nekem van elvárásom az iskolával szemben, és nem az, hogy engedje át a gyereket, ha nem tud semmit.

  • Carasc0

    őstag

    válasz Hunmugli #169 üzenetére

    Megértelek teljes mértékben! Annyival kiegészíteném amit sajnos sok ember nem ért meg, hogy a tanárok keze megvan kötve. Vagyis nem taníthatok azt, amit valójában kellene. Szívesen oktatnék 7. évfolyamon gépépítési alapokat de nem tehetem. Szívesen próbálkoznék 8. évfolyamon C alapjaival de nem tehetem. Miért nem? Mert nem ezt írják elő. Ha nem azt tanítod amit elvárnak tőled, akkor könnyen elővesznek. Erről 1 tanár sem tehet.

    Sok szülő hülyének nézi a tanárt mert böngészést oktatnak! Hát nekem határozottan ellentétes a véleményem. Mai napig fogom a fejem, hogy a tanulók többsége nem ismeri a böngésző URL részét. www.gyerele.hu oldalt úgy akarják lehívni, hogy a google keresőbe így beütik az URL-t. Na szóval akkor biztos hogy rossz ötlet böngészést tanítani? Szerintem nem!

    Én kimerem jelenteni hogy amin a szülők kattognak hogy hülyeség ilyet tanítani mert tudják, azt bármikor könnyedén megtudom cáfolni. 5. évfolyamon nem tudja a gyerek hol az ENTER? Azért sztem itt kezdődik ám minden, nem az hogy a szülő papolja nekem hogy az ő pici fia othon ronggyá nyomkodja a gépet és marhán keni vágja. Ja igen, a Cat Mario-t mega facebook-ot! Azt maximum igen. De mikor alapokra kérdezek rá akkor meg csak fogom a fejem. Na akkor hogy is van ez? :)

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Írtam, képtelen vagyok a szövegértésre.

    Őszintén, tedd a szívedre a kezed. melyik nehezebb? Ez, vagy 3 műszak valamelyik szalag mellett. Minden pályának vannak nehézségei, de valamiért egyikünk sem szívesen cserélne egy sori operátorral, pedig neki milyen könnyű. Legalább a demagóg dumát hanyagoljuk, tudom hogy alulfizetett a tanári pálya, szarok a körülmények egyes helyeken, de ettől ez nem válik egyedivé a helyzeted kicsiny országunkban.

    A másik!

    Nem ezt írtad, közelítőleg sem. Ha ezt írtad volna, akkor nem fűznél újra, és újra magyarázatot a kijelentéseidhez.

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz Hunmugli #169 üzenetére

    Nagyon sok igazság van abban, amit írsz, nem is azokra szeretnék kitérni, :) hanem az Outlook-ra: tényleg jár a kövezés. :) Egy professzionális Outlook felhasználó olyan, mintha lenne +1 titkárnője, nagyvállalati környezetben rettentően hasznos és nagyon meg tudja könnyíteni az életet. (Ráadásul a többi lev. kliens is hasonló sémára épül. Az Outlook az MS legjobb terméke, azt tényleg megcsinálták. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #172 üzenetére

    Tanárit tartom nehezebbnek. Hiszen mi sorsokért vagyunk felelősek, te meg termékért. Melyik az értékesebb? :C

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz Carasc0 #171 üzenetére

    Azért olvasni meg kell ám tanulni infóórán, ha magyaron nem sikerült :DDD

    "Jajj, ez mi?" - google
    "Ez vírus?" - google
    "[kérdés]" - google

    Sajnos az első a legrosszabb dolog abban, amit mondtál. Nálunk a tanárnak van egy-két órája, amin a zalkatrészeket mutogatja. Na de hogy is megy ez? :)

    A szakkört tartó gyereknek mondja, hogy rakjon össze egy kiállítást, legyen néhány érdekesség, szöveg egy kevés, ahogy akarja. És legyen 10 szétszedett egér, hogy gyorsan körbeadhassa, ugyanígy 10 szétszedett nem tudom winchester, stb :) Kedvencem: "Megmutattam azt a régi alaplapot, és tűpárnává szurkált az alja."

    A kettes és hármas pontra ennyit tudok mondani: hülyének nézi a tanárt, de hibásan. A gyereket kéne hülyének nézni :) Csak van az a mentalitás, hogy amit az én gyerekem csinál az szép és jó. (Legyen az rajz vagy böngészés.) És nagyjából itt el is érkeztem egy fontos dologhoz: nincs motiváció. Az iskolai jegyrendszer arra jó, hogy kimutassa, mennyit kell még fejlődni. De ma egy négyes a bizonyítványban annyit ér kb mint egy hármas az adott tárgyból.

    Másik példa: 1 egyes kijavításához 8 ötös kell. Bumm, szeptemberben egy rossz jegy+makacs tanár kombó egész életre megutáltathat egy tárgyat a gyerekkel. Pedig a tanár csak jót akart. (Nyugi, a gyerek a hibás, ő nem tanult :) )

    De az első pont még mindig ott van: a tanár nem taníthatja azt, amit szeretne. Márpedig jó esetben amit szeretne, az érdekes, és okkal szeretné. És a számonkérés se lenne durva, mert az nem is tananyag. Sajnos akik a tantervet alkotják, nem tanulnak már régóta, de nem is tanítanak.

    Neked csak annyit tudok javasolni, hogy erőszakolj ki egy programozás szakkört a 8.-osoknak. Ha van szabad gépterem, tuti odaadják. Ajánld be és taníts. Szakkörön amúgy sincs doga, nem izgul senki. És ezzel kiküszöbölve az első pont, azt tanítasz, amit akarsz, és ez egybeesik azzal, amit kéne. Csak az fog elmenni, akit érdekel. Csak ha valaki rosszul dönt, és nem megy, na az a szívás. (Nem javaslom korábban tanítani, mert a logikai és fegyelmi képességek néha még ekkor is hiányoznak :( )

    #173 _chaos_: Kezdetnek elég lenne normálisan megtanítani pl a gmail használatát. Gondolok itt triviális dolgokra, pl másolatot kap: x, y ; stb. Úgyis azt fogja bármelyik platformról használni (vagy fészbúk? ;] ), majd ha odaér (komoly munkája lesz), megtanul outlookot használni. Ami nem visz be adatokat és nem is hord miniszoknyát, vagyis nem titkárnő :P Viccet félretéve, én nem tanítanék ilyen korban outlookot, de ha az infót nem csak 4 évig tanítanák, simán kötelezővé tenném.

    [ Szerkesztve ]

    A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz Áfogat #172 üzenetére

    Ez komoly?
    Nem kérdés, hogy melyik a nehezebb. Had éljek egy saját példával.
    Diákként dolgoztam szalag mellett 3 műszakban nyomdában. ÁÁÁ! Ritkán mentem be józanul, akkora hatalmas felelősség volt a könyvek címkézése. :DDD
    Igaz az ottani karrierem rövid életű volt, kb. 1 hónap után ki akartak nevezni csoportvezetőnek én meg inkább felmondtam, mert az iskola és a züllés prioritásban voltak. :DDD
    Én nem is ritkán nagyon szívesen cserélnék egy operátorral vagy mondjuk egy pékkel (nem sértésből írom). :D

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Áfogat #170 üzenetére

    Ha én azt írom a te hozzászólásod alapján (feltételes mód!), hogy dilettáns vagy, és iskolát még közelről se láttál, akkor te hogy reagálsz? Feltételezem, hogy ez nem így van, de a hozzászólásaid alapján mégis ez látszik. Nem sértegetni akarlak, csak próbálom megvilágítani, hogy te mit csináltál.

    A tudás az egy dolog hat éves korban. Ott is vannak baromi nagy eltérések. Gondolj bele! Van, aki már tud írni/olvasni, más meg egy hóembert se tud rajzolni első osztály elején. Ezek óriási különbségek!

    De a tudáson kívül írtam még pár dolgot. Sőt, írok még többet. A motoros képességekben óriási különbségek vannak ilyen korban. Nem biztos ám, hogy azért tanulja nehezen az írást a gyerek, mert buta vagy nem figyel oda. Simán lehet, hogy az idegrendszere nem elég fejlett még ahhoz, hogy az ujjait elég finoman mozgassa. Az se mindegy, hogy a szülő hogy áll a dologhoz. Legyen kész a lecke, vagy legyen jó is? Van-e esetleg nagyobb testvér a családban, aki miatt bizonyos elvárásoknak meg kell felelni? Van-e ideje a szülőnek a gyerekkel tanulni, vagy esetleg két/három műszakban dolgozik? A szülő milyen képességekkel rendelkezik? Soroljak még?

    Abban egyetértünk, hogy nem a gyerekben van a hiba. Ebben a korban legalábbis. Középiskolában azért már megkérdőjelezhető ez az állítás. De ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül a tanárban van a hiba. (Azzal együtt, hogy én is leírtam, hogy nyilván a tanárok között is vannak kevésbé alkalmasak.) Gondolj már bele, hogy ha neked kéne 30+ elsőst tanítani, akik között van olyan, aki kíváncsi, kérdez, mindent tudni akar, meg olyan is, aki a saját seggét se tudja rendesen kitörölni, te hogy tartanád őket egy szinten? És ezek a különbségek az évek elteltével egyre csak növekednek.

    Szóval a kezdeti feltevésed igen is rossz. A hat évesek minden szempontból nagyon különbözőek. Ami önmagában nem baj, de ha a szülők és az oktatáspolitika nem törekszik ezeknek a kiegyenlítésére, akkor az lesz a vége, ami ebben a felmérésben is kijött.

  • Carasc0

    őstag

    válasz Áfogat #172 üzenetére

    Pedig a véleményeddel egyedül vagy. Másrészt te vagy az egyetlen, aki nyíltan kinyilatkozta hogy inkább legyen digitális analfabétizmus. Ez merész volt. :)

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Áfogat #172 üzenetére

    Én dolgoztam 12 órában szalag mellett. Te tanítottál már?

  • tecsu

    addikt

    válasz Konstantinus #165 üzenetére

    Ezek a felmérések előszőr is nem relevánsak, mert inkább polkorrekt, mint a valóságra kigyezettek (az ezt elemző cikkek pedig még hazudnak is, magyarnak nevezve a nem magyart például) másrészt nem az aktuális kormány munkáját mutatják, hanem az előzőkét. Ugyanakkor tessék figyelmbe venni, hogy ez egy évtizedeken átívelő folyamat eredménye, ami ráadásul nem csak hazánkat érinti, hanem szinte az egész világot.
    Minden fejlett országban tapasztalható, hogy az újabb és újabb generációk egyre kevésbé értenek a számoláshoz vagy olvasnak könyveket, helyette az interneten csatangolnak és több tévét néznek.
    Szó se róla, néhány gyermek előnyére használja a modern eszközöket, de a többség nem - ennek összetett társadalmi okai vannak. Például a robotoló szülő örül, ha a gyerek lepattan a tablettjével, amivel ő facebookozik, failarmyt és pornót néz, számunkra érthetetlen mémeket bogarász egész nap, mindinkább bebetonozva magát a munkásosztály alsó szegmensébe.

    Vannak családok, ahol nincs tévé központi szerepben (sőt egyáltalán nincs), zenei albumokat hallgatnak közösen elemezve, sakktábla van a szoba közepén és több ezer könyv a falon... Ilyen környezetben a szülő valószínűleg komolyabban vezérli a csemete szörfözését, inkább szakkörökre, sportokra irányítrva a figyelmét - de ez a ritka helyzet. Ehhez kell az anyagi háttér is, de elsősorban hozzáállás kérdése.
    Társadalmunk futószalagon gyártja a konzumer-zombikat, Ángliában még durvábban, mint a Kárpát-medencében.

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • _cHAos_

    aktív tag

    válasz tecsu #180 üzenetére

    Amit írsz sajnos az a jellemző. De ez nem a szegénységre vezethető vissza.
    Lehet nagyon tuskó leszek, de ugye kinek mit jelent a létezés...

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Nekomajin #179 üzenetére

    Nem, és 12 órát sem dolgoztam a sor mellett, és a továbbiakban sem tervezem egyiket sem. Nem azért, mert nem tudnám megtenni, hanem mert nem érdekel. Más a munkám szeretem csinálni.

    Kár védeni a mundért, a felmérés azt mutatta ki, hogy valami nagyon nem jól megy az oktatásban.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #178 üzenetére

    Az azért durva, hogy a második, segítséggel ellátott magyarázó szöveget sem értetted meg.

    Ja, és ha lehet a többit priviben, mert nem biztos, hogy mindenki a tanárok nyafijára kíváncsi a kommentek között. Ez nem csak neked ment, hanem a többieknek is. Előre is köszönet az együttműködésért.

    [ Szerkesztve ]

  • mpierre

    veterán

    válasz Máté94 #146 üzenetére

    :) Ezen már túl vagyunk.... nem érti, ha nem érti a másik azt, amit a megpróbál neki elmagyarázni. Ilyenkor kegyetlen be tud dühödni. Nos ez a társas kapcsolatokat igen csak aláássa. Órán pedig kimondottan káros. Emiatt érthető, ha a tanár nem kér ebből órán.
    Plusz feladatot magától nem fog csinálni, erre még nem tudtam rávenni. De azért a töri könyvet év elején átolvasta 2 nap alatt, közben az anyját faggatta erről-arról. Választ, meg ugye kapott. A természetismeret könyv tovább tartott. Az talán 2 hét volt. Kb. A válaszokkal együtt. A matekot, meg poénból, szóban bonyolítjuk.

    @Carasc0: A mintavételem ezen esetben a saját és a fiam iskolájára korlátozódik. Hogy ez alapján általánosítok? Lehet mondani. Ellenben túl sok ember van a baráti körömben, akik az általános iskolát nem tartják másra, mint a középszer erősítésére. A vadhajtások levágására stb. Pedig ez lenne az alapja a jövő nemzedékének. Sajnos nem minden iskola tartalmaz megfelelő arányban dolgozókat és pedagógusokat.

    Itt a tehetséggondozás kimerül abban, hogy elküldik egy-egy versenyre pár másik társával együtt, ahol kapnak egy szép oklevelet, amit ki lehet szegezni a falra. Na, ebből már a fiamnak is kezd elege lenni.

    #### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####

  • Máté94

    addikt

    válasz mpierre #184 üzenetére

    Igen, ennyi idősen sokan így reagálnának. :DDD Még sokan felnőttként is. :B De, nem lehet elég korán kezdeni.

    Tüneti kezelés: megpróbálni megmagyarázni neki, hogy ha nem sikerült megmagyaráznia elsőre, akkor hogyan másképpen tudná még elmagyarázni, mielőtt elveszíti a türelmét és dühbe jön.

    [ Szerkesztve ]

  • hallador

    addikt

    válasz Áfogat #168 üzenetére

    Én azt gondolom, hogy a 70-es években nem valós, sőt még a 90-es években is teljesen torzított eredményeket közvetítettek, a kádár rendszerben egyértelműen felkészített, előre kialakított eredmények születtek. Én azt gondolom, hogy ezek az eredmények azért jönnek most, mert a mai szülők, és kifejezetten szülők már elsősorban a rendszerváltás után szocializálódott, vagy még sajnos a szocialista rendszerben voltak általános iskolások, ami igen komoly hatással van a további fejlődésre, ugyanakkor a mai nagymamák, nagyapák nem igazán tudtak semmiben segíteni már a 90-es években, mondhatni ugyanaz zajlott le, ami a 60-as évek nagy szakmunkás képzés folyamán. A gyerekek minden szinten több inger érte mint a szülőket, akik egyrészt az ő szüleiktől nem nagyom számíthattak semmire, fejlődés szempontjából. Ez volt az első generáció, aki magára volt utalva.

    Ezen emberek voltak ez elsők akik megtanulták a "Demokrácia" fogalmát. Annyi inger ért többek között engem is, hogy ezt nagyon nehéz ma is feldolgozni. A legtöbb magyar fiatal, nem hogy fejlődni nem volt képes, hanem a szüleitől azt kapta, amit a szülők is tanultak a 60-as, 70-es években, majd a szégyenteljes 80-as évek semmittevésében. Mi 0-ról indultunk 0 támogatás nélkül (nem feltétlenül anyagi támogatásról van szó). És itt nem arra kell gondolni, hogy mindenki, hanem arra, hogy az úgynevezett ön managelés mint olyan, ha jobban tettszik a gondolkodás, vagy a megváltozott világhoz való gondolkodás mód nem létezett a 90'-es években 10 - 14 éves gyermekek szüleinek. Ez ma legjobban a 70 év feletti korosztályon látszik... És emellett ott volt az is, hogy a semmire nem jó szocialista eszközök álltak rendelkezésre, mikor tőlünk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban, ez nem így volt.

    Nekünk megmondták 1993-ban, hogy az az elektroműszerész szakma amit akkor tanulhattam, semmit nem ér, mert sehol nem használják azt a technológiát a nagyvilágban, de nincs más... Most gondolj bele, hogy az én generációm is úgy nőtt fel, hogy semmi értelme nem volt az oktatásnak, 90'-es éveket írtunk.

    Ennek a korosztálynak a gyerekei hatalmas morális, és fejlődési különbségeket mutat. A mai fiatalok az elsők igazán, akik már 10 - 14 évesen meg kellene tanulni az úgynevezett öngondolkodás alapjait, csak éppen a mai 35 - 40 éves korosztály sem tanulta meg igazán a játékszabályokat, de nekünk annyi szerencsénk volt még a 90-es években, hogy egy átmenet volt a szocialista kötött oktatás és az éppen fejlődőben lévő új oktatási rendszer között. (rendszer volt az életünkben, statikus életvitelre neveltek, ebből volt aki továbblépett, de sokan nem.)

    A mai gyerekeket, azonban azok a tanítók tanítják például a kis falvakban, mint engem. Ezek az emberek bárki bármit mond a mai követelményeknek semmilyen formában nem felelnek meg. Azoknak az időknek vége van, amikor a tanárok továbbképzés címszó alatt kommunista szombatot tartanak minden továbbképzésen, és tanulás helyett félhalottra isszák magukat. Gondolj bele ezek az emberek tanítják a mai fiatalokat is. Ahelyett, hogy a modern módszereket alkalmaznának, a gyerek kedvét is elveszik, nem a tanulástól az élettől is.

    Ebből igen komoly szórások alakulnak ki, és ma már a PISA teszt nem megrendezett szocialista pártesemény, hanem a valóság.

    Ma jön ki az utolsó szocialista generáció (szülők), akik ott indultak...

    Ha belegondolsz, akkor a mai fiatalok, és a gondolkodásra, tanulásra fogékonyabb, dolgozni haladni akaró rétegek szép nagy %-a kiment külföldre. Nem véletlenül.

    A nagyszülők, és a szülők tehetetlensége morális hibái, nem törődömsége, hozzáállása a mai gyerekeken csapódik le, köszön vissza. És a szomorú, hogy ezzel nagyon semmit nem lehet kezdeni, mert ki tehet erről, a nagyszülő, akit belekényszerítettek a csalásba hazudozásba, lopásba 0 morális értékrenddel, 0 felelősség vállalás kényszerrel? - vagy a mi generációnk, akik ezt látták, de már szerencsére a megszűnt szocializmus nyűgjét szenvedtük ki, vagy a gyerekeink ( a mai fiatalok.. ), akik mindezt a viselkedést vették át. Nehéz ügy ez. Mutogatni nagyon egyszerű, de megoldást az idő fogja megoldani, vagy feledtetni...

    Le resetelni az agyakat, és behozni a német, svéd, finn vagy az általad említett észt mentalitást, ez nem fog menni 5 éves terv formájában, mint régen, régen sem ment, csak azt hitették el az emberekkel, meg is lett az eredménye.

    Ez persze magánvélemény. És a sajátom.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • CyberPunk666

    senior tag

    "Ezzel szemben a 2015-ben végzett felmérés drámai visszaesést mutat – hogy csak egyet emeljünk ki: a természettudományok területén az átlagtól való lemaradásunk 2012-ben 7 mérőpont volt, ám ez három év alatt a duplájára nőtt, tavaly már 16 ponttal voltunk lemaradva az átlagtól."

    Egy ideje azon agyalok, hogy ez irónia, vagy az év legszerencsétlenebbül időzített elírása...

    [ Szerkesztve ]

  • miska17

    tag

    Nem tudom milyen magasságból kellene rálátni a dolgokra,hogy objektív képet kapjunk; azt viszont soknak érzem,hogy nulladik és kilencedik órákkal zsigerlik ki a gyerekeket,elképesztő, felnőttekből nem vesznek ki annyi energiát mint a felnövekvőkből.
    Másik oldalról Dél-Korea példája ugrott be,akik hitelből hozták fel magukat a (gazdaságot és az oktatást ! ) ph. után, elég magas szintre, de az még egy másik világ volt....

  • dabadab

    titán

    válasz tecsu #180 üzenetére

    "Ezek a felmérések előszőr is nem relevánsak, mert inkább polkorrekt, mint a valóságra kigyezettek"

    Bocsánat, de te, mint láthatóan kívülálló, honnan tájékozódsz az oktatás ügyeiről? Mert csak itt öntöd ránk a hülyeségeidet, amik leginkább arról szólnak, hogy melyik primitív világmagyarázatot sikerült a magadévá tenned.

    DRM is theft

  • tecsu

    addikt

    válasz dabadab #189 üzenetére

    “Le style c'est l'homme même.”
    :C
    Böfögésed felhallatszik, de nem ismerem ezt a nyelvet, így nem tudok válaszolni.
    Ha emberi nyelven kérdeznél vagy érvelnél, örömmel venném, talán még érdemi diskurzus is kialakulna.

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • tecsu

    addikt

    válasz _cHAos_ #181 üzenetére

    "Lehet nagyon tuskó leszek, de ugye kinek mit jelent a létezés..."

    Ez nem tuskóság, ez őszinteség. Sokan - bár sokat panaszkodnak - megérdemlik azt az élethelyzetet, amiben vannak, hiszen lenne lehetőség változtatni rajt, csak hosszútávon és szilárd meggyőződéssel. Pl. továbbtanulni vagy megfelelő szakmát választani, másféle barátokat keresni. Elsősorban az őszinteség hiányzik belőlük, amivel maguknak is beismernék, hogy amit csinálnak és amire vágynak, az alacsony nívó. A lelkük mélyén nem is akarnak kitörni, nem is akarnak magasabb szellemi szintre jutni, csak anyagi javakat akarnak.
    Fejlett, modern társadalmakban ők vannak nagy többségben. Ők a csőcselék, leginkább őket manipulálják a demokratikus szavazások érdekében.

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • Emődi

    csendes újonc

    Lényeg a lényeg Szingapúr tiszta pedál. Verjük meg. 😂😂

  • Kékes525

    félisten

    Az oktatás teljes lezüllesztése elérte hatását. Az egészségügy, szociális ellátás, nyugdíjrendszer mellett ez a másik sikerágazatunk. Magyarország jól teljesít! :(

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • hallador

    addikt

    válasz hallador #186 üzenetére

    És természetesen a itt nem PISA-aról van szó, hanem az annak megfelelő (ha volt ilyen) tesztrendszerről. Mert ugye maga a PISA mint konkrét teszt a 90'-es években jelent meg. Magyarországon 2000-ben tartották először.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • hallador

    addikt

    Amúgy a 2006-os PISA teszt kérdéseinek kivonatai itt vannak, és igencsak komoly háttértudást igényelnek, nem arra mennek, hogy bemagolj valamit, és utána visszamond, hanem arra, hogy mennyire vagy rátermett feladatmegoldásban... Érdekes...

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Kékes525

    félisten

    válasz hallador #195 üzenetére

    Ez az igazi tudás. Mennyire tudja alkalmazni a megtanultakat. Ezért kell, kellene tanulni. A memorizálásnak, ha fontos is, de önmagában nem sok jelentősége van.

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #189 üzenetére

    "Bocsánat, de te, mint láthatóan kívülálló, honnan tájékozódsz az oktatás ügyeiről? "

    Ebbe a vitába kivülről beleszólva és picit off de:
    mostanában én is eléggé kétkedve fogadok mindenféle tanulmány meg elemzést
    Hónapokig arról olvashattam naponta hogy a 2016-os amerikai választást gyakorlatilag felesleges is megrendezni, Hillary Clinton kvázi megnyerte, Trumpnak annyi esélye van mint háromlábú sünnek a hatsávos autópályán.
    Erről volt kb. naponta 3 elemzés meg tanulmány, orrba-szájba nyomatva. A végeredményt nyilván nem kell ismertetni, hogy ki mosta fel kivel a pályát.
    És azóta se jött egy bocsánatkérés sem, hogy gyakorlatilag a teljes nyugati mainstream sajtó és elemző meg tanulmányíró lehazudta a csillagokat is az égről hónapokon keresztül.

    Szóval én ezek után már úgy vagyok a nyugatról jövő dolgokkal is, hogy mindent elosztok kettővel és akkor annak a fele már talán igaz (ha keletről jön akkor hárommal osztok), ha meg egy tanulmány elemzését olvasom akkor inkább 10-el kell elosztani.

    Pl. ebben a cikkben is a szerző már összeomlást vizionál, és finoman átsiklik az felett hogy a finnek -11, a németek -2-vel a hollandok és az osztrákok -5-el szerepelnek a táblázatban stb.
    Vagy hogy az amerikaiak, olaszok, franciak stb csak épp egy hangyaf@sznyit vannak előttünk és ugyanúgy negativ "növekedést" produkálnak.
    Valójából ezekből a számokból az látszik hogy vagy a fél fejlett világ épp "összeomlik", vagy mindenki elvan a maga tempójából csak néhányaknak lételemük a rettegés.

  • hallador

    addikt

    válasz #82729984 #197 üzenetére

    Én pedig azt gondolom, hogy minden egyes országnak az épp aktuális politikai alakulat nélkül is megvan az a saját történelmi háttere, ami miatt épp jobban vagy rosszabbul szerepelnek az ilyen teszteken. A németek megkapták Kelet Németországot, az olaszoknál a Dél Olasz vidékek komoly hátrányba kerültek, az elmúlt 10 - 15 évben, hozzáteszem 50 - 60 évre visszamenőleg keresendő a probléma megoldása. A Finnek épp igen komoly gazdasági változáson mennek keresztül, a Távol-Kelet komoly erősödése miatt, ez igaz főleg Nyugat- Európa államaira is.

    Mindenhol megvan a maga sajátossága a miértjének... USA gazdasági változásairól, most olvastam egy egészen használható beszámolót, a vidéki USA, és az amúgy gazdagabbnak tartott (valójában nem feltétlenül az, város elhatárolódásáról). Mindenhol megvan a probléma...

    Igazából ha elkezded megoldani a feladatokat, én 10 - 15 feladatot megnéztem, és sajnos nem, vagy részlegesen tudtam nem egyre a választ. A PISA teszt elég valóságos feladatokat mutat. Érdekes.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • dabadab

    titán

    válasz #82729984 #197 üzenetére

    "És azóta se jött egy bocsánatkérés sem, hogy gyakorlatilag a teljes nyugati mainstream sajtó és elemző meg tanulmányíró lehazudta a csillagokat is az égről hónapokon keresztül."

    Ennek például az is oka lehetett, hogy nem hazudtak, erre nem gondoltál? És persze nem csak a sajtóról volt szó, ha nézted pl. a fogadóirodák oddsait, ott is Hillary győzelmét tartották valószínűnek, pedig ők nem sajtóhírekre alapoznak és nekik alapvető anyagi érdekük minél jobban belőni a valós esélyeket. Most így utólag lehet okoskodni, hogy mi nem működött jól a felméréseknél, hogy különösen sok rejtőzködő Trump-szavazó volt - de az komolyan nem merült fel, hogy hazudtak volna.

    "A végeredményt nyilván nem kell ismertetni, hogy ki mosta fel kivel a pályát."

    Olyan nagyon felmosásról nem volt szó, főleg, hogy Hillaryra többen szavaztak, mint Trumpra.

    Ami a PISA számoknál Magyarországnál érdekes, az az, hogy folyamatos romlás van. Nem egyszeri, hanem folyamatos. Meg lehet nézni a feladatokat, teljesen korrektek, olyanok, amik tényleg alkalmasak arra, hogy mérjék a jártasságokat. Meg lehet beszélni magyar pedagógusokkal is arról, hogy milyen irányú változások vannak, az se lesz nagyon vidám.

    DRM is theft

  • Feruendios

    aktív tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Atya ég, te tényleg tizen évesek fölött itélkezel tanárként, hogy magolos vagy zseni :D
    Rengeteg olyan szakma van ahol a magolás legalább annyira fontos mint az összefügések megértése.
    Lásd Orvos létezik, 10.000+ ezer betegség a legtöbb esetben 2-3 szakorvost megjár az ember mire talál valakit aki valahol olvasott arról ami éppen a bajod...

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

Új hozzászólás Aktív témák