Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
+1
Aki VR sisakot vesz, annak csak telik mellé a "fenntartására" is.
Nekünk ez luxus, ahogy a kontakt lencse is (?).
Ahol nem tétel a sisak, ott nem lesz tétel a kontakt lencse sem. Szvsz.(#54) rudi
Jól hangzik, várom a fejleményeket!
Több verziót is el tudnék képzelni, ahogy a Vuzix szemüvegekből is van többféle.
Oh, épp most nézem a Vuzix oldalát és a vr920 már nincs is polcon.
A most aktuális wrap 1200-as meg már "Twin high-resolution 852 x 480 LCD" kijelzővel operál. 500 dodóért.[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Persze, akinek nincs kétszemes látása, az minden bizonnyal így járt a Rift esetében."
Első gondolatom, hogy az a valóságban is ugyan úgy járt, tehát neki is ugyan úgy közelebb van ez a valósághoz, mint a monitor. Viszont lehet, hogy azok az emberek erősen támaszkodnak más dolgokra a távolság meghatározásnál. Egyik ilyen lehet, hogy kicsit dölöngél illető oldalra (tehát nem fordul), és akkor a közeli dolgok jobban elmozdulnak, stb. Nem tudom a Rift ezt az elmozdulást érzi-e, vagy csak a fordulást, és kellő precizitással-e ahhoz, ha valaki erre van kihegyezve. A másik a fókusztávolság keresés, na az viszont Rift-en nem működik.
-
BiP
nagyúr
Olyan szempontból felez, hogy a 2 szem képe együtt adja ki az 1280x800-at. Tehát gyakorlatilag a Half-SBS-nek megfelelő 3D-t kapod, szemenként felezett, 640x800-as felbontással.
(csak ezt a megjelenítésben nem villogtatja (aktív), és nem felezi tovább (passzív).Azt mondjuk nem bánnám, ha a véglegesben úgy lenne FullHD a kijelző, hogy szemenként ennyi, nem pedig összesen, de erre kevés esélyt látok. Gyanítom, hogy szemenként 960x1080-at kapunk majd.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Eleve nem gondolom, hogy a "fésűs" kép (ha ezt érted fele felbontás alatt) vagy a villogás okozná a térlátási gondot azoknál, akiknek nem stimmel a 3D érzet. Az hogy kitölti a látóteret, és HA tényleg leköveti a fejed kis elmozdulásait, és hogy ráállíthatod a szemedre mivel számolt mind két kép, na az sokat jelenthet. (A fókuszálást meg kvázi lehetetlen megoldani, szóval azt buktuk...)
-
BiP
nagyúr
Durva lenne valóban.
Viszont ha jobban belegondolok, kb. esélytelen. Valószínűbb, hogy sima FullHD-t kapunk majd, és az együttes megjelenítésrő lesz 16:9 (vagy 16:10), ahogy a devkitben is.
Az ugyanúgy marketingelhető FullHD-nek, 1 szemnek kvázi elég a fele is, és jobban is passzol a kör alakú lencséhez a 8:10 ill. 8:9-es képarány, mintha szemenkénti wide lenne, jobban kitölti az egy szem által látott látómezőt. No meg olcsóbb is lenne gyártani.(#65) ddekany: úgy értettem, hogy a 2 szem számára együtt küldött megjelenítésre használt képekre 1280x800 pixelt használnak fel. De ebből 1 szem csak a felét kapja, így felez.
Plusz ugye az egyik félképhez képest a 2 félkép nem dupla információ, aki sztereo-vak, annak meg pláne.
(ezt a látószög-fok részt még emésztenem kell, most nem tudom értelmezni hirtelen )(#67) ddekany: Van már 3D-s pornójáték (pl. 3d sexvilla). Egy ilyesmi 3D-s játékot kibővítik Rift támogatással, és máris meg van oldva a valós megjelenítés kérdése.
De azt is el tudom képzelni, hogy valami panorámakamerával vesznek fel egy videójelenetet, és te azon belül tudsz bámészkodni, nézőpontot módosítani. Így előre felvett videóban is lehet valós idejű élményt imitálni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
priti
addikt
side by side 3d, ahol egy kijelzőn hagyják a két képet. Két kijelzőt nem biztos hogy lehetne egymáshoz elég közel tenni ráadásul úgy, hogy strapabíró legyen, de lehet, hogy meg tudják majd oldani, nemtom.
A jelenlegi szisztémában tehát a FullHD kétszeresét tudó kis kijelzővel lenne értelme nyitni, mert ugye képenként még elveszítesz a felbontásból, mert nem két négyzetet látsz egyrészt, másrészt a két kép között is kitakar, szóval messze nem a kijelző 50%-át látod az egyik szemeddel, tehát ha a FullHD kétszeresét tudná a benne lévő kijelző a Rift még akkor sem lenne FullHD-s.
Ha beleteszik a FullHD-s kijelzőt tehát már több lesz a sor egy szemed előtt, azaz lesz egy már kvázi álló kép és nem fekvő, mert olyan érzésed lesz, mintha letakartad volna egy 16:9-es monitor több mint felét, akkor már csak többet kell majd forogni a látótér után futkosva, de legalább már olyasmit fogsz látni, amit megszoktál, de ez még mindig nem, messze nem lesz olyan, hogy ne érezd érvágásnak egy játékban szerintem.
Én még ilyen kicsi kijelzőben a FullHD kétszeresét tudót nem láttam, olcsót meg főleg nem. Ha már tudja nyomni az LG, akkor kezd érdekes lenni a buli.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Gaming notebook topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- BestBuy topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar