Új hozzászólás Aktív témák
-
szabi__memo
nagyúr
Elbeszélünk egymás mellett. Nyilván jelenleg jobb, könnyebb megoldás az akksi, ezért is elterjedtebb. Az előállítás költsége a hidrogénnek is csökken (biológiai előállítás most fut fel). Az akksi környezetszennyező még mindig, az is marad. Ezt jelenleg nem fizetjük meg, de idő kérdése és meg fogjuk.
Fejlődés: ott van legfelül a megtett távos cikk. Egyre többet is adnak el, ahhoz képest, hogy kb senki nem foglalkozik vele. Nem volt szó a belsőégésű és nem üzemanyagcellás meghajtásról, ami ugyancsak működik, ugyancsak fejlődés. Nincs itt az ideje, de eljön. Hacsak nem lesz nem-környezetszennyező akksi, de ilyenről nem tudunk semmit, talán nem is lehetséges fizikailag. Egyébként én azzal kezdtem fent hogy "csak akksi". Szerintem a csak akksis megoldás nem biztos, hogy jó végcél[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
Értem amit írsz, de a számolás mindaddig nem tökéletes amíg nem számolunk mindennel. Márpedig nem számolsz mindennel. Senki nem számol mindennel, minden aspektusával. Hiába fele olyan hatékony egy megoldás ha kevésbé környezetszennyező. Máshol fizeted meg az árát.. Szerintem ez személyautóknál sem lesz lefutott dolog. De majd meglátjuk. Nyilván nem véletlenül számít mindenki arra, hogy egyre jobban elterjednek.
Gondolom a belsőégésű hidrogén motort sem azért fejlesztik mert tök hülyeség és semmi értelme (de mindenesetre szerintem is furcsa)
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
Tegyük fel, hogy az elektromos autó lesz a jövő (remélem, hogy nem).
Vegyünk egy lakótelepet, ahol parkol párszáz e-autó. A töltést, hogy oldják meg?! A tizedik emeletről lógatják le a hosszabbítókat, mindenhol vezetékek lógnak?!
Vagy vegyünk egy települést, ahol több ezer autót akar majd tölteni a tulaj éjszaka. Mekkora terhelés ez a hálózatnak?! Olyan szintre kellene fejleszteni hozzá az elektromos hálózatot, ami elképzelhetetlen.
Ráadásul honnan fognak ilyen gigantikus mennyiségű villamos energiát előállítani?! És még lehetne sorolni a buktatókat.
Ha annyi pénzt ölnének a hidrogén üzembe, mint az elektromosba, valószínűleg sokkal előrébb járna az a techonógia, infrastruktúra.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
addikt
Városiaknak könnyű dumálni, akiknek a seggük alá érkezik a busz, metró meg a villamos...
A tömegközlekedés fejlesztéséről meg annyit, hogy az nem fejlődik, hanem visszafejlődik. Például régen volt közvetlen vonat Sopron meg Pécs között, már nincs. Vagy ajánlom egyszer próbálj eljutni egy vidéki településről a megyeszékhelyre busszal. Balaton Felvidék jártam idén nyáron és Győrbe akartunk eljutni. 3 órába tellett busszal az, ami autóval 1 óra lett volna. Ja és este 9-re értünk Győrbe, az útitársamnak pedig onnan még Sopronba kellett volna eljutnia, de ha a csodás tömegközlekedésre vár, akkor éjfél után ért volna csak haza, mert este 8:52-kor ment el a vonat, ami után csak 11-kor indult a következő. Végül inkább felhívta az anyját, hogy jöjjön el érte autóval és így jóval éjfél előtt otthon volt.
De mondhatnám azt is, hogy tőlem a faluból 45 perc sétára van a vasútállomás a főúton túl, kb. 3,5 km, sok szerencsét hozzá télen vagy ősszel, hogy oda gyalog kibaktass.
#73 Noukoum Na és kinek a kárára lassítom a városi forgalmat? Aki szintén városban autózik, szóval ugyanott vagyunk. Ráadásul a parlamenti képviselő urak is autókkal közlekednek a városban, szóval akkor ilyen alapon ők is lassítják a forgalmat meg szennyezik a levegőt, az nem számít? Aztán abból a beszedett adóból mit kapok vissza? Ja hogy a fővárosban majd megint eltapsolják, a vidéken meg marad minden fejlesztés a régiben? Kösz szépen, de ebből nem kérek.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
ecaddsell
aktív tag
De nézzük tovább 30 parkoló az körülbelül 30x3x5 azaz 450 nm erre lehet rakni napelemet
260-270 x 345 Wp panel fér fel ami 91 KWp körüli kapacitás nyáron ez bőven megtermeli a töltéshez szükséges energiát télen csak besegíteni tud 100-150 kWh termeléssel (ez körülbelül a fele a szükségesnek) ha mellé rakunk egy 240 kWh akkut akkor máris az év 80%-ban teljesen megújuló áramból tudnak tölteni az autók.Mennyibe kerül ez:
- 36 millió forint napelem inverterrel
- 15 millió forint akkuMég kicsit se fáraszd magad azzal, hogy értelmezd amit ebben a cikkben akartak írni vagy jobban belegondolj.
Pont most volt róla szó, hogy még az autóhoz sem tudnak elég akkut gyártani akkor szerinted lesz olcsó akku a napelemes tároláshoz?
Nem mellékesen láttál te már ilyen lakótelepet? Ahol ekkora parkoló van fák is vannak. Nosza vágjuk ki mindet, hogy legyen napelemes parkoló, ugye? Nem mellékesen a tízemeletesek árnyékolni is tudnak.
A téli (borús) időszakban mi lesz amikor majd mindenki csak venni akar áramot stb?
Teljes városokat fognak majd ugye áttúrni, hogy meglegyen az infrastruktúra? Hol láttál ilyen kaliberű átalakítást? Azon már meg se akadok, hogy csak az inverter meg a napelem árát vetted be a számításba.Ha a természettudományokhoz vagy gazdasági témákhoz bármi közöd volt gyorsan tagadd le...
-
ecaddsell
aktív tag
A személyautó a CO2 kibocsátás csak csekély része miért pont azt akarják annyira gyorsan megoldani? Ja hogy ott van a profit...
Ha már a vidéket előhoztad, ha annyira a CO2 kibocsátás csökkentése lenne a cél pl. lehetne szigetelni is. Egy padlásfödém szigetelése (a homlokzatról már nem is merek beszélni mert az tényleg drága és lassú) is jelentős kibocsátás csökkenés várható töredék áron nagyon gyorsan (ja ki kell dobálni a kacatokat vagy legalább racionalizálni kell). Nem mellékesen ott talán reálisabb a napelemes megoldás is.
Ha több fronton és nem kalapácsos módszerrel (mindent szegnek nézel mert kalapács van a kezedben) akarod megoldani a problémát akkor talán sikerülhet is.
Ez az erőltetett villanyautósítás a lehető legdrágább megoldás csak a CO2 kibocsátás töredék forrását célozza és mindenütt a hirtelen előálló hiányok miatt giga költségeket hoz most.Értettem én a paneles példád és persze lehet úgy is csinálni, hogy csinálsz néhány ilyen beállót majd megint feltúrod és megint csinálsz néhány beállót és így tovább. Bár az áram tényleg jól szállítható vsz a mai infrastruktúrához a 70-es, de legkésőbb 80-as években nyúltak utoljára komolyabban hozzá (e-miatt is tud most az áram olcsó lenni; és itt most nem a távvezetékekre, hanem főképp ami utána van gondolok mert abból van több). Ami pedig azt jelenti, hogy vége az olcsó áram korszakának (is). Sőt majd amikor esni fog a jövedéki adóbevétel akkor majd azt a lyukat is valahol be kell majd foltozni. Ne legyenek illúzióid...
Car sharing. Egyszer lerobbant az autó (pedig nem volt idős) és két csereautó is volt ez idő alatt. Nem tudsz hirtelen átállni rá, pedig messze nem az volt mint ami ma van. Tele van pakolva elektronikával: tempomat, sávtartó, navigátor, táblafelismerő, kihangosító, tolatóradar-kamera, távolságtartó/pre-collision alert stb (vsz. a felét kihagytam). Van akinek ez kell, van akit ez zavar stb. Ez nem egy roller amit ott hagysz az utcán...
Rive
Tökéletesen leírtad a problémát. Az EV-hez vagy mégtöbb akku kell (ami a közeljövőben csak nagyon drágán megy) vagy intelligens éjszakai hullámvölgyes töltés (megintcsak drága, de talán nem annyira mint az akku duplázása). Viszont az évszaki ingadozást még mindig nem lehet így megoldani...Reggie0
Ne zavarjon, hogy a napelem melle mas akkumulator kell, mint az autoba, sot meg a litium sem kotelezo bele, mert egyaltalan nem szamitanak olyan parameterek - mint pl. fajlagos kapacitas, fajlagos teljesitmeny -, ami egy jarmu eseten mar szamit, mert mozgatni kell.Ebben igazad van, de ilyen akku jelenleg még kevesebb van (és leginkább igéretek szintjén) és az évszaki ingadozást ez sem oldja meg.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
" drágítani a személyautózást hogy akinek nem muszáj az használjon tömeg közlekedést... Persze a befolyt extra bevételből"
Ha a tömegek átállnak a tömegközlekedésre mert annyira megdrágul a személyautózás akkor hirtelen nem lesz befolyt extra összeg hanem még csökkenni is fog a bevétel viszont hirtelen sokkal többe fog kerülni a tömegközlekedés fenntartása amit vagy összedobnak az adófizetők vagy annyival drágul a jegy hogy ismét előkerülhetnek a személyautók...
-
dabadab
titán
Nézz majd meg egy panel parkolót mondjuk a 4. kerületben hogy napközben ott áll az autók legalább fele...
Ez akkor jó, ha mindennap a másik fele áll ott. Ha viszont mindig ugyanaz a fele, az sokat nem segít, mert akkor az azt jelenti, hogy pont azokat az autókat lehet tölteni, amik nem mennek és nincs szükségük töltésre.
DRM is theft
-
arnyekxxx
veterán
mert kevesebb ellátásra szoruló lehet majd az eleketromos autók miatt...
az úthálózatot viszont ugyanugy fent kell tartani, a tömegközlekedés sokkal több pénzt fog igényelni cserébe dzrván lecsökken a személyautózásból befolyó jövedelem.
Valaki viszont ki fogja fizetni ezeket a költségeket.
-
azbest
félisten
Nyugatabba példának ott van Hamburg. Akkora lakosságszámú kb, mint Budapest. Van s-bahn, u-bahn, városok közti vasút is bemegy (helyi utazásra is jó külső részről 130cal), busz, villamos, hajó... van normál car sharing, sofőrös elektromos minibusz car sharing (vw moia), taxi, van bicikli sharing... meg még ki tudja hány alternatíva.
Ünnepnapon jópofa, hogy alig van közlekedés és veterán autókat hoznak ki a garázsból. De hétköznap sem tipikus, hogy beállna dugóba az egész város.Aki nem látott még normálisabb várost, el sem tudja képzelni, hogy mennyi minden tud ott működni.
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Egy elektromos töltő állomás ami 18 perc alatt tölt 10-80ban egy autót körülbelül 30-100M
A kérdés az hogy akarunk-e ennyi pénzért tölteni és az ilyen gyors töltés mennyivel van előrébb egy belsőégésűtől árban? Mert tudtommal nem.
Átlag autós napi 40 km-t megy ami 4-8 kWh energia / nap amit bele kell tudni tölteni az autóba.
Ha egy telot így használsz tönkre vágod az akkut. Autónál meg így kell?
Ettől még 100%-nak nem megfelelő az elektromos autó így a maradék 5-10% majd vesz hidrogén hajtású autót vagy vár 10 évet
Biztos vagyok benne hogy nem 5-10% az akinek több mint 40 km kell mennie naponta. Legalább 30-40%. Sőt nekem pl belefér az átlag 40-50 km-be, de pl ha véletlenül elmegyek Veszprémbe akkor mit csinálok? Nekem nem éri meg több autót fentartani és ez még csak véletlenül se zöld hozzáállás. Az olcsóbb elérhető áru e-autók meg amúgyse 100-150 kw-on töltenek.
Tudtommal a magyar átlag 18.000 km ami 50km-re jön ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ecaddsell
aktív tag
Ebből a töltő dologból pont a legfontosabbat hagytad ki, hogy egységesíteni kellene.
1) Minden töltőnél lehessen bármilyen autót tölteni (kötelező szabványos csatlakozó(k))
2) Minden töltőnél lehessen bankkártyával minden hercehurca nélkül fizetni.
3) Ne legyenek irreális árak a töltésnél meg klubbrendszer, hogy neked ennyi az ár, neked meg annyi (bár az áram aktuális piaci árát figyelembe lehet venni, mindjárt nem mindenki munka után akarna tölteni)Jelenleg nem ez a trend és pont ebben nem tett semmit az EU, holott itt kellett volna a leggyorsabban lépni. Nem feltétlen kell otthon/lakóhelynél tölteni, de ha nincs biztosítva az, hogy bárhol lehet könnyen és normális áron tölteni akkor jönnek ezek a kényszermegoldások, hogy oda is töltőt akarnak erőltetni az emberek ahova nem célszerű.
E-helyett mindenféle egyéb eszközökkel erőlteti az EV dolgot az EU (főleg az eladást), teljesen figyelmen kívül hagyva azt, hogy nem feltétlenül mindenkinek ez a legjobb megoldás az sem feltétlen segíti a környezetvédelmet, ha ezt és csak ezt erőltetett menetben akarja megoldani (pont most amikor sok mindenből hiány lett és lesz még egy darabig).
Ha normális töltő hálózat lenne akkor az akku kapacitás sem lenne akkora tényező és lehet az árak is könnyebben tudnának normalizálódni...Miért nem tesz ebben semmit az EU? Ez az egyetlen szabályozási kérdés amivel komolyan foglalkozni kellene (nem minden mással)...
-
addikt
Bár nem mindenben értek veled egyet, olvasgatva a kommentjeidet remek meglátásaid vannak.
#143 Rolly Nem tudom neked mi kerül egy 1 alatt ennyibe a dízeles autó fenntartásán, apámnak és öregapámnak is dízel autója van, ráadásul öregapám havonta max 1-szer mozdítja ki a garázsból és nincs semmi baja. Casco tök felesleges, elég az általános biztosítás. Gumicsere megvan otthon, szervízt meg szintén elvégezzük otthon. Az amortizációra szintén rengeteget számolsz, egy 350 ezer forintot érő autón (öregebb 1995-ös Volkswagen Passaton, ilyen van az öregapámnak) meg gyakorolatilag ezzel nem is érdemes számolni.
#181 8th +1 jól beszélsz!
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
ecaddsell
aktív tag
Korrekt módon összeszedted (én nem biztos, hogy így össze tudtam volna szedni lévén nem vagyok ennyire benne), de, ha őszinte vagy ebből azért látszanak a buktatók is.
Nem vagyok tőle elájulva, hogy a pénzem (meg mindenem) ennyire össze legyen kötve a telóval (ahonnan ki tudja hova jut el minden információ és lényegében választhatok, hogy milyen irány(ok)ba), de már beletörődtem. Remélem ide nem jutnak el a zsarolóvírusok stb.
Kezdődött a parkolással (csak, hogy valamennyire témába vágjon), egy ideje már bankolni sem lehet okosteló nélkül (nem személyesen), most már autózni sem lesz egyszerű nélküle.
De tényleg mi indokolja, hogy ne lehessen csak bankkártyával fizetni? Az USA-ban kb. 15 éve így fizettem (na jó benyáért), kutast se láttam (ha egyáltalán volt)...Az árakból meg ugye látszik, hogy azért nem mindenki egyforma eséllyel indul az EV világába (nem panaszkodni akarok, mert nincs okom rá). Tuti az, ha még 3-5M-át (vagy akár 1 év mulva ki tudja mennyit) be tudsz tolni a családi házhoz a napelemhez (meg esetleg + akkuhoz), de már az is segít ha van 1 normális garázsod ahol tudsz tölteni (társasház teremgarázsa már nem igazán játszik, egyszer volt szükségem 230V-ra ott, nem volt egyszerű).
Ha ez nincs meg akkor ugye már csak kompromisszumok vannak, amiről tisztelet a kivételnek azért hallgatni szokás.
Amilyen roncsokkal szokás itt melózni járni a 110-120 Ft-os ár már nem biztos, hogy elég az EV felár ledolgozására (egyébként az a 65Ft nem is rossz, a németeknél már most többet fizetnek a háztartások az áramért, sőt a 80Ft-nál is többet).
Ahhoz képest ahogy tolják (legalábbis az eladásokat) lehet nem mindenkinek ez a legoptimálisabb megoldás és a CO2 kibocsátás csökkentésére is vannak gyorsabb és lehet hatékonyabb módszerek is (bár lehet azon kisebb a profit)...8th
Bár együttérzek az ottaniakkal azt látni kell, hogy ez előnyöket és a hátrányokat szembeállítva vsz. ezen globálisan nyerünk (lehet nem is keveset) és ha emelkedik az akkuk ára az lehet még jobban a mi malmunkra hajtja a vizet mert benne leszünk a trendben.
Azt látni kell, hogy ez a trend a jövő, de továbbra sem kéne úgy eröltetni ahogy most csinálják.
Hadd döntsem már el nekem mi a legjobb, ne erőltessék rám. -
addikt
Te jó ég, mit költöttél te a Fabaiara annyit? mert nekem is ez van(Fabia 1.2 HTP) és ennél kisebb igényű autóval még nem találkoztam. Évi 12 ezer km benne van szerintem, de ezen elektromos ablakemelőn, csapágyon meg kipifugón csak egy bilincset kellett cserélni, mert a gyári volt még rajta és elrozsdált, eddig bírta. Új matador gumiszettet tavaly kapott, 55 ezer forint körül volt rá a 4 gumi, ezzel most évekig ellesz.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
hroberto
veterán
Ha én tirpák, akkor gondolom te sem sertődsz meg ha én kreténnek titulállak.
Szóval kedves kretén, ami árakat itt összehazudoztál, még mindig nem éri el az 5-600 ezret, úgyhogy találj ki gyorsan még valamit, hogy fillérre meglegyen az összeg!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
addikt
Így már értem, hát ez nem kevés, de ezeket vedd úgy, hogy egyszeri alkalom és aztán sokáig menni fog. Az ABS jeladó meg a fékek árát azt sokallom, a többit el tudom annyiért képzelni. Mondjuk az enyémben nincs klíma, úgyhogy arról fogalmam sincs, s ugye ami nincs, az legalább nem tud elromlani.
#158 Decepticon Azt azért nekem is elmesélhetnéd, hogy mi a köze van az autóknak a dél-amerikai esőerdők irtásához meg legelőkhöz
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
7Heads Drago
veterán
Itt csak az AC-ról volt szó. És a matekról.
Nem értem miért pattintjátok rám az egészet. Nem én számoltam fals számokkal.
Az AC töltési teljesítmény meg adott 1-1 modellnél. Ha ráér az ember és van szabad töltőpont akkor nyilván AC-n töltesz. Viszont kíváncsi lennék rá hogy ez mennyire jellemző. Mert ugye manapság mindenki rohan.
A töltő meg hiába 43 kw ha az én autóm teszem azt csak 7-et enged belőle.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
senior tag
A bemásolt térképrészlet egy kb. 150 négyzetkilométeres terület (kb. 12km x 12km), ezen van állításod szerint 37 töltő, aminek nagy része lassú(?). Ezeknek is a nagy része valamelyik bolt parkolójában (spar, lidl, penny), amik (gondolom) éjszakára le vannak zárva. Napközben meg (gondolom) csak a vásárlás idejére igénybe vehető.
"elmész bevásárolni / moziba dolgozni és közben ott hagyod egy AC töltőn az autót"
Csakhogy sem a mozi mellett, sem a munkahely mellett nincs töltő, a heti két félórás bevásárlás alatt meg egy AC töltőn tipikus esetben 5-5kW áramot lehet tankolni.Azaz kecskeméti elektromos autó tulajként marad az, hogy hetente két három órát eltöltünk a helyi benzinkút gyorstöltőjénél, ha jól értem.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
Ahogy leírod, minden olyan egyszerűnek tűnik, hogy bármilyen ellenérv csak felesleges akadékoskodásnak tűnik. De. A kecskeméti töltők kb. fele bolti (tesco, lidl, stb.), van szállodai, autókereskedésben lévő (3), azaz kb. 15 darab töltő maradt általános céllal, amiből gondolom, nem mind fog passzolni minden autóhoz, vagy fog produkálni fél óra alatt tele "tankot", és ezek egy része legfeljebb légvonalban lesz közel. Szóval én nem érzem a valóságtól elrugaszkodottnak, hogy valaki csak három töltőt "lát" Kecskeméten.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
7Heads Drago
veterán
Egy bizonyos szolgáltatónál láttam 3 töltött Kecskeméten ahol lehet AC-n tölteni. Nem néztem végig mindet. Sorry
A másik hogy már kb 3-5 éve nagyon zsúfolt lett a város. leginkább a Merci miatt. A mercis vezetők nagy része eleve E Mercit kap cégesnek. Az jó ha lehet foglalni töltött előre, de az hogy te odamész az nem garancia hogy tudsz is tölteni.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Érdekes hogy mást szűrűnk le a cikkből.
Nekem az jön le hogy semmit nem jelent hogy a gyártók mit akarnak elhitetni a user-ral. Amikor bejön a még újabb, még zöldebb cucc akkor derül hogy igazából kalap szar volt már az elején is.
A rengeteg infó, meg tanulmány közt meg találd ki hogy melyik hazudik és melyik az igazság.
Én mondjuk ha autót veszek, akkor családit veszek. Ezek a minik másod, meg harmad autók. Nem is kényelmes 2nél több személynek és csomagtér is vicc. De ez én vagyok.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Rive
veterán
Ez az 'éjszakai áram drágább' nem tudom, honnan jön.
Egy észszerűen tervezett zöld VER-ben van ugye egy nap közepi PV túltermelés, ennek az elnyelésében tudnának segíteni a melóhelyek parkolóiban töltődő EV-k: aztán van az éjszakai mélyvölgy, amikor megint csak túltermelés van, tehát nyelni kell, nem visszatáplálni (éjszakai, kedvezményes áram, ugye).
Amikor visszatáplálás jól jöhetne az a kora esti csúcs: hazamegy a család, benyomja a tévét, mikrót: felrakja az EV-t a töltőre - és ez egybeesik azzal, hogy kiesik a PV a termelésből (visszább valahol már beraktam a kacsagörbét). Ilyenkor valamennyi visszatáplálásnak lenne értelme, de igazából már az is segítség, ha az EV nem ilyenkor tölt, hanem szépen vár néhány órát - pláne, hogy ilyenkor egy EV pont hazaért => le van merülve, nem optimális ilyenkor még a maradék szuflát is kicumizni az akkuból.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rive
veterán
A legtöbb fosszilis (szén) erőmű alkalmas menetrendtartó üzemre (itthon is így működnek). lehet persze folyamatos üzemben is tolni, de nem szükségszerű, ellentétben az atomerőművekkel (abból is a régebbi típusokkal).
A kacsagörbe ~ garantálja, hogy egy PV-nehéz VER-ben a nappali áram olcsóbb lehessen minden másnál, csak közben a többi időszak dekarbonizációja nukláris energia nélkül ~ kivitelezhetetlen, szóval (egy értelmes VER-ben) a nappal jut az olcsó PV-nek, az éjszak meg az olcsó nukleárisnak, és az átmeneti időszakok azok, amik problémásak (drágák). Főleg a kora este.
30-50 kWh akku között cirka 2000 USD ár van
Tessenek már picit leszakadni az aktuális (illetve inkább a picit korábbi) kínálatról és átgondolni egyrészt azt a cikket ami alatt ez a topik született, másrészt a fentebb linkelt totálkár búsongást.[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Noukoum
veterán
Azért drága most az aksi mert nincs elég. Már fozokatosan indulnak be gyárak, de ugye az igény is folyamatosan nő így amennyivel többet gyártanak annyival több autót adnak el. Ha ez a hiány megszűnik onnantól fogva az EV-kbe szánt akkumulátorok ára jelentősen le fog csökken ami értelemszerűen nagy ösztönző lesz az elektromos autó gyártására a magasabb profit miatt. A hagyományos autó eladások villámgyorsan, néhány év alatt fognak összeomlani Európában. Részben ennek a folyamatnak köszönhetően.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Reggie0
félisten
Ugy, hogy a szen vs atom kerdestol fuggetlenul telepitik a megujulokat? Nem egy ordoglakat...
De ha ilyen nehez gondold masik iranybol: ha az atomeromuveket nem allitottak volna le ido elott, mennyivel kevesebb fosszilisra lett volna szukseg? Pont annyival, amennyi atomeromu nem termelt, amikor tehette volna." És 2030-ban meg kell kezdeni paks leállítását... "
Ha nem hosszabbitjak meg az elettartamat.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nyilvan nem szent, de nem nagyon van jobb, foleg nekunk, mert csak szar lignitunk/barnakoszenunk van, hegyeink nincsenek, szelunk alig van, erdemben marad a nap, amit nem tudunk kikompenzalni csak gazzal. Es hat azert a franciak sem szenvednek a 60% atomukkal, pedig ott azert vannak valtozatos kornyezeti adottsagok.
Azert a toriumban is lenne racio, ha nem lenne tomerdek u235 a fegyverekben amit el kene egetni, igy nem sok erdek van a fejleszteseben, kb. egyedul india erolkodik vele.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
a német energiamix mégis évről évre zöldül
Úgy, hogy feketéről indultak?
Itt vagyunk mi a fujjantizöld ország akik 300g CO2-t eregetünk villanygyártás közben, a progressziv zöldfordulatú németek ugyanekkor 483g-ot tolnak a levegőbe. És mondhatod, hogy "persze este van" de ez a CO2-t annyira nem zavarja, és a napfényes mai délben ugyanez az arány 280-400 volt és nem a progresszívzöldország javára.
Ha leáll a a 12% atom akkor azt vagy unikornislehellettel fogják kipótolni vagy szénnel. Én az unikornislehelletre tippelek mert több szenet csak nem égetnek a progresszív zöldek.
-
dabadab
titán
melyik a jobb CO2-t kibocsátani vagy 100e évekre megoldani a sugárzó anyagok tárolását?
Az utóbbi. A rádióaktív hulladék tárolásának problémái erősen eltúlzottak, már csak azért is, mert az alapvetően nem is hulladék, hanem potenciális üzemanyag.
Az atomenergia legnagyobb problémája az, hogy az u.n. környezetvédők miatt háttérbeszorult, emiatt nem jutott elég K+F, nem épült elég atomerőmű, ezért macerás nagyprojekt mindegyik építése.
DRM is theft
-
Rive
veterán
... Hány km2-es terület van ami tulajdonképpen lakhatatlan? ...
Hát, ha a civil (és: civilizált) felhasználásból adódóan nézed akkor a szénbányák vastagon előzik a fuku&csernobil szummát És ez csak a közvetlen hatás, nincs benne a jövőbeni sehol.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
senior tag
Azért hallgattassanak meg a zöldek is:
Tévút lehet a vízenergia, mégis úgy építik a vízerőműveket, mintha nem lenne holnap''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Suzuki topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Projektor topic
- Motoros topic
- Tippmix
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Asus VivoBook PRO - 14" 2.8k OLED / i5-11300H / 16Gb DDR4 / 512Gb NVME / RTX 3050 / HUN / 1.45 kg
- Alphacool Eisbaer LT360 vízhűtés
- O-K-G gép I5 7.generációs eladó, ajándék Logitech G102 Lightsync gaming egér és RGB gaming billentyű
- Samsung U28E590D UHD 4K LED monditor
- Monitortartó állvány (4db/32 max) eladó!