Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #109 üzenetére
személyeskedésedre nem reagálnék továbbra sem
Van napelemem és pontosan tudom mennyit termel télen borús időben, ha figyelmesen elolvasod amit írtam és értelmezed, akkor látod, hogy 80%-ban írtam, hogy helyben megtermelhető az áram a töltéshez (körülbelül február közepétől november közepéig teljes mértékben). Természetesen a példámba ideális esetet vettem fel amikor nincs fa és déli tájolású a parkoló. De természetesen ez sokszor nem így van akkor mint írtam korábban ki lehet rakni a napelemet a város határába, ettől az akku még lehet a panel mellett és teljesen normálisan működhet amit leírtam.
Még egy rövid megjegyzés egy 30 lakásos panel körülbelül 10x15m-es alappal bír ami 150 nm ha tele lehetne - tudom nem lehet - rakni a tetejét napelemmel, akkor az 31 kWp kapacitás lenne, de ugye minden panelnek van egy dél felé néző - tudom nem pont dél felé néz - oldala amire a felső 5-6 emeltre oldalra is lehetne paneleket rakni (az ablakokat természetesen kikerülve) ami hozzávetőlegesen még 30 kWp kapacitás - természetesen ha a panelek szorosan vannak egymás mellett akkor lehet csak 1-2 emeletet érdemes az oldalán panelezni...
Ráadásul az akkus tárolónak van egy nagyon jó tulajdonsága tölthető normál áramról is azaz amikor nincs annyi áram felvétel amit még kibír szolgálni a "fővezeték" akkor a különbözettel tudják tölteni az akkukat és ha kell teljesítmény az akkuk be tudnak szállni így tehermentesíteni tudják a túlfogyasztástól a "fővezetéket" ...
például legyen egy fővezeték (csak példa) ami 100 kW-ot teljesítményt tud, ha a terhelés rajta csak 80 kW-os akkor 20 kW-tal lehet tölteni az akkukat. majd amikor mindenki hazaér és a vezeték még mindig 80 kW-os teljesítménnyel megy de tölteni kezdik az autót akkor van 20 kW-os teljesítmény amit a vezetékről le lehet venni és van tartalékba 240-300 kWh áram amit az akkuból ki lehet venni... majd hajnalban mire az autók feltöltöttek és éppen a ház 20 kW teljesítményt vesz fel, akkor megint lehet tölteni az akkut várható időjárás alapján úgy, hogy napközben kihasználható legyen az akku (mondjuk télen 50-60%-ig)
Kötözködés helyett inkább képezd magad -
Rive
veterán
válasz ecaddsell #120 üzenetére
Viszont az évszaki ingadozást még mindig nem lehet így megoldani...
Hát, ami a mi égövünket illeti a napenergia évszakos problémája igazából egész jól egybeesik a hőszükséglet évszakos növekedésével, szóval jelentős mértékben lehetne támaszkodni klf. statikus gázmotorokra (nyilván ennek is megvan a maga ára).
Más oldalról, egyszerűen: a ténylegesen finanszírozható kereteken belül jelenleg nem látni a fosszili üzemanyag teljes kiválthatóságának a lehetőségét.
Ui.: Az EV-hez vagy mégtöbb akku kell
Én ezt inkább úgy látom, hogy az EV önmagában a jelenleg értelmes keretek között inkább ingázós és városi autóként lenne hasznos, a túlbuggyantott mozgó tömeg (EV-SUV) és a túltolt kapacitás pedig értelmetlen: ezen felül pedig PHEV.[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dabadab
titán
válasz ecaddsell #120 üzenetére
A személyautó a CO2 kibocsátás csak csekély része miért pont azt akarják annyira gyorsan megoldani?
1. Annyira nem csekély.
2. Mindent gyorsan meg kellene oldani.
3. Az autóknál a problémának csak kis része a CO2, a mindenféle egyéb, közvetlenül káros cucc a kipufogógázban (NOx, PMxx) az nagyobb probléma.DRM is theft
-
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #120 üzenetére
mindent meg kell oldani és egyszerre szerencsére az elektromos autó - napelem - akkutechnológia hármas együtt segít igen sok mindenen.
Maximálisan egyetértek veled, hogy először szigetelni kell, ezért tartom hülyeségnek a mostani 100%-os napelemes pályázatot... Ott van a szüleim háza 80 években épült akkor korszerűnek számító szilikát téglából így a rezsi nem óriási de kb 2x-3x-a egy mai szigetelt háznak. Ide most pályázhatunk napelemre amivel részben adunk a szarnak egy pofont mert áram fogyasztás kevés (kevés elektronikai kütyü egyedül az elektromos bojler ami fogyaszt) sokkal több értelme lenne a 3m napelem helyett 6 milliót szigetelésre költeni, mert több lesz a megspórolt CO2 és rezsi. Majd a megspórolt pénzből már lehetne napelemet felrakni (az éves 300-350e Ft-nyi fűtési költség lecsökkenne 100e alá... 4-5 év alatt kijön a napelem ára)...
#121 Rive: ez logikus de fentebb írtam, hogy mindenkinek naponta csak annyit kell töltenie amennyit megy. Lesz olyan akinek ez napi 5km lesz akinek 200km... És ezek szórása miatt (hogy végül ki mikor dugja fel a kocsit tölteni) átlaggal lehet számolni.
Illetve a 30 autó szerintem 10-15 carsharing autóval kiváltható lenne...#122 Rive: évszakok közötti eloszlásra szerintem a hidrogén lenne jó megoldás és szerintem lesz is akkuval... Ha a napelem parkoktól piaci alapon vennék meg az áramot akkor nappalról lehet megérné éjszakára elrakniuk akkuba, ha az akku tele van akkor meg hidrogént előállítva a téli időszakra... Persze ezek most még óriási beruházások de idővel meg kell hozni ezeket.
#123 arnyekxxx: egyes tanulmányok szerint az autókból befolyó adók jelenleg nem elég az utak karban tartására és az autók által okozott betegségek kezelésére. Elektromos autók ezen részben segítenek így a szükséges bevétel lényegében csökken, mert kevesebb ellátásra szoruló lehet majd az eleketromos autók miatt...#124 dabadab: teljesen igazad van, de azért ha 50% a parkolóban akkor 40% ami állandóan. tehát lehet számolni velük (persze ehhez kellene pár ebből szakdolgozatot író - vagy phd fokozatra dolgozatot író - ember aki statisztikákat összeszedi. De ha 40% mindig ott áll akkor a 30 autóból máris csak 18 autó töltését kell megoldani... És erre van 30 évünk jelenleg
-
dabadab
titán
válasz ecaddsell #235 üzenetére
1) Minden töltőnél lehessen bármilyen autót tölteni (kötelező szabványos csatlakozó(k))
[...]
Jelenleg nem ez a trend és pont ebben nem tett semmit az EU
Meanwhile in the real world:
In January 2013, the IEC 62196 Type 2 connector was selected by the European Commission as official charging plug within the European Union.
[link]DRM is theft
-
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #246 üzenetére
nem mindenkinek alternatíva ma még az elektromos autó, de ahogy fejlődik idővel az lesz úgy gondolom. például anyósomék mikor évi 5000 km-t mennek új autót sem szabad venniük nem hogy elektromost.
vagy aki hetente jár németbe annak a helyében se vennék még Teslat sem a legnagyobb akkuval .
De nagyon sok olyan ember van mint például én akinek már most jó alternatíva lehet és 5-10 év múlva meg még jobb lesz. -
8th
addikt
válasz ecaddsell #246 üzenetére
Bár együttérzek az ottaniakkal azt látni kell, hogy ez előnyöket és a hátrányokat szembeállítva vsz. ezen globálisan nyerünk (lehet nem is keveset)
Ez kurva jó. Mond annak akinek fenekestől felforgatták és pokollá tették az életét. Egy gyerekkori barátom érintett a Gödi esetben. Nagyjából egy évtizeddel ezelőtt a nagyszülőktől örökül hagyott fővárosi lakást értékesítve + nem kevés hitelt a nyakukba véve húztak fel ott egy családi házat amit még 10+ évig törleszteni fognak. Mert, hogy szép környezet csend nyugalom meg jó levegő. Akkor még csak a régi "kis" Samsung üzem állt ott amit elválasztott egy jókora erdősáv a település lakott részétől így senkit sem zavart, hogy ott van. Ma meg zaj van por van nem folyik le a szennyvíz, a házak nem elértéktelenedtek hanem konkrétan és ténylegesen eladhatatlanok mert akkora a zajterhelés, hogy nincs az a hülye aki oda akarna költözni. És ott állsz meglőve egy élhetetlen környezetben az eladhatatlan ingatlanoddal amit sokmilliós hitel terhel és semmilyen szinten nem érdekel senkit a problémád. Bárkihez fordulsz lepattintanak. Államilag támogatott beruházás esélyed sincs semmire. Magyarország jobban teljesít...
-
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #320 üzenetére
sötétzöld villamosenergiára pont megoldás lehetne az elektromos autó... ugye itthon lassan 20e elektromos autó van ez 40-es átlag akkuval számolva 800 MWh kapacitás... Ennek 20%-át ha V2G-ben / V2H-ban lehetne használni akkor azzal a nappali energiából el lehetne rakni 160 MWh-t ami nem sok (óránként ennek kb 30-40x-e fogy el Magyarországon éjszaka), de ha ezt idővel felszorozzuk mondjuk 1M autóra akkor - ha jól számolok az már 8000 MWh energia lenne ami éjszakai 12 órás fogyasztás (5000 MWh körüli este 8 és reggel 8 között) összesen 60e MWh... ebből paks tud 24e MWh-t egyéb fosszilis forrásból kell nagyjából 36e-t termelni éjszaka... ennek 22%át el tudnánk rakni 1 millió autó esetén éjszakára...
Persze ehhez
- a rezsicsökkentett áramár nem megoldás
- aktuális árak kellenének napokon belüli változással (azaz ha süt a nap ne érje meg visszatermelni rakjuk le kocsiba / akkuba) éjszaka drágább áramnál érje meg autóból használniA fenti számításból azért szerintem jól látszódik, hogy Magyarországon ha 2-3 millió elektromos autó lenne + maradék hidrogén és klasszikus belső égésű, akkor az év 70-80%-ában akár fosszilis energiatermelés nélkül is el tudna lenni (Atom + Napenergia + kis szél és víz + az autók és házak akkujai...)
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz ecaddsell #427 üzenetére
Úgy értettem azt, hogy ha 1 helyett 2 autó van dolgot, hogy ökológiai szempontból megéri-e. Szinte biztos, hogy nem. Mármint ha 1 belső égésű helyett van 1 elektromos és egy belső égésű. Vagy ha majdnem minden hétvégén tömegek rohannak bérelni, mert a hétvégi programhoz az elektromosuk kevés.
A sífelszerelés jó példa egyébként, erre gondoltam, hogy előtte le kell szervezni, ha bérelsz, utána meg visszavinni. Mi idén télre hótalpat fogunk vásárolni ugyanezen okból, mert hiába lesz telente mondjuk 2-3 túra, ahol kell, ezért megérné bérelni, de macera, mert előtte hétköznap el kell menni érte, ráadásul a túraszervező cégek miatt sokszor hétvégére mind le van foglalva egész Budapesten (jártunk úgy, hogy 2 méteres süppedő hóban tapostunk emiatt, és összefutottunk a nevetségesen rövid és könnyű útvonalról érkező magyar tömeggel, akik mindet lefoglalták). Hágóvas ugyanez a történet, csak arra még nem sikerült rávennünk magukat, azt még kevesebbszer használnánk, de mikor kellett macera volt a bérlés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elárulták, hogy miért nem volt internet a fél kontinensen
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Villanyszerelés
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- DIGI kábel TV
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...