Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz ecaddsell #2 üzenetére

    Ha hiány van valamiből, akkor többet lehet elkérni érte. Illetve ha gyorsan nő az igény egyes nyersanyagokra, akkor új bányákat kell nyitni, ami megint felfelé viszi az árakat.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz ecaddsell #2 üzenetére

    " ... bölcsészek, szociológusok meg politológusok ... " - gyűjtő néven: muciológus
    Sajnos manapság ilyen világot élünk. Ők határozzák meg az energia- és a környezetgazdálkodást is.

  • Rolly

    veterán

    válasz ecaddsell #109 üzenetére

    személyeskedésedre nem reagálnék továbbra sem :)

    Van napelemem és pontosan tudom mennyit termel télen borús időben, ha figyelmesen elolvasod amit írtam és értelmezed, akkor látod, hogy 80%-ban írtam, hogy helyben megtermelhető az áram a töltéshez (körülbelül február közepétől november közepéig teljes mértékben). Természetesen a példámba ideális esetet vettem fel amikor nincs fa és déli tájolású a parkoló. De természetesen ez sokszor nem így van akkor mint írtam korábban ki lehet rakni a napelemet a város határába, ettől az akku még lehet a panel mellett és teljesen normálisan működhet amit leírtam.

    Még egy rövid megjegyzés egy 30 lakásos panel körülbelül 10x15m-es alappal bír ami 150 nm ha tele lehetne - tudom nem lehet - rakni a tetejét napelemmel, akkor az 31 kWp kapacitás lenne, de ugye minden panelnek van egy dél felé néző - tudom nem pont dél felé néz - oldala amire a felső 5-6 emeltre oldalra is lehetne paneleket rakni (az ablakokat természetesen kikerülve) ami hozzávetőlegesen még 30 kWp kapacitás - természetesen ha a panelek szorosan vannak egymás mellett akkor lehet csak 1-2 emeletet érdemes az oldalán panelezni...
    Ráadásul az akkus tárolónak van egy nagyon jó tulajdonsága :) tölthető normál áramról is azaz amikor nincs annyi áram felvétel amit még kibír szolgálni a "fővezeték" akkor a különbözettel tudják tölteni az akkukat és ha kell teljesítmény az akkuk be tudnak szállni így tehermentesíteni tudják a túlfogyasztástól a "fővezetéket" ...

    például legyen egy fővezeték (csak példa) ami 100 kW-ot teljesítményt tud, ha a terhelés rajta csak 80 kW-os akkor 20 kW-tal lehet tölteni az akkukat. majd amikor mindenki hazaér és a vezeték még mindig 80 kW-os teljesítménnyel megy de tölteni kezdik az autót akkor van 20 kW-os teljesítmény amit a vezetékről le lehet venni és van tartalékba 240-300 kWh áram amit az akkuból ki lehet venni... majd hajnalban mire az autók feltöltöttek és éppen a ház 20 kW teljesítményt vesz fel, akkor megint lehet tölteni az akkut várható időjárás alapján úgy, hogy napközben kihasználható legyen az akku (mondjuk télen 50-60%-ig)

    Kötözködés helyett inkább képezd magad ;)

  • Rive

    veterán

    válasz ecaddsell #120 üzenetére

    Viszont az évszaki ingadozást még mindig nem lehet így megoldani...

    Hát, ami a mi égövünket illeti a napenergia évszakos problémája igazából egész jól egybeesik a hőszükséglet évszakos növekedésével, szóval jelentős mértékben lehetne támaszkodni klf. statikus gázmotorokra (nyilván ennek is megvan a maga ára).

    Más oldalról, egyszerűen: a ténylegesen finanszírozható kereteken belül jelenleg nem látni a fosszili üzemanyag teljes kiválthatóságának a lehetőségét.

    Ui.: Az EV-hez vagy mégtöbb akku kell
    Én ezt inkább úgy látom, hogy az EV önmagában a jelenleg értelmes keretek között inkább ingázós és városi autóként lenne hasznos, a túlbuggyantott mozgó tömeg (EV-SUV) és a túltolt kapacitás pedig értelmetlen: ezen felül pedig PHEV.

    [ Szerkesztve ]

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • dabadab

    titán

    válasz ecaddsell #120 üzenetére

    A személyautó a CO2 kibocsátás csak csekély része miért pont azt akarják annyira gyorsan megoldani?

    1. Annyira nem csekély.
    2. Mindent gyorsan meg kellene oldani.
    3. Az autóknál a problémának csak kis része a CO2, a mindenféle egyéb, közvetlenül káros cucc a kipufogógázban (NOx, PMxx) az nagyobb probléma.

    DRM is theft

  • Rolly

    veterán

    válasz ecaddsell #120 üzenetére

    mindent meg kell oldani és egyszerre szerencsére az elektromos autó - napelem - akkutechnológia hármas együtt segít igen sok mindenen.

    Maximálisan egyetértek veled, hogy először szigetelni kell, ezért tartom hülyeségnek a mostani 100%-os napelemes pályázatot... Ott van a szüleim háza 80 években épült akkor korszerűnek számító szilikát téglából így a rezsi nem óriási de kb 2x-3x-a egy mai szigetelt háznak. Ide most pályázhatunk napelemre amivel részben adunk a szarnak egy pofont mert áram fogyasztás kevés (kevés elektronikai kütyü egyedül az elektromos bojler ami fogyaszt) sokkal több értelme lenne a 3m napelem helyett 6 milliót szigetelésre költeni, mert több lesz a megspórolt CO2 és rezsi. Majd a megspórolt pénzből már lehetne napelemet felrakni (az éves 300-350e Ft-nyi fűtési költség lecsökkenne 100e alá... 4-5 év alatt kijön a napelem ára)...

    #121 Rive: ez logikus :) de fentebb írtam, hogy mindenkinek naponta csak annyit kell töltenie amennyit megy. Lesz olyan akinek ez napi 5km lesz akinek 200km... És ezek szórása miatt (hogy végül ki mikor dugja fel a kocsit tölteni) átlaggal lehet számolni.
    Illetve a 30 autó szerintem 10-15 carsharing autóval kiváltható lenne...

    #122 Rive: évszakok közötti eloszlásra szerintem a hidrogén lenne jó megoldás és szerintem lesz is akkuval... Ha a napelem parkoktól piaci alapon vennék meg az áramot akkor nappalról lehet megérné éjszakára elrakniuk akkuba, ha az akku tele van akkor meg hidrogént előállítva a téli időszakra... Persze ezek most még óriási beruházások de idővel meg kell hozni ezeket.


    #123 arnyekxxx: egyes tanulmányok szerint az autókból befolyó adók jelenleg nem elég az utak karban tartására és az autók által okozott betegségek kezelésére. Elektromos autók ezen részben segítenek így a szükséges bevétel lényegében csökken, mert kevesebb ellátásra szoruló lehet majd az eleketromos autók miatt...

    #124 dabadab: teljesen igazad van, de azért ha 50% a parkolóban akkor 40% ami állandóan. tehát lehet számolni velük (persze ehhez kellene pár ebből szakdolgozatot író - vagy phd fokozatra dolgozatot író - ember aki statisztikákat összeszedi. De ha 40% mindig ott áll akkor a 30 autóból máris csak 18 autó töltését kell megoldani... És erre van 30 évünk jelenleg

  • dabadab

    titán

    válasz ecaddsell #133 üzenetére

    Azaz az EU-ban a személyautók a CO2 kibocsátás 13.1%-ért felelősek.

    Vagyis kb hetede-nyolcada. Az nem csekély.

    DRM is theft

  • ddekany

    veterán

    válasz ecaddsell #120 üzenetére

    Nem csak a személygépkocsikat próbálják átállítani. Valaminek megváltoztatása meg sokkal esélytelenebb, ha nincs benne üzlet. Tehát láthatod ezt ezt egy szerencsés szituációnak is.

  • Noukoum

    veterán

    válasz ecaddsell #133 üzenetére

    Ezt most komolyan kérdezed? Ember akkor mond azt hogy sz@rsz a környezetvédelemre és az emberek egészségére.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • dabadab

    titán

    válasz ecaddsell #235 üzenetére

    1) Minden töltőnél lehessen bármilyen autót tölteni (kötelező szabványos csatlakozó(k))
    [...]
    Jelenleg nem ez a trend és pont ebben nem tett semmit az EU

    Meanwhile in the real world:
    In January 2013, the IEC 62196 Type 2 connector was selected by the European Commission as official charging plug within the European Union.
    [link]

    DRM is theft

  • Rolly

    veterán

    válasz ecaddsell #246 üzenetére

    nem mindenkinek alternatíva ma még az elektromos autó, de ahogy fejlődik idővel az lesz úgy gondolom. például anyósomék mikor évi 5000 km-t mennek új autót sem szabad venniük nem hogy elektromost. :)

    vagy aki hetente jár németbe annak a helyében se vennék még Teslat sem a legnagyobb akkuval :).

    De nagyon sok olyan ember van mint például én akinek már most jó alternatíva lehet és 5-10 év múlva meg még jobb lesz.

  • 8th

    addikt

    válasz ecaddsell #246 üzenetére

    Bár együttérzek az ottaniakkal azt látni kell, hogy ez előnyöket és a hátrányokat szembeállítva vsz. ezen globálisan nyerünk (lehet nem is keveset)

    Ez kurva jó. Mond annak akinek fenekestől felforgatták és pokollá tették az életét. Egy gyerekkori barátom érintett a Gödi esetben. Nagyjából egy évtizeddel ezelőtt a nagyszülőktől örökül hagyott fővárosi lakást értékesítve + nem kevés hitelt a nyakukba véve húztak fel ott egy családi házat amit még 10+ évig törleszteni fognak. Mert, hogy szép környezet csend nyugalom meg jó levegő. Akkor még csak a régi "kis" Samsung üzem állt ott amit elválasztott egy jókora erdősáv a település lakott részétől így senkit sem zavart, hogy ott van. Ma meg zaj van por van nem folyik le a szennyvíz, a házak nem elértéktelenedtek hanem konkrétan és ténylegesen eladhatatlanok mert akkora a zajterhelés, hogy nincs az a hülye aki oda akarna költözni. És ott állsz meglőve egy élhetetlen környezetben az eladhatatlan ingatlanoddal amit sokmilliós hitel terhel és semmilyen szinten nem érdekel senkit a problémád. Bárkihez fordulsz lepattintanak. Államilag támogatott beruházás esélyed sincs semmire. Magyarország jobban teljesít... :W

  • Rolly

    veterán

    válasz ecaddsell #320 üzenetére

    sötétzöld villamosenergiára pont megoldás lehetne az elektromos autó... ugye itthon lassan 20e elektromos autó van ez 40-es átlag akkuval számolva 800 MWh kapacitás... Ennek 20%-át ha V2G-ben / V2H-ban lehetne használni akkor azzal a nappali energiából el lehetne rakni 160 MWh-t ami nem sok (óránként ennek kb 30-40x-e fogy el Magyarországon éjszaka), de ha ezt idővel felszorozzuk mondjuk 1M autóra akkor - ha jól számolok az már 8000 MWh energia lenne ami éjszakai 12 órás fogyasztás (5000 MWh körüli este 8 és reggel 8 között) összesen 60e MWh... ebből paks tud 24e MWh-t egyéb fosszilis forrásból kell nagyjából 36e-t termelni éjszaka... ennek 22%át el tudnánk rakni 1 millió autó esetén éjszakára...

    Persze ehhez
    - a rezsicsökkentett áramár nem megoldás
    - aktuális árak kellenének napokon belüli változással (azaz ha süt a nap ne érje meg visszatermelni rakjuk le kocsiba / akkuba) éjszaka drágább áramnál érje meg autóból használni

    A fenti számításból azért szerintem jól látszódik, hogy Magyarországon ha 2-3 millió elektromos autó lenne + maradék hidrogén és klasszikus belső égésű, akkor az év 70-80%-ában akár fosszilis energiatermelés nélkül is el tudna lenni (Atom + Napenergia + kis szél és víz + az autók és házak akkujai...)

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz ecaddsell #427 üzenetére

    Úgy értettem azt, hogy ha 1 helyett 2 autó van dolgot, hogy ökológiai szempontból megéri-e. Szinte biztos, hogy nem. Mármint ha 1 belső égésű helyett van 1 elektromos és egy belső égésű. Vagy ha majdnem minden hétvégén tömegek rohannak bérelni, mert a hétvégi programhoz az elektromosuk kevés.

    A sífelszerelés jó példa egyébként, erre gondoltam, hogy előtte le kell szervezni, ha bérelsz, utána meg visszavinni. Mi idén télre hótalpat fogunk vásárolni ugyanezen okból, mert hiába lesz telente mondjuk 2-3 túra, ahol kell, ezért megérné bérelni, de macera, mert előtte hétköznap el kell menni érte, ráadásul a túraszervező cégek miatt sokszor hétvégére mind le van foglalva egész Budapesten (jártunk úgy, hogy 2 méteres süppedő hóban tapostunk emiatt, és összefutottunk a nevetségesen rövid és könnyű útvonalról érkező magyar tömeggel, akik mindet lefoglalták). Hágóvas ugyanez a történet, csak arra még nem sikerült rávennünk magukat, azt még kevesebbszer használnánk, de mikor kellett macera volt a bérlés.

Új hozzászólás Aktív témák