Új hozzászólás Aktív témák
-
szabi__memo
nagyúr
válasz Hopkins95 #23 üzenetére
Miért?? Mennyivel drágább jelenleg? Dupla? Fenti cikkből foglaltak a bányászati és költség problémák megvannak? (És akkor még a szennyezésével nem is foglalkozik senki).
Azt hiszed ha lesz napelemed és a jelenlegi helyzet alapján ingyen töltöd így marad ha az államnak kiesik az üzemanyag adó? Ugye ezt te sem képzeled komolyan[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz Hopkins95 #23 üzenetére
1. sajnos sokaknak nincs garazsa amibe betolat
2. amint az elektromos autozas elterjed arra is ki lesz talalva ado, az allam nem fog onkent lemondani az uzemanyagok jovedeki adojarol, AFA-jarol
3. a megtermelt aramod halozatba visszataplalasat szigoritani fogjak, ez mar elkezdodott a brutto elszamolasi rendszer bevezetesevel. Ez ellen sajat akkumulatorral tudsz tenni, de az annyira draga jelenleg, hogy nem eri meg a befektetest, es az elettartama is viszonylag rovid.
[ Szerkesztve ]
-
ecaddsell
aktív tag
válasz Hopkins95 #27 üzenetére
Az meg hogy én saját áramforrásból töltöm az autómat vagy hálózatról, ahhoz aztán senkinek semmi köze.
Ez így van, de akkor azt se várd el, hogy akkor tolsz áramot a hálózatba amikor elektromos túltermelés van (és a szolgáltatónak ingyen sem kéne még több áram) és akkor veszed azt ki amikor hiány van áramból.
Egyébként meg mivel az emberek legjelentősebb autó használata a munkahelyi ingázás, azaz nincsennek otthon amikor legjobban termel a napelem, ehhez egy nagy hálózati és töltő rendszert kiépíteni sem egyszerű és legfőképpen nem olcsó.
Azaz nem abból kellene kiindulni, hogy majd mindenki otthon tölt, mert amikor legjobban termel akkor a többség nincs otthon, az akkut meg duplázni, hogy bármikor lehessen tölteni úgy, hogy pont most jött elő, hogy nem fog esni az ára mert még az autóhoz sem tudnak elég olcsón elég sokat gyártani kicsit rózsaszínű álom.
-
szabi__memo
nagyúr
válasz Hopkins95 #35 üzenetére
Ez a veszélyesség is elég érdekes kérdés. Léteznek ám ezzel ma is autók. Hallod hogy eldurrannak? Kapnak engedélyt is. Biztos nem azért mert elszállnak mint a Challanger.
Na meg vannak ám hidrogén gélek is. Nem kell leragadni a technika múltbeli szintjén.
Ahogy ez igaz az akksival kapcsolatban is. Ha lenne kevésbé környezetszennyező megoldás már sokkal életképesebb lenne a dolog. De ilyenről még csak hírek sincsenek[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hopkins95 #62 üzenetére
Amig bezsakolod a kibocsajtott karos anyagaid, addig valoban senkinek sincs koze hozza. De eleg durva lenne ugy az autozas, ha meg cipelni kellene egy gazkompresszort is, hogy palackozni tudjad a kipufogogazokat, amit aztan adhatsz le megsemmisitesre vagy tarolod az orok idokig. Es akkor meg nem beszeltunk arrol, hogy igazsagosabb, ha az utak fenntartasat/epiteset azok fizetik nagyobb reszt, akik hasznaljak is.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #68 üzenetére
pontosan jól meg kell drágítani a személyautózást hogy akinek nem muszáj az használjon tömeg közlekedést... Persze a befolyt extra bevételből a tömeg közlekedést fejleszteni kell. Nem jó irány az emberiség jövőjét nézve, hogy a WC-re is autóval járunk és lassan általános, hogy 1-1 családnak 1nél több autója van...
Lehet választani vagy önző disznók módjára élünk vagy elkezdjük a luxusnak számító dolgokat drágítani (ide tartozik a világ másik végéről származó wagyu steak, a repülés és az autózás is többet között...) -
Noukoum
veterán
válasz Hopkins95 #68 üzenetére
Ha a városi forgalmat lassítod az autóddal (legyen az bármilyen), valamint szennyezed a levegőt a hagyományos motorral szerelt autóddal akkor miért csodálkozol hogy beleszól az állam? Járjál gyalog, az nem lesz megadóztatva.
Lehet hogy nem is kevés, mégis mindenki kitudja fizetni. Minimálbért kereső magyar családban simán fenntartanak 2 autót mert az ugye alapvető, mindenkinek jár. Akkor miről beszélünk. Reális ára legalább x2-vel kezdődne, csak úgy szólok. Csak ugye a jelenlegi politikai választási rendszer, valamint a magyar társadalom az ilyen dolgok végrehajtásához / megértéséhez teljesen alkalmatlan.Degeczi: nem mintha az normális volna hogy autóval ingázunk akár napi több száz km-t csak a munkahely miatt.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ddekany
veterán
válasz Hopkins95 #96 üzenetére
De jelenleg pont a városokban igazán gond az mostani felfogású autó használat. Legalább is BP-n az. Tehát ott kéne, meg ott is reális elkezdeni a változást. Ahol nincs más, vagy nem is érdemes mást használni, ott nyilván marad a személygépkocsi. Persze kétlem, hogy ne érné meg ott is máshogy csinálni, csak hát a döntéshozók korrupt szarháziak... ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hopkins95 #68 üzenetére
Szerintem sokmindent megold. Peldaul 100 evvel ezelott, csak az igen gazdagoknak volt autojuk es emiatt sokkal kevesebb kipufogogaz volt a varosokban. Tehat az autozas megdragitasa mukodik.
Videken pedig az aruk es szolgaltatasok aramlasat kell javitani, nem a testek cipeleset. Online mar sokmindent el lehet intezni, a targyakat futarcegek tudjak mozgatni hatekonyan, nem kell mindenhez odamenni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hopkins95 #106 üzenetére
Nem errol van szo, ez csak bizonyitja a modszer mukodokepesseget. Annyira azert nem kell megdragitani, mint akkor volt, de azert ne erje meg egy random atlag dolgozonak napi 2km-et ingazni a belvaroson at, vagy versenykepes alternativat jelentsen(amugy mar most is majdnem az) az arukiszallitas, minthogy elugorj valamiert a boltba.
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #96 üzenetére
Vidéken / kis városokban sokkal könnyebb megoldani a töltést mint városokban. (amúgy városokba nem kellene az embereknek autó elég a sharing car).
Nálunk most két autó van itthon egyik elektromos évi 16e kmt megyünk vele a másik diesel évi 4-5e kmt megyünk vele. Ha minden úgy alakul ahogy tervezem a dieselt jövőre eladjuk (remélem hasonló áron mint vettük, ahogy most nőnek a használt autók árai ). Ez után a diesel helyett majd bérlünk napokra autót amikor az kell... Éves költsége még így is kedvezőbb lesz mint az autó fenntartása - szervizelése - amortizációja...#109ecaddsell az hogy jelenleg ellátási problémák vannak a gazdaságba és 1-2-3 évig problémás lesz bizonyos anyagok és eszközök ellátása:
- chip
- magnézium
- acél
- akkuVárható akkumulátor kapacitás gyártási bővítések:
abból azért véletlenül se következtess arra, hogy ezen cégek nem dolgoznak azon, hogy ezeket az ellátási problémákat nem fogják megoldani. S mikor kell majd 30 töltő abba a panelba amit példaként (érted PÉLDAKÉNT) leírtam? Várhatóan itthon körülbelül 25-30 év múlva lesz ilyen. Ugye 2030 után főként már csak elektromos autót lehet venni és ugye a hazai átlag autó életkora 14-15 év...
Amúgy technikailag teljesen mindegy, hogy a parkolóban van a panel előtt (feltételeztem a leírásban déli tájolású parkolót és hogy nincs fa) vagy kint egy gyepen van a napelem szerencsére az áram jól és olcsón szállítható.... -
Diopapa
addikt
válasz Hopkins95 #27 üzenetére
"Az meg hogy én saját áramforrásból töltöm az autómat vagy hálózatról, ahhoz aztán senkinek semmi köze."
Amint meglesz a jogi környezet hozzá, lesz hozzá köze. Szerinted most a régi dízeledbe legális saját használt étolajadat tankolni és azzal közlekedni? Pedig a saját étolajad (akár termelhetted saját magad) és a saját kocsid.Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #138 üzenetére
A gond a diesellel, hogy nem állhat egy helyben mert belerohad a gázolaj / adblue ezért muszáj vele menni néha hetente/kéthetente kicsit. Így hogy muszáj menni így is csak 3-4e km-t megyünk.
Az éves költségek vele:
- 100e Casco
- 30e KGFB
- 10-15e súlyadó
- 100e szervíz
- 2x15e gumicsere
- amortizáció (4 éves autó) ~ 500e / év
Tehát így a diesel autónk 750e ftba kerül / év... ennyiből már tudok bérelni akkor amikor tényleg nincs idő tölteni messzebbi utakon + ennyiből kifizetem a rokonoknál a töltést és rakok fel töltőt. -
dj79
senior tag
válasz Hopkins95 #239 üzenetére
A régi és az új autó értékvesztése, karbantartása eléggé alma-körte összehasonlítás.
(főleg mostanában, amikor a dízelek lettek a patás ördögök).Évente egyszer én is elviszem az autót márkaszervizbe, nem is annyira drága, meg így lesz pár évig hibrid garancia rajta. (de az tuti, hogy a következő elektromos lesz)
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #239 üzenetére
fél évesen vettem a diesel Peugeot 308 GT Line felszereltséggel. 5,7 millió forintért (új ára 8M volt) most ér körülbelül 3,5-4 milliót ez alapján 3,5 év alatt 1,7-2 millió volt az amortizáció - ami mostmár majd kevesebb lesz.
Az autón 5 év teljeskörű garancia van ezért márkaszervízbe visszük egy olajcsere-fékolajcsere-szűrőcsere cirka 100e Ft volt tavaly. + számolok két ablaktörlő lapátot 10-15e Ft.
5,7-es átlag fogyasztást tudok az autóval. így egy év alatt 20e km esetén (prémium üzemanyagot tankolva) 513000 Ft lenne az üzemanyag költség. 17-es alufelnin a kerékcsere is drága mulatság ... 4 gumi 140-160e Ft volt rá. Szóval ezért magasak a költségek (és pest mellett lakunk vidéken ezek egy része valamivel olcsóbb lenne szervíz például)
CASCO meg kell, mert már törtem autót és nem bízok magamban sem és másban sem (3x jöttek belém szerencsére mindig egyértelmű volt a hibás, amikor én mentem bele másba akkor meg az én részemet javította a casco.)
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #259 üzenetére
- kormánymű hibám volt (szórta az olajat és majdnem szervo motor is megadta magát)
- lengéscsillapító csere hátul
- dobfék felújítás
- tárcsafék (fékbetét)
- motortartó bakkal volt valami
- abs jeladó hiba (kábelekkel volt gond szerencsére)
- akku cserenagy része nem különleges hiba, de 15 évesen 300e km-rel már kezd szétesni a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #281 üzenetére
fentebb rosszul írtam mert volt jeladó csere is és volt abs kocka - hidraulika egység - csere (ez utóbbi újonnan 200e-nél többe kerül) amúgy a sok hibához hozzájárulhatott az is, hogy mivel második autó volt nem volt heti rendszeres használatban havonta 1-2 alkalommal mentünk vele, s ezt nem szeretik az autók. Az autót most anyósomék használják mivel elvileg minden is megvan már rajta csinálva
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Yettel topik
- Aliexpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...