- ASUS routerek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Bittorrent topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
meci77
tag
Szerintem az a 2026 nincs is olyan messze. Inkább attól tartok, hogy ezt a "legkorábban" dátumot kitolják 2030-ra, aztán esetleg még későbbre.
-
Arcképgyáros
Nekem mindegy, hogy meddig halasztják, csak legyen legalább annyira biztonságos és kifinomult a megoldás, hogy Budapesten is be lehessen vetni
Xperia 1 III / Xperia XZ Premium / iFi xDSD Gryphon / TAGO STUDIO T3-01 / Acoustune HS1750CU /Acoustune RS One / WF-1000XM4 / XP-PEN Innovator 16
-
Scholes9
nagyúr
Számomra a hiszem, ha látom kategória
PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C
-
JKJ420
tag
Én is ezt mondanám (elsősorban a részvényeseknek szólnak az ilyen előrejelzések), ha esélytelen lennék az első helyre az autógyártók között.
-
Én is így vagyok vele. Az, hogy "laboratóriumi körülmények között" az USA-ban, tükörsima aszfalton, vadonatúj felfestésekkel elboldogul, az egy dolog. Majd amikor a Hungária körút nyomvájús, repedezett, lekopott festésű burkolatán megtalálja a sávját, észreveszi a táblát aminek a háromnegyedét kitakarja egy elé benőtt fa, működik szakadó esőben vagy hóban is, és mindezt 100%-ban megbízhatóan, emberi közbeavatkozás nélkül teszi, akkor beszélhetünk arról, hogy eljött az önvezető autók kora.
Azt viszont hatalmas felelőtlenségnek tartanám, ha hétköznapi emberek számára eladnának "köztes" változatokat. Főleg olyat, ami már mondjuk 80%-ban elvezeti magát, mert akkor a user elkényelmesedik, és biztosan nem az utat fogja figyelni. Aztán ha a gép sikít, hogy emberi beavatkozást kér, akkor garantált a baleset (lásd Teslák akár már ma).
-
válasz Dr. 444Hertz #2 üzenetére
Így van, ha túléli a Bp-i és mondjuk a Buenos Aires-i dzsungelt baleset nélkül, akkor bárhol szabadon bevezethető
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Akkor lesz önvezető autó mikor hajlítható telefon.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
#06658560
törölt tag
-
Taybore
aktív tag
Olyan, hogy 100% önvezető autó nem lesz. ,Mint ahogy 100% vezető ember sincs, csak nézzetek meg egy baleseti statisztikát, vagy néhány témába vágó youtube videót... (Pl parkolás, csak hogy mást nem mondjak.)
Én arra lennék kíváncsi, hogy ha tök önvezetők lesznek, és már kormány le lesz benne, akkor azokban az esetekben mit fog csinálni, amikor egyszerűen csődöt mond minden gépi tudás, mert a sofőrön (vagy jelen esetben az utason) kívül senki se tudja, hogy mit kell csinálni. Teszem azt a "hétvégi telekre kell beállni kocsival kiekülve a körtefát a sufni fala mellé". Ezt hogy adod be a kocsinak? Vagy be akarsz menni a méteres gazzal benőtt mellékutcába. Vagy egy építkezésre, ahol épp annyi hely van, hogy pont még elférsz kocsival, de ehhez át kell hajtanod némi hulladékfán vagy sitten? Olyan helyeken, ami normál értelemben nem alkalmas közlekedésre.
Egy megoldás jut eszembe, de erről még sehol nem olvastam, hogy telefonra lehetne egy app, amikor kvázi távirányítóként vezetheted a kocsit.
Egyéb ötlet? -
Ultrazord
tag
van egy olyan statisztika, hogy az ennyire előre jósolt okoskodások mennyire váltak be? 5-10 évre előre terveznek az ok, az mondjuk kevésbé, hogy visszatartják sok dolog miatt, viszont mindig ezek a találgatások mennek ezerrel...
az ssd ilyen olcsó lesz pár éven belül, blabla... vannak ilyen hírek, csak, hogy kitöltsék az újságokat, de mennyire váltak ezek be? -
veterán
A Tesla nem szamit onvezetonek? (Nem jogi ertelemben ertem)
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Taybore
aktív tag
-
#06658560
törölt tag
-
Angel1981
veterán
Így van, ahogy írod - ráadásul szerintem 10 év alatt sem fogják tudni a jogászok úgy megalkotni a törvényeket, hogy amikor egy ilyen rendszer meghibásodik, és bajt okoz, akkor minden szerv gond nélkül tudja a dolgát.
Szerintem nem érzik át igazán, hogy mennyire kényes téma ez, őket csak az érdekli, hogy "valamit" fejlesszenek (és már valóban nem igazán marad más a gépjárművek terén), és elmondhassák, hogy így "X" grammal kevesebb szén dioxid jut a levegőbe, "Y" ember tud a vezetés helyett hasznosabb dolgot csinálni (pl. szörfölni a neten unaloműzés végett), és "Z" autóval többet lehet eladni, mert a hatékonyabb közlekedés miatt több lehet az utakon.#8 Kopi31415: nem ő irkál hülyeségeket, Te nagy naiv, ha azt hiszed, hogy ezt meg fogják tudni oldani egy 5-10 éven belül.
[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
A kollégámék két éve voltak egy mercis teszten, Budapesten másfél órát ment önállóan a speciális modell, egyszer kellett csak beavatkozni (rálógott a kereszteződésben a sínre), de baleset abból se lett volna.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Qtya123
őstag
válasz #06658560 #18 üzenetére
Én arra vagyok kíváncsi, hogy miként akarják azt 100%-os biztonsággal megoldani, hogy a "csúnyabácsik" ne hackeljenek meg mondjuk egy 40 tonnás önvezető kamiont.
Tudjuk, hogy feltörhetetlen rendszer nincs és biztos vagyok benne, hogy sok ember fantáziáját megmozgatja, hogy átvegye az irányítást az önvezető autók, kamionok felett.[ Szerkesztve ]
-
attimanus
csendes újonc
Hála a jó Égnek. Attól félek, hogy az önvezető autók teljesen átveszik a piacot (egyszer majd valamikor), így mindenkit rákényszerít (aki autóval szeretne járni), hogy ilyet vegyen.
A vezetés is egy élmény, persze nem annak akinek az autó csak egy tárgy, ami elvisz a-ból b-be. Remélem olyan gondolkozású emberekre is gondolnak majd mint én, de ha nem akkor legalább ne tiltsák be a mostaniakat, használt autóként lehessen használni őket közúton.
-
rvs
aktív tag
Te hatalmas felelőtlenségnek tartod. A hozzáértők pedig több szintet különböztetnek meg az önvezetésben...
Önvezető autó Budapesten. Ja a Hungárián még nem volt.
-
#82729984
törölt tag
válasz Blindmouse #24 üzenetére
"A GDP kb 3-5%-nyi kár keletkezik"
Na mesélj még kérlek...
Egyébként az 500 milliós európában évente ~ 25 ezren halnak meg. USA-ban is hasonlóak az adatok.
Szóval biztos nem ez viszi el a GDP 3-5%-át. -
Blindmouse
senior tag
válasz #82729984 #26 üzenetére
http://auto.economictimes.indiatimes.com/news/industry/india-losses-3-of-its-gdp-to-road-accidents-un-study/55700816
In Asia-Pacific region, one person is killed on the road every 40 second, which means 15,000 lives per week
Indian economy takes a 3 percent hit every year due to road traffic accidents
http://www.who.int/violence_injury_prevention/road_safety_status/2013/country_profiles/united_states_of_america.pdf
Estimated GDP lost due to road traffic crashes2.3%http://www.ledevoir.com/documents/pdf/voiture-autonome-gps.pdf
South Africa has the highest percentage of GDP lost to traffic accidents in the world(7.8%)3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem több akadálya van/lesz a dolognak és a legnagyobbak nem is technikaiak. El kell fogadják a hatóságok, aztán el kell fogadják a vásárlók és a többi közlekedő is. Meg kell bízni benne. El kell érni egy elég nagy darabszámot az eladásban, hogy elérhető legyen a tömegek számára. Ezek nagy része ma még csak álom. Az önvezető autóhoz való technika kész van/lesz és ez biztos. A többi feltétel teljesítése valószínűtlennek tűnik 20-30 éven belül. Persze vannak országok, ahol máshogy állnak a közlekedéshez az emberek, így ott előrébb várható.
Bolond biztossá nehéz tenni amíg emberek vezetnek az utakon. Ha holnaptól csak önvezető autók lennének az utakon, sokkal könnyebb dolga lenne a gyártóknak. Olyan helyre meg nehéz önvezető autót fejleszteni, ahol jó eséllyel szinte csak az önvezető autók tartják be a KRESZ-t.
Szerintem először taxi szolgáltatást vagy tömegközlekedést kellene önvezetővé tenni. Ott már eleve hozzászoktak az emberek, hogy csak utasok, másrészt ezeknél a magasabb ár megtérülhet.
Abszolút ideális esetben majd hozzá lehet nyúlni komolyabban az egész autóhoz, mert balesetek nélkül nem kell komolyabb alváz, vagy védőkeret, de vastag lemezek, se kormány, sebességváltó kar, index kar...mondhatni a humán interface leegyszerűsödik egy kijelzőre, meg hangvezérlésre. Aztán talán mikor minden autó hálózatban fog működni, nem kell majd index, féklámpa. Lesz egy ultrakönnyű kasztni. Persze akkorra jó eséllyel eltűnnek majd a "személyautók", mert olcsóbb, ésszerűbb lesz hívni egy automata taxit, vagy felszállni a tömegközlekedésre, mint tartani saját autót.
Persze van esély arra is, hogy a 3. világháború átírja az egész tervet és eltolódik az egész még vagy 100 évvel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Qtya123
őstag
válasz Tigerclaw #29 üzenetére
"Az önvezető autóhoz való technika kész van/lesz és ez biztos. A többi feltétel teljesítése valószínűtlennek tűnik 20-30 éven belül. Persze vannak országok, ahol máshogy állnak a közlekedéshez az emberek, így ott előrébb várható."
Ezzel maximálisan egyetértek!
Amúgy, ha nagyon elterjed az önvezetés, szerintem hobbi célra akkor is maradni fognak normális, élményt adó autók, csak gondolom eléggé drága hobbi lesz és zárt pályákon élhetjük ki a hajlamainkat. Régen sokan lovasszekéren jártak, ma meg jó pénzért mehetsz lovaglóórákat venni.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz #06658560 #18 üzenetére
Na, üdvözöljük körünkben a "ki a faszagyerek ha én nem" megmondóembert.
Taníts mester!
Király amit linkeltél, értem is mi a szitu, de jézusom, vegyél már visszább...Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Zanik
addikt
Ahhoz hogy a highly automated driving valóban biztonságos legyen az egyik legfontosabb dolog a megfelelő redundancia biztosítása. Ugye az ECU alapvetően szenzorok jeleiből veszi az adatokat. Az önvezető autóknak tehát még több (másodlagos) szenzorral kell majd rendelkezniük, hogy minden lehetséges hibát ki lehessen zárni.
Na most az ilyen biztonsági rendszereket gyártó cégek jelenleg is azon dolgoznak, hogy meghatározzák hogy mennyire komplex rendszereket (integrated safety system) használjanak. Kell-e pl. két ECU? Dupla, egymástól független, teljesen redundáns kábelezés? Illetve elegendő ha a szenzor-rendszerek megfelelő összehangolásával az ECU a valószínűség (plausability) figyelembevételével avatkozik be a kocsi irányításába (pl. 20 szenzorból 19 olyan jelet küld ami szerint az autó 50km/h-val előrefele halad, egy szenzor meg azt mondja a kocsi 5km/h-val tolat. Elég kicsi a valószínűsége hogy annak az egy szenzornak van igaza). A lényeg hogy a fejlesztés jelenleg is folyik.
Azt tudom, hogy a nagyobb autógyártók (Daimler, VW, BMW, Ford) nagyon ráálltak a témára, a megfelelő rendszereket viszont majd a beszállítóknak kell biztosítania (Continental, Bosch).
A rendszer alapjai amúgy valóban adottak már, ma is lehet elég jól működő önvezető autókat építeni, ám ezeket a rendszereket nagyon alaposan tesztelni kell, így valós forgalomba felügyelet nélkül még nem lehet kiengedni őket (sokan pont emiatt szidják a Teslát, hogy kvázi a vásárlóival teszteli a rendszert, aminek azért megvannak a kockázatai). Szóval a szériaérett, valóban biztonságos önvezető autókra szerintem is várni kell még pár évet. Legkorábban én is olyan 2021-2022 táján látok rá esélyt. Előbb biztos hogy nem.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Kicsit más de mégsem. Ipari robotokat programozgatok munka néven, bár nekem ez inkább szórakozás. Szóval ami elromlik rajtuk a legtöbbször és gondot okoz az pont a szenzorok. És,h veszed észre? Hát hülyeségeket kezdenek csinálni. Ez egy száguldó autóban elég érdekes lehet azért.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
dabadab
titán
válasz pusszycat #34 üzenetére
Rendes helyeken redundancia van. Nem csak olyan szinten, hogy ugyanazt az adatot több szenzor is szolgáltatja, vagy hogy több példányban fut a vezérlőszoftver, de úgy is, hogy a vezérlőszoftverből is két, egymástól független, tök más alaparchitektúrára épülő változatot írnak.
Ha nálatok egyetlen szenzor hibája után hülyeségeket csinálnak, akkor az kb. semmilyen SIL-szintnek sem felel meg, az tényleg hobbibohóckodás.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
kromatika
veterán
"Messze még az önvezető autó" Hála Istennek.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Kicsit földhözragadt aki azt gondolja, hogy az önvezető autó felfestést meg táblákat nézeget...jeladók lesznek, meg centire pontos navigáció, táblák meg festés helyett, plusz rá lesz kötve a város saját rendszerére, ami tudja melyik autó hol van és szabályozza a forgalmat és hogy mikor kinek van elsőbbsége.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
rii
nagyúr
" ..... mindezt 100%-ban megbízhatóan, .... "
jah ... haver mesélte ... állnak a sorban ... egyszercsak az előttük levő autó nekiktolat ... srác kiszáll, elnézést kér: majd az alábbi szavak hagyják el az ajkait ...
" .... bocs ... későn szólt a tolatóradar .... " XD
biztos egy dacia logen szintű .. de mégrosszabb ha annál nívóssabb kocsiban is megbízhatatlan a tolatóradar ...
( nálam a tolatóradar a visszapillantó, és a hátragululásgátló rendszer meg a kézifék ... golf III-asnál jobb autó nem is kéne .... )
szóval ha ki is jön az okosautó, ott aztán télleg toppon kell lennie nagyon, egy másosperc kihagyás sem lehet ...
aki sokat jár munkána naponta kocsival, ott van értelme .... de kb. olyan erőltetésnek érzem ezt is mint a touch display-t ....
kijön 2030-ra és kell még 30 év mire minden autó lecserélődik önvezetőre ... akkor lesz értelme, ha az autók a repólőköz képest tudnak egymással kommunikálni ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
szerintem borzasztóan rossz fele halad az egész világ
a föld bolygó érdekében nem újabb-és újabb autókat kellene gyártanunk, és azt rátukmálni az emberekre, hanem meg a meglevőből kellene gazdálkodni ...
lehet venni dacia logent 2,200.000ért mert egy faja bömöst milláért ...
persze akkor a fogyasztói társadalom omlana össze, ha az emberek nem mindig az újabbnál-újabb dolgokat hajszolnák ...
dehát ez van .. szarazegész ....
megértem h életben akarnak maradni az autógyárak, mert csak az új dolgokkal lehet fentartani az érdeklődést ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
jóval optimálisaabb felhasználásra az embereket kellene ösztönözni, hogy aki 3-5 km-re lakik a munkahelyétől, az ne kotsival menjen, hanem bkv-zon ...
dehát az nem érdeke az országvezetésnek, hiszen hatalmas jövedéi adó van a benzinen.
nem az önvezető autók fognak minket megmenteni a saját hülyeségünktől ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
miért kéred számon, hogy végiggondoljam azt amire nem is gondoltam? ... sőt ... nem is értem milyen összefüggés lehet köztük .... sok autó így is sok autó úgyis ... hiába a trafik, ha áll egész BP.
(#43) Alchemist:
valszeg az sosem fog megrtörténni,piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#06658560
törölt tag
Nem értem, miért kell azt gondolni, hogy az autóiparban csak hülyék dolgoznak, bezzeg a PH fórumon van az összes ész? Ha megnézed az általam eme topikban is linkelt videót, akkor szépen látni, a LIDAR kissé redundánsan van beépítve. Ha olvastad volna a korábbi kapcsolódó híreket, akkor tudnád, az NV ide szánt portékája eleinte duplázva volt ajánlva. Tehát kapásból megvolt a redundancia. Oké, utána fejlődött a SoC, így újabban már egy is elég belőle NV szerint.
#45 rii: nem kell végiggondolnod amit írsz, csak akkor ne csodálkozz, ha se füle, se farka és hülyének is néznek.
[ Szerkesztve ]
-
Zanik
addikt
válasz #06658560 #46 üzenetére
Ácsi, én nem gondoltam semmi olyasmit, amit te írsz. Legyél oly kedves ne magyarázd bele a szavaimba a te értelmezésedet.
Amúgy munkámból kifolyólag van rálátásom arra, hogy a német OEM-ek a HAF miatt már ISO 26262 szerinti ASIL D szintű komponenseket (pl. szenzorokat) írnak elő a követelményeikben. Tudok olyan szenzor-típusról (mi is gyártunk ilyeneket) ahol ez jeleneleg nincs megoldva. Tehát egyetlen jelenlegi nagy autóipari beszállítónak sincs ilyen tudású ilyesfajta szenzorra, max. ASIL B-t tudnak teljesíteni komponens szinten. Rendszerbe építve viszont már, a megfelelő redundanciák biztosításával elérhető az ASIL D, ami a HAF-nak alapfeltétele.
Az már egy beszállítói cég stratégia döntése, hogy az OEM-ek igényeit hajlandóak-e komponens szinten kielégíteni, vagy sem (értsd: beleölnek-e többmillió eurót egy új komponens fejlesztésébe). Ráadásul van olyan OEM, aki már nem is akar komponensekkel bajlódni, és annyit mond a beszállítónak, ajánlj nekem olyan komplett rendszert, ami teljesíti amit kérek. Hogy milyen redundanciával, hány darab komponensel és hogy oldod meg, az már a te dolgod. Na, az én rálátásom szerint kb. ebben a fázisban van ezen rendszerek fejlesztése. Hogy megy a matek hogy miből mennyi kell, kell-e új, nagyobb tudású komponens, vagy a meglévők kombinálásával biztosítható a megfelelő követelmény, lehetőleg versenyképes áron![ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
justmemory
senior tag
Egy ideális világban persze mindez úgy nézne ki, hogy tömegközlekedésre, áruszállításra, személyszállításra, stb. olyan önvezető, önmenedzselő rendszereket használunk majd, melyek nem csupán egy-egy város saját rendszerébe, hanem akár világviszonylatban is hálózatba lehetnek kötve. Mobil konferenciatermek, melyek közben el is visznek egy-egy személyes eseményre, miközben egyéb más dolgaimat is el tudom rajtuk (keresztül) intézni; pl. „bankolás” úgy, hogy akár egy kiterjesztett valóságot bámulok. Aztán este hazaérek az okos otthonomba, ahová az autóm már előre küldte a hálózaton az éppen aktuális hangulatomnak (pulzus, írisz, stb. figyelése szenzorosan) megfelelő világítás-beállításokat, és szólt az okos öntözőrendszernek, hogy ne 6-kor locsoljon, mert az előzetes kalkuláció szerint (mely az aktuális forgalmi adatokból került kiszámításra) éppen akkor hajt fel a felhajtóra és mivel ma volt mosáson, nem kell több ilyen… Fokozzam még…? El lehet menni nagyon sok irányba.
Viszont. Azért van néhány észrevételem is.
1. El kell fogadni, hogy olyanok is beleszólnak a témába, akik nem dolgoznak autógyáraknak; igen, ők vannak többen, és valószínűleg – legalábbis jelen célok szerint – ők is használni fogják a rendszert. Tehát talán van némi közük hozzá. Vagy lesz. Ez a „nem értesz hozzá, ne szólj bele, de azért használd majd és hidd el, hogy ez neked jó” típusú hozzáállás szerintem nem visz előbbre. Lehet XIX. századozni, de el kell fogadni, hogy azok vannak többen, akik egy adott, konkrét szakmához nem értenek, és az újat mindig nehezebb befogadni… És amíg szólásszabadság van, addig mindenkinek szíve joga, hogy mibe szól bele; a vélemény legyen szabad. Meg világbéke
2. Valahol igazat adok a Teslának. Ha csak alvó módban van a rendszer, de regisztrál mindent, majd jó elemzéseket készítenek ezekből, akkor lehet, hogy kicsit reálisabb körülmények között tudják tesztelni a rendszereket; mit reagál a sofőr, és ehhez képest mit az autó; melyik a helyesebb, stb. Nem vagyunk egyformák, a vezetési stílusunk szerintem erősen különbözik. Kérdés: anyámat, aki ha már 80-al megyünk, feszül az ülésben, ugyan milyen tempóval fogja vinni az önvezető autó mondjuk az autópályán…? Ja, ne menjen arra, hanem menjen a főúton. Aha, majd a rendszer eldönti, hogy merre közlekedjek…? Vagy majd ő beállítja, hogy milyen tempóval merre szeretne menni…? És akkor majd a forgalomszervező szoftver ezek szerint igazítja Misike (bocs, Misike) autójának útvonalát…? Szóval azért akár forgalomszervezési oldalról is van mit végiggondolni.
3. Szerintem annak lehetőségét, hogy a sofőr bármikor be tudjon avatkozni, nem szabad kihagyni. Soha. Ez borzalmasan nagy felelőtlenség lenne. Mert soha, de soha nem sikerült még olyan elektronikus rendszert építeni (de talán más milyet sem), mely nem hibásodott meg. Vagy tévedett volna. Ez nem bizalmatlanság, ez óvatosság. És akkor még arról valóban nem is esett szó, hogy mi és mennyire lenne/lesz feltörhető, stb. Pláne, ha hálózatba lesznek kapcsolva, jöhetnek új protokollok, miegyéb, de amíg a jelen rendszereket is fel tudják törni, addig ezt szerintem egy reális veszélyként kell kezelni.
4. Ha mindenhol önvezető járművek lesznek, a „feleslegessé vált” munkaerő hová fog átcsoportosulni…? (A baleseti statisztikák javulása is természetesen eredményez egyfajta „népesedést”)
5. Azzal sem feltétlenül értek egyet, hogy „majd nem kell autót tartani”. Azért ennyire ne akarjunk uniformizáltak lenni Nem mindig ugyanakkor megyek munkába, urambocsá’ nem is mindig ugyanoda. Vagy otthon hagyok valamit, amiért vissza kell szaladni. Vagy mégsem kell menni, mert szóltak, hogy nem kell. Stb… És ezzel vagyunk így még egy páran, szerintem. Nehezen tudom elképzelni, hogy a jövőben olyan mértékű GDP növekedés történne, mely megengedi majd egy olyan rendszer fenntartását, mely minden egyén egyedi igényeihez igazodik.Félreértés ne essék, nem kell az újítások ellen zsigerből tiltakozni (az nagyon is valószínű, hogy a baleseti statisztikáknak jót tenne), de jelenleg ezek a technológiák egy összetettebb jövő darabkái; talán egy olyan jövőé, amire nem igazán vagyunk még felkészülve. Igen, a technológia elérhető. Ahogyan a sokkal de sokkal környezetbarátabb járművek technológiája is. Meg sok egyéb más is. Ezeket majd szépen össze kell rakni, de ésszel.
[ Szerkesztve ]
--- Imprisoned, inside this mind... --- Joined at the soul with a pair of headphones ---
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen