A Tesla – némi előzetes marketingcirkusz után – tegnap jelentette be, hogy mostantól minden egyes autójukba beszerelik az autonóm közlekedéshez szükséges hardvert, és amennyiben a tulajdonos igényli, akkor nyolcezer dollár kifizetése után megkapja azokat a szoftverfrissítéseket, melyek alkalmazásával – az ígéret szerint – a vezető már tényleg elengedheti a kormányt.
A hardvercsomag nyolc, 360 fokban 250 méterre ellátó kamerát, tizenkét ultrahangos szenzort – melyek állítólag a „puha” és a „kemény” tereptárgyakat is meg tudják különböztetni –, előre néző radart tartalmaz – ez utóbbi a leírás szerint a ködön, az esőfüggönyön, a porfelhőn, sőt az előtte lévő autón is átlát. A bejelentés szerint a Nvidia Titan GPU-jára támaszkodó fedélzeti számítógép „negyvenszer erősebb”, mint a jelenleg használt
A vállalat vezetője, Elon Musk szerint elérték az ötös szintet, azaz ez a hardver már minden körülmények között alkalmas a teljesen önálló közlekedésre.
Az autonóm vezetéshez szükséges funkciókat azonban csak fokozatosan vezetik be: ha valaki ma vásárol egy ilyen hardverrel felszerelt autót, frissíti a szoftvert, akkor még nem kap teljes értékű rendszert, ugyanis egyes funkciók (pl. vészfékezés, az ütközésveszélyre való figyelmeztetés, a sávtartás és az aktív tempomat) csak a kalibráció után használhatóak. Az is a tesztelést szolgálja, hogy az új autókon egyfajta „alvó módban” működnek ezek a funkciók, vagyis csak azt regisztrálják, hogy élesben a rendszer milyen döntéseket hozna, ezeket az adatokat aztán a gyár mérnökei elemzik ki.
A képességek illusztrálására ma kiadtak egy – itt-ott bevallottan kozmetikázott – marketingvideót is, amelyen egy Model X látható, mely önállóan közlekedik (a szöveg szerint csak azért ül benne ember a vezetőülésen, mivel ezt a jelenlegi előírások megkövetelik):