- YouTube
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Vírusirtó topic
- PHP programozás
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Sweet.tv - internetes TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz axioma #13427 üzenetére
Kiderult, mi az oka. Hulyek. Amikor mar befordulsz balra, ra ugye a 3 savra, akkor a belso savban (a sinek mellett) ma reggel dolgoztak.
De konyorgom, 2 sav fordult eddig ra a 3 savra, raadasul nem egyidoben semelyik massal, most is lenne 2 szabad sav, sima sarga csikkal megoldhattak volna, erre most van egy +5 perc acsorgas a lezart belso miatt, ami eredeti nyomvonalan dolgoznak (a rendorauto is benne allt aztan kis szirenapoccel atment a piroson mert o csak jobbra akart a rendorpalotaba...)[ Szerkesztve ]
-
Szili17
aktív tag
válasz axioma #13470 üzenetére
Nem csináltunk vele semmit. Az M0 déli szakaszát szétkú... akarom mondani felújítja a közútkezelő, emiatt nagyjából Gyáltól áll a sor az M1/M7 felé. Nem csoda hogy nem küld körbe, a Waze sem hülye (ennyire).
Az sem igaz, hogy csak akkor reális a hosszabb utat választani a rövidebb helyett, ha ingyen üzemanyagod van. Első kézből mondom, hogy korábban "csak" városban jártam és produkáltam ilyen 8l/100km átlagot. Most autópályán és autóúton is járok többet 5.5. Ha kevesebbet mennék a pályán akkor ~10 km-rel lenne kevesebb ez nálam olyan 15%. 5.5 helyett 6.5-7 meg testvérek között is inkább 20%. Ráadásul nem is szokott annyira beállni, hogy araszolnom kelljen, tehát felhajtok, bevágom 5-be és amikor lejövök akkor váltogatok újra. Ez nagyon sok mindent kímél ami hosszútávon hálálja meg magát inkább (vagy üt vissza ha többet használod).
De még a fogyasztásban sem igaz, hogy hosszabb táv = drágább.
Illetve ha csak az elektromos autókról beszélünk akkor meg ne jelentsük ki általánosan, hogy csak akkor reális. Egyszerűen ez nem igaz.Tovább színesítve a dolgot, nincs ilyen 0-100 meg 70-30. Az van, hogy az aktuális pozíciódból indít egy keresést a cél felé. Ez mindenféle eredményeket ad, idő és távolság meg úttípus meg valós idejű meg historikus adatokat figyelembe véve és a végig szül egy találatot "valószínűleg ez a legjobb". Ez az az út, amit ha követsz akkor egy kellően jó és tartható érkezési időt kapsz. Erre való, ha más a szempont akkor rossz eszközt használunk.
Még azt is hadd toldjam ide, hogy más meg erre panaszkodik hogy hát miért visz a dugóba amikor hiába rövidebb arra sokkal több idő ő körbekerül piripócspusztán át és sokkal gyorsabb. Érted hogy sosem lesz mindenkinek jó. Ráadásul amíg az elektromos autók a teljes paletta majdnem elhanyagolható részét teszik ki, nem csoda hogy nem priorizálják. Nem is forrott még ki a technológia, olyan szempontból hogy pl hatótávnövelést akarunk még mindig, akkor meg ha elmegy 1000 km-t is az autód és fel tudod tölteni 30 perc alatt ugyanúgy nem fog érdekelni hogy 15 km-rel hosszabb utat javasolt az akármelyik navi. De ez lesz a jövő? Ki tudja...
Az megint nem jó, hogy hát akkor lehessen beállítani. Legyen 2 tervezési mód. Mert akkor legyen 15, mert én utánfutóval megyek, ő meg teherautóval, a másik busszal és nincs vége. Ráadásul ez akkor megint beállítás, beállítás és az emberek hülyék! Bekapcsolják hogy ő kerülni szeretné az autóutakat meg az autópályát, még büszkén meg is mutatja hogy itt van bekapcsolta és hogy neki az a gondja, hogy az XY város elkerülőn nem viszi, hát szarezafos. Megnézem, barátom, az egy autóút, már hogy a viharba vinne fel rá, ha azt mondod neki hogy nem akarod.
És ez egy egyszerű beállítás, érted mi az, 2 állású kapcsoló I/N. Ezt sem értik. Akkor szerinted a mindenféle tervezést bonyolultabban befolyásoló dolgot értenék? Amellett, hogy innentől kezdve akkor 2, 3 sok módot kéne párhuzamosan jól csinálni. Hát néha azt érzem hogy ezt az egyet sem megy maradéktalanul."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
viktorhu
veterán
válasz axioma #13659 üzenetére
Én is sokszor belefutottam ilyenbe, de ahogy nő a felhasználói bázis, úgy csökken az ilyen esetek gyakorisága. Ha csak néhány waze-es áll egy dugóban, és egymástól viszonylag messze vannak, úgy tapasztaltam, hogy az még kevés a waze-nek, hogy komolyan vegye a dolgot. Erre írtam korábban a határátkelős problémát - a roaming miatt sokan kikapcsolják a mobilnetet, így kevés felhasználó marad, így olyan helyen azt fogod látni, hogy a waze szerint 5 perc alatt átérsz, miközben másfél óra a sor. Közben többen is jelzik a dugót, tehát nem te vagy ott egyedül. Korábban Budapest külső kerületeiben is rendszeresen belefutottam ilyenbe munkába menet, ma már ugyanazokon a helyeken nem szoktam így járni.
-
viktorhu
veterán
válasz axioma #13669 üzenetére
Akkor nemcsak a kuplungot meg a féket fogyasztod el, hanem az indítómotort meg az akkumulátort is. Nem az alapjárati fogyasztás a probléma, hanem a gyorsítás viszi a legtöbb energiát, amit azonnal ki is dobsz az ablakon, amikor a fékre taposol. Gyorsítás-lassítás-gyorsítás... Egy ilyen út többe kerül, ha az autót is belekalkulálod, mintha ezt az időt folyamatos haladással töltötted volna.
-
jerry311
nagyúr
válasz axioma #13672 üzenetére
A Priusban nincs indítómotor.
A start/stop akkor jó, ha fenntartja az olajnyomást, tehát indításkor is megvan már a megfelelő kenés. Hosszabb dugóban a start/stop nem segít sokat, mert X töltöttség alá nem engedi az akkut, tehát nem állítja le a motort, illetve ha a légkondin beállított hőmérséklettől elég nagy mértékben eltér a levegő hőmérséklete, akkor sem áll le. -
viktorhu
veterán
válasz axioma #13672 üzenetére
Az más, ott a dugó még jó is lehet, mert a töltővel fékezel. Ilyenre érdemes az elején alternatívákat kérni a waze-től, és aszerint választani útvonalat.
Viszont normál autónál gyorsan elfogynak a fékbetétek a dugóban. És ott jön az, hogy az álló helyzetből gyorsítás energiaigénye óriási, ami normál haladásnál nem baj, mert utána beáll a sebesség, de ha egy másodperc múlva fékre lépsz, akkor oda a sok energia, utána meg megint álló helyzetből kell gyorsulni.
-
jerry311
nagyúr
válasz axioma #13675 üzenetére
A különbség, hogy a Toyota erre egy új motort fejlesztett (ami jól is működik, erre (is) lett kitalálva), az európai gyártók pedig a meglévő motorjaikra tettek strapabíróbb indítómotort és nagyobb akkut, mert így lehetett a legolcsóbban megúszni az EU által megkövetelt CO2 kibocsátás csökkentést.
-
Szili17
aktív tag
válasz axioma #13746 üzenetére
Ahol a biciklis átment, ott te nem tudsz, valóban. Ezért van a Waze-ben a kis kurfli rajzolva. Utcaképen látok ott egy fát amit megkerülve hasonló lenne az út, mint amit a Waze mutat itt a képernyőképeden is van. (Én sem szeretem ezeket a shady utakat, nem azért mondom, csak ha már válaszolok. )
Kitörölhetem, de megvan rá az esély, hogy valaki visszateszi és akkor a helyzet változatlan, csak ezért mondom.
Gondolom nem nézted hogy arra milyen "az út". (Amúgy szokásos offroadból út+földút átalakítás... https://goo.gl/maps/jAQyeTHX7JRJGk6i8 )"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz axioma #13783 üzenetére
Én elhiszem, köszi. Én az utcakép alapján sem mentem volna szívesen arra, ha élőben még rosszabb, akkor főleg értelmetlen véleményem szerint.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz axioma #13797 üzenetére
Csak sajna nem adta meg a hosszát, így csak pár percig élt. Zárjuk le az egész háromszöget, vagy a Jókain végig lehet menni csak a Rákóczi felé/felől nem? Köszi!
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz axioma #14161 üzenetére
Ott kérlek az van, hogy "H-P 8:00-16:00, kivéve rendőrség, BKK, áruszállítás". Gondolom délután 4 órát követően jártál erre.
Az van, hogy ez sokáig nem is volt berajzolva mint útirány, én adtam hozzá még az ősszel mikor gyalog jártam erre és kiszúrtam a táblát.
Értem a bizalmatlanságot - ráadásul a hónapban ugye megy a jelöletlen autós ellenőrzés is - de ez kivételesen tök szabályos, ugyanúgy, mint a Várkert bazárnál - aka Lánchíd utca - nyáron. Azt is megszoktuk és azt is csont nélkül tudja a Waze."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz axioma #14166 üzenetére
Persze, csúcsidőben kb 1-2 percenként van a 4-6nak is követése és a 17-es is itt jár. De amikor ott neked zöld, akkor a villamosnak értelemszerűen piros. (szerk.: Még mielőtt valaki beleköt, tudom hogy a villamosoknak szóló fényjelző készülék nem a piros-sárga-zöld színekkel dolgozik, hanem fehér kör alakú átvilágított alakzatokkal, csak az egyszerűség kedvéért írtam pirosnak, de mondjuk hogy tilos jelzése van.)
Ez az út is kis lifehack, persze sokat nem biztos hogy nyersz vele a Margit híd felé, a Tölgyfa se szokott annyira állni. Max majd megváltoztatják ha nagyon elkezdik az emberek használni.Egyébként abból a távolságból tényleg nem lehet ezt megítélni, nem hibáztatlak hogy kétkedve fogadtad. De a várkert bazárost se lehet elolvasni mikor megy arra az ember. Én egy időben sokat mentem arra és próbálkoztam vele, hogy végig tudom-e olvasni (úgy hogy amúgy tudom mi van odaírva) és egy 30-as tempónál már lehetetlen volt befogadni, úgy hogy közben még az utat is nézd.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
plömplöm
őstag
válasz axioma #14401 üzenetére
mindkettőtöknek:
szóval nem az üzemanyag<>motor a baj, hanem a felhasználási körülmények, mindkettőtöknek az a gondja, hogy megpimpósodik a nafta a tankban, mert nem 5% a névleges mellékes benne, hanem 10%, és ezért kifizettek mondjuk 11%-os felárat az üzemanyagért. jó. sztem túltárgyaltuk
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
őstag
válasz axioma #14515 üzenetére
Dehogynem.... Az embert már kikészíti egy idő után ez a felesleges para. Nem kórházban és nem hivatalban, vagy zsúfolt helyen dolgozom és mi kollégák 6-an vagyunk össz - vissz 3 külön bejáratú helyiségben egy laborban. Nem megyek sehova, nem járok boltokba meg semmibe, csak a saját autómba ülők be, még csak nem is tömegközlekedést használok, szóval ez a szintű para amit művel az egyszerűen nem állja meg a helyét...
Sajnálom, hogy téged negatívan érintett ez az egész"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz axioma #14987 üzenetére
Háát én úgy tudom hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas útfelület melletti padkán csak menetirányban lehet parkolni. 2x4 sávos útról beszélünk, szembe mernél fordulni a forgalommal parkolás miatt? Amúgy meg ha tábla nem engedi akkor nem lehet megállni a padkán. De javítsatok ki ha az csak füves padkára vonatkozik (bár szerintem nem tesz különbséget a KRESZ).
⭐ Stella
-
Chris0321
addikt
válasz axioma #15374 üzenetére
A régebbi autókba se mindegyikbe lehet e10-et tankolni. Az enyémbe lehet (2002-es), decemberbe fizetés után tele is tankoltam vele kb. 40 litert és január elején azt vettem észre, hogy nem úgy indul. Mintha nem kapott volna elég benzint. Kis gázt adtam indításkor akkor simán felpörgött. Utána már nem tankoltam csak e5-öst, azóta sem jött elő ez a probléma.
-
Marvinyo
aktív tag
válasz axioma #15374 üzenetére
Hát, volt hogy pár hétig állt az autó, de hónapokig még úgy se, hogy munkába járáshoz se használom, mert ha nincs dugó, akkor is gyorsabb BKV-val :-)
(tudom, mázlista vagyok)
Borzasztó dolog egyébként autót tartani. Ha nem használod, az a baj, ha használod az, ha rövid útra az, ha hosszú útra az... :-D
Gyerekkel kevesebb a probléma -
Winner_hun
félisten
válasz axioma #15601 üzenetére
Ha töltőállomásra keresel rá akkor az LPG árakat írja ki, nem a benzint, az arra jó.
Ha kúton vagy ahhoz nagyon közel állsz meg akkor kérdi hogy szeretnéd-e az üzemanyagárakat frissíteni - nem kötelező, csupán másoknak segítség, akik ez alapján választanak kutat - én szoktam nézni ha tudom hogy több kút is útba esik.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
viktorhu
veterán
válasz axioma #15603 üzenetére
Mindenesetre nincs köze ahhoz, hogy milyen autód van, mert másnak segítesz a használatával, nem magadnak. Mondjuk nekem eddig mindig rosszkor jött fel, amikor nem volt lehetőségem árakat megadni. Egyedül Boszniában volt egyszer, hogy akkora dugóban álltam, hogy volt időm javítani.
-
kmarci25
veterán
válasz axioma #15606 üzenetére
"A cel gondolom az lenne, hogy aki bemegy a toltoallomasra, az frissitse az arakat, ha mar ugyis nezi."
Nem csak akkor, ha bemegy, hanem állsz a pirosnál és (jó esetben) látod az árakat és beírod, ha már úgyis állsz, és nincs jobb dolgod. Tehát teljesen mindegy, hogy elektromos autó, vagy biodízel."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
-
gulyasa
őstag
válasz axioma #16236 üzenetére
Tegnap Balatonról hazafelé nem hallgattam rá, Simontornyát messze el akarta kerülni, mint múltkor, látszólag ok nélkül (indulás után nem mindig jut eszembe előre végignézni a teljes útvonalat). Bezzeg most lett volna tényleg ok az elkerülésre...
A 64-esről a 61-esre kellett volna rátérnem, de Simontornyán a lámpás kereszteződés előtt kilométeres sor volt, ami miatt araszolgatni kellett egy ideig.
Sajnos ezt már csak akkor láttam a térképen, amikor közeledtem a sor végéhez.[ Szerkesztve ]
Samsung S23+ 512GB, LG OLED 48" C1, Zidoo Z9X, OCTAGON SF8008 4K UHD E2, Sony WH-1000XM3, LG HBS-FN6, Tribit MoveBuds H1, Lenovo Tab M10 2nd Gen
-
nyesix
senior tag
-
Rick4
félisten
válasz axioma #17164 üzenetére
Tegnap mentem 1050 km-t, volt jópár cím, mondhatni tényleg véletlenszerű, mikor megy és mikor nem... Sőt, sokszor elmegy a net a waze-nél, miközben a tunein meg szól a háttérben, 10-15 perces puffer csak nincs...
Ja, és a legfrissebbel 3-4 hete nekem olyan szinten fagyott, hogy nem tudtam címet beírni, visszatettem egy februári verziót, azóta pattog gombnyomásra.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
viktorhu
veterán
válasz axioma #17351 üzenetére
Akkor szuper szerencsés országban élsz. Magyarországon nem hogy a "nettó füstös" autók lennének "csak egy része" az autóknak, hanem még fordítva sem lenne igaz. Ma reggel több mint egy órát autóztam, abból több mint 40 percet dugóban. Egyetlen zöld rendszámos autóval találkoztam. Nagyon kis réteg ahhoz, hogy a waze hozzájuk igazodjon.
-
viktorhu
veterán
válasz axioma #17357 üzenetére
Viszont a lényeg: érdemes ránézni, hogy merre akar vinni, meg esetleg útközben is újraterveztetni, ha hosszabb úton kacskaringózni akar vinni (hogy megvan-e még a forgalmi akadály, ami miatt kerültetni akar).
Nekem azért nagyon jó szolgálatot tesz - ismerem kb. az összes menekülőutat az otthonom közelében természetesen, de a waze előtt jóslás kellett hozzá, hogy a "normál" utakból A vagy B van beállva, vagy mindkettő és jobb menekülőúton kijutni, vagy esetleg pont a menekülőút van jobban bedugulva. Így most tudok számolni, és egy ilyen kb. egy órás úton néhány perc tévedéssel be szokott jönni a becslése. Az alkalmi lezárások kezelésében meg egyedülálló - ebből negatív "kedvenc" a here maps volt, amikor jelezte, hogy le van zárva az átjáró, de attól még ugyanúgy arra tervezte az utat.
+ be szoktam akkor is kapcsolni a waze-t, ha nincs rá szükségem, mert az én forgalmi információm segíthet másnak jól tervezni.
-
Laslow
senior tag
válasz axioma #17359 üzenetére
Budapest, reggeli csúcs, munkába járás. A normál menetidő nem csúcsidőben 21 perc lenne. Induláskor nyilván érzékelte a nagy forgalmat, ennek megfelelően kalkulált egy ÉVI-t. És aztán ÉVI+12 perc lett mire beértem. Szerintem a +12 perc sok, mert még ha lett is volna valami rendkívüli esemény útközen (nem volt), azt is ki kellett volna tudja kerülni 1-2 perc alatt.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Macika66
addikt
válasz axioma #17359 üzenetére
Akkor marad a papírtérkép.
Nem ismerek pontosabb forgalomfigyelő navigációt, mint ez.
A Google (nekem) sokkal többször tévedett...
Azért azt tudni kell, hogy nem megálmodja a program a forgalmi állapotokat, sem nem dobókockával dobja ki, hanem a többi résztvevő automatikus visszajelzéseiből számolja ki. bármikor változhat bármi, pár perc alatt.
Ma olyan divat lett mindent fikázni....még az ingyenes, amúgy teljesen jó dolgokat is....annyira kár.... -
viktorhu
veterán
válasz axioma #17362 üzenetére
Ha van jó kötött pályás összeköttetés, akkor azzal esélyes, hogy jobban jársz - én is pont orvosnál jártam meg, majdnem lemaradtam az időpontomról, de én pont a parkolókereséssel buktam jó 20 percet (+10-et a parkolóból sétálással), szerintem arra a helyre én is vonatozni fogok legközelebb
A waze akkor nem tud általában érkezési időt mondani, ha nagyon gyorsan változik a forgalom az útvonalon. Pl. van amikor este már nem megyek a kerülőútra, amit javasol, mert megkockáztatom, hogy a dugó már kisebb lesz, mint ami alapján még kalkulál a waze, mert 20-30 perc alatt is sokat tud csökkenni az autók mennyisége. Ugyanígy fordítva is: amikor a reggeli órákban még nagyon növekszik a dugó, akkor a beállt forgalom sebességét felülbecsüli a waze és a google térkép is (a waze-ben látszik is, amikor kiírja a 17 km/h átlagsebességet, amikor 10-ig se tudsz elinduláskor felgyorsulni).
Most a héten 4x ugyanoda kellett mennem reggelenként, forgalomfüggően kb. egy órás útnál +/- néhány perc ingadozás volt menet közben, pl. 8:13 és 8:18 közötti érkezést jósolt, vagy 8:11 és 8:19 stb. Kb. akkor indultam, amikor a waze javasolta 8:15-ös érkezést előre tervezve. Nagyobb távra is elég jól lehet vele tervezni, mondjuk nekem ilyenkor amúgy is muszáj pufferidőt beterveznem, úgyhogy nincs nagy stressz, ha nem várt forgalmi helyzet miatt másképp alakulnak a dolgok útközben.
Nagy arányú eltérés szerintem akkor lehet, ha az út nagyobb részét teljesen beállt forgalomban teszed meg, azt a hatást mindegyik alulbecsüli, ill. a kerülőút kis utcája 5 autóval is betelhet - igaziból a döntés nálad marad, én sokszor felülbírálom, amit a navi javasol, ha ismerem a környéket.
Új hozzászólás Aktív témák
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs