- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Már bocsi, de a képernyőképedből nekem az jön le, hogy vagy pontatlan a tab GPS-e vagy éppen nem látott elég műholdat.
Ekkorát sosem téved Waze, kb 3 éve használom.Kapcsold be a valós pozíció kijelzését és akkor látszik hova rak a térképen a GPS-ed. Keresőbe ezt kell beírni: ##@rawgps
[link][ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
zharkanyi
tag
Van kb. 100000 ember akinek bejön a Waze és messze több előnyt lát benne, mint hátrányt.
Igen. Engem is van ami nagyon bosszant (pl. Hungary2 trollkodás) és hiba is előfordul néha.
Ettől függetlenül több, mint 4 éve minden utamon használom a Waze-t és rengeteg időt és bosszankodást spóroltam meg miatta. Plusz még egy balesettől is megmentett (mindne bizonnyal).Ha neked nem tetszik szíved joga, de ha nem javító szándékú a kritikád és nem is tervezed használni, akkor nem értem miért írsz ide.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Közösségi alkalmazás. Ha nem járt arra Waze-s akkor nem fogja írni, hogy ott baleset/útlezárás akármi van.
Ugyan ez igaz arra, hogy ha olyan jelentést látsz, ami nem releváns. Emberek használják. Ha olyan kedvük van jelenthetnek akármit. Aztán ha nem jár arra néhány másik Wazer és nem nyom rá, hogy nincs ott semmi, akkor ott marad a jelentés 30 percig.
Ezektől összességében szerintem nem rossz Waze.⭐ Stella
-
air
nagyúr
Mennyibe is kerül az iGO? Ha jól tudom az Androidos ráadásul nem is kezeli önmagában a TMC-t, hanem még külön vevő is kell hozzá. Bár az iGO fejlődését részletesen régóta nem követem.
Ahhoz képest, hogy a Waze ingyenes, szerintem még a hibákkal együtt is többet nyújt, mint a fizetős iGO.Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
LámaZ
addikt
Gyakorlatilag igazad van, mert közös lónak túrós a háta.
Rengeteg a trehány, lusta, vagy éppenséggel rosszindulatú ember, emiatt a közösségi alkalmazások, sőt egyéb kezdeményezések is, döcögnek. Csak akkor működnek jól, ha vannak szigorú tekintetű felügyelők, akik ostorral és mézesmadzaggal a kezükben terelik a falkát/nyájat a jó irányba.
Én már - e téren is - lemondtam az emberekről (kérdés, hogy mikor mondtam fel nekik :-) ) , és az automatákban – a robotokban, mesterséges intelligenciában, no! – bízom. Azok majd lelkiismeretesen jelentenek, visszaigazolnak, ellenőriznek, stb. stb. Az ember linkóci teremtmény, nem is csoda, hogy a nagy pénzmágnások és önjelölt zsenik - akik, valljuk be, épp az emberi linkóciságok miatt tudtak meggazdagodni – pánikba vannak esve az MI eljövetelétől.Legyen minden jó!
-
beg
veterán
Köszönjük a tmc-s igo félistenné magasztalását a waze topikban. Nagyon szép utópisztikus gondolatok a fejlesztés irányában, csak ahhoz tőke is kell. Mennyit is fizetek a waze használatáért? Annyiért nekem bőven megéri, sokkal többet kapok mint amennyibe került.
Te pedig a következő lehetőségnél fordulj balra, erre szerintem itt nincs szükség
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
air
nagyúr
Neked végül is mi a célod ebben a topikban?
Megnevelni a több százezres wazer közösséget, hogy úgyviselkedjen, és úgy használják az alkalmazást, ahogyan az neked tetszik, vagy minimum a te elvárásaidnak megfelel, vagy csak simán trollkodsz?
Én mondtam érveket a Waze mellett, ellenpropagandára nincs semmi szükség.[ Szerkesztve ]
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
zharkanyi
tag
Ember! Van pár NNG-s haverom és azt mesélték, hogy a cégen belül a hozzáállás 3-4 éve az volt, amit te itt most nyomatsz.
Aztán az elmúlt kb. 2 évben már fejvakarás megy (ha még nem pánik), ugyanis eszméltek, hogy a Waze-vel és a közösség erejével nem tudnak versenyezni. A Moszkva tér felújítása alatt a Waze-ben minden le volt követve, náluk kb. az előtte-utána állapot.
Nyugaton (ahol van rendes TMC) a TMC-s adatokat messze verik a Waze userek jelentései.Igazából nem is a Waze miatt fáj a fejük, hanem a Google Maps és úgy általában az online navigációk miatt. Azt nem voltak hajlandóak elárulni, hogy merre próbál változtatni az NNG, de a mostani irányt magukban már ők is kukázták.
Mellesleg megjegyzem, hogy a Waze-ben részemről pont azok az adatok nem kellenének, melyek nem userek által vannak jelentve. Egyszerűen szörnyű, hogy a hivatalos forrásból származó (BKK, rendőrség) adatok milyen pontatlanok. Nem akkor kezdődik, nem addig tart, nem is pont ott van, ahol azt előre megadták.
Amilyen sokan használjuk a Waze-t általában 100 esetből 1-ben lesz az adott személy első, aki szív.Ennyi bele kell férjen, mert amíg nem lesz tele a város egy központi AI-re kötött kamerahálózattal, addig egyszerűen nincs jobb információforrás, mint a többi autós által beküldött adat.
-
Szili17
aktív tag
Én erre reagálnék hogy amikor bemondanak valamit hogy le van zárva vagy valami történt és mégis arra visz téged, akkor előtted ezt nem kezelték megfelelően az emberek.
Jelentés gomb, lezárás. Ha már úgy is ott állsz, mert ugye ott állsz ha látod belefér, nincs hova menned.Ez a mentalitás tetszik nekem, "hogy képzelik hogy le volt zárva és arra vitt".
Elmondom: Senki nem zárta le akik arra jártak, gondolom beleértve az ilyen és ehhez hasonló hőzöngő embereket. Aztat tessék megérteni hogy ami az alkalmazáson túl van a Waze-ben, azt emberek a saját szabadidejükből hozták össze. És most nem csak a fordítókat, térképszerkesztőket magasztalnám, hanem mindenkit aki rászánja az idejét hogy jelentsen, feltegyen egy lezárást (amúgy ügyesedtek/ügyesedünk, zárogatunk már kliensből is időnként) meg válaszoljon a hülye térképszerkesztők hülye kérdéseire.
Igen, képzeld el vannak emberek akik vasárnap este hajlandók leírni telefonon 20 sorban hogy mi volt ott a helyzet, mi merre hány méter. Ez megvan? Nekik örülni kell és töltsön el boldogsággal hogy hozzáteszi a saját tudását.Az meg hogy "megint nem arra mentem és milyen jó lett nekem". Örülök, akkor ne arra menj. Én meg arra fogok menni és ugyanúgy örülök. De megsúgok még valami, routing problémával jössz, amikor azt a Waze cég fejleszti. Ez azon kevés topicok egyike amit full felesleges ha itt leírsz hogy "a hosszabb úton vitt, meg miért nem a rakparton vitt". Nem tudjuk ember! Az hogy mi alapján tervez üzleti titok, tehát senki nem tudja.
Kis inside info: izraeli az app, Google megvette x éve, de meghagyta a céget egyébként. Tehát akik itt vannak java részük egyszerű felhasználó, akik igyekeznek válaszolni tudásuk szerint ha elakadsz. A másik kisebb részük térképszerkesztő, akik ha olyan a dolog ki tudnak segíteni, de nem mi fejlesztjük az appot, a routingot meg végképp nem. Az ráadásul olyan amiről tényleg semmit nem tudunk, mert az app működését látjuk, abban nincs magic, de a routing futása egy fekete doboz. Leírhatod erről a véleményed, meg is hallgatja mindenki, de ne várj ettől változást.
Egyébként ha már ennyire belementünk, akkor ide kiöntheted a szíved: https://waze.uservoice.com"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
junkpod
nagyúr
Hat pedig ugy lehet erteni amit irtal. Raadasul javasoltak neked valamit, de elutasitottad, pedig a beszurt kepen egyertelmu, hogy miert vitt le, azert mert mar a gps szerint lejottel a palyarol.
A jelentesek nem maradnak ott 50 percig, ez nem igaz.
Tobb eve hasznalom orszagosan, sot nemetben is hasznaltam, sose csinalt ekkora boszmesegeket.Box's don't touch!
-
fant0mi
addikt
Ha vannak mas userek, akik abban az idoben arra jarnak es sebesseguk "normalis", akkor a lassan cammogo ertekeit "elnyomja". De ha gyer forgalmu idoszakban kozlekedik valaki lassan, a rendszer nem latja, mibol is tudhatna, hogy egyeni a problemaja. Ilyen jelentes pedig nincsen benne, hogy muszaki vagy egyeb okok miatt (pl biciklis) ne vegye figyelembe a sebessegertekeket. Egy jelentes poziciora szol.
-
fant0mi
addikt
Mindig figyeli a sebesseged. Jelentes nelkul is. Ha csak jelentessel mennenek be adatok, az egesz nem erne sokat, sokkal de sokkal kevesebb a jelentes, mint az arra elhalado wszerek. En sem jelentgetek allandoan, hogy lassabb a haladas, tudja a waze azt nagyon jol, csupan a helyadataimbol.
A forgmilag nem indokoltan lassan halado jarmubol meg szignifikansan kevesebb van, en nem erzem szukseget barmifele szoftveres valtoztatasnak.
-
fant0mi
addikt
Ertem amit mondasz. Nappal nem hinnem, hogy ez nagy problema lenne, csak jar arra mas wazer, akinek a normalis haladasa ignoralja a lassu jarmuvet. Egyebkent nem csak aktualis, de historikus adatokkal is dolgozik, igy nem biztos, hogy egy lassan halado mindent elront, es azt sem sokaig.
En azzal a gondolattal nem ertek egyet, hogy csak akkor vegye figyelembe a sebessegadatokat, ha jelentes tortenik. Nagysagrendileg kevesebb jelentes erkezik, mint ahany csendes wazer elhalad.
-
havri1
félisten
Nekem sokszor dobja, a busz miatt, ha megállok. Úgy vettem észre akkor, amikor nincs a közelembe más wazer, így csak rám hagyatkozik. Kb ha meghaladja az állás az 1 percet, elkezdi számolni. Ha az idő lejárata előtt megindulok, semmi nem történik. Ha nem, berakja pirosra az útszakaszt, ami téves adat.
[ Szerkesztve ]
havri
-
Winner_hun
félisten
Hogy küldted be a sebességhatár problémát? Általános térképhibaként és ott leírva vagy a rossz sebességhatár opcióval?
Írd meg itt hogy mettől meddig mennyi a sebességhatár - hosszabb ideig tartó korlátozánál átállítjuk (lásd. pl. M2-es 60-as korlátozás)► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
canniball
nagyúr
"...kis falvakon, vidéki kisvárosokban, pl Hajdúszobszló, Vésztő, Békés, este, éjjel, a nulla forgalomnál is letervez a széles, jól autózható főutcáról, és elvisz a házak között vezető 1.5m széles betonúton csak azért, hogy spórolhassunk 30 métert..."
Én a héten pont az ellenkezőjét tapasztaltam: "szerencsémre" pont belefutottam az m2 lezárásába (mert ugye miért éjszaka terelnék rá a forgalmat a "falujáróra" ha nappal csúcsidőben is megtehetik ), Gödtől Vácig totál be volt állva, potom egy órát ültem a dugóban (nem túlzás, tényleg pont ennyit) miközben a mellék utcák teljesen ki voltak halva.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zeon.hu
nagyúr
Na, ezektől én is ki tudok akadni.
9 személyes Vivaro vagy Traveller, rendszerint tele utassal és cuccal.
Legalább lehetne jelölni az út minőségét (nem 1-2 kátyúra gondolok), vagy ott kéne figyelni az átlagsebességet.
Szóval kéne egy "Sz.r az út, wazze" gombSzerk.
Winner_hun: Igaz, de az ÉVI-t 90- re tervezi.
[ Szerkesztve ]
#?*@&!
-
Szili17
aktív tag
A sebességhatár csak neked van, nem kalkulál vele tervezéskor. Tehát ha a kis faluban a lakó-pihenőben mindenki 40-nel megy, mert leszarja, akkor a Waze 40-nel fog kalkulálni. Ahol nincs adat ott van valami default érték, de ezt hamar elnyomják a valós adatok.
A valós és a historikus adatok transzformációjával dolgozik számításkor, historikus adatok alatt pedig egy heti, félórás (azt hiszem 30 perces) bontást értünk. Az ünnepnapok külön kezelve, persze így is mindig küzd 1-1 nyári vakáció előtt/után picit, illetve a Karácsonyi szünetben is.
Az hogy hogy öregítik az adatokat azt passzolom, de az aktuális nyilván erősebben van súlyozva. Tehát ha ma reggel nagyon havazik akkor már indulásnál látod a +10 perces becsült menetidőt adott esetben.
Visszatérve, igen. Azzal kalkulál amit a felhasználók átlag használata kiad, mondjuk a 4-es úton valószínűleg olyan 70-80 között van egy 90-es szakaszon (ha nincs araszolás adott időszakban).
És te hiába mész 50-nel, nem ez adja az alapját. Ebből nem is lehet számítani. Mindig számolja újra az akutális sebességed alapján vagy hogy? Az megbízhatóbb adat, hogy itt általában ennyivel tudnak/szoktak menni az emberek."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
viktorhu
veterán
Nem a múlt hetet jelenti a historikus adat, hanem pl. az elmúlt x perc átlagát. Ha nagyon sok autó nagyon hirtelen lelassul, elég gyorsan tud zajlani a dolog, de ott is percekig tart, mire a navigációs programok megfelelően reagálnak.
Méri a sebességet GPS alapján - már ez sem real time, mert a már megtett út és eltelt idő alapján tud sebességet számolni a navi
Jelenti a sebességet a szervernek - az szépen beleteszi a statisztikába
Sok autó jelenti a sebességet a szervernek - az figyeli a változást
A változás alapján változtatja az útszakasz áthaladási sebességét
Ha ez a változás átlép egy ingerküszöböt, akkor újratervezi az útvonalat.Így simán megtörténik, amit a foci eb-s példám jól szemléltetett, hogy az üres utakra minden navi több mint egy órás utazást számolt, miközben fél óra alatt hazaértem - csak ez hétköznapi szituációkban nem ilyen látványosan zajlik le, de olyan akkor is előfordul, hogy belefutsz egy dugóba, ami frissen alakult ki, a navi meg még nem számol vele, vagy azt mondja, hogy 10 km/h a dugóban a haladási sebesség, miközben már olyan lépésben kell menni, hogy a max. sebességed sem lesz 10, nemhogy az átlag.
-
viktorhu
veterán
Nem meccsre mentek az emberek, és ott volt dugó, hanem haza a tévéhez Mondjuk 7-kor kezdődött a meccs, fél órával előtte állt egész Budapest (ekkor volt kint a magyar válogatott az EB-n), én meg vártam, hogy elkezdődjön, hogy nyugodtan vezethessek haza a munkából. És meglepetésemre 19:15-kor is dugót mutatott a Waze is meg a Google is, több mint egy órás hazautat Budapesen belül, közben üres utakon haladtam hazafelé, és fél óra alatt otthon voltam.
Ezek a szélsőséges példák arra jók, hogy megismerjük a rendszer logikáját, mert a normál hétköznapi kisebb kilengéseket könnyebben megértjük általuk - például amikor reggel egy útszakaszon gyorsan növekszik a dugó, akkor a waze alulbecsüli az utazás várható idejét - és a fenti példa segít megérteni, hogy miért.
-
Faterkam
addikt
Mindkettőre volt példa, meg arra is, hogy lefagyott és nem tervezett semmit. Volt párszor fejvakarás. 50m-re a céltól nem lehetett balra kanyarodni, ez újabb negyed óra tekergést szült :/
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
senior tag
Hmm Nektek milyen mobilotok van ami nem zárja be kikapcsolt képernyőnél?
Nálam új android verziós Huawei van, de semmi olyasmi nincs amiről írsz.. a kiterített programok jobb felső sarkában az osztott képernyő bekapcsolásának lehetősége van (egyszerre két programot látsz fél-fél képernyőn)
-
retesz147
addikt
-
fant0mi
addikt
De megis, akkor mit mondjon a Lehel teren?
Van fordulj balra, tarts balra, tarts jobbra, fordulj jobbra. Szerintem tok logikus a mostani rendszer, ebbol ennyit lehet kihozni.
Ra kell pillantani a kijelzore es tovabb kell latni az orrunknal. A mesterseges intelligencia nem helyettesitheti a humant. -
-
axioma
veterán
Hat szerintem pont az a helyzet, amikor meghallod hgoy tarts jobbra, akkor megnezed a savinfot az ut melletti tablan vagy a "labad" alatt! Mert ott konkretan pont fel van festve, melyik savok mennek a 2-es ut fele. Tenyleg bonyolult hely, mostanaban parszor jottem arra a Nyugatibol, de nem mondanam hogy lehetetlen nehezsegu.