- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows 11
- YouTube
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Disney+
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Programozás topic
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
numera007
tag
válasz S. Laci #3293 üzenetére
Ok. Köszi. Mivel zárt aksik ezért csak töltés lesz.
Más:
Gondolom nem mondok újat, de aki csodát vár a CTEK töltőtől (régi aksi esetében) az jobb ha inkább templomba megy.
Van otthon egy régi de nem lemerült (12,4V-t mutatott alapjáraton, töltés után 12,7V) Exide aksi. Minden töltő föltöltötte (Auto XS és a Tronic T4X is) de még a CTEK is egy nap után a 7. fokozaton mutatta, hogy minden klassz. Aztán be a kocsiba és a gyújtás elfordítása után egy hatalmas csend. Meg se bírta nyekkenteni a kocsit.
Tehát egy vacak aksi az vacak marad, a még működő aksit képes (szerintem) karbantartani. Most érkezik majd Kínából a "halál" pontos battery teszterem (Micro-200 battery load tester) amivel majd meg tudom mérni az indító áramot, de szerintem a végeredményt sejtem.
De köszi, sok hasznos dolgot olvastam itt, miközben végigrágtam magam az összes hozzászóláson. -
Inhouse
őstag
válasz S. Laci #3467 üzenetére
Arra jutottunk, hogy vízhiányosak ezek az akkuk, a sav besűrűsödött, ezért magasabb a nyugalmi feszültsége. A vízhiány pedig azt jelenti, hogy a lemezeket nem lepi el az elektrolit, szabad levegőn szulfátosodik. A kemény szulfát miatt a hasznos felület csökken (az elektrolit hiány miatt amúgy is kevesebb). A feszültség nem minden. 12,6-12,8V nyugalmi jó, alatta tölteni, felette reménykedni...
A múltkor fotóztam egy 14V felettit. Amikor olyan akkunk van, ami 13V, vagy afelletti, nem sok jót szokott eredményezni.Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz S. Laci #3948 üzenetére
Részemről 680-720-760 A indító áramú akkuval találkozom leginkább.
Sokáig 720A-ra volt állítva, aztán valaki kölcsönkérte és most 680A-on áll. Mindegy, mert ugyanazt méri, csak a százalék számításnál, hogy hány százalékos az akku, meg hogy kiírja hogy cserés, vagy jó, akkor számít.
Én az indító áramát ( amit mér) meg a mOhmot nézem. Nekem elég.
-
Inhouse
őstag
válasz S. Laci #3948 üzenetére
Ahogy Csiga8 írta a méréshatár nem számít magának a mérésnek, csak a viszonyításhoz kell. Ellenben az akku típusát és a mértékegységet (EN, DIN, SAE, JIS, stb) be kell állítani, mert csak úgy lesz értékelhető az eredmény. Az akku méretéből nagyjából lehet következtetni a hidegindító áramra, leggyakrabban nálunk az EN fordul elő. Vannak persze eltérések gyártónként, de nem számottevő, néha azért belefutunk egy komolyabb értékekkel bíróba is.
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Napelem
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Politika
- Bestbuy játékok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Házimozi haladó szinten
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest