- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Facebook és Messenger
- Linux kezdőknek
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Videó stream letöltése
- ASUS routerek
- Milyen program, ami...?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovlo
csendes tag
válasz Inhouse #7331 üzenetére
a manual (2014-es, ausztrál) magyarázó ábráján láttam, valamint a szövegben is hivatkoznak rá (10. oldal): https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91eM0Iz4vQS.pdf
[ Szerkesztve ]
-
Szoles
senior tag
válasz Inhouse #7367 üzenetére
Kösz, de "táskásat" nem tervezek venni, és akkor ezek szerint a Lidl/Aldi ebben nem érintett. (Egyébként minden elektromos dolognál próbálok ügyelni, hogy ne törjem sehol a vezetékeket.)
Már csak kellene találnom egy Lidl-t vagy Aldit, ahol van töltő, a környékünkön lévőkben sajnos most nincsen...
-
troll81
addikt
válasz Inhouse #7423 üzenetére
Szia ebből indultam ki Névleges feszültség 3,2 V , üzemi feszültség 2,5 V - 3,65 V.
Autóban lenne nem indítási céllal zenéhez keresek valami jó és erős akkumulátor t.A 4 db így passzolna eléggé.kerdes ha összekapcsolom a 4 et akkor hogy tudom a töltő áramot szabályozni
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7447 üzenetére
Meg lehet javítani őket, de csak magadnak. Pénzért, másnak már ráfizetés minden téren.
Ha nincs szerencséd akkor az a vezérlő is elpukkant. Kevés esetben maradnak életben. A kimeneti szűrés pedig veszélyes luxus, de ezt már te is látod. A jól megtervezett darabok nem mennek tönkre a kimenti elkó kiszáradására. Sőt, a primer köri 400V-s elkó kiszáradást is túlélik ezek. Ez nem az a fajta volt. Sok szerencsét, és főleg türelem/kitartás kell a javításhoz.
BUÉK minden idelátogatónak. -
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #7526 üzenetére
Úgy működik, hogy rácsipeszeled és el kezded tekerni, amivel adod az akkura terhelést.
A műszeren az egyik órán a feszültség, a másikon az áram van mutatva.
Beállítom a terhelést, hogy 10,5V-ig essen az akku feszültsége, akkor lesz egy hozzátartozó áramleadás. Ez lesz az amper, amit valósan le tud adni. ( kb az (EN) fele)
15 másodperc múlva sípol az eszköz, visszatekered 0 állásba és megvárod míg kihül.Ha az áramleadás a 15 mp alatt erősen eseik, vagy a feszültség, akkor vagy lemerült, vagy kuka az akku.
A nagykönyv szerint, amelyik akku tudja a 3*15 mp-es terhelést úgy, hogy nem esik a feszültség 10,5V alá és közben megfelelő erősségű az áramleadása, az tuti jó télire is.
( jelenleg 4 dízel autó van a családban, ott azért nem viccel az áramfelvétel téli indításnál)
Sokat tesztelgettem, már ventilátort is tettem bele, lassan behal a mérő, mert nem vártam meg a teljes kihülést a két mérés között, de még megy. A saccométert ( digitális teszter) folyamatosan néztem hozzá, ad-e eltérést, de nem igazán.
A saccométer akkor tud becsapni, ha az akku ugyan le tudja adni az indítóáramot, de nem tudja kitartani csak max 1*15 mp-ig a villát, tehát kevés a kapacitás.
Kíméletesebb egy kapacitásmérés+ saccométer együttese, de a terhelővilla nem hazudik.
keresek fotókat, lehet lesz, de most mennem kell dokihoz
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7529 üzenetére
Gyors vagy. Köszi a tudomány nevében.
Ezek korrekt 4 vezetékes eszközök, de bizony ezek saccolják, számolják, és két műszer ezért mutat mást. Tudni kell, hogy mire valók, és arra nagyon korrekt műszerek.
Éppen ma voltam szervízbe, és mondják, hogy 83%-s az akksim. Nem bírtam ki, gyorsan én is mértem egyet.
SOH = 94%
SOC = 83%
EN = 426A
STD = 450A
Resitance = 6.49mΩ
Voltage = 12.50V
GOOD BATTERY
Két lehetőség van.
- SOC értéket írta fel. Ha így volt akkor semmit nem jelent, mert az a pillanatnyi töltöttség.
- Két külöböző műszer két külöböző értéket adott. Ezt hiszem inkább.
Ebből az látszik, hogy azonos műszerrel kell mérni, mert két szaki két különbözőt fog mérni.
Abban fognak csak megegyezni, hogy jó vs nem jó.
Mivel utoljára 15-20 ℃ volt mikor mértem, nekem jó az érték.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #7572 üzenetére
Mint nem hozzáértő, de használó mást tapasztaltam.
Ezek a töltők olyan pici árammal töltenek 14 V felett, hogy szinte mindegy egy autó akkunak.
Szépen eléri a 14,7V feszültséget, viszonylag lassan. ( félóra?) Én nyitott akkunál néztem, hogy pezseg-e. Nagy ritkán ( hosszú percek) egy-egy apró bubi valamelyik cellában, aztán megint néhány perc semmi...
Szándékosan picit szint felé töltöttem a savszintet az aukkuban deszt. vízzel, majd toltam neki állandó magas feszültséggel, nyitott kupakkal. Talán 2 hónapba is telt telt, ( lehet 3, nem emléklszem pontosan) mire visszaesett a savszint, de szerintem azért csökkent vissza, mert elpárolgott a nyitott kupaknál.
Az autó generátora viszont tud tolni áramot, az nem olyan jó, ha magas feszültséggel tölt.
Évek óta csepptöltögetek, egy ideig ( kb +10-15C alatt ) állítottam csak hópihe módba, most már nem foglalkozom vele, mindig abba rakom. Ha feltöltötte, úgyis átmegy csepptöltésbe.
-
ddsteel
aktív tag
-
bzoley
veterán
válasz Inhouse #7597 üzenetére
Most már nem. De amikor el akartam dönteni, hogy sima, vagy agm akksit vegyek, akkor elég sokat olvasgattam a témában, hogy egy kicsit okosabb legyek, és akkor több helyen is találkoztam ilyen infóval.
Nálam valahogy így néz ki(ha sikerül berakni a képet). Keveset megyek, és a fogyasztás is magas(100-150mA), így hétvégenként kicsit rádugom a töltőt.
-
Piftuka
veterán
válasz Inhouse #7711 üzenetére
Semmi kifejezett "extrát", intelligens töltés menedzselést nem tud az autó. Nincsen benne "start & stop" rendszer. Egy ~12 éves, 1.4-es, benzines Seat Cordoba.
"Koppra" merítés alatt azt értem, hogy annyira elfogy az energia belőle, hogy vagy fél-egy órát töltenem kell, mire egyáltalán a kulcs elfordításával felvillannak a műszerfalon a jelzőlámpák.
A töltő analóg mutatója teljesen a bal oldalról, nulláról indul. A töltő sem "spéci". Egy teljesen átlagos, no name, hasonló életkorú darab.
Az autó a nagyjából 4 héttel ezelőtti lemerülés-töltés óta nem üzemelt. Nagyjából két hét alatt lemerült ismét annyira, mint akkor."Aquila non captat muscas."
-
gabor9991
őstag
válasz Inhouse #7690 üzenetére
[ez alapján] akkor lehet tudni mikor készülhetett?
-
gabor9991
őstag
válasz Inhouse #7721 üzenetére
Köszönöm akkor nem azért volt jóval olcsóbb mint máshol mert egy polcon ragadt régi akku.
A minőség pedig majd kiderül használat közben.
Nyugalmi feszültség 12.83 V volt beszerelés előtt, képes volt beindítani a motort.
Azt még meg tudod mondani, hogy mitől függ az, hogy melyik akku teljesen zárt és melyik kicsavarható kupakos?
Ez a mostani akku is kicsavarható kupakos (talán még lehet emiatt hosszabbítani az élettartamát ha néha ellenőrzi az ember)de a webshopos képeken én szinte már csak teljesen zárt akksikkal találkoztam.[ Szerkesztve ]
-
Piftuka
veterán
válasz Inhouse #7717 üzenetére
Köszönöm a választ mindkettőtöknek!
Az autót eddig nem én használtam. A szüleim jártak vele . Sajnos édesapám egészségi állapota annyira megromlott, hogy már nem ülhet autóba!
Én szeretném majd többet használni az autót, vinném városon kívülra is, de ahhoz egy jó aksi kell. (Volt már a család korábbi autóiban "no name" aksi több féle is; egyik sem vált be.)
Igazából szeretném megúszni a dolgot a jelenlegi aksi beméretése, és az autó szervizes átnézése nélkül. Bízva abban, hogy "csak" az aksi rossz.
Kapacitásmérőm nincsen, de a multiméterrel meg tudom mérni az aksi feszültségét. (A kocsi pedig fél éve volt műszakin, szervizen, és ahogyan említettem, semmihez nem kellett hozzányúlni. Hibátlan állapotban van. Minden évben szervizelve volt eddig, ahogyan azt kell. Ha cserélni kellett valamit, cserélve lett.)
Ha teljesen feltöltöm az aksit, és rámérek a feszültségre, milyen eredmény számít rossznak?"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Inhouse #7727 üzenetére
Köszönöm az újabb észrevételeket!
Optimistán nézve, biztos vagyok benne, hogy az általad is kifejtett szulfátosodás vezet most az aksi cseréjéhez, és mivel az autót érintő felhasználási szokások változni fognak, és hasonló a jövőben nem fog előfordulni. Már csak egy nyitott kérdés maradt kérem tisztelettel:
Bosch, Exide, Bären, A.Z. Meisterteile... Melyiket?"Aquila non captat muscas."
-
_pda_
tag
válasz Inhouse #7727 üzenetére
De a legtöbb szerelő egy nem induló autónál egyből "Rossz az akku!"-t kiabál, minden mérés nélkül.
Azé ez egy kicsit erős
Lhet, h sok ilyen tapasztalatod van, de feleslegesen senki sem szivatja magát.
Egy multiméter minden műhelyben van, a nem indul, meg elég tág fogalom -
gabor9991
őstag
válasz Inhouse #7748 üzenetére
[Era 3 év garanciával] a kauffernél.
Ilyen is van.
A dugót megnézem hogy milyen. -
_pda_
tag
válasz Inhouse #7759 üzenetére
A nem indul elég tág fogalomkör, mint tudjuk
Arra pont elég egy multi, h következtess a magára hagyott akku állapotára.
Ha meg beindul, akkor tudsz töltést ellenőrizni.
Azt valóban nem állapítod meg, h az akku milyen kapacítással rendelkezik.
Pusztán ebből a szempontból reflektáltam, ha nem mérsz, nem tudsz semmit -
_pda_
tag
válasz Inhouse #7761 üzenetére
Mostanában "divat" lett mélykisütött akkukat behozni garanciában 3-5-7-10V-al... A multi itt nem sokat segít, első a töltés.
De de, ez volt a második mondatom: Arra pont elég egy multi, h következtess a magára hagyott akku állapotára.
Szerintem értjük egymást, elengedhetjük
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Okos Otthon / Smart Home
- Óra topik
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Gumi és felni topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen