Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz myckie2 #40 üzenetére

    Ez felhasználási módtól függ. Városban még akár igazad is lehet, de azon kívül egyáltalán nem. Főleg országúton/pályán, ahol kell a power, én szinte mindig teleautóval megyek. Ilyen 110 ló, és társai vicc kategória egy normális előzéskor 5 emberrel + teli csomagtartóval. Ez arra elég, hogy városban elfurikázz, esetleg országúton poroszkálj. Persze nem mindegy, hogy benzin/dízel a motor, utóbbiak nyomatékosabbak, előzésnél pedig inkább az kell.

    Városba teljesen felesleges erősebb motor, oda egy hibrid szekér az ideális választás. De aki sokat pályázik, hosszúkat megy sok utassal, az egy 1.0-s kávédarálóval nem találja meg a számítását.

  • Tapsi

    addikt

    válasz myckie2 #50 üzenetére

    Ez általános használat, amikor Szlovákiába, Ausztriába, stb. megyek síelni, sportolni, akkor nyilván nem egyedül teszem, hanem jönnek a cimborák is. Így megtelik az autó. Az előzés pedig praktikusan országúton lényeges szempont, hiszen ott jönnek szembe. Én egy 150 lovas 350 Nm-es turbó dízelt hajtok, de néha még ezt is kevésnek érzem. És te az 1.0-dal nem fogsz soha 180-nal menni Németországban sem, az már az én 2,2-esemnek is a határa.

    (#53) Gargouille

    Hja, ha az érdi emelkedőn megpakolva is tudsz előzni, akkor megeszem a kalapom. :P Tavasszal jöttem Horvátországból hazafelé, ott olyan emelkedők vannak, hogy az én szekerem is megszenvedett a 140-nel. Igaz, 5-en ültek bent sok cuccal. De érted, ehhez kell az erő, nem kivajazott szakadékban 130-cal veretéshez.

    Persze értelek én titeket, de javaslom, hogy próbáljatok ki egy erősebb autót. Nekem ez a verda hatalmas váltás volt a régihez képest, most már nyugodtan bele merek menni olyan előzési szitukba, amikbe régen soha.

  • Tapsi

    addikt

    válasz myckie2 #61 üzenetére

    Azt hiszem, hogy csatlakozom bambano kollégához, egyszerűen eltérő fogalmakkal operálunk. Persze, üveghangon az 1-es swift is ment 180-nal, de nem az volt az utazósebessége. A te 1.0-dnak sem az. Főleg nem megpakolva. Ha te 180-nal közlekednél tartósan, akkor 30-ezernél mehetnél motorgenerálra, mert nem erre lettek méretezve az alkatrészei. Utazósebesség az, ahol a motor nem erőlködve, nem zajosan képes hajtani a verdát. Az én kocsimon ez például 160-körül van.

    Évente hányszor jársz síelni? Naponta, hogy ilyen erős autó kelljen és direkt elkerülöd az autópályát, hogy folyamatosan előzgetni kell?

    4 hónap alatt beleraktam 15 ezret úgy, hogy gyakorlatilag csak hétvégén vezetek. Szóval ja, elég sokat járok külföldre. És igen, sokat országúton, hiszen Szlovákia hegyvidéke Budapestről autópályán gyakorlatilag megközelíthetetlen. Románia dettó. Egyébként emberek széles tömegei közlekednek ennyit, szóval ez nem kiugró adat.

    Úgy veszem észre, hogy gyengébb autók erejével egyáltalán nem vagy tisztában vagy nem tudsz jól vezetni.

    Egy 60 lóerős autóm volt előtte. Nem volt vele gond, ment az is 130-at, akár több utassal is. Egyszerűen amikor előzésre, dinamikus közlekedésre lett volna szükség, akkor elfogyott belőle a szusz. Amúgy meg ezen mit kell magyarázni? Kicsit olyan ez a vita, mint amikor a daciasok meg akarják magyarázni, hogy az nem egy román igénytelen vacak, hanem kva. jó gép, és a többi ember balek, amiért drágábban vesz kocsit. Nem, a Dacia egy igénytelen autó, te pedig egy 1.0-s 3-hengerest hajtasz, és attól, hogy más erősebb autóval jár még nem lesz szar sofőr, vagy nem lesz kicsit a pöcse, egyszerűen csak szüksége van nagyobb teljesítményre. Leírtam, hogy miért.

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz myckie2 #72 üzenetére

    ...de aki nem tud előzni egy 100 lóerős autóval normálisan, na az szar sofőr.

    Ok, te vagy nem vezetsz rendszeresen rosszul belátható országúton, vagy simán csak te tartod fel folyamatosan a forgalmat. Múlt hétvégi példa: Szlovákiából jöttünk hazafelé megpakolt kocsival, már vagy 20 perce követve egy 5-autóból álló, 70-nel cammogó sort. Az út kanyargós, elég sok záróvonal van a rosszul belátható kanyarok miatt. Jött egy nyitott rész, nyomtam egy telit, és szempillantás alatt megelőztem őket. Utána ismét záróvonal jött. Az előzés szabályos volt, nem jött szembe senki, de egy gyengébb autóval nem sikerült volna. Hogy miért? Mert ilyenek voltak a körülmények. Kezded már érteni, hogy miért van szükség erőtartalékra?

    Gyakran autópályázom és sosem volt ilyen problémám, hogy feltartanám a mögöttem lévőt, aki betartja a ~130-at.

    Azért ezt így leírni, tesó. Ehhez tényleg pofa kell. :D

    (#87) myckie2

    Én már leírtam, mert nem erre lett méretezve a motor.

    (#88) Reggie0

    Én is F-astrát hajtottam egy ideig, az az autó elpusztíthatatlan. Szög egyszerű szívó motor. Viszont azt se felejtsd el, hogy a súlya sem annyi, mint egy modern kocsié!

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz Danex #320 üzenetére

    Ez szerintem nem is kérdés. Akinek van pénze, az új autót vesz, pont. Már ha közlekedési eszközről van szó, nem pedig hobbiról.

Új hozzászólás Aktív témák