Új hozzászólás Aktív témák
-
Önjelölt ipari kém a bénább fajtából.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
BiP
nagyúr
"Elon Musk nyíltan nem mondta ki, de utalt rá, hogy ő az ellenfeleket és a konkurenciát sejti az akció mögött."
De, kimondta nyíltan, hogy ő az ellenfeleket és a konkurenciát sejti az akció mögött. Azt nem mondta ki, hogy konkrétan kire gondol. -
-
nagyúr
A történet, amennyire lehet látni jelenleg:
*Martin Tripp-et felvette a Tesla, a Nevadai Gigafactory-hoz.
*Tripp-et a felettesei a munkamorálja és a munkatársakkal való rossz viszonya miatt áthelyezték más feladatkörbe, ami miatt Tripp berágott a cégre.
*Tripp behatolt a Tesla belső rendszerébe, és több tucat fotót, valamint videót (vagy videókat?) töltött le, amiket "harmadik félnek" adott át.
*Mikor a Tesla belső ellenőrzése leleplezte, és szembesítette Tripp-et az esettel, Tripp bevallotta, hogy és mit tett.Ami már csak felvetés:
A Business Insider-en jelent meg júniusban több olyan cikk Linette Lopez tollából, amelyek belsős információkra hivatkozva. Itt az egyik, amelyikre feltehetően a felperes vádirata is hivatkozik. Ebben azt írják, hogy az akkugyártáshoz használt nyersanyagok 40%-a selejt és vagy ki kell dobni, vagy újra kell hasznosítani (ie.: nem használható fel a Model 3 gyártásához). Egy másik esetnél az akkucsomagot gyártó robot rosszul lett programozva, és átszúrta a gyártás közben az akkucsomag burkolatát, megrongálva az benne lévő akkumulátor-modulok egy részét. A forrás szerint az akkucsomagok egy részét nem kidobták, hanem a lyukakat betömték, és így rakták vissza a gyártósorra.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
jeni
félisten
Kevesebb eladási mutatóknál mit is mondhatna a Tesla mufi? Most gyengélkedik.
-
nagyúr
A jelek szerint, noha Musk szeretne mindenféle szabotázst látni a dolog mögé, itt erről szó sincs. Egy alkalmazott mérges lett a cégre, és érzékeny belsős információkat osztott meg a médiával, ami nem tüntette fel jó színben a céget.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
"Különösen trükkösen járt el, mivel három kollégája számítógépére is olyan szoftvert telepített, melyek kinyerték a rendszerből az információkat, majd továbbküldték őket – ez a program azok után is tovább működött, hogy Tripp elhagyta a vállalatot, vagyis azt akarta elérni, hogy ha fény derül az adatlopásra, azzal a kollégáit vádolják meg."
Az IT világból érkező ember cégénél "random" dolgozó bármit telepíthet másik dolgozó gépére. És ezek után még azt is higgyük el Musknak, hogy ért az autógyártáshoz?
-
Zirowe
nagyúr
Juj, megint a csúnya gonosz olajlobby próbálja meg ellehetetleníteni a marginális gyártókapacitású teslát, aki ezért áldozat és nem tud profitot termelni..
Értem én, hogy kell a tűzoltás és az ellenségkép gerjesztés, de az emberek ezt meddig hajlandóak beszopni?
Főleg ha tényleg az volt, mint amit Cifu írt, hogy igazából nem is a versenytársaknak kellett az infó/lett átadva (akik amúgy kb elborzadtak, amikor szétkapták az első model 3ast), hanem a sajtónak, hogy fény derüljön arra, hogy Charlie/Elon csokigyára mégsem olyan tökéletes..Ijesztő a neten terjedő Musk rajongás és személykultusz, lassan rosszabb lesz, mint ami Jobsnál volt.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
#74018560
törölt tag
Hamarosan úgyis vége lesz a dalnak
Majd jön Apple aztán felvásárolja őket. Musk meg ki lesz téve kirakati bábunak valahol a pénztártól jó messzire! -
őstag
Szerencsénkre itt a Tesla, amit jó magyar szokás szerint utálhatunk...
-
nagyúr
válasz #74018560 #13 üzenetére
Ahogy én látom a dolgot:
Ahhoz, hogy 50,1%-ot megszerezd, jelenleg alsó hangon 31 milliárd dollárra kell felülkínálnod. Úgy, hogy a részvényesek el is akarják adni. Ez függően a helyzettől piaci ár +10-50% körül szokott mozogni. Legyen 25% (ennyiért talán a rajongók is megvállnak a részvényeiktől), akkor 38,75 milliárd dollár. Azért ekkora pénzt az Apple se nagyon fog erre szánni. Szerintem...
Ami a csődöt illeti, hát, egyenlőre nem úgy néz ki, hogy a Tesla csődbe megy. Effektíve a cég megalakulása óta veszteséges, és Musk így csinált belőle egy jelenleg nagyjából 62 milliárdos céget. Nem vagyok Musk rajongó, de azt nem lehet elvitatni, hogy bármennyire is nehéz helyzetben voltak a cégei (akár a Tesla, akár a SpaceX), mindig sikerült valahonnan párszáz milliót, majd az idő előrehaladtával pár milliárdot leakasztani.
Szóval ha Musk ellen fogadsz, akkor ne azt nézd, hogy a cége(i) mennyire táncolnak a csőd szélén, hanem azt, hogy Musk mikor fogy ki a tehetségéből, hogy befektetőket / állami támogatást találjon. Eddig piszok jól csinálja, ezt senki sem vitathatja el tőle, és én legalábbis nem úgy látom, hogy kifogyott volna pénzügyi tehetségéből...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
joghurt
addikt
Azért ha megnézed a cashflow- és tőkebevonás grafikonokat, az összegek exponenciálisan nőnek.
Tehát egyre nagyobb a veszteség (abszolút összegben), amit egyre több pénz belepumpálásával próbálnak tovább görgetni.Kérdés, hogy mi következik be előbb:
1. csőd
2. a valóban fenntartható és üzletképes gyártás
3. az a követeléstömeg, hogy már túl nagy legyen, hogy hagyják csődbe menni.(Az emlegetett cégei mellesleg vaskosan keresztfinanszírozzák egymást, ami kicsit ködösíti az üzleti eredményeket.)
A tej élet, erő, egészség.
-
#74018560
törölt tag
Milyen pénzügyi tehetségről beszélünk, amikor lassan újra elfogy minden pénzük?
Miért nagyobb feat elérni azt, hogy ingyen kapjon pénzt (valahonnan ) ahelyett, hogy tudnának autót gyártani?
Vajon mennyire kell majd magát a BMW-nek, Daimlernek és Toyotának megerőltetnie magát, ha ki akarnak hozni egy elektromos autó szériát, ami simán veri a Teslát, mivel megvan hozzá a gyártástechnológiájuk.... ?És nem, nem ő csinált a Teslából 62 milliárdos céget, hanem a hype és a mítosz, ami körülötte él.
Ja és mégis szerinted mennyi esélye van pont Trumphoz menni kuncsorogni?
Akkor már inkább az Apple, van 87 milliárd készpénz tartalékuk és még mindig ott van a banki finanszírozás lehetősége...
Hozzáteszem hülye lenne az Apple könyv szerinti érték 13x-osát fizetni, elég lesz megvenni 1x-es értéken ha bedőlnek[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
joghurt: Azért ha megnézed a cashflow- és tőkebevonás grafikonokat, az összegek exponenciálisan nőnek.
Tehát egyre nagyobb a veszteség (abszolút összegben), amit egyre több pénz belepumpálásával próbálnak tovább görgetni.Ezzel tisztában vagyok, de mégis azt látjuk, hogy fújják tovább a lufit, és csak nem akar kipukkadni. Mint említettem, nem vagyok Musk rajongó, de azért ahhoz kell egy tehetség, hogy ezt már másfél évtizede folyamatosan csinálja, és csak egyre tovább nő...
Kérdés, hogy mi következik be előbb:
1. csőd
2. a valóban fenntartható és üzletképes gyártás
3. az a követeléstömeg, hogy már túl nagy legyen, hogy hagyják csődbe menniYupp. Anno a Teslának se adtam volna sokat 2008-ban (Top Gear botrány). A SpaceX-nek 2007-ben (Falcon 1 indítás kudarcok). Anno az első Falcon-1 indítás előtt konkrétan "összeroppant" az egyik hajtóanyag-tartály egy rosszul beállított szelep miatt. Hasonló hibáról se nagyon hallottak a szakértők.
És most hol vagyunk ahhoz képest?
(Az emlegetett cégei mellesleg vaskosan keresztfinanszírozzák egymást, ami kicsit ködösíti az üzleti eredményeket.)
A Tesla nyílt, azt látjuk. A SpaceX zárt, azt nem látjuk. A Boring company és társait hagyjuk...
REIT: Milyen pénzügyi tehetségről beszélünk, amikor lassan újra elfogy minden pénzük?
Miért nagyobb feat elérni azt, hogy ingyen kapjon pénzt (valahonnan ) ahelyett, hogy tudnának autót gyártani?Én nem azt mondtam, hogy nagyobb eredmény az, hogy folyton összekalapoz egyre nagyobb és nagyobb összegeket, mint az, hogy vállalható minőségben és mennyiségben gyártanának autókat.
Én azt mondtam, hogy azért ahhoz piszok tehetségesnek kell lenni, hogy idáig el tudj jutni. Ha nem így lenne, akkor a Tesla vagy a SpaceX nem egyedi eset lenne, hanem kismillió másik hasonló cég közül egy. Az elektromos autók terén nem vagyok penge, de especiel tucatnyi, a SpaceX-hez hasonló céget tudok mondani, amelyik ugyanezzel próbálkozott és bebukott (OTRAG, Rotary Rocket, Beal Aerospace, Excalibur Almaz, Kistler / Rocketplane Kistler, stb...) , a többségük még csak sikeres indítást sem tudott összehozni. Vagyis a SpaceX akár hogy is nézzük, kivétel. Adjuk meg az ördögnek, ami az ördögé...
És nem, nem ő csinált a Teslából 62 milliárdos céget, hanem a hype és a mítosz, ami körülötte él.
És szerinted ki csinálta a hype-ot és a mítoszt, ha nem ő? Nem azt mondom, hogy ajnározd, de azt mondom, hogy el kell ismerni, hogy van tehetsége ahhoz, hogy létrehozza azt a légkört, ami kialakult körülötte. Én is homlokráncolva nézem, amit csinál, de a pokolba is, megcsinálta...
Ja és mégis szerinted mennyi esélye van pont Trumphoz menni kuncsorogni?
Hogy egy teljesen amerikai gyártású autót csináljon? Hát a fene tudja, azért nem zéró.
Hogy tovább futtassa a SpaceX-et, amelyik nagy konkurense, a Blue Origin jön fel, mint a talajvíz? Mivel Trump utálja Jeff Bezost, az Amazon és Blue Origin tulajdonosát, ezt sem tartanám lehetettlennek...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Hadrian
tag
A Tesla nem hagyományos autó, de úgy kell gyártani, ehhez kellenének olyan emberek akiknél megvan ehhez a tudás és tapasztalat. Ez hiányzik náluk. Nem lehet termelést tervezni és irányítani egy olyan rendszerrel amit házon belül írnak pár hónap alatt lelkes informatikusok. Pár dolgot benézett Musk, de amíg nem ismeri be és ragaszkodik a saját elképzeléseihez csak futni fog a kitűzött eredmények után meg gyártja az összeesküvés elméleteket.
-
Cickánykoma
tag
Esélyes, hogy a háttérben a Pénztáros Lölö akarja romba dönteni a Teslát, hisz korábban megmondta, hogy még a Cukorhegyinél is mérföldekkel okosabb.
Madžari......Dober dan, passport kontrol !!! :D:D:D
-
Dare2Live
nagyúr
"de amíg nem ismeri be és ragaszkodik a saját elképzeléseihez csak futni fog a kitűzött eredmények után meg gyártja az összeesküvés elméleteket."
Ez különösen jól látszik a PayPalon vagy a SpaceXen. Saját elképzelések és fut az eredmények után. Oh wait...
Igen tudom SpaceX landolások is sorra fuccsoltak be ragaszkodott hozzá ahelyett, hogy hagyta volna őket elégni légkörben... informatikus mit ért a rakétákhoz nem?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
~6éve megmondta, hogy induló vállakozás 2019 elött ne várjanak profitot csak befektetést. Akinek ez nem tetszik rakja máshova a pénzét.
2018 Q4 pozitív cashflowt igér. Ha ez megvan akkor "semmiből" (megint) megreformált egy iparágat. Nem mellesleg kiállhat büfik elé, hogy kéne pénz egy EU, Kínai "megafactory"ra is. És pozitív cash flow mellett meg is fogja kapni.
off: aki 6évve vett Teslat 30$ért az most eladhatja 320$ért.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ddekany
veterán
válasz #06658560 #23 üzenetére
Más gyártók is rámozdultak az elektromos autókra az elmúlt években, mármint most már nem csak mutatóban, hanem látszólag komolyan is veszik az irányt. Kérdés, hogy ennek a trendnek a megindulása mennyire a Tesla érdeme. Ha jelentősen, és nem csak időbeni egybeesés, akkor ha holnap a Tesla lehúzza a rolót, már akkor is elérte, ami igazán fontos.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #06658560 #23 üzenetére
ahogy az a PayPal, SpaceXnél már megtörtént.
Hogy sok volt a szemellenzős vak 4-5éve és mást se tudtak mindhogy ahogy azt Musk... elképzeli azt megértem. De, hogy valaki annyira vaksi legyen valaki, hogy még csak most is ezt tudja hajtogatni....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
2xar
tag
válasz Dare2Live #25 üzenetére
Ne foglalkozz vele, láthatóan csak a gyűlölet beszél belőle, a józan ész és racionális gondolkodás szikráját sem tudja felmutatni...
Más: ami a Teslának a hátránya a többiekhez képest, hogy nem tud, illetve még csak tanul autót gyártani. Ami az egyetlen, de óriási előnye - és ami mutatja Musk zsenialitását itt is - az az akkumulátorgyártás. Abban a közelébe sem tud férkőzni egy másik autógyártó sem, a beszállítóikat is beleértve. Anélkül pedig nincs villanyautó. Ezzel az előnnyel pedig a Tesla a következő években durván alávághat árban és teljesítményben
a többieknek. Ez pedig a hype-pal megtámogatva (ami szintén Musk érdeme) valóban bebiztosíthatja a Tesla jövőjét.Az egyetlen buktató az lehet ha azelőtt fogy el a bizalom és a tőke, hogy stabilizálni tudná a gyártást a model 3-assal és az érkező kis SUV-val, meg a Golf-riválissal. De egyelőre ez nagyon nem tűnik valós veszélynek.
-
#06658560
törölt tag
válasz Dare2Live #25 üzenetére
Mivel változtatta meg az autóipart? Semmivel.
2xar: Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben, pláne, mert az egész akku ipar Kína kezében van, és ezen Musk se tud változtatni. Ahogy a gyártással azon sem, hogy az akku technológiánk szar. Már százötven éve.
[ Szerkesztve ]
-
Hadrian
tag
válasz Dare2Live #21 üzenetére
A saját elképzeléseket az autóiparra értettem, ha nem lett volna egyértelmű.
A Paypal annyira nem nagy durranás, hogy pl. hasonlót csináltak mások is a bitcoinnal meg a kriptovalutákkal. A Space X meg alapvetően egyedi termékek eseti gyártása, ami lényegesen egyszerűbb mint sorozatban napi több száz autót gyártani, ahol ha egy gemkapocs elveszik megáll a termelés órákra.
A Musk csodálatos ötlete volt a teljesen automatizált gyártás is, amiről kiderült hogy nagyon nem működik. -
hobizoli
nagyúr
mindent fel lehet torni, meg mindenhol van egy kiskapu
BMW-ket hogy is loptak el ~10 eve?
kozel parkoltak hozza es szimulaltak egy GSM tornyot, ami a BMW kozpontnak adta ki magat
az auto meg elhitte
de a szlusskulcs se volt semmi, gyakorlatilag 16 fele variacio volt csak, es egy zarnyito kit-ben meg lehetett venni USA-bol a kulcs tollakataztán volt X5 nincs X5
SternTV-ban volt rola egy rejtett kameras cikk
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #23 üzenetére
mert nem?
itt van egy auto 400+ hatotavval a naaaaaaaagy nevu evtizedes gyartas tapasztalattal rendelkezo gyartok meg 100-120km-nel keccsolnek
tenyleg szarautopilot is hol tart masoknal?
beleall a sajtotajekoztaton a kamionba fek nelkul, es meg dolgozunk rajta meg 5 evet, akkorra mar 10 eves lesz a Tesla-e
szerinted 5 ev múlva az hol fog tartani (ha még lesz ceg)?ott se tartanak a nagyfaszuak, ahol ezek 8-10 eve voltak
több drón kell ;P
-
BiP
nagyúr
Sose értettem, hogy miközben Steve Jobst zseninek tartják, reformernek, visionarynek, stb. miközben Muskra megy a fika.
Pedig ő is ugyanúgy reformer.
A Tesla nélkül a nyugati autógyártókon nem nagy nyomás lenne, még jobban le lennének maradva a villanyautós fejlesztésekkel.
Amit a SpaceX elért, az meg számomra szintén korszakalkotó, egyedi, és zserintem elvitathatatlan. -
btprg
senior tag
Véleményem szerint a jelenlegi akkumulátoros villanyautó-megoldás egy vakvágány. Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő... És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket. Szóval az is lehet, hogy ha túl hamar elhal ez a hype, vagy használhatóvá fejlesztenek egy alapjába véve értelmesebb megoldást (pl. a hidrogénmeghajtásban hiszek hogy lehet belőle valami), akkor a Gigafactory is csak a csődbe menés egy része lesz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
2xar
tag
válasz #06658560 #29 üzenetére
Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben,
Parafrazálom amit írtál: "azzal, hogy a villanyautógyártás legfontosabb és legdrágább elemében óriási előnyben van , még nincs előnyben". Kb. ennyi értelme van annak mit írtál.
mert az egész akku ipar Kína kezében van,
Még a fele sincs Kína kezében, bár 2020-ra kb. 60% már náluk lesz. Ami pedig nem Kína kezében lesz, annak nagyja a Musk-éban. A hozzá szükséges nyersanyagok közül is csak a grafit java van Kínában. A Lítium Ausztráliából és Dél-Amerikából jön, a mangán és a kobalt Afrikából, a nikkel a Fülöp-szigetekről.
(#34) btprg
Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő
Ennek nézz utána jobban...
És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket.
Azt ugye vágod hogy 10 év és/vagy több mint 600.000km kell ahhoz hogy ezek az akkuk az eredeti kapacitásuk 90%-a alá essenek? A Tesla klubtagok pontos, több száz/ezer autós statisztikát vezetnek erről, a Priusok miatt meg 10 évnél is régebbi infók is vannak. Ráadásul ha behal pár cella egy akkupakkban ennyi idő/futás után, azokat simán cserélek és ismét évekig jó az egész.
Biztos lesz majd jobb akkutechnológia, de 5-10 évig még bizony ezzel fogunk maradni. De ez nem is lesz akkora probléma. Hamarosan elérjük a 800-1000km-es hatótávot (100-ról 500-ig jutottunk 4-5 év alatt), annál többet meg úgyis nagyon kevesen akarnak menni 1 nap alatt, éjszaka meg van 8-12 óra a töltésre. Ez a gyorstöltés csak esetenkénti szükségmegoldássá fog redukálódni amit azért építenek be, hogy az emberek ne idegenkedjenek az elektromos kocsiktól a lassú töltés miatt. Na nem mintha tényleg annyit ártana az akksiknak ha 1 óra alatt feltöltöd őket. A telefonod akksija ugyanezt évekig elviseli úgy hogy minden egyes (vagy max minden második) nap megcsinálsz egy teljes töltési ciklust vele. A kocsik akksija semmiben sem különbözik, csak ugyanolyan cellákból töltesz párhuzamosan nagyon sokat. Plusz van automatikus hűtés-fűtés nekik, ami védi őket és ami a telókban nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
"Paypal annyira nem nagy durranás, hogy pl. hasonlót csináltak mások is a bitcoinnal meg a kriptovalutákkal."
Hát a kriptovaluták (és a mögötte lévő technologia) erősen más, de ha ezek nem nagy durranások akkor mik azok pénzügyi vonalon az elmúlt 30évben?
Decentralizált pénzügyi rendszer. ha ilyet 10éve mondanak nekem azt mondom hülye.Rakétánál is ha vmi nincs meg akkor áll a gyártás. Arról fogalmam sincs milyen könnyű rakétát gyártani de azért annyira könnyűnek nem tűnik. Nem látok pl más cégeket vagy államokat akik ilyesmiket csinálnának. [link]
A végletekig automatizált gyártás meg nem Musk ötlete volt, ebben az iparágban is fő szempont az efficiency. Hogy mennyire sikerül neki az automatizálás az meg kiderül. De SpaceXből kiindulva azért nem egy elképzelhetetlen dolog, hogy sokkal hatékonyabb lesz majd Tesla mint bárki más. Lassan mindenki becsukhat a piacon vagy várhatja az állami támogatást mert SpaceX mindig jobb árat mond.
@Kopi: Ne bizonygasd már, hogy vak vagy pls. Mindenki látja csak te nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MongolZ
addikt
Az egyedi gyártás egyszerű??? Ez igen, ezt még nem hallottam. Szerintem meg a sorozatgyártás egyszerű.
(#35) 2xar: Miután Kína megvette a bányák többségét Afrikában, Dél-Amerikában, stb. így nyugodtan elmondhatjuk, hogy az akksigyártás Kína kezében van.
(#37) Dare2Live: A SpaceX könnyen mond olcsóbb árakat, amikor ki van tömve állami pénzzel... Így én is tudok kenyeret adni 10 Ft-ért, hogy az állam minden eladott után ad nekem 500-at.
Amit a Tesla bizonyított eddig a gyártás során az az, hogy 90-es évek beli anyaghasználattal is úgy tudnak összerakni egy autót, mint a 80-as években a Dacia. 40-50-60 MFt-os autónál azért ne ez legyen már a helyzet.
Olyan meg nincs, hogy végletekig automatizált gyártás. Ezt valami retardált kitalálta valami új szlogennek és tolják azóta is ezerrel.(#32) hobizoli: Konkrétan a Hyundai, a VW, stb. negyed áron normál méretű, használható, autónak tűnő autót hoz ki ~250 km hatótávval.
Hol tart az autopilot a többieknél? Hát ott, hogy se a BMW, se a Mercedes, se senki más nem akarja bevállalni a Tesla megtisztelő címét, mi szerint messze az övéké a legtöbb baleset 1 autóra vonatkoztatva.(#22) Dare2Live: Milyen cég az, amelyik az induláskor azt mondja, hogy 6 évig biztos, hogy nem fog profitot termelni, csak a pénzt fogja (nem kicsit) vinni??? És most, 6 év után tisztán látható, hogy egyre több pénzt kell bele tolni, hogy egyáltalán működjön a dolog...
(#24) ddekany: Mert előtte nem volt pl. hibrid hajtás pl. Prius (aminek ráadásul sokkal több gyakorlati haszna van)...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nagyon jól példázza ez a csevej, hogy miért tart itt Mo, és miért tart ott az USA, ahol...
-
Vesa
veterán
"de azért ahhoz kell egy tehetség, hogy ezt már másfél évtizede folyamatosan csinálja, és csak egyre tovább nő..."
Huh, erről a NASDAQ-os egykori félisten (Madoff) jutott eszembe, akiről senki nem gondolta volna még álmában sem, hogy valójában pilótajátékot üzemeltet...És a csávó éveken át tudott -gyakorlatilag a semmire- milliárdokat leakasztani a befektetőkről. Musk esetén persze nem erről van szó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
#74018560
törölt tag
Ingyen pénz után ingyen sátor
Van ennél lejjebb?
-
Dare2Live
nagyúr
"A SpaceX könnyen mond olcsóbb árakat, amikor ki van tömve állami pénzzel..."
Nem kevered össze Kínával, indiával ahol mindent az állam finanszíroz? Esetleg ULAval?
Nem mellesleg mennyire lenne drága dolog szerinted az autózás ha minden út után kidobnánk az autót? Repülés? Rohadt drága lenne és aki nem kidibná az út végén az autót, repülőt az az ár töredékéből tudná uazt nyújtani? Jahát így nem csoda senki se versenyképes SpaceXel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Milyen cég az, amelyik az induláskor azt mondja, hogy 6 évig biztos, hogy nem fog profitot termelni, csak a pénzt fogja (nem kicsit) vinni???"
Tényleg ennyire nem értesz hozzá? Induló cégek, startupok jelentős része ilyen. Az első akár 10+év nem szól másról mint nyomják bele a tőkét és max minimál profitok vannak.
Hozzak pldakat? Egy wizzair 2003as alapítású, minimális profitot először 2012ben hozott. 9évig semmit, csak nyelték a pénzt."És most, 6 év után tisztán látható, hogy egyre több pénzt kell bele tolni"
Honnan látod "tisztán"? Vagy rálátsz a pontos pénzügyi adatokra vagy lehet csak vagdalkozol? És az elöző ponthoz visszakanyarodva, ha 2018 végére meglesz a pozitív cash flow, ~99%, hogy 2019ben se lesz semmi profit, mert kiáll büfik elé és bejelenti, hogy szeretne még 2db megafactoryra pénzt. Egyet Kínában, egyet Európában. És mire azok elkészülnek és beindul a termelés az 2022. Tehát végül nem az első 6 hanem az első ~10évben nem termelt egy fia profitot se csak nyelte a pénzt. Tudom nem is cég az amely indulása után 10évig nem termelt profitot. Oh wait wizzair? Soroljak még?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Fotonhámozó
senior tag
"Más: ami a Teslának a hátránya a többiekhez képest, hogy nem tud, illetve még csak tanul autót gyártani." Azért autógyártóként ez igen nagy hátrány, nem? Az akkuiparban mit tud felmutatni? Ha kihozna egy olyan akksit (Panasoniccal vagy bármelyik más akkugyártóval közösen), amelyik a jelenleg széles körben alkalmazott energiaforrásokhoz képet gyorsabban tölthető, fajlagosan nagyobb kapacitású, könnyebb stb., megérteném, hogy úttörőnek állítod be. Két pozitív dolgot lehet kiemelni a Teslával kapcsolatban: az akkugyártást próbálja házon belül megoldani (erre a németek csak nagy lépéshátránnyal most tesznek kísérletet), illetve, hogy az elkényelmesedett "konvencionális" járműgyártókat új fejlesztési irányokba kényszeríti.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
nagyúr
válasz Fotonhámozó #48 üzenetére
Félig-meddig OFF: especiel nagyon örvendetes lenne, ha az autógyártók legalább azt másolnák le, amiben tényleg jó a Tesla: olyan a fedélzeti rendszere, amelyik gyors, gördülékeny, miközben még jól is néz ki. Elégé ledöbbenek néha, amikor eléggé drága autókban is a fedélzetre rendszerében végbéltükrözéses módon lehet csak mászkálni és az egész olyan sebességgel reagál, mintha egy 5 évvel ezelőtti belépő kategóriás telefont nyomkodnék... Egy 10 milliós autóban...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB