Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • btprg

    senior tag

    válasz 2xar #27 üzenetére

    Véleményem szerint a jelenlegi akkumulátoros villanyautó-megoldás egy vakvágány. Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő... És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket. Szóval az is lehet, hogy ha túl hamar elhal ez a hype, vagy használhatóvá fejlesztenek egy alapjába véve értelmesebb megoldást (pl. a hidrogénmeghajtásban hiszek hogy lehet belőle valami), akkor a Gigafactory is csak a csődbe menés egy része lesz.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • Fotonhámozó

    senior tag

    válasz 2xar #27 üzenetére

    "Más: ami a Teslának a hátránya a többiekhez képest, hogy nem tud, illetve még csak tanul autót gyártani." Azért autógyártóként ez igen nagy hátrány, nem? :U Az akkuiparban mit tud felmutatni? Ha kihozna egy olyan akksit (Panasoniccal vagy bármelyik más akkugyártóval közösen), amelyik a jelenleg széles körben alkalmazott energiaforrásokhoz képet gyorsabban tölthető, fajlagosan nagyobb kapacitású, könnyebb stb., megérteném, hogy úttörőnek állítod be. Két pozitív dolgot lehet kiemelni a Teslával kapcsolatban: az akkugyártást próbálja házon belül megoldani (erre a németek csak nagy lépéshátránnyal most tesznek kísérletet), illetve, hogy az elkényelmesedett "konvencionális" járműgyártókat új fejlesztési irányokba kényszeríti.

    A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz 2xar #35 üzenetére

    A kínaiak igencsak építettek ki Afrikában hídfőállásokat. Konkrétan elég nagy területeket megvettek...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • MongolZ

    addikt

    válasz 2xar #89 üzenetére

    "Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?"

    Te továbbra is megtérülésről beszélsz, én meg profitról. Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető, a hatékonysági csúcs elérése pedig 12-18 hónap közé tehető, nehogy már 5-10 év alatt kezdjen profitot termelni a rendszer, ami kb. a gyártósor élettartamának a végét is jelenti...

    "Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség."

    Ízlések és pofonok. Ha majd lesz családod, megérted.

    "Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják"

    Húúú, hallod, most belinkeltél egy Tesla marketing cikket. A számokat olvasva az egy dolog, hogy egy S mericel hasonlították össze a Teslát (ami önmagában is nevetséges), de a számok se tudni, hogy hogy jöttek össze, illetve hogy mitől töltene pl. 112 napot a szervízben egy autó 480e km alatt.

    "Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van."

    Aha, gondolom te sokkal, de sokkal közelebb állsz az iparághoz, mint én, és sokkal, de sokkal több autóipari céget ismersz közelről, mint én.
    Nem hiszem.
    Hány embert is foglalkoztat a Tesla? Mennyit is gyárt havonta? Na ezt vesd össze az Audi, Mercedes, stb. hasonló számaival, aztán majd tájékoztass, hogy mennyire "teljesen automatizált" az a gyártás, amiről a Tesla álmodik. Mondom még egyszer: a Teslanál nincs a gyártáshoz értő ember (legalábbis olyan döntéseket, nyilatkozatokat tesznek, amik erre mutatnak).
    A szoftverfejlesztők már 30 (de lehet 40) éve mondják, hogy mosta aztán eljött az ember nélküli gyártás ideje. Közük meg nincs az ipari folyamatokhoz. Intel hogy jön ide?

    "Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is..."

    Aha, tizedannyi alaktrész. Látszik, hogy szándékosan félreérted, amit írok.

    "Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan."

    Pontosan erről beszéltem. Semmi konrkétumot nem mondasz, a levegőben vagdalkozol.
    A te, vagy akárki hozzáértését meg meg sem merem kérdőjelezni, mert egyikőtök sem vette a fáradtságot, hogy válaszoljon arra a kérdésemre, hogy vajon miért rossz "sátorban" gyártani.
    Először is, ezek az autógyárak, akik ezt csinálták, nem az összeszerelést, stb. végezték sátorban, hanem részfolyamatokat, tárolást, stb. csináltak. Nem véletlenül. De EGYETLEN szakmai indokot nem írtál le, hogy miért nem jó itt gyártani, pedig annyira triviális, hogy az már fáj. Hosszútávon nem jó? Rövidtávon sem.

    "A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt."

    Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van.
    Egyébként nem utálom Musk-ot, ő egy marketing zseni, aki megvezeti a fél világot, akár csak Jobs, ehhez pedig tehetség kell. Ettől függetlenül egy hatalmas hype az egész (hol is van a hagyományos vasútnál olcsóbb hyperloop?)

    "Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén."

    Állítsd már át a te általad linkelt táblázatban a rendelés dátumát mondjuk a mai napra... 1 év 7 hónap. Ez aztán az elérhető autó.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz 2xar #107 üzenetére

    "Igen, hiába vagytok itt többen is eltévedve, a model S mind árban, felszereltségben és méretben is a 7er/S-Klasse versenytára"

    Árban ott van, persze, mert baromi drága az akkus móka, de egyébként pontosan az hiányzik a Teslából, ami ennek a kategóriának a lényege: a luxus. Az az, amihez tényleg komoly autógyártási tapasztalat kell és ott jön elő az, hogy nekik nincs olyan. Nem tudnak műszerfalat csinálni (nem véletlenül raktak mindent egyetlen tabletre), nem tudnak rendes luxusbelsőt csinálni.
    Az EPA simán a mérete alapján sorolja a "nagy" kategóriába, de ott azért nem csak S Klasse meg Hetes van, hanem Kia Optima meg Ford C-Max is :DDD - csak erről valahogy kényelmes elfeledkezni.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák