Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2xar

    tag

    válasz Dare2Live #25 üzenetére

    Ne foglalkozz vele, láthatóan csak a gyűlölet beszél belőle, a józan ész és racionális gondolkodás szikráját sem tudja felmutatni...

    Más: ami a Teslának a hátránya a többiekhez képest, hogy nem tud, illetve még csak tanul autót gyártani. Ami az egyetlen, de óriási előnye - és ami mutatja Musk zsenialitását itt is - az az akkumulátorgyártás. Abban a közelébe sem tud férkőzni egy másik autógyártó sem, a beszállítóikat is beleértve. Anélkül pedig nincs villanyautó. Ezzel az előnnyel pedig a Tesla a következő években durván alávághat árban és teljesítményben
    a többieknek. Ez pedig a hype-pal megtámogatva (ami szintén Musk érdeme) valóban bebiztosíthatja a Tesla jövőjét.

    Az egyetlen buktató az lehet ha azelőtt fogy el a bizalom és a tőke, hogy stabilizálni tudná a gyártást a model 3-assal és az érkező kis SUV-val, meg a Golf-riválissal. De egyelőre ez nagyon nem tűnik valós veszélynek.

  • 2xar

    tag

    válasz #06658560 #29 üzenetére

    Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben,

    Parafrazálom amit írtál: "azzal, hogy a villanyautógyártás legfontosabb és legdrágább elemében óriási előnyben van , még nincs előnyben". Kb. ennyi értelme van annak mit írtál.

    mert az egész akku ipar Kína kezében van,

    Még a fele sincs Kína kezében, bár 2020-ra kb. 60% már náluk lesz. Ami pedig nem Kína kezében lesz, annak nagyja a Musk-éban. A hozzá szükséges nyersanyagok közül is csak a grafit java van Kínában. A Lítium Ausztráliából és Dél-Amerikából jön, a mangán és a kobalt Afrikából, a nikkel a Fülöp-szigetekről.

    (#34) btprg

    Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő

    Ennek nézz utána jobban...

    És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket.

    Azt ugye vágod hogy 10 év és/vagy több mint 600.000km kell ahhoz hogy ezek az akkuk az eredeti kapacitásuk 90%-a alá essenek? A Tesla klubtagok pontos, több száz/ezer autós statisztikát vezetnek erről, a Priusok miatt meg 10 évnél is régebbi infók is vannak. Ráadásul ha behal pár cella egy akkupakkban ennyi idő/futás után, azokat simán cserélek és ismét évekig jó az egész.

    Biztos lesz majd jobb akkutechnológia, de 5-10 évig még bizony ezzel fogunk maradni. De ez nem is lesz akkora probléma. Hamarosan elérjük a 800-1000km-es hatótávot (100-ról 500-ig jutottunk 4-5 év alatt), annál többet meg úgyis nagyon kevesen akarnak menni 1 nap alatt, éjszaka meg van 8-12 óra a töltésre. Ez a gyorstöltés csak esetenkénti szükségmegoldássá fog redukálódni amit azért építenek be, hogy az emberek ne idegenkedjenek az elektromos kocsiktól a lassú töltés miatt. Na nem mintha tényleg annyit ártana az akksiknak ha 1 óra alatt feltöltöd őket. A telefonod akksija ugyanezt évekig elviseli úgy hogy minden egyes (vagy max minden második) nap megcsinálsz egy teljes töltési ciklust vele. A kocsik akksija semmiben sem különbözik, csak ugyanolyan cellákból töltesz párhuzamosan nagyon sokat. Plusz van automatikus hűtés-fűtés nekik, ami védi őket és ami a telókban nincs.

    [ Szerkesztve ]

  • 2xar

    tag

    válasz MongolZ #88 üzenetére

    Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni.

    Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?

    a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség.

    Már hogy lenne hülyeség? Ennyi erővel én is takaríthatnám magam a lakásomat, ahelyett hogy bejárónőt fizetek. Családban van aki pedig a kutya sétáltatásért fizet meg pont a fű lenyírásáért. Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség. Én pl dolgozok egy hónapban kb. 10 órát azért a pénzért amit kifizetek a takarítónak, míg nekem magamnak kb 20-30 órámba telne havonta hogy olyan tisztaság legyen itthon mindig, mint így. Amit a kolléga mondott teljesen jogos. Ha kiküldetésbe megyek, akkor elszámolják túlóraként az utazási idődet is. A legtöbb embernek pedig az autópályás vezetés nem szórakoztató és nem különbözik attól mint ha a munkája során kell ugyanezt tennie. És akkor még nem számoltunk egyébként amortizációval, ami az autó függvényében lehet elég sok is.

    hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós.

    Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is, hogy tized annyi alkatrészből épül fel egy Tesla, mint egy hasonló belső égésű motorral szerelt kocsi, és a teljes hajtásláncra akkumulátorostul minimum 8 év garanciát kapsz (minden másra pedig 4-et, de olcsón kitolható 8-ra az is), biztosítja hogy 5-10 éves távlatban jóval olcsóbb lesz szervizelni mint bármi más hasonló autót. Persze ne a Swifthez hasonlítsd, hanem a kategóriatársaihoz. Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják. 10 év múlva meg bőven lesz már utángyártott alkatrész is hozzájuk, de ez mondjuk az első tulajdonost pont nem érdekli.

    Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez).

    Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van.

    Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. (...) és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.

    Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.

    Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan. Pl. az a cég ahol én dolgozom - és ami 70 éve van az iparban - pár éve, mikor hirtelen ugrott meg a megrendelésállomány ugyanehhez a megoldáshoz folyamodott. Hosszú távon persze nem tökéletes megoldás, ezért nyilván Musk is húzza már fel közben a valódi csarnokot is, de addig is ez az optimális kompromisszum nekik. Ami furcsa lehet a dologban az csak az, hogy az autóiparban nem nagyon láttunk ilyesmit. Aminek az az egyszerű oka, hogy nem szoktak a semmiből új autógyárak ilyen hirtelen ilyen hatalmasra nőni, így nem is szembesülnek olyan gyárkapacitásbeli hiánnyal, ami indokolttá tenné ezt a fajta megoldást.

    OFF: Komolyan mondom, ha nem vakítana el téged totálisan a Musk iránti gyűlölet (miből fakad ez nálad? irigységből, vagy gyerekes lázadási vágyból?), akkor valószínűleg nem próbálnád ennyi légből kapott téves és kiforgatott érveléssel elvitatni a sikereit. A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt. Egyetlen problémájuk a gyártási kapacitás, amin lassan úrrá lesznek, míg az első valódi konkurenseik csak most kezdenek szállingózni (I-pace).

    (#65) MongolZ: A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.

    Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén. A várakozási idő pedig jelenleg 10 hónapra várható, ha ma rendeled meg.

    [ Szerkesztve ]

  • 2xar

    tag

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    Te továbbra is megtérülésről beszélsz, én meg profitról

    Rajtad kívül senki nem beszél megtérülésről. A 10 év a profit elérésig nem sok, ilyen agresszív terjeszkedési politikával amivel 5-10 év alatt 100 éves, nagy autómárkákkal versengő piaci szeletet hasít ki, sőt lenyomja a kategóriájában az összes versenytársát. Igen, hiába vagytok itt többen is eltévedve, a model S mind árban, felszereltségben és méretben is a 7er/S-Klasse versenytára: tessék és tessék. Persze van még 1 ember rajtatok kívül aki vitatja ezt, épp Doug,de érdemes elolvasni az ottani kommenteket is:

    "There is only 1 US agency do the size classification as of now, it is EPA.
    As of today EPA rates Tesla model S as large sedan and others are: Mercedes S-Class, BMW 7 series ..."

    Ízlések és pofonok. Ha majd lesz családod, megérted.

    Ha lesz családom azért is hajlandó leszek pénzt fizetni hogy velük tölthessem minél több időmet (minél kellemesebben = nem vezetéssel)

    Húúú, hallod, most belinkeltél egy Tesla marketing cikket. A számokat olvasva az egy dolog, hogy egy S mericel hasonlították össze a Teslát (ami önmagában is nevetséges), de a számok se tudni, hogy hogy jöttek össze, illetve hogy mitől töltene pl. 112 napot a szervízben egy autó 480e km alatt.

    Ez nem marketing cikk, hanem egy Teslát üzemeltető taxivállalat statisztikája a kocsiról. Hogy miért a S-hez meg egy Lincolnhoz hasonlították arról feljebb olvashatsz, hogy a költségeket és szervízben töltött napokat jól becsülték-e arról csak találgatni tudnék én is. Minden esetre ez tény marad: tized annyi alkatrész, tizedannyi hibaforrás, tizedannyi költség. Ami esetleg drága lehetne (akksi, motor), arra meg úgyis ott a 8 év garancia.

    Na ezt vesd össze az Audi, Mercedes, stb. hasonló számaival, aztán majd tájékoztass, hogy mennyire "teljesen automatizált" az a gyártás, amiről a Tesla álmodik.

    Ha tudsz számokat akkor hajrá, hozz végre valami bizonyítékot, mert még egyetlen linket se tudtál felmutatni, ami alátámasztaná amiket írsz. Teljes hasraütés minden amit írsz.

    A szoftverfejlesztők már 30 (de lehet 40) éve mondják, hogy mosta aztán eljött az ember nélküli gyártás ideje.

    Forrás? :U

    Intel hogy jön ide?

    Video - önvezetős rész, bár ez csak mellékszál.

    Pontosan erről beszéltem. Semmi konrkétumot nem mondasz, a levegőben vagdalkozol.
    Azt a céget hoztam fel példaként aminél dolgozom. Nem fogom megnevezni, de épületgépészettel foglalkozik. Elektromos bekötést és szerelést és készregyártást is üzemeltettünk majd egy éven keresztül sátorban.

    De EGYETLEN szakmai indokot nem írtál le, hogy miért nem jó itt gyártani, pedig annyira triviális, hogy az már fáj.

    Pontosan így van. De én kezdjem bizonygatni neked, hogy miért rossz az? Te kezdted azt bizonygatni, hogy rossz ötlet! Én épp azt bizonyítom, hogy bár nem ideális, de lehetséges. Nagyon fordítva ülsz a lovon...

    Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van.

    Így van. És ne felejtsd le a mondat másik felét sem: ''ahhoz képest hogy ez egy vadiúj márka, vadiúj modellje, sokkal rosszabb minőségre számítottam". A koreaiak pl. még 20 év autógyártás után sem tartottak sehol sem ahhoz képest ahol alig pár év után a Tesla tart minőségben. Persze árban is van különbség. És ne felejtsd el, hogy ezt az az ember mondta, akinek egy 8,5s-es 100-ra gyorsulás 10-ből 1 pontot ér és az amerikai autók minőségétől összehányja magát. És a videó végéhez sikerült eljutnod, ahol az egyik legjobb általa tesztelt autónak nyilvánította a model 3-at az összpontszám alapján? Vagy csak az egyetlen negatívumot sikerült megtalálnod az egész videóban?

    Egyébként nem utálom Musk-ot, ő egy marketing zseni

    Nem. Musk nem csak marketing zseni, és Jobs sem csak az volt. Üzleti zsenik. Olyan piacokat nyitnak meg, amik előtte nem léteztek, vagy marginálisak voltak, mert felismerik, hogy a technológiai fejlődés lehetővé teszi ezeknek az új piacoknak a létrejöttét. Miközben, az összes többi, hasonló profilú cég tökéletesen bealszik és ragaszkodik a régi, bevált recepthez, ők be merik vetni és ráadásul nem csak fogyaszthatóvá, hanem egyenes kívánatossá tudják tenni azokat az újításokat, ami más még csak bele se mert fogni. Majd pár év késéssel az egész iparág őket kezdi el majmolni. Ezt persze Jobs nélkül már rég nem tudja az Apple sem. Hol tartana Musk nélkül az elektromos autózás? Csak a Nissan Leafek és Renault Zoék piaci sikere láttán aligha akarna nagy autógyártó bármilyen elektromos húzómodellt piacra dobni. Ehhez képest a Tesla sikerei láttán az összes nagy autógyártó pánikszerű elektromos-autó fejlesztésbe kezdett: pl. Mo-on is teljesen elektromos-autóra szabott gyárat épít épp a VW!

    Állítsd már át a te általad linkelt táblázatban a rendelés dátumát mondjuk a mai napra... 1 év 7 hónap. Ez aztán az elérhető autó.

    Valamit benéztél. 9 hónap és 1 év közti időket ad. Persze a Tesla fő piacát, az amerikait nézem. Ha majd lesz EU-ban is gyár, akkor itt is esni fog a szállítási idő, meg legalább nem lesz rá Trump-vám sem.

  • 2xar

    tag

    válasz #06658560 #111 üzenetére

    Khm. Volvo S90 pl... mint a közismerten egyik legveszélyesebb autómárka. De már egy újabb 5-ösben is félig érintőképernyős a klímapanel is. Majd nézd meg 5 év múlva ha kijönnek a németek a következő generációkkal, azokból is mind eltűnik a maradék fizikai gomb is.

  • 2xar

    tag

    válasz #06658560 #125 üzenetére

    LOL. Funkcionális analfabetizmus rulez!

    Te: "Az érintőképernyős klímapanel veszélyesebb"

    Én: "Még a Volvo is be merte rakni, aki görcsösen figyel, hogy az autói a lehető legbiztonságosabbak legyenek, ergo nem lehet veszélyesebb. Meg a BMW meg lassan mindenki más"

    Te: "Mivel biztonságosabb egy érintő panel egy gombnál?"

    Én (most): semmivel, de nem is mondott senki olyat hogy az lenne. Viszont semmivel nem is veszélyesebb, mint a gombos.

    + Minden újabb kocsiban, még a Daciákban is ott az érintőképernyő, tele csilliónyi funkcióval, opcióval és menüponttal, amik nyomkodása a gyakorlatban 1000x annyi időt vesz el a vezetéstől, mint az a 0,1s, amivel többe kerül azonosítani a képernyő aljára fixen kirajzolt klíma-gombokat egy sor fizikai gombnál. Te konkrétan a kákán keresed a csomót.

Új hozzászólás Aktív témák