Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Ja, mert olyan egyértelmű feltörni bármit egy nem IT-snak, hogy csak hip-hop meg lehet tenni, nem balfaszul szervezték meg és alkalmazták a jogosultság policyt, és szoftverek telepítését... Igen, valóban hihető, hogy a csóka mindenhez IS értett.
#32: Mi reformálás, hatalmas teljesítmény abban, hogy bele baszok valamibe egy kétszer akkora akkut, háromszoros áron?
[ Szerkesztve ]
-
strogov
senior tag
Egyrészt nem olcsóbb. 700km-re legfeljebb 20k HUF az üzemanyagköltség, és ~15k az autópálya díj. Mesélj merre kapsz 4-5 embernek 35k-ért repülőjegyet kb. 80kg csomaggal.
Másrészt ha ott vagy mivel közlekedsz? Vagy csak ülsz egy helyben és nézel ki a fejedből? 1 hét autóbérlés minimum 45k HUF.
Harmadrészt a reptérről is el kell valahogy jutni a szállásra.
Negyedrészt attól, hogy X összeg van a bankszámlámon még nem elbaszni akarom. -
#06658560
törölt tag
Onnan, hogy volt említve, merre dolgozott területileg.
#56 & #58 strogov: A hibrid nem zsákutca, hanem átmeneti lépcső. Amíg lesz értelmes akku. És az sem biztos, hogy feltétlen mindenkinek kell autóval rohangálni célállomáson, vagy kell annyi csomag, esetleg vígan megoldható az élet autó nélkül- mert van közösségi közlekedés, vagy minden egy kupacban van, gyalog elérhető.
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.
Ettől függetlenül a Model 3 belseje eszméletlen puritán, gagyi kidolgozású (még amerikai viszonylatban is), mire ideér, lesz legalább 15 MFt. Egyetlen előnye a hosszabb hatótáv, cserébe vettél egy eszméletlen drágán szervízelhető, belül gagyi, de legalább gyors és Tesla autót, amerikaiasan b*szottnagy kijelzővel.
"meg mintha a E-Golf ne egett volna le jopar reccs nelkul is akar spontan"
Mutass már egy hírt erről, komolyan kerestem, és nem találtam. Nehogy azzal gyere, hogy egy e-Up-ot elütött a vonat és kigyulladt...
(#64) Vesa: "Azért ehhez képest az élet számos területén vezető pozícióban vannak..."
Pl? Baleset / km?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Hanyagolni kellene ezt az erőltetett hasonlítgatást a benzines / dízel autók kiégése kapcsán. Pár nagyságrenddel több ilyen fut akár a VW, akár a BMW, akármelyik másik gyártó típusából az utakon, mint amennyi autót a Tesla összesen leszállított eddig. Az N47-es (BMW 120d, 320d, 520d, Mini dieselek) motorral szereltekből nagyságrendileg tízmilliót adtak el. Ami alsó hangon is 25x több, mint amennyi autót a Tesla összesen legyártott eddig.
A Tesla és Musk szereti a felhajtást, ezért hirdették az autopilot-ot önvezetőnek (apróbetűs résszel), ezért csinálják a show-t minden típus megjelenésénél, hangoztatva mennyivel a konkurencia előtt járnak. Ennek köszönhetik, hogy a média zabálja a Tesla-t és zabálja Muskot. Ennek köszönhető, hogy a befektetők hajlandóak dollármilliárdokat fektetni a Tesla-ba, ami nélkül már rég lehúzhatta volna a rolót a cég. De ennek köszönhető hogy ha valami balul sül el, akkor bizony jönnek a negatív felhangok is. Ez teljesen természetes ebben a légkörben.
Ezért nem kéne is azon lovagolni, hogy bezzeg más típusoknál is van gond. Persze, vannak gondok. De nem is azzal árulják az N47-es motorral szerelt BMW-ket, hogy ez a jövő autója, a legjobban gyorsuló, legmesszebb menő, legbiztonságosabb (Quickest Acceleration.Longest Range. The Safest Cars Ever. - ez van most a Tesla oldalán).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
MongolZ
addikt
Inkább nem írom le, hogy mivel foglalkozik a cég, mert aki az iparban van, az hamar rájön...
Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni. Leányvállalatokkal meg ne gyertek. Talán "véletlenül" veszteséges a leányvállalat (adó, stb.).(#70) Nilnarunion: Azért használtam ezt a stílust, hogy rádöbbenj: nem lehet mindent forintosítani. Aki egy utazásra a napidíját elkezdi számolni, a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség. Mint ahogy klímát se azért tesz az autóba az ember, mert gazdaságilag megéri.
A többi részével a mondandódnak egyetértek, hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós. Akár műszaki probléma, akár egy ütközés.(#72) Aprósólyom: Nem értem, hogy most ezzel mit akarsz mondani. Javaslom, tegyél egy látogatást valamelyik autógyárban, Audi, Mercedes, vagy alsóbb szintű beszállítók, és nézz körül, hogy mit látsz. Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez). Ezek a hatalmas lózungok, hogy mindent robotosítunk, mert így minden olcsóbb, egyszerűen (önmagukban) nem igazak.
(#69) Aprósólyom: Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. Persze ez az egész sátor baromság a nagy hype közepette tetszik az embereknek, meg azzal reklámozza magát, hogy mindenki másnál olcsóbban húzott fel egy épületet, és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.
Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz hobizoli #109 üzenetére
"azon a nagy kozponti kijelzon egy sima sw frissitessel is lehet uj funkciokat csinalni"
Viszont olyat egészen biztosan nem lehet rajta csinálni, hogy vakon lehessen kezelni.
Persze, tök jó az érintőképernyő, meg minden, de ez nem jelenti azt, hogy százszázalékosan ki tudja váltani a fizikai gombokat. Mindkettőnek megvan a maga helye.DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
válasz hobizoli #112 üzenetére
Nekem szokott kelleni állítani a klímát, mivel más a hőérzetem, ha a képembe süt a nap ötszáz kilométeren keresztül, mint ha a hátsó szélvédőt süti. Vagy ha valaki más értékre állította előttem és az nekem nem megfelelő.
De például a tetőablakot mennyire akarod kinyitni, azt a tapipadon tudod megtenni, százalékos pontossággal, csúszkát huzigálva.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz hobizoli #114 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy szerinted ki mit állítgat meg mit kéne vagy nem kéne állítgatni menet közben, az egyértelmű hogy egy érintőképernyőn nyomkodni sokkal kevésbé ergonomikus és sokkal nagyobb figyelmet igényel, mint fizikai gombokkal csinálni ugyanezt. A technikai lehetőség rég adott, de pontosan ezért nem csinálja a legtöbb gyártó ilyenre a járműveket. (Az meg egy másik szempont, hogy ha elromlik valamiért a képernyő, akkor elég ciki ha hirtelen se sebesség, se semmi egyéb információ nem lesz.)
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
dabadab
titán
válasz hobizoli #116 üzenetére
Kopi majd kijavít, ha tévedek, de egy nyomorult érintőképernyő lényegesen olcsóbbnak tűnik (gyártási és tervezési költségekben is) mint egy hagyományos műszerfal, a mostani érintőképernyő + gomb műszerfalakról nem is szólva.
A navi mehet nyugodtan érintőképernyőre, de a szellőztetés (belső keringetés, párátlanítás, fűtés), hangerőállítás meg hasonló bohóságok maradjanak csak rendes gombokon (főleg nálunk, ahol tél is van, mert az érintőképernyők nem szokták szeretni a kesztyűt).
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
válasz hobizoli #114 üzenetére
Speciel én elég gyakran állítgattam, amíg ilyen autóm volt, hogy mi az optimális a szellőzés és a szélzaj, huzat tekintetében. Vagy kinyissam, vagy csak billentsem. És bizony ezt a Teslán csak a kijelzőn tudod megtenni, nincs neki dedikált gomb. Ráadásul nem nyomsz egy virtuális gombot, hanem egy csúszkát kezelsz, ami lehet sok lesz, állíthatod visszább utána, vagy csiki-csukizol.
#116 hobizoli: nagyon nem fillérbaszásból nem csupa kijelző az autó, hanem mert bizonyos helyekre kell a fizikai gomb, ergonómiai szempontból. Nem véletlen, hogy a Mercedes csak a központi kijelzőket cserélte le LCD-re, de a gombokat meghagyta, ahogy a Command rendszert is.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz hobizoli #120 üzenetére
A szellőzés elég fontos, mivel az autó klimatikus és szellőzési viszonyai a koncentrációt, reakcióidőt drasztikusan képesek befolyásolni. Aki sokat megy, az tapasztalja. Az állóütés megint nem ugyanaz. Te most a jelek szerint folyamatosan terelni próbálsz, úgy, hogy Tesla belsőt még csak képen láttál.
-
#06658560
törölt tag
válasz hobizoli #122 üzenetére
Nem három percenként, hanem néha, de akkor nem keveset kell esetleg, mire komfortos lesz. Például elindulsz délelőtt, éjjel érkezel, közben mászol pár hegyet, kapsz esőt, erős napsütést, fáradsz. Ahogy klimatizált irodában is ha süt rád a nap, melegebbnek érzed a levegőt, mint amikor árnyékos a helyiség, hiába nem nyúlt senki az automata klimához. Speciel nekem ilyen esetben egy fok is sok tud lenni, nem kényelmes. Pláne a sok századik kilométer után, vagy éjszaka. És a hova fújja a levegőt, milyen intenzitással sem érdektelen. Nem a sarki boltba leugrás során fontos, de már egy céges autó esetén is felvetődik, mi a kényelmes, pláne ha pár órát áll a napon
Az,hogy te rengeteg dologra érzéketlen, vagy igénytelen vagy, nem jelenti azt, hogy mindenki az.
#124 2xar: Attól, mert valamit bele raknak a még nem lesz feltétlen jobb. Mivel biztonságosabb egy érintő panel egy gombnál? Vagy gondolkodni neked luxus?
#123 T_Chris: milyen stratégiai megállapodás? Honnan tudod bármelyik SoC gyártótól megtudni, mit fognak hat év múlva gyártani és mennyiért, milyen tulajdonsagokkal? Valamint mennyi ideig gyártják utána? Jó 1-négy-hat év, amikor tudni kell mi kerül az autóba, majd a facelifttel együtt hat-nyolc év után még tíz évig kell alkatrészt biztosítani. Melyik gyártó árul és gyárt jelenleg tizenöt éves SoC-ot, CPU-t, GPU-t? És melyik támogatja? Melyik csúcs SoC felel meg beágyazott rendszerek követelményeinek?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!