Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #38 üzenetére

    "A SpaceX könnyen mond olcsóbb árakat, amikor ki van tömve állami pénzzel..."

    Nem kevered össze Kínával, indiával ahol mindent az állam finanszíroz? Esetleg ULAval?

    Nem mellesleg mennyire lenne drága dolog szerinted az autózás ha minden út után kidobnánk az autót? Repülés? Rohadt drága lenne és aki nem kidibná az út végén az autót, repülőt az az ár töredékéből tudná uazt nyújtani? Jahát így nem csoda senki se versenyképes SpaceXel.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #39 üzenetére

    Lehet utána csinálni. Neked is. Kezdésnek indíthatnál vmi paypal félével....

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #38 üzenetére

    "Milyen cég az, amelyik az induláskor azt mondja, hogy 6 évig biztos, hogy nem fog profitot termelni, csak a pénzt fogja (nem kicsit) vinni???"

    Tényleg ennyire nem értesz hozzá? Induló cégek, startupok jelentős része ilyen. Az első akár 10+év nem szól másról mint nyomják bele a tőkét és max minimál profitok vannak.
    Hozzak pldakat? Egy wizzair 2003as alapítású, minimális profitot először 2012ben hozott. 9évig semmit, csak nyelték a pénzt.

    "És most, 6 év után tisztán látható, hogy egyre több pénzt kell bele tolni"

    Honnan látod "tisztán"? Vagy rálátsz a pontos pénzügyi adatokra vagy lehet csak vagdalkozol? És az elöző ponthoz visszakanyarodva, ha 2018 végére meglesz a pozitív cash flow, ~99%, hogy 2019ben se lesz semmi profit, mert kiáll büfik elé és bejelenti, hogy szeretne még 2db megafactoryra pénzt. Egyet Kínában, egyet Európában. És mire azok elkészülnek és beindul a termelés az 2022. Tehát végül nem az első 6 hanem az első ~10évben nem termelt egy fia profitot se csak nyelte a pénzt. Tudom nem is cég az amely indulása után 10évig nem termelt profitot. Oh wait wizzair? Soroljak még?

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • ddekany

    veterán

    válasz MongolZ #38 üzenetére

    "Mert előtte nem volt pl. hibrid hajtás pl. Prius"

    Nagyon egyértelműen nem azt vetettem fel, hogy ők voltak-e az elsők, hanem hogy vajon ők provokálták ki, hogy egyre több gyártó komolyan befektet ebbe az irányba.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz MongolZ #38 üzenetére

    mihez kepest negyed aron? a Model S-hez? mintha nem is ugyanaz a dimenzio lenne a ket jarmu kategoria ahol ezek mennek
    vagy 3M-ert VW/Hyundai ad egy Model3 szintu autot?
    ja nem

    meg mintha a E-Golf ne egett volna le jopar reccs nelkul is akar spontan, csak abbol veletlenul nincs akkora hir csinálva a firkaszok altal, mintha egy olyan Tesla gyullad ki, ami eleve totalkarra torik amúgy egy balesetben es abbol indul az egesz
    meg nem mintha akkor a sima benzines/dizel autok ne tudnának kigyulladni ugyanúgy ha serul az uzemanyagtankjuk a balesetben

    szoval igazabol semmvel se rosszabb ebben sem a Tesla (sot,...), de ha az gyullad ki, akkor abbol Breaking News van csinálva kb a tobbi meg csak siman leeg napi szinten magatol is
    lasd BMW 20d-k, amibol naponta lehetne tizrol hirezni es megsincs semmi...es megcsak nem is elektromos

    vagy 70 eve gyartanak autót mar es ezt sem tudjak megcsinalni biztonságosra...?

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

  • Vesa

    veterán

    válasz MongolZ #63 üzenetére

    "A Tesla is a szokásos amerikai történet, előre menekülnek a még nagyobb válságba."

    Azért ehhez képest az élet számos területén vezető pozícióban vannak...

    A tudomány a valóság költészete!

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz MongolZ #63 üzenetére

    azert egy kis vallalkozast konnyebb nyeresegesse tenni az elso evben is, foleg ha "olyan" profilon dolgozik, amiba nagy toket nem kell betolni, mint egy ekkora ceget, ahol ezrek dolgoznak, meg milliardokat tolsz bele fejlesztesekbe, meg gepekbe, meg infrastukturaba, meg ezek fenntartasaba, meg a dolgozokba

    en egy amerikai multinal vagyok, ami egy 100+ eves ceg, de a magyar leanyvallalat evekig veszteseges volt, nagyon sokaig tartott csak nullszaladossa is kihozni
    pedig itt a berkoltseg kisebb, mint nyugaton, es tobb ezer alkalmazottja van csak itthon is

    de gondolj egy festo vallalkozasra, annak nagyjából milyen befektetes kell?
    egy hasznalt kistgk, letrak, ecsetek... aztán egy 50-60nm-s lakast 200k alatt nem festenek ki sehol, es 3-4nap alatt megvan vele egy muki is
    vagy igen, de az "olyan" proszto osszecsapott munka is altalaban

    ezt se nehez mar elso evben is nyersegesse kihozni

    több drón kell ;P

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz MongolZ #65 üzenetére


    ezen se latszik semmi kulserelmi toresnyom az egesen kivul
    erdekes, hogy cikk errol sem nagyon volt, csak kepek voltak rola

    bezzeg ha balesetben serul egy Tesla es az kigyullad, akkor a CNN megszakitja az adasat

    de ott vannak a heti szinten spontan kigyullados 20d BMW-k is, ami megcsak nem is elektromos jargany, sima belsoegesu motoros, ami "100 eve" keszulnek
    azokrol is csak akkor van hir, ha egy forumban vki felrakja a telefonnal feltotott kepet, ahogy az autopalyan vagy a varosban romma egett az auto, ujsagiro altal irt cikk meg semmi sehol
    OK, a multkor a TC-n volt egy a Bodi akarki autoja egett 30perccel a szerviz utan porra

    mintha pénzt tolnanak nekik, hogy ezekrol "véletlenül" ne legyen semmi hir, de a Tesla-rol az is, ha elkopott az ablaktorlo gumija, es csikosan torol a esoben
    pedig ezekkel evek ota copnak a tulajok, a gyar meg tagad mindent

    több drón kell ;P

  • #92253184

    törölt tag

    válasz MongolZ #62 üzenetére

    A stílus minősít.

    Ha napi háromezret keresel, akkor minek is beszélgetünk tíz, húsz milliós autókról?
    Amúgy itt a gond a fenti beszélgetéssel, a jelenlévők csak elméletben vitatkoznak húszmilliós autók megvásárlásáról. Ma, aki megengedhet magának Európában vagy Ázsiában egy elektromos autót és normálisan mérlegel nem Teslát vesz. Az egyetlen előnye a menettáv, de ez önmagában kevés.

    Van néhány alternatíva a strandon döglés vagy autóbérlés között. Bár az is tény, hogy én nem jártam tengerparti nyaraláson vagy tizenöt éve. Jobb szeretem a kultúr programokat és a városokat, de ízlések és pofonok.

  • dabadab

    titán

    válasz MongolZ #63 üzenetére

    "Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt."

    Van olyan iparág is, az autógyártás teljesen nyilvánvalóan nem ilyen: ahol komoly befektetések vannak, ott idő kell ahhoz, hogy azok megtérüljenek, ha meg folyamatosan mennek a komoly befektetések, akkor meg főleg (és ugye a befektetések a pénzügyi kimutatásokban nem csak az adott negyedévben látszanak, hanem amortizációként éveken keresztül jelen vannak).

    "De mondom, nehéz úgy a SpaceX-el versenyezni, hogy jó előre kitömik pénzzel."

    Nem "kitömik pénzzel", hanem megnyeri a tendereket, mert jobb árat tud adni bárki másnál. Musk nem Mészáros, nem a hátszele miatt nyer (főleg, hogy a hagyományos hadiipari beszállítók elől viszi el a megbízásokat).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz MongolZ #38 üzenetére

    "Olyan meg nincs, hogy végletekig automatizált gyártás." Sok-sok éve olvastam egy cikket arról, mikor egyetlen egy alternatíva a kínai olcsó munkaerő ellen a jelentősen felgyorsított, gépiesített gyártást fogalmazták meg lehetséges versenyelőnyként. Azóta erre törekednek. Nem rég egy youtube videón, rakéta alkatrész 3D nyomtatását végző kísérleti egység építését láttam. Ha jól emlékszem több lézerrel olvasztják meg a fém ötvezetet és "nyomtatják" az alkatrészt, hasonlóan a consumer nyomtatókhoz.

    Jevons paradox

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #63 üzenetére

    "Jajj. Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt. De lehet, hogy egyszerűen csak nem értek hozzá."

    Hát láthatóan nem értesz hozzá. Egy mikro vállakozást viszonyítasz egy pl Wizzairhez. Biztos nem értenek hozzá és emiatt nem termeltek az első 9évben nyereséget.

    De tényleg ha ekkora zseni vagy akkor hajrá mutasd meg te jobban tudod, okosabb vagy mint mindenki más? Várjunk csak nem te vagy Lőrinc barát? Jah ha adópénzel kitömnek úgy könnyű.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #62 üzenetére

    "A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel."

    [link] A megrendelések töredéke állami.

    "Az árakkal nem vagy tisztában."

    De elég jól tisztában vagyok. Az amerikai állam nagy üdvöskéje pedig nem a SpaceX hanem az ULA. Rohadtúl nem akartak semmi megrendelést SpaceXnek adni csak durván kilógott a lóláb, hogy SpaceX feléért sött harmadáért vállalná ugyanazt.

    Pont aktuális. This is the fifth competitive procurement under the current Phase 1A of the EELV program since SpaceX entered the market to challenge ULA. The $130 million award for the Falcon Heavy launch is considerably lower than the average $350 million price tag for Delta 4 launches.

    130m$ért csinálják meg azt amit ULA 350m$ért szokott... Hát pont ezért darálja be SpaceX a Space launch marketet is. Feléért csinálja meg mikozben ULA, Arianet tömték és tömik állami pénzel, Oroszokról, Kínáról nem szólva... még az Oroszokat is lemosták pedig a piac 90%a az Oroszoké volt.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MongolZ #62 üzenetére

    Nem. A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel.

    Igen és nem. A SpaceX megnyerte a CRV 1 és CRV 2, valamint a CCip tendereket a NASA-tól. Ezek biztos megrendelések, de tegyük hozzá, hogy a legolcsóbb ajánlatot tették le az asztalra mindegyik esetben.

    A másik oldalról a SpaceX a zsíros EELV megrendelésekre pályázott, például a Falcon Heavy-vel a nagy tömegű katonai kémműholdak indítására. Az USAF a tenderen való indításhoz két Falcon Heavy indítást kért. Még mielőtt ezt teljesíthette volna a SpaceX, 2016-ban az USAF megrendelt 6db Delta IV Heavy indítást egyenként nagyjából 400 millió dollárért az ULA-tól. Az ULA az ilyen megrendelésekkel kereste és keresi gennyesre magát, és Musk ezt akarta elhappolni. Ha csak fele áron indul a tenderen, tuti megnyeri, és még így is indításonként 110 milliót nyer rajta (figyelembe véve a 90 millió dolláros listaárat). De most 2023-ig az USAF szükségletei ki vannak elégítve az ULA rakétáival...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Vesa

    veterán

    válasz MongolZ #63 üzenetére

    "Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt."

    Esetleg nem magadból kéne leképeni az egész világot...A sarki virágkötő Marika Bt. és egy SpaceX invesztment rátája között van némi "apró" különbség...

    A tudomány a valóság költészete!

  • 2xar

    tag

    válasz MongolZ #88 üzenetére

    Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni.

    Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?

    a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség.

    Már hogy lenne hülyeség? Ennyi erővel én is takaríthatnám magam a lakásomat, ahelyett hogy bejárónőt fizetek. Családban van aki pedig a kutya sétáltatásért fizet meg pont a fű lenyírásáért. Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség. Én pl dolgozok egy hónapban kb. 10 órát azért a pénzért amit kifizetek a takarítónak, míg nekem magamnak kb 20-30 órámba telne havonta hogy olyan tisztaság legyen itthon mindig, mint így. Amit a kolléga mondott teljesen jogos. Ha kiküldetésbe megyek, akkor elszámolják túlóraként az utazási idődet is. A legtöbb embernek pedig az autópályás vezetés nem szórakoztató és nem különbözik attól mint ha a munkája során kell ugyanezt tennie. És akkor még nem számoltunk egyébként amortizációval, ami az autó függvényében lehet elég sok is.

    hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós.

    Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is, hogy tized annyi alkatrészből épül fel egy Tesla, mint egy hasonló belső égésű motorral szerelt kocsi, és a teljes hajtásláncra akkumulátorostul minimum 8 év garanciát kapsz (minden másra pedig 4-et, de olcsón kitolható 8-ra az is), biztosítja hogy 5-10 éves távlatban jóval olcsóbb lesz szervizelni mint bármi más hasonló autót. Persze ne a Swifthez hasonlítsd, hanem a kategóriatársaihoz. Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják. 10 év múlva meg bőven lesz már utángyártott alkatrész is hozzájuk, de ez mondjuk az első tulajdonost pont nem érdekli.

    Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez).

    Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van.

    Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. (...) és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.

    Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.

    Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan. Pl. az a cég ahol én dolgozom - és ami 70 éve van az iparban - pár éve, mikor hirtelen ugrott meg a megrendelésállomány ugyanehhez a megoldáshoz folyamodott. Hosszú távon persze nem tökéletes megoldás, ezért nyilván Musk is húzza már fel közben a valódi csarnokot is, de addig is ez az optimális kompromisszum nekik. Ami furcsa lehet a dologban az csak az, hogy az autóiparban nem nagyon láttunk ilyesmit. Aminek az az egyszerű oka, hogy nem szoktak a semmiből új autógyárak ilyen hirtelen ilyen hatalmasra nőni, így nem is szembesülnek olyan gyárkapacitásbeli hiánnyal, ami indokolttá tenné ezt a fajta megoldást.

    OFF: Komolyan mondom, ha nem vakítana el téged totálisan a Musk iránti gyűlölet (miből fakad ez nálad? irigységből, vagy gyerekes lázadási vágyból?), akkor valószínűleg nem próbálnád ennyi légből kapott téves és kiforgatott érveléssel elvitatni a sikereit. A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt. Egyetlen problémájuk a gyártási kapacitás, amin lassan úrrá lesznek, míg az első valódi konkurenseik csak most kezdenek szállingózni (I-pace).

    (#65) MongolZ: A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.

    Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén. A várakozási idő pedig jelenleg 10 hónapra várható, ha ma rendeled meg.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    "Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető"

    Az autóiparban nem ott kezdődik a dolog, hogy beindítják a gyártósort, hanem ott, hogy először megtervezik, hogy mit akarnak gyártani.
    Ráadásul a Teslánál nem egy darab gyártósort indítanak be, hanem folyamatosan telepítik a gyártósorokat.

    DRM is theft

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    "nehogy már 5-10 év alatt kezdjen profitot termelni a rendszer"

    Nézz végig a termelős/szolgáltatós startupokon. Teljesen átlagos, hogy 5-10év mire elkezdenek profitot termelni. Ha pedig látnak mégtöbb lehetőséget akkor több. Tesla 2017ben nyereséges lett volna ha nem kezd bele a gigafactory/modell3ba. És hiába lesz év végére esetleg +ív a cashflow és lenne 2019 már nyereséges imo 99%, hogy Musk EU és Kínába is gigafactoryt akar. Innen pedig majd talán 2023ban.

    Még egy szolgáltató Wizzairnál is 10év kellett az első profithoz. És most hogy már rendesen termelik profitot berendelnek 110+90db A321Net. Már látom ezen le fogsz akadni, hogy hülyék, nem értenek hozzá.... :)

    "Ízlések és pofonok."

    Pedig rohadt logikus. Ha én óránként megkeresek 20.000Ft akkor jobban járok ha havi szinten nem 10ht takarítok hanem jön a takarítónő és megcsinálja a melót óránként 1500Ftért. A felszabaduló 10hba 1ht dolgozni és 9ht családozni és anyagilag uott vagyok de 9ht családozhattam. Mi ezen a bonyolult?

    Nem csak Tesla kb mindenki más is Industry 4.0ban gondolkodik. Mercedes új Kecskeméti gyára is.

    "Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van."

    mi a baj egy amerikai BMW/Mercedessel? Amúgy eladásokban modell S kategóriában már veri Mercedes S/BMW 7et. Nem USben. EUban is. upsz.

    "Ettől függetlenül egy hatalmas hype az egész (hol is van a hagyományos vasútnál olcsóbb hyperloop?)"

    Mért mondta, hogy megcsinálja? hyperloop "opensource", Musk bedobta aztán kb kiszállt belölle.

    De hamár hype meg pldak a paypal, SpaceX mond neked vmit? Ezek is csak hypeok? Emlékszem még, hogy egy 7-8-9éve ugyanyígy temették SpaceXet.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    szerintem tobb autogyarto komplett vezetese a kis segget a foldhoz verdesne oromeben, ha elorendelesben eladnak egy 35kEUR-s autobol 400k db-t par nap alatt

    gondolj bele, hogy evek alatt gyartanak meg egy szaros Polo-bol is ennyit tobb gyárban egyszerre, es abbol a fapad verzio, amibol a messze a legtobbet adjak el, fele ennyibe se kerul, tehat sokkal tobb embernek elerheto

    a csucs GTI-bol meg alig keszul par tizezerer darab osszesen

    több drón kell ;P

  • 2xar

    tag

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    Te továbbra is megtérülésről beszélsz, én meg profitról

    Rajtad kívül senki nem beszél megtérülésről. A 10 év a profit elérésig nem sok, ilyen agresszív terjeszkedési politikával amivel 5-10 év alatt 100 éves, nagy autómárkákkal versengő piaci szeletet hasít ki, sőt lenyomja a kategóriájában az összes versenytársát. Igen, hiába vagytok itt többen is eltévedve, a model S mind árban, felszereltségben és méretben is a 7er/S-Klasse versenytára: tessék és tessék. Persze van még 1 ember rajtatok kívül aki vitatja ezt, épp Doug,de érdemes elolvasni az ottani kommenteket is:

    "There is only 1 US agency do the size classification as of now, it is EPA.
    As of today EPA rates Tesla model S as large sedan and others are: Mercedes S-Class, BMW 7 series ..."

    Ízlések és pofonok. Ha majd lesz családod, megérted.

    Ha lesz családom azért is hajlandó leszek pénzt fizetni hogy velük tölthessem minél több időmet (minél kellemesebben = nem vezetéssel)

    Húúú, hallod, most belinkeltél egy Tesla marketing cikket. A számokat olvasva az egy dolog, hogy egy S mericel hasonlították össze a Teslát (ami önmagában is nevetséges), de a számok se tudni, hogy hogy jöttek össze, illetve hogy mitől töltene pl. 112 napot a szervízben egy autó 480e km alatt.

    Ez nem marketing cikk, hanem egy Teslát üzemeltető taxivállalat statisztikája a kocsiról. Hogy miért a S-hez meg egy Lincolnhoz hasonlították arról feljebb olvashatsz, hogy a költségeket és szervízben töltött napokat jól becsülték-e arról csak találgatni tudnék én is. Minden esetre ez tény marad: tized annyi alkatrész, tizedannyi hibaforrás, tizedannyi költség. Ami esetleg drága lehetne (akksi, motor), arra meg úgyis ott a 8 év garancia.

    Na ezt vesd össze az Audi, Mercedes, stb. hasonló számaival, aztán majd tájékoztass, hogy mennyire "teljesen automatizált" az a gyártás, amiről a Tesla álmodik.

    Ha tudsz számokat akkor hajrá, hozz végre valami bizonyítékot, mert még egyetlen linket se tudtál felmutatni, ami alátámasztaná amiket írsz. Teljes hasraütés minden amit írsz.

    A szoftverfejlesztők már 30 (de lehet 40) éve mondják, hogy mosta aztán eljött az ember nélküli gyártás ideje.

    Forrás? :U

    Intel hogy jön ide?

    Video - önvezetős rész, bár ez csak mellékszál.

    Pontosan erről beszéltem. Semmi konrkétumot nem mondasz, a levegőben vagdalkozol.
    Azt a céget hoztam fel példaként aminél dolgozom. Nem fogom megnevezni, de épületgépészettel foglalkozik. Elektromos bekötést és szerelést és készregyártást is üzemeltettünk majd egy éven keresztül sátorban.

    De EGYETLEN szakmai indokot nem írtál le, hogy miért nem jó itt gyártani, pedig annyira triviális, hogy az már fáj.

    Pontosan így van. De én kezdjem bizonygatni neked, hogy miért rossz az? Te kezdted azt bizonygatni, hogy rossz ötlet! Én épp azt bizonyítom, hogy bár nem ideális, de lehetséges. Nagyon fordítva ülsz a lovon...

    Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van.

    Így van. És ne felejtsd le a mondat másik felét sem: ''ahhoz képest hogy ez egy vadiúj márka, vadiúj modellje, sokkal rosszabb minőségre számítottam". A koreaiak pl. még 20 év autógyártás után sem tartottak sehol sem ahhoz képest ahol alig pár év után a Tesla tart minőségben. Persze árban is van különbség. És ne felejtsd el, hogy ezt az az ember mondta, akinek egy 8,5s-es 100-ra gyorsulás 10-ből 1 pontot ér és az amerikai autók minőségétől összehányja magát. És a videó végéhez sikerült eljutnod, ahol az egyik legjobb általa tesztelt autónak nyilvánította a model 3-at az összpontszám alapján? Vagy csak az egyetlen negatívumot sikerült megtalálnod az egész videóban?

    Egyébként nem utálom Musk-ot, ő egy marketing zseni

    Nem. Musk nem csak marketing zseni, és Jobs sem csak az volt. Üzleti zsenik. Olyan piacokat nyitnak meg, amik előtte nem léteztek, vagy marginálisak voltak, mert felismerik, hogy a technológiai fejlődés lehetővé teszi ezeknek az új piacoknak a létrejöttét. Miközben, az összes többi, hasonló profilú cég tökéletesen bealszik és ragaszkodik a régi, bevált recepthez, ők be merik vetni és ráadásul nem csak fogyaszthatóvá, hanem egyenes kívánatossá tudják tenni azokat az újításokat, ami más még csak bele se mert fogni. Majd pár év késéssel az egész iparág őket kezdi el majmolni. Ezt persze Jobs nélkül már rég nem tudja az Apple sem. Hol tartana Musk nélkül az elektromos autózás? Csak a Nissan Leafek és Renault Zoék piaci sikere láttán aligha akarna nagy autógyártó bármilyen elektromos húzómodellt piacra dobni. Ehhez képest a Tesla sikerei láttán az összes nagy autógyártó pánikszerű elektromos-autó fejlesztésbe kezdett: pl. Mo-on is teljesen elektromos-autóra szabott gyárat épít épp a VW!

    Állítsd már át a te általad linkelt táblázatban a rendelés dátumát mondjuk a mai napra... 1 év 7 hónap. Ez aztán az elérhető autó.

    Valamit benéztél. 9 hónap és 1 év közti időket ad. Persze a Tesla fő piacát, az amerikait nézem. Ha majd lesz EU-ban is gyár, akkor itt is esni fog a szállítási idő, meg legalább nem lesz rá Trump-vám sem.

Új hozzászólás Aktív témák