Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    válasz Hadrian #30 üzenetére

    Az egyedi gyártás egyszerű??? Ez igen, ezt még nem hallottam. Szerintem meg a sorozatgyártás egyszerű.

    (#35) 2xar: Miután Kína megvette a bányák többségét Afrikában, Dél-Amerikában, stb. így nyugodtan elmondhatjuk, hogy az akksigyártás Kína kezében van.

    (#37) Dare2Live: A SpaceX könnyen mond olcsóbb árakat, amikor ki van tömve állami pénzzel... Így én is tudok kenyeret adni 10 Ft-ért, hogy az állam minden eladott után ad nekem 500-at.
    Amit a Tesla bizonyított eddig a gyártás során az az, hogy 90-es évek beli anyaghasználattal is úgy tudnak összerakni egy autót, mint a 80-as években a Dacia. 40-50-60 MFt-os autónál azért ne ez legyen már a helyzet.
    Olyan meg nincs, hogy végletekig automatizált gyártás. Ezt valami retardált kitalálta valami új szlogennek és tolják azóta is ezerrel.

    (#32) hobizoli: Konkrétan a Hyundai, a VW, stb. negyed áron normál méretű, használható, autónak tűnő autót hoz ki ~250 km hatótávval.
    Hol tart az autopilot a többieknél? Hát ott, hogy se a BMW, se a Mercedes, se senki más nem akarja bevállalni a Tesla megtisztelő címét, mi szerint messze az övéké a legtöbb baleset 1 autóra vonatkoztatva.

    (#22) Dare2Live: Milyen cég az, amelyik az induláskor azt mondja, hogy 6 évig biztos, hogy nem fog profitot termelni, csak a pénzt fogja (nem kicsit) vinni??? És most, 6 év után tisztán látható, hogy egyre több pénzt kell bele tolni, hogy egyáltalán működjön a dolog...

    (#24) ddekany: Mert előtte nem volt pl. hibrid hajtás pl. Prius (aminek ráadásul sokkal több gyakorlati haszna van)...

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Dare2Live #37 üzenetére

    "Nem látok pl más cégeket vagy államokat akik ilyesmiket csinálnának."

    Na, vajon miért nem?

  • MongolZ

    addikt

    válasz Braddock #40 üzenetére

    Jajj, ne haragudj, hogy vannak nálad tájékozottabb emberek. Az általad sztárolt USA-beli cégek európai jelenlétéről inkább ne is beszéljünk.

  • MongolZ

    addikt

    válasz Dare2Live #44 üzenetére

    "Nem kevered össze Kínával, indiával ahol mindent az állam finanszíroz? Esetleg ULAval?"

    Nem. A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel.

    "Nem mellesleg mennyire lenne drága dolog szerinted az autózás ha minden út után kidobnánk az autót?"

    Az árakkal nem vagy tisztában. De mondom, nehéz úgy a SpaceX-el versenyezni, hogy jó előre kitömik pénzzel. Olyan, mintha a szememre vetnéd, hogy látod, Lőrincünk is építi a stadionokat, nekem is csak pályázni kellene. B*szdki, ha ő megcsinálja, mint gázszerelő, akkor akárki képes rá.

    (#61) Nilnarunion: Most mi az a 3e Ft/nap, amit kapsz... Akkor asszonyt se keféled, mert "nem éri meg"?
    Ha valaki 1 hétre lemegy a tengerpartra, az nem jelenti azt, hogy végig ott dölgik. Azt megtehetné a sarkon lévő bányatónál is. Az emberek ilyenkor legalább körbenéznek... Arról nem is beszélve, hogy ha nincs éppen strandidő, akkor mi van?

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz Dare2Live #46 üzenetére

    "Tényleg ennyire nem értesz hozzá? Induló cégek, startupok jelentős része ilyen. Az első akár 10+év nem szól másról mint nyomják bele a tőkét és max minimál profitok vannak."

    Jajj. Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt. De lehet, hogy egyszerűen csak nem értek hozzá. Ha értenék hozzá, akkor fix, hogy még mindig negatívban lennék.

    "ha 2018 végére meglesz a pozitív cash flow"
    Nem csak hogy pozitív cash-flow nem lesz az év végére, de további veszteséget fog termelni. A Tesla is a szokásos amerikai történet, előre menekülnek a még nagyobb válságba.

  • MongolZ

    addikt

    válasz hobizoli #53 üzenetére

    A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.

    Ettől függetlenül a Model 3 belseje eszméletlen puritán, gagyi kidolgozású (még amerikai viszonylatban is), mire ideér, lesz legalább 15 MFt. Egyetlen előnye a hosszabb hatótáv, cserébe vettél egy eszméletlen drágán szervízelhető, belül gagyi, de legalább gyors és Tesla autót, amerikaiasan b*szottnagy kijelzővel.

    "meg mintha a E-Golf ne egett volna le jopar reccs nelkul is akar spontan"

    Mutass már egy hírt erről, komolyan kerestem, és nem találtam. Nehogy azzal gyere, hogy egy e-Up-ot elütött a vonat és kigyulladt...

    (#64) Vesa: "Azért ehhez képest az élet számos területén vezető pozícióban vannak..."
    Pl? Baleset / km?

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    Most meg felépítették ezt a sátrat... ezt a dilettáns megoldást...

  • MongolZ

    addikt

    válasz hobizoli #67 üzenetére

    Inkább nem írom le, hogy mivel foglalkozik a cég, mert aki az iparban van, az hamar rájön...
    Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni. Leányvállalatokkal meg ne gyertek. Talán "véletlenül" veszteséges a leányvállalat (adó, stb.).

    (#70) Nilnarunion: Azért használtam ezt a stílust, hogy rádöbbenj: nem lehet mindent forintosítani. Aki egy utazásra a napidíját elkezdi számolni, a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség. Mint ahogy klímát se azért tesz az autóba az ember, mert gazdaságilag megéri.
    A többi részével a mondandódnak egyetértek, hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós. Akár műszaki probléma, akár egy ütközés.

    (#72) Aprósólyom: Nem értem, hogy most ezzel mit akarsz mondani. Javaslom, tegyél egy látogatást valamelyik autógyárban, Audi, Mercedes, vagy alsóbb szintű beszállítók, és nézz körül, hogy mit látsz. Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez). Ezek a hatalmas lózungok, hogy mindent robotosítunk, mert így minden olcsóbb, egyszerűen (önmagukban) nem igazak.

    (#69) Aprósólyom: Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. Persze ez az egész sátor baromság a nagy hype közepette tetszik az embereknek, meg azzal reklámozza magát, hogy mindenki másnál olcsóbban húzott fel egy épületet, és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.

    Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.

    [ Szerkesztve ]

  • MongolZ

    addikt

    válasz 2xar #89 üzenetére

    "Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?"

    Te továbbra is megtérülésről beszélsz, én meg profitról. Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető, a hatékonysági csúcs elérése pedig 12-18 hónap közé tehető, nehogy már 5-10 év alatt kezdjen profitot termelni a rendszer, ami kb. a gyártósor élettartamának a végét is jelenti...

    "Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség."

    Ízlések és pofonok. Ha majd lesz családod, megérted.

    "Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják"

    Húúú, hallod, most belinkeltél egy Tesla marketing cikket. A számokat olvasva az egy dolog, hogy egy S mericel hasonlították össze a Teslát (ami önmagában is nevetséges), de a számok se tudni, hogy hogy jöttek össze, illetve hogy mitől töltene pl. 112 napot a szervízben egy autó 480e km alatt.

    "Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van."

    Aha, gondolom te sokkal, de sokkal közelebb állsz az iparághoz, mint én, és sokkal, de sokkal több autóipari céget ismersz közelről, mint én.
    Nem hiszem.
    Hány embert is foglalkoztat a Tesla? Mennyit is gyárt havonta? Na ezt vesd össze az Audi, Mercedes, stb. hasonló számaival, aztán majd tájékoztass, hogy mennyire "teljesen automatizált" az a gyártás, amiről a Tesla álmodik. Mondom még egyszer: a Teslanál nincs a gyártáshoz értő ember (legalábbis olyan döntéseket, nyilatkozatokat tesznek, amik erre mutatnak).
    A szoftverfejlesztők már 30 (de lehet 40) éve mondják, hogy mosta aztán eljött az ember nélküli gyártás ideje. Közük meg nincs az ipari folyamatokhoz. Intel hogy jön ide?

    "Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is..."

    Aha, tizedannyi alaktrész. Látszik, hogy szándékosan félreérted, amit írok.

    "Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan."

    Pontosan erről beszéltem. Semmi konrkétumot nem mondasz, a levegőben vagdalkozol.
    A te, vagy akárki hozzáértését meg meg sem merem kérdőjelezni, mert egyikőtök sem vette a fáradtságot, hogy válaszoljon arra a kérdésemre, hogy vajon miért rossz "sátorban" gyártani.
    Először is, ezek az autógyárak, akik ezt csinálták, nem az összeszerelést, stb. végezték sátorban, hanem részfolyamatokat, tárolást, stb. csináltak. Nem véletlenül. De EGYETLEN szakmai indokot nem írtál le, hogy miért nem jó itt gyártani, pedig annyira triviális, hogy az már fáj. Hosszútávon nem jó? Rövidtávon sem.

    "A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt."

    Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van.
    Egyébként nem utálom Musk-ot, ő egy marketing zseni, aki megvezeti a fél világot, akár csak Jobs, ehhez pedig tehetség kell. Ettől függetlenül egy hatalmas hype az egész (hol is van a hagyományos vasútnál olcsóbb hyperloop?)

    "Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén."

    Állítsd már át a te általad linkelt táblázatban a rendelés dátumát mondjuk a mai napra... 1 év 7 hónap. Ez aztán az elérhető autó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák