Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    A történet, amennyire lehet látni jelenleg:

    *Martin Tripp-et felvette a Tesla, a Nevadai Gigafactory-hoz.
    *Tripp-et a felettesei a munkamorálja és a munkatársakkal való rossz viszonya miatt áthelyezték más feladatkörbe, ami miatt Tripp berágott a cégre.
    *Tripp behatolt a Tesla belső rendszerébe, és több tucat fotót, valamint videót (vagy videókat?) töltött le, amiket "harmadik félnek" adott át.
    *Mikor a Tesla belső ellenőrzése leleplezte, és szembesítette Tripp-et az esettel, Tripp bevallotta, hogy és mit tett.

    Ami már csak felvetés:

    A Business Insider-en jelent meg júniusban több olyan cikk Linette Lopez tollából, amelyek belsős információkra hivatkozva. Itt az egyik, amelyikre feltehetően a felperes vádirata is hivatkozik. Ebben azt írják, hogy az akkugyártáshoz használt nyersanyagok 40%-a selejt és vagy ki kell dobni, vagy újra kell hasznosítani (ie.: nem használható fel a Model 3 gyártásához). Egy másik esetnél az akkucsomagot gyártó robot rosszul lett programozva, és átszúrta a gyártás közben az akkucsomag burkolatát, megrongálva az benne lévő akkumulátor-modulok egy részét. A forrás szerint az akkucsomagok egy részét nem kidobták, hanem a lyukakat betömték, és így rakták vissza a gyártósorra.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz t72killer #3 üzenetére

    A jelek szerint, noha Musk szeretne mindenféle szabotázst látni a dolog mögé, itt erről szó sincs. Egy alkalmazott mérges lett a cégre, és érzékeny belsős információkat osztott meg a médiával, ami nem tüntette fel jó színben a céget.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #74018560 #9 üzenetére

    Figyelembe véve, hogy Musk messze a legnagyobb többségi részvényes (cirka 20%-al), azért ehhez neki is lehet egy-két szava... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #74018560 #13 üzenetére

    Ahogy én látom a dolgot:

    Ahhoz, hogy 50,1%-ot megszerezd, jelenleg alsó hangon 31 milliárd dollárra kell felülkínálnod. Úgy, hogy a részvényesek el is akarják adni. Ez függően a helyzettől piaci ár +10-50% körül szokott mozogni. Legyen 25% (ennyiért talán a rajongók is megvállnak a részvényeiktől), akkor 38,75 milliárd dollár. Azért ekkora pénzt az Apple se nagyon fog erre szánni. Szerintem...

    Ami a csődöt illeti, hát, egyenlőre nem úgy néz ki, hogy a Tesla csődbe megy. Effektíve a cég megalakulása óta veszteséges, és Musk így csinált belőle egy jelenleg nagyjából 62 milliárdos céget. Nem vagyok Musk rajongó, de azt nem lehet elvitatni, hogy bármennyire is nehéz helyzetben voltak a cégei (akár a Tesla, akár a SpaceX), mindig sikerült valahonnan párszáz milliót, majd az idő előrehaladtával pár milliárdot leakasztani.

    Szóval ha Musk ellen fogadsz, akkor ne azt nézd, hogy a cége(i) mennyire táncolnak a csőd szélén, hanem azt, hogy Musk mikor fogy ki a tehetségéből, hogy befektetőket / állami támogatást találjon. Eddig piszok jól csinálja, ezt senki sem vitathatja el tőle, és én legalábbis nem úgy látom, hogy kifogyott volna pénzügyi tehetségéből...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    joghurt: Azért ha megnézed a cashflow- és tőkebevonás grafikonokat, az összegek exponenciálisan nőnek.
    Tehát egyre nagyobb a veszteség (abszolút összegben), amit egyre több pénz belepumpálásával próbálnak tovább görgetni.

    Ezzel tisztában vagyok, de mégis azt látjuk, hogy fújják tovább a lufit, és csak nem akar kipukkadni. Mint említettem, nem vagyok Musk rajongó, de azért ahhoz kell egy tehetség, hogy ezt már másfél évtizede folyamatosan csinálja, és csak egyre tovább nő...

    Kérdés, hogy mi következik be előbb:
    1. csőd
    2. a valóban fenntartható és üzletképes gyártás
    3. az a követeléstömeg, hogy már túl nagy legyen, hogy hagyják csődbe menni

    Yupp. Anno a Teslának se adtam volna sokat 2008-ban (Top Gear botrány). A SpaceX-nek 2007-ben (Falcon 1 indítás kudarcok). Anno az első Falcon-1 indítás előtt konkrétan "összeroppant" az egyik hajtóanyag-tartály egy rosszul beállított szelep miatt. Hasonló hibáról se nagyon hallottak a szakértők.

    És most hol vagyunk ahhoz képest?

    (Az emlegetett cégei mellesleg vaskosan keresztfinanszírozzák egymást, ami kicsit ködösíti az üzleti eredményeket.)

    A Tesla nyílt, azt látjuk. A SpaceX zárt, azt nem látjuk. A Boring company és társait hagyjuk... :DDD

    REIT: Milyen pénzügyi tehetségről beszélünk, amikor lassan újra elfogy minden pénzük?
    Miért nagyobb feat elérni azt, hogy ingyen kapjon pénzt (valahonnan :U) ahelyett, hogy tudnának autót gyártani?

    Én nem azt mondtam, hogy nagyobb eredmény az, hogy folyton összekalapoz egyre nagyobb és nagyobb összegeket, mint az, hogy vállalható minőségben és mennyiségben gyártanának autókat.

    Én azt mondtam, hogy azért ahhoz piszok tehetségesnek kell lenni, hogy idáig el tudj jutni. Ha nem így lenne, akkor a Tesla vagy a SpaceX nem egyedi eset lenne, hanem kismillió másik hasonló cég közül egy. Az elektromos autók terén nem vagyok penge, de especiel tucatnyi, a SpaceX-hez hasonló céget tudok mondani, amelyik ugyanezzel próbálkozott és bebukott (OTRAG, Rotary Rocket, Beal Aerospace, Excalibur Almaz, Kistler / Rocketplane Kistler, stb...) , a többségük még csak sikeres indítást sem tudott összehozni. Vagyis a SpaceX akár hogy is nézzük, kivétel. Adjuk meg az ördögnek, ami az ördögé...

    És nem, nem ő csinált a Teslából 62 milliárdos céget, hanem a hype és a mítosz, ami körülötte él.

    És szerinted ki csinálta a hype-ot és a mítoszt, ha nem ő? Nem azt mondom, hogy ajnározd, de azt mondom, hogy el kell ismerni, hogy van tehetsége ahhoz, hogy létrehozza azt a légkört, ami kialakult körülötte. Én is homlokráncolva nézem, amit csinál, de a pokolba is, megcsinálta...

    Ja és mégis szerinted mennyi esélye van pont Trumphoz menni kuncsorogni?

    Hogy egy teljesen amerikai gyártású autót csináljon? Hát a fene tudja, azért nem zéró.
    Hogy tovább futtassa a SpaceX-et, amelyik nagy konkurense, a Blue Origin jön fel, mint a talajvíz? Mivel Trump utálja Jeff Bezost, az Amazon és Blue Origin tulajdonosát, ezt sem tartanám lehetettlennek...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Fotonhámozó #48 üzenetére

    Félig-meddig OFF: especiel nagyon örvendetes lenne, ha az autógyártók legalább azt másolnák le, amiben tényleg jó a Tesla: olyan a fedélzeti rendszere, amelyik gyors, gördülékeny, miközben még jól is néz ki. Elégé ledöbbenek néha, amikor eléggé drága autókban is a fedélzetre rendszerében végbéltükrözéses módon lehet csak mászkálni és az egész olyan sebességgel reagál, mintha egy 5 évvel ezelőtti belépő kategóriás telefont nyomkodnék... Egy 10 milliós autóban... :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz hobizoli #68 üzenetére

    Hanyagolni kellene ezt az erőltetett hasonlítgatást a benzines / dízel autók kiégése kapcsán. Pár nagyságrenddel több ilyen fut akár a VW, akár a BMW, akármelyik másik gyártó típusából az utakon, mint amennyi autót a Tesla összesen leszállított eddig. Az N47-es (BMW 120d, 320d, 520d, Mini dieselek) motorral szereltekből nagyságrendileg tízmilliót adtak el. Ami alsó hangon is 25x több, mint amennyi autót a Tesla összesen legyártott eddig.

    A Tesla és Musk szereti a felhajtást, ezért hirdették az autopilot-ot önvezetőnek (apróbetűs résszel), ezért csinálják a show-t minden típus megjelenésénél, hangoztatva mennyivel a konkurencia előtt járnak. Ennek köszönhetik, hogy a média zabálja a Tesla-t és zabálja Muskot. Ennek köszönhető, hogy a befektetők hajlandóak dollármilliárdokat fektetni a Tesla-ba, ami nélkül már rég lehúzhatta volna a rolót a cég. De ennek köszönhető hogy ha valami balul sül el, akkor bizony jönnek a negatív felhangok is. Ez teljesen természetes ebben a légkörben.

    Ezért nem kéne is azon lovagolni, hogy bezzeg más típusoknál is van gond. Persze, vannak gondok. De nem is azzal árulják az N47-es motorral szerelt BMW-ket, hogy ez a jövő autója, a legjobban gyorsuló, legmesszebb menő, legbiztonságosabb (Quickest Acceleration.Longest Range. The Safest Cars Ever. - ez van most a Tesla oldalán).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MongolZ #62 üzenetére

    Nem. A SpaceX évekre előre ki van tömve állami megrendeléssel.

    Igen és nem. A SpaceX megnyerte a CRV 1 és CRV 2, valamint a CCip tendereket a NASA-tól. Ezek biztos megrendelések, de tegyük hozzá, hogy a legolcsóbb ajánlatot tették le az asztalra mindegyik esetben.

    A másik oldalról a SpaceX a zsíros EELV megrendelésekre pályázott, például a Falcon Heavy-vel a nagy tömegű katonai kémműholdak indítására. Az USAF a tenderen való indításhoz két Falcon Heavy indítást kért. Még mielőtt ezt teljesíthette volna a SpaceX, 2016-ban az USAF megrendelt 6db Delta IV Heavy indítást egyenként nagyjából 400 millió dollárért az ULA-tól. Az ULA az ilyen megrendelésekkel kereste és keresi gennyesre magát, és Musk ezt akarta elhappolni. Ha csak fele áron indul a tenderen, tuti megnyeri, és még így is indításonként 110 milliót nyer rajta (figyelembe véve a 90 millió dolláros listaárat). De most 2023-ig az USAF szükségletei ki vannak elégítve az ULA rakétáival...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #06658560 #102 üzenetére

    Az előre megmondás persze nem játszik, ám itt megint fejlesztői kérdés van: azért az ARM alapokra építkező megoldásoknál nagyon jól el tudnak játszadozni fejlesztői platformokon addig, amíg a végleges megérkezik.

    A többi igényre például az nVidia Tegra simán Igen és Igen választ ad, és minő véletlen, a Tesla pont Tegra SoC-ot használ...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák