Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz #16820480 #149 üzenetére
Tesla megtalálta az autóipari piaci rést, a pénzes gadget rajongók igényeinek megfelelő eszközt, pontosabban az igény idézőjeles mert az nem volt rá, hanem a Tesla megteremtette. A funkcionalitásnál, ésszerűségnél fontosabb hogy különleges, jővőbemutató, feltűnést keltő, az autóipar apple-je.Teljesen nyilvánvaló hogy nekik a következő lépés az önvezető autó, és ezt foggal körömmel véghez is fogják vinni.
Következő szint hogy már a kocsi is appokat futtat majd, összehozzák más eszközökkel, a közösségi oldalakkal. Az hogy ez milyen formában már csak a perverz fantáziákra van bízva.
Például sofőr nélküli uber.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
#16820480
törölt tag
A sofőr nélküli Über nem perverz fantázia, hanem pont ezen dolgozik az Über, volt is róla valami cikk.
Persze, biztos semmi szükség a Teslára, meg az autóikra. Jó az autós iparág úgy, ahogy van, hogy 2-3 évente tesznek egy újabb motort a minimálisan áttervezett karosszériába, amiben kapsz +5LE teljesítményt, és mellesleg a kulcsfunkció az automatikus párhuzamos parkolás, a LED-es fényszórók és az emissziós botrány.
Ehhez képest egy Tesla már most űrtechnológia, persze jó sok pénzért. De azért nem tudom látod-e, hogy folyamatosan próbálják elérhető szintre hozni az autóikat. Én remélem, hogy ha legközelebb veszek kocsit, akkor már Teslát tudok venni, vagy valami hasonló minőségűt más gyártótól, de ne legyen üzemanyagot égető motorja addigra. Nem a robotpilóta miatt, hanem megy egyszerűen csak jó. -
Ijk
nagyúr
válasz #16820480 #152 üzenetére
Nem azt mondtam hogy felesleges, hanem talált piaci rést ami nem az ésszerűségről szól. Egy méregdrága autó amivel 300-400km után állhatsz a töltő mellett. Ha épp találsz.
De kell a fejlesztés mert ami ma hülyeség az egyszer elterjedt eszköz lehet. Egy igénytelen akku technológiával vagy más aramforrassal fordulhat a kocka.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
bambano
titán
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz fordfairlane #155 üzenetére
ez a mustang egyáltalán nem elavult.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
válasz #16820480 #149 üzenetére
"Nem hiszem, hogy hiányzik nekik egy botrány, miután már így is sokan támadták az autopilot képességei miatt a céget"
Csak a kérdés az hogy a mérnökök vagy a marketingesek kezében van-e nagyobb hatalom. A Samsungnak is úgy hiányzott ez a felrobbanó/kigyulladó telefon mint sántának a púp.
"Azt azért el kell ismerni, hogy nem úgy állnak az egészhez, mint az autóipar többi résztvevője, és ez lehet, hogy jó dolog."
Annyiból jó hogy egy kicst felkavarják az állóvizet. Azonban minél jobban elterjednek, annál komolyabbak lesznek a következmények ha úgy próbálják müködtetni mint a szoftvergyártók a szoftvereiket (azaz kihoznak egy bugos talcsika f.st, aztán majd évek múlva végre használható lesz a rendszer).
Nem véletlen hogy a többi gyártó jóval óvatosabbak ezekkel a rendszerekkel. -
#16820480
törölt tag
Gyanítom, ahogy telefonoknál megoldották a gyorstöltést, úgy előbb-utóbb meg fogják oldani autóknál is, csak legfeljebb majd nem otthoni 220-ról megy majd, hanem töltőállomásokon 10-15 perc alatt.
Egyébként a 3-400km nem olyan rossz azért. Benzines kocsik általában olyan 500 körül mennek, ha nem valami ultra alacsony fogyasztású autópályás üzemmódban tolod, azért az elég közel van már a mostani megszokotthoz. Ráadásul városban még az sem érdekes, mert 300km-t nem igazán tudsz leautózni egy nap, hacsak nem taxis vagy, és ha mondjuk hetente egyszer felteszed éjjelre tölteni, az azért nem olyan tragédia. De amúgy Magyarországon a 300km-be belefér még egy balatoni út is oda-vissza, (kivéve ha mondjuk Debrecenben laksz persze, mert akkor csak oda).
Amúgy sem muszáj megvenni a 20 milliós P85-öt, ott a Tesla 3, ami felébe kerül, és az is egy jó autó.Amúgy nekem személy szerint a Honda üzemanyagcellás megoldás jobban tetszik, mint az akkumulátoros autók, de azért meg kell hagyni, hogy a Tesla egész jót kihozott akkumulátorból is, és akármennyire nem szerettem a technológiát, mégis korrektül működik már most.
Porthoszx: Amit írsz, abban ott egy csomó "ha". Tehát csak találgatás, ugyanúgy, ahogy az én írásom, a különbség az, hogy én optimistán állok hozzá, mert szeretném, ha sikerülne nekik.
[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
válasz #16820480 #158 üzenetére
"Benzines kocsik általában olyan 500 körül mennek"
Közelebb van az a 700-hoz, de ez most nem annyira lényeges.
A 300 km-res hatótáv már bőven jó, amennyiben ezt minden fogyasztóval tudja (fényszóró, klíma-hütés/fütés, zene) és normális tempóval (nem 65-tel országúton).
A nissan leaf-nek pl. pont az a baja, hogy hiába adja meg a gyártó hogy 200 km a hatótáv,ha bekapcsolod a fütést vagy a klímát akkor az egyből lemegy 100-120 körülre. És európai éghajlat alatt a kettő közül valamelyik szinte egész évben kell.A másik sarkalatos pont az akkupakk elhasználódásának mértéke, főleg gyorstöltés esetén. Mert egy ilyen autónál az gazdasági totálkár ha cserélni kell az akksiját. Szóval kérdés hogy 5-10 éves időtartam tekintetében hogyan csökken a kapacitás.
"hogy én optimistán állok hozzá, mert szeretném, ha sikerülne nekik."
Én is szeretném, de én inkább realistán szemlélem. Az autópilot lelke főleg szoftveres dolog és a szoftverek többsége kb. arról híres hogy egy hatalmas bugos f.stenger, amit aztán 5-10 év feljesztés alatt valahogy kipofoznak. Csak ugye nem mindegy hogy az android leakeli a memóriát és aztán kifagy, vagy az autód csinálja ugyanezt mondjuk előzés közben -
Ijk
nagyúr
válasz #16820480 #158 üzenetére
Gyorstöltés most is van elektromos autókban. Az akkut legalább sokkal gyorsabban kinyírod vele.
A 300-400km egy maximális, ideális érték. Pár éves cellákkal, klímával, autópályán jó ha meglesz a 200km. Aztán meg állsz fél órát hogy menj további 100-at.
Téli hidegben megint csak csökken az akkuk teljesítménye, amit nyersz az elektromos motoron azt az akkun 10x elveszíted a belső égésűekkel szemben. Baromi jó a Tesla ha milliárdos vagy és van 2 másik luxusautód, melléjük játszani. Ha meg egy jobb módú átlagpolgár vagy nem veszel elektromost, mert soha az életben nem hozza vissza az árkülömbözetet, akksik kipurcannak pár év alatt, és még rengeteg macera is van vele. Városban elvileg jobb lenne, de oda is inkább még jódarabig szívó benzint vennék ha lehetne.Jelenlegi akkumulátorok nem alkalmasak kényelmes, hosszútávú, pénzben versenyképes autózásra. Kütyüimádók játékszerének jó, esetleg néhány spéci felhasználási területen, ahol mondjuk fontos a 0 emisszió, halk működés vagy bármi más aspektus ami felülírja az akku problémát.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
ArGab
őstag
Közel sem ilyen drasztikus az akkuk romlása: [link]
Arról nem is beszélve hogy aki autózik tipikusan otthon és munkahely között jár naponta ami néhány tíz kilométer. Ezt egy ilyen akku heti 1 töltéssel megoldja. Hosszabb, 100 kilométeres utakra pedig egy kezén meg tudja számolni egy autós hogy hányszor megy évente. Ha csak ilyenkor tolja gyorstöltéssel máskor pedig kímélővel akkor ez megint csak nem egy kritikus mennyiség.[ Szerkesztve ]
-
0P1
aktív tag
válasz #16820480 #158 üzenetére
nyitott kapukat döngetsz, a jelenlegi superchargerrel is a kezdeti szakaszban fél percenként kb 30 km-re elég szuflát tudsz nyomni a Tesládba, 15 perc alatt (amíg megiszol egy kávét és/vagy elszívsz egy cigit) kb 50%-ra tudsz tölteni egy Model S-t, ami elég legalább 220 km-re.
A végén persze folyamatosan elkezd lassulni a töltés, ahogy a többi gyorstöltő aksitechnológia esetében.
A TEsla távlati célja az, hogy 1-2 percre rövidítse a 80%-os töltöttség eléréséhez szükséges időt a jelenlegi 40-45 percről.
-
0P1
aktív tag
ha meg több 100 km-es útra kell menni, akkor az általában nem ad-hoc módon derül ki egyik pillanatról a másikra, hanem előre el van tervezve, és csak annyit kell tennie az embernek, hogy ékszakára töltőn hagyja az aksit. A turbo charge-ot csak rendkívüli esetekben kell használni.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #152 üzenetére
Űrtechnológia? Mikor is volt elektromos autója a GM-nek, a Porschének, a Honda mikor hozta ki az FCX-et?
#158: Benzines Alfa 156, ami nem fogyasztásra optimalizált simán megy 750-et dimbes-dombos német autópályán. Régebbi Alfa145 benzines vígan 600-at. Benzines régi Laguna is 750-et. A dízeleknél az ezer is lazán hozható.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz #82729984 #159 üzenetére
Még ha mondjuk Németországban, vagy USA-ban élsz, akkor elhiszem, hogy gond egy ilyen hatótáv, de itthon? Amikor az emberek jelentős része azért sír, hogy jajj, miért van egy rendezvény 50km-rel odébb, hát odáig el nem megyek, az már a világ vége
Az emberek nagy része napi 10-20km-t autózik otthonról a munkahelyre.Amúgy 5-10 éves időtartamnál már benzines kocsinál is előjönnek olyanok, hogy hányszor cseréltél olajat, meg ilyen-olyan motorelemeket, mert elkopnak. Mennyit költöttél szervizelésre szépen apránként, és hányszor ült szervizben a kocsi hibák miatt. Elektromos kocsinál ezek mind nincsenek. Kellhet esetleg akkut cserélni, de azért azt látni kell, hogy ami egy Teslában van, az nem olyan technológiával készül, mint amit amúgy bedobsz 5 évre a mostani kocsidba.
Ijk: Nem a gyorstöltés nyírja ki az akkut, hanem a melegedés. Bizonyos kereteken belül hidegben jobban is tartják a töltöttséget a cellák (nyilván nem egy szibériai -40 fokra kell gondolni). Ráadásul a gyorstöltést sok módon meg lehet oldani, nézd csak meg az Oppo VOOC megoldását, nem melegszik vele az akksi -> tovább tud élni. De ott a párhuzamos töltése a celláknak, amikor egy-egy cella nem kap lényegesen nagyobb áramot, de mivel párhuzamosan kapják a töltést, így sokkal gyorsabban kész a folyamat.
Egyébként meg pontosan városba lenne jó, ha terjedne az elektromos autózás. Mert ilyen népsűrűségek mellett (és ne is egy Budapest jellegű kisvárost nézzél, hanem mondjuk Pekinget, ahol kb 6 millió autó van, és folyamatosan nő a számuk) sokat számít az emisszió és zajkibocsájtás, nem olyan lényeg a nagy hatótáv viszont.
Kopi31415: Aham, és azokból mennyit használnak utakon, és mióta?
Egyébként ez pont annyira lényegtelen, mint az, hogy egy telefon csak 2 napig megy a 13 nap helyett. Több előnye van a hétköznapokban a plusz tudásnak, mint ami hátrány a rövidebb üzemidőnek, ha úgyis folyton konnektor közelében mozogsz, és pár perc alatt több órára elég töltöttséget tudsz elérni.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #166 üzenetére
Egy Peking méretű városban nem számít a hatótáv? Már Budapest/Köln méretben is alaposan meg kell gondolni, ha az ember elektromos közlekedni akar. Hisz harminc plusz kilométer egy irányba, fűtéssel/klímával már minimum százötvennel kell nekifutni. Ha napközben is menni kell, akkor még több.
Az, hogy mennyit használnak valamiből, ami száz éve volt, mit számít abban, hogy a Tesla minden, csak neműrtechnika?
-
_cHAos_
aktív tag
válasz #06658560 #146 üzenetére
"És nem ok nélkül nem rohannak vele a tradicionális gyárak a piacra, mert sok mindent még alaposan tesztelni kell. "
De rohannak: a Nissan valószínűleg a világon elsőként 2020-ban hozza ki a városi forgalmat is "tudó" auto pilot-rendszert, nyilván nem robbanó motor autóban fog debütálni.[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
válasz #16820480 #166 üzenetére
"Az emberek nagy része napi 10-20km-t autózik otthonról a munkahelyre."
Ez igaz, csakhogy ugyanezen emberek jelentős része, kb. havonta egyszer felpakolja a családját és elmennek vidékre meglátogatni a nagymamát, nagypapát aki 150-200 km-re lakik, évente 1-2x elmennek 1-2 hétre nyaralni a tengerpartra vagy épp sielni ausztriába.
És ilyenkor nagyon gáz ha valakitől benzines autót kell kölcsönkérni, főleg ha egy 10 millás autód van amúgy...Erre első kézből tudok példát mondani, mert egy ismerősöm behülyült az elektromos autóktól, eladta a benzinesét és vett egy elektromosat, egy leaf-et, mert az milyen jó ingyen tankolja meg ingyen parkol stb (ez egyébként igy is van).
De a vége az lett, hogy 3 hónap múlva vett mellé egy benzinest is, mert nagyon kínos volt hogy már egy balatoni leugrást is külön tervezni kellet, mert a hatótáv végén járt a kocsi nem hogy esetleg egy horvát tengerpartot...
Azért mondtam, hogy egy 300 km-res hatótáv teljes menetfelszerelésben már jó. Az alatt viszont necces, főleg ha közelebb van a 100-hoz mint a 200-hoz.
"Amúgy 5-10 éves időtartamnál már benzines kocsinál is előjönnek olyanok, hogy hányszor cseréltél olajat, meg ilyen-olyan motorelemeket, mert elkopnak. Mennyit költöttél szervizelésre szépen apránként, és hányszor ült szervizben a kocsi hibák miatt. Elektromos kocsinál ezek mind nincsenek."
Jaj de vicces vagy. Szerinted az elektromos motor elemei nem kopnak, nem mennek tönkre? szénkefe, diódasor, inverter, franc se tudja mi lesz még bennünk. Az elektronikáról nem is beszélve...
Azért azon gondolkodj el, hogyha igazad lenne akkor Musk meg a Tesla ott menne csődbe helyben. Veszel egy elektromos autót ami 100 évig nem romlik el, nem kell rá költeni szinte semmi, tudod ki cserélné le...
-
0P1
aktív tag
Főleg Kelet-Európában, ahol a korábbi ígéretekkel szemben továbbra sincs supercharger hálózat. Mert ha lenne, akkor pl akár Dubrovnikig le lehetne gurulni Budapestről egy Model S-sel vagy X-el, úgy, hogy éjjel otthon fullra feltölti az ember az aksit, és lefelé kétszer megáll egy-egy 15-20 perces szünetre egy superchargernél (annyi pihenés úgyis kell 1000 km levezetésénél .
MAjd ha jön a Model 3 , akkor remélhetőleg befektet a Tesla errefelé is a supercharger networkbe. (Bár Model 3-al kicsit többször kell majd megállni pihenni, de cserébe azt már földi halandó is meg tudja majd venni )[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Hol töltesz te be 1 perc alatt 100km-t egy akksiba? Gyorstöltéssel 50%-ra töltöd 20 perc alatt, ami egy 4-5 éves akksinál elmegy majd 100km-t.
Porthoszx: Otthon városi közlekedésre tartasz elektromosat, ha meg utazol akkor bérelsz járművet. Persze ez sem tökéletes opció, mivel ha nem előreláthatóan kell menned 500km-t ott vagy ahol a part szakad.
Másik dolog hogy egy magyar viszonylag jól kereső átlag család max 4-5 milliós autót engedhet meg magának. Egy normálisabb elektromos autó meg 10 milla és soha nem hozza vissza az árát.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz #16820480 #152 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de a Tesla elektromos hajtás részleteiben pont hogy elég kőkorszaki mondjuk a Toyota/Lexus megoldásaihoz képest.
(#160) Ijk: A töltéssel és gyorstöltéssel idő tekintetében semmi gond nem lenne, ha max 20-30 kWh-s akku csomagokban gondolkoznánk, de a Tesla már most 100 kWh felé kacsingat. Összehasonlításként a magyar evopro elektromos buszában van ekkora telep, egy modern, 2 fős lakás havi áramfogyasztása. Mondanom sem kell, ha a 85 kWh-s ~400km hatótávú Tesla mellé odarakjuk mondjuk a Mitsubishi i-miev 16 kWh-val hozott 150 km-s távolságát, akkor rögtön kibukik, hogy a Tesla minden, csak nem zöld és energiatakarékos.
(#167) _cHAos_ : Ohh, a jövőkutatók és az ő exponenciális görbéjük Az 1969-es Holdaraszállás óta akkor már a Naprendszer határainál kéne járnunk, ehhez képest még nem hogy lineáris fejlődést sem tudtunk produkálni, de a sima űrprogramok is döcögősen mennek.
#170) Porthoszx : Kefe nélküli DC van az összesben, meg az elektromos szerkezetek amúgy is megbízhatóbbnak bizonyulnak, mint a mechanikusak. Nyílván nem költségmentes (sőt, ha egy főelem megnyeklik akkor gazdasági totálkár is lehet egy 15-20 éves autó), de talán egy kicsit igénytelenebb, mint a belsőgésű motoros hajtás.
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #168 üzenetére
Bocs, de nem a város egyik végéből szoktam a másikba autózni. Ez amúgy is oltári nagy hülyeség lenne mondjuk Pekingben, mert több órás projekt. Ha naponta kellene mondjuk az északi részről a délire járjak, kb felkötném magam. Még metróval is másfél óra, ahol nincs dugó, autóval (tök mindegy, hogy benzines vagy elektromos) meg jóval több.
Persze, benzines motor is már 100+ éve létezik, de egy mostani BMW az igenis űrtechnológia egy T-modellhez képest
Porthoszx: Aki családdal akar levezetni 1000km-t, annak egészségére Én inkább repülővel mennék, és ha kell, akkor helyben bérelnék egy kocsit. De még ha le akarnám vezetni ezt a távot évente egyszer, akkor is lehet erre bérelni egy kocsit, az év további 350 napjára meg teljesen jó az elektromos autó.
Nem azt mondtam, hogy egy Tesla (vagy elektromos autó) sosem megy tönkre, de az sem igaz, hogy olyan hűde nagy költsége lenne egy benzineshez képest a szervizelésnek.
Amúgy meg szénkefe? -
Ijk
nagyúr
válasz Feketelaszlo #174 üzenetére
Ezek az adatok szart sem jelentenek. Hogy ment az egyik 400km-t és hogy ment a másik 16kW-al 150-et? Teslára megadják ezeket a 400km-es hatótávokat, persze 100%-ra töltött új akksi, autópályán 80-al, se fűtés, se légkondi. Másik autó hogy ment 150km-t? Nincsenek csodák, megveszik az elektromos motort és az elviszi az X kilós, Y légellenállású kasztnit, Z leadott teljesítményen. Teljesítményt te szabályzod a lábaddal, a maradékkal lehet játszani, de mondanom sem kell hogy mennyire kicsi a mozgástér.
Teljesen életszerűtlen elektromos autót játszadozáson, esetleg aki kizárólag városban megy max 50km-t másra használni. Megtankolok 5 perc alatt bárhol egy belső égésű motoros autót és 600-1000km-t elmegyek vele. Ha meg kifogy akkor még mindig át lehet szívni másik kocsiból vagy elmenni a legközelebbi kútra egy kanna üzemanyagért.
És mi lesz 3-4 év gyorstöltögetés után az aksikkal? Gatyára mennek és milliós tétel a cseréjük, de addig még szopsz a folyamatosan csökkenő teljesítmény és hatótáv miatt. Gyönyörűen fog szenvedni téli -10-ben az 5 éves akku, még egy kockaladába is átülnél a 30 millás Tesládból, mert az legalább elmegy 400km-t és fűtés is megy benne.
Nagyon szép hogy itt mindenki elméletben lezongorázza hogy pl. vállalható ha egy 800km-es úton 4x meg kell állnod fél órát tölteni a kocsit, az előre levadászott és tervezett töltőállomáson ha épp nem kell várakozni másra (majd kell), aztán a gyakorlatban azt várod hogy hazaérj és vegyél egy benzinest hogy többet ilyen szopást nem vállalsz./人◕ ‿‿ ◕人\
-
#33253120
törölt tag
Itt voltam.
-
FF23
senior tag
autópályán 80-al, se fűtés, se légkondi
Én is ezen szoktam röhögni. Bécs-Bp közt, a XXI. századi techroknata a zöld rendszámos e-autóban, fülvédővel, síruhában, okostelón keresi a gyorstöltőt, mire elhúz mellettük egy 20 éves homashita tuningos 1,0 swift I-es egy szál polóban.
Egyetlen, legalább egy hetes, életszagú tesztet sem olvastam még elektromos autóval.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
#82729984
törölt tag
válasz #16820480 #175 üzenetére
" Aki családdal akar levezetni 1000km-t, annak egészségére Én inkább repülővel mennék, és ha kell, akkor helyben bérelnék egy kocsit."
Hát pedig az emberek 99%-a kocsival megy le a horvát tengerpartra (6-800 km) nyaralni, nem sok olyat ismerek aki repülővel menne, főleg nem családostól (próbáltál már babakocsit, kerékpárt stb. repülőre tenni?)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #82729984 #170 üzenetére
"Jaj de vicces vagy. Szerinted az elektromos motor elemei nem kopnak, nem mennek tönkre?"
Egy elektromos motor csattogós falepke összetettségű egy belső égésű motorhoz képest.bambano
"vajon te tisztában vagy-e vele, hogy egy "autó" mennyi idő alatt indul újra és pl. a te autód hányszor tette ezt?
komolyan hiszek benne, hogy nem."
Ha nem veszem észre, hogy újraindult, akkor számít? Nem igazán. Ugyanez igaz az önjáró autókra is, ha lefagy a szoftver és újraindítja magát, de közben nem érzékelsz az egészből semmit, akkor had csinálja. -
bambano
titán
"Egyetlen, legalább egy hetes, életszagú tesztet sem olvastam még elektromos autóval.": szemészeti probléma lesz, mert a totalcaron volt kettő is, legutóbb 1-2 hete, aminek ma jelent meg az összegzése.
teljesen életszagú, azt hozta ki végeredményként, hogy aki ma villanyautózik, az gyakorlatilag a gyorstöltőhöz való megérkezésen és annak aktuális működőképességén fog parázni egész úton. meg hogy menjen veled haver valami izmos autóval kísérőnek, mert ha kifogy a delej, úgy is lehet tölteni, hogy vontatnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Cathfaern #180 üzenetére
"Ha nem veszem észre, hogy újraindult, akkor számít?": attól függ. ha arról van szó, hogy használhatóság, akkor nem számít.
ha éppen arról érvelsz, hogy melyik szoftver mennyire megbízható, akkor igen, számít. a befecskendezést vezérlő számítógép jelenleg úgy van megcsinálva a legtöbb autóban, hogy viszonylag gyorsan képes rebootolni. a viszonylag gyors itt nagyságrendileg fél-egy főtengelyfordulatot jelent. az ecu-ban sem arra mentek rá, hogy hibátlan legyen, hanem arra, hogy legyen workaround, gyorsan észhez térjen.
tehát nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy jelenleg egyáltalán nem tudunk autóba való szoftvert írni. ennélfogva az önvezetésről 2020-2030 körül lehet majd elkezdeni álmodozni, hamarabb még azt se.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #180 üzenetére
Viszont van más, ami tönkremehet.
Nekem pl most kellett az első futóműben ezt-azt cserélni közel 100ezerért, olyan csak van az elektromos járműben is.
Ha meg nem egy központi motor hajtaná, hanem a kerekekbe épített motorok, akkor lehet, még a futómű is bonyolódik attól függetlenül, hogy az elektromos motor egy "csattogó falepke"Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
FF23
senior tag
Az 1-2 hetest nem olvastam. Ha a leaf-es szarrágásra gondolsz, azt igen:
-odafelé szarráfagyunk
-tankolnunk kéne, de pénzé nehogymár
-tankolni kéne, a tankolás ingyenes, a parkoló pénzes...nanemár
-visszafelé van legalább ülésfűtés, ameddig lehet 110-zel is tépünk, és a 2 órás utat sikerül nyolc-tíz alatt letudni.Ez életszerű egy Bp-Bécsre oda-vissza?
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
bambano
titán
ez most pont egy olyan vita, ahol az életszerű kifejezést pontosítani kellene.
ha az életszerű azt jelenti, hogy mi az a fizikai lehetőség, amit az ország biztosít, akkor életszerű.
ha az életszerű azt jelenti, hogy mit várna el egy egyszeri autós, aki ugyanúgy használná a villanyautóját, mint a dízelt, akkor nyilván teljesen életszerűtlen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #16820480 #186 üzenetére
Én erre azért még rászámolnám azt az időt, hogy kijutsz a reptérre, átmész az ellenőrzésen, végre elindul a géped, a túloldalt összeszeded a csomagot, valamivel a hotelbe is el kell jutni...
Meg esetleg azt, hogy ha kocsival mész, az asszony viheti a vasalóját meg a kávéfőzőjét, mert az kell, az fontos, stb, repülővel meg azért számolni kell a bőröndöt, meg hogy mit adhatsz/vihetsz fel.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bambano
titán
válasz #16820480 #186 üzenetére
merugye az egy órás levegőben tartózkodás az azt jelenti, hogy a repülőút is egy órán át tart, vagy azt, hogy egy óra, még kibumlizol ferihegyre, lehetőleg három órával a felszállás előtt, két órát dekkolsz a váróban a becsekkolás után, ülsz egy félórát-órát a repülőben, mire felszállhat, majd a földet érő repülőből se tart egy órán át kiszállni, megkeresni a csomagodat, bebumlizni a városba.
és ezen időszakok alatt a gyereknek nincs alkalma nyafogni, hogy pisilni kell, ne rohangáljon, stb.
Egy Budapest-Bécs távolság kocsival nagyjából fele lehet, mint repülővel, ha háztól-házig nézed. Egy 8 órás autóút lehet valahol a határ, ahol a repülő már rövidebb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
válasz -=RelakS=- #187 üzenetére
Hacsak nem a thai tengerpartra mész, akkor a reptéri procedúrák kb 15-20 percet vesznek igénybe, ennyi idő alatt átmész a biztonsági kapun, és ott vagy a beszállásnál. Utána még mondjuk 20-30 perc az indulásig, amíg tudsz olvasni, nézelődni, vásárolni. Aztán egy órás út, utána meg ha nem viszel kézipoggyászt (nyári ruháknak nem muszáj), akkor várni sem kell a bőröndre, és még max egy óra alatt eljutsz a közeli városba.
Ez még mindig sokkal jobb, ha a nagyon lassú verziót nézem, akkor is sokkal jobb a 8-10 órás autózásnál, ahol hullafáradtan érkezel meg, mert végig kell figyelni az autópályán 130-cal. Erre például tök jó lenn egy robotpilóta -
bambano
titán
válasz #16820480 #189 üzenetére
liszt feri utastájékoztató: "Ajánlott minimum 3 órával a járat indulása előtt a jegykezelést megkezdeni"
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
Jegykezelés?
Múlt héten voltam németben. Telefon elő, vonalkód becsippant, alászógája kb 1 órával a repülő indulása előtt értünk ki. Münchenben hasonló.
Ja, és a Liszt Ferencen külön útra terelték a csomagomat. Mondom, mifasz? Szúrópróba szerű viszgálat, nyissakiabőrönd, és valami cuccal mintát vettek . Mármint a bőröndből, nem belőlem
sheratan
Mármint úgy érted, hogy csak kézipoggyászod van, nem?
Viszont legalább a gyereket el lehet a dutyi frí sopoktól rángatni, ha nem akarod, hogy a gatyád rámenjen
Ha meg engedékenyebb vagy, és veszel neki ezt-azt, akkor meg a leszálláskor kell magyarázni, hogy jajj, fiam, itt nem engednek venni, csak ha innen megyünk[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#16820480
törölt tag
Elméletből látom nagyon jó vagy, de repültél egyáltalán az elmúlt években?
-=RelakS=-: Kézipoggyász, igen
Legutóbb kb egy órával korábban értem ki, fapados járathoz (kontinensen belül ilyennel érdemesebb sokszor úgyis), előre megvolt a check-in otthonról, biztonsági ellenőrzés kb 10 perc volt, mert gyorsan dolgoznak, van egész testes mikrohullámú kapu is, és ott ülhettem háromnegyed órát, úgy, hogy még az indulási kapu sem volt kiírva.
3 órával korábban? Akkor még a járat sem érkezett meg általában, nincs kiírva sem a checj-in, nem hogy bőröndöt lehetne feladni -
Dare2Live
nagyúr
"Egyetlen, legalább egy hetes, életszagú tesztet sem olvastam még elektromos autóval."
Nemhogy egy hetes, de hónapos, sött éves összfoglalók is vannak bőven a neten. Persze aki nem tudja használni a google keresőt annak nem fog összejönni, de ha ebbe a kategóriába tartozol akkor már ne büfögj ide ilyet.
85ök télen Norwegiában a 350kmet gond nélkül elmennek, egy BP->Bécs központol, központi 243km. Upsz...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#82729984
törölt tag
válasz #16820480 #192 üzenetére
De te se nagyon repültél még családdal, kisgyerekkel de asszonnyal se. Nagyjából 800-1000 km-től kezdődik az a táv ahol egyáltalán megéri repülőben gondolkozni pl. egy nyaralás során.
Repülétérre kicuccolni gyerekestül, csomagostúl egy nyaralásra, még budapestről is kb. 30 perc a reptérre az út, bőrőnd feladás stb, a lényeg hogy otthon kilépsz a kapun és mire felszállsz a repülőre alsó hangon is másfél óra de sokkal inkább kettő.
Majd kb. 1 óra út után megérkezel a cél reptérre, ahol aztán az égvilágon semmi nincs, nem vár senki se lévén nyaralni mész, megvárod a böröndöket, fogsz egy taxit, bemész a városba, de ekkor még bőven nem vagy a tengerparton.
Ezután franc se tudja, felülsz a helyik public transportra és elbuszozol az 50-100 km-re lévő tengerparti hotelbe, apartmanba ki tudja hová. És ekkor tartasz kb. a 6. óránál...Ugyanez autóval szintén majdnem ennyi idő, csak akkor kényelmesen elfértek a családdal, és nem fejenként 2 lambada gatyát visztek, hanem mindent ami kell a nyaralásra, még akár a kerékpárokat is és háztól házig mész.
Ez a valós szitu.Amit te mondasz az kb. az üzletemberek élete, felszáll a repülőre egy szál öltönyben megy egy aktatáskával, megérkezik a célhoz ahol már várja az üzleti partner, beviszi a városba aláírják a szerződést és délután már repül is haza.
Én viszont, magam részéről családi nyaralás során 800-900 km alatt eszembe nem jutna repülőre ülni, mert időben semmit sem nyerek, ámde nagyságrendekkel több macera és alacsonyabb komfortfokozat.
-
#16820480
törölt tag
válasz #82729984 #194 üzenetére
Úgy nyaralsz, ahogy jólesik, én meg úgy, ahogy nekem. Nem vinnék amúgy sem nagy csomagot nyaralásra, nem szeretek kényelmetlenül utazni. Sokat repültem hosszú távra, sokat költöztem új lakásba, így igyekszem minimálisra fogni a csomagok számát, méretét. Ha inkább vezetsz, és viszed az ipari árammal működő hajszárítódat, az a te dolgod, nem fogja mindenki más is vinni.
Én örülnék egy Teslának, mert tökéletesen jó lenne a felhasználási szokásaimhoz, de még azt sem mondtam, hogy most vennék, hanem majd talán 5-10 év múlva, mert addig a mostani kocsim is ki fog szolgálni. -
Snoop-y
veterán
válasz #16820480 #189 üzenetére
Azert be lehet szopni es ne csak ferihegybol indulj ki. Legutoljara portugaliaban 1,5 orat alltunk sorban a security checknel. Aztan laza 1 orat a passportnal... Aztan 40 percet a repulon vartuk a kintrekedt utasokat annak dacara hogy ugye elvileg felszallas elott fel oraval kapuzaras van. Laza masfel oraval kesobb indult a gepunk. Es ez nem egyedi eset sajnos. Heathrown vagy Gatwicken siman elofordul hogy ha nem vagy ott 2 oraval elobb akkor siman lekesed a jaratot...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-
#33253120
törölt tag
válasz -=RelakS=- #191 üzenetére
Hugom ma indult debrecenből london felé repülővel. Elvben reggel 6-kor indult a gép, mindenki azt mondta, hogy 2 órával előtte be kell csekkolni.
-
Snoop-y
veterán
válasz #16820480 #198 üzenetére
Repteren van ilyen hiaba eu.
Pl ferihegyen is van a gate elott (100% augusztusban voltam Mo-n) de mivel az picsanyi kis repter fel sem tunik mert nincs sor.
Egy nagyobb repteren meg vanNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #82729984 #194 üzenetére
"Majd kb. 1 óra út után megérkezel a cél reptérre, ahol aztán az égvilágon semmi nincs, nem vár senki se lévén nyaralni mész, megvárod a böröndöket, fogsz egy taxit..."
sheratan nem auto bérlésről beszélt? Mert akkor leszállsz a repülőröl, berakod a böröndöket a bérelt autóba azt kész.
A horvát tengerpart persze más, végig autópályán egy még Zadar is 700km max 6h, de amint nincs ilyen közel, nem ilyen ideális autópályás a story és 1000km felett vagy már sokkal kényelmesebb a repülő. Egy dél Olaszország, Görögoba imo messze sokkal kényelmesebb a repülő.
just my 2 cent....
@Snoop-y: 1h sorbanállás személyivel, meg 1.5h állás securitynél az szép. Nálam 10ből 10* kb 10+10perc. Pedig még babakonzervet is belerakták vmi szerkezetbe, hogy nem e bomba.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
0P1
aktív tag
Természetesen nem épelméjű, aki Budapestről Bécsbe repülővel utazna, de nem is tudom, ki beszélt erről. Csakhogy az elég rossz példa, miután egy töltésből ki jön az oda-vissza egy Model S-sel.
Horvátország határeset, mondjuk Isztriára természetesen nem érdemes repülőzni,de azért Dél-Dalmáciára bár elég nagy hülyeség levezetni, sokkal kényelmesebb a két és fél órás repülőút. Szóval eléggé kevés az az eset, ahova egy Teslának már túl nagy a táv, de mégsem érdemes repülőre szállni. Természetesen azért kelet-európában, amíg nincs normális supercharger hálózat, azért én se javasolnék egyelőre senkinek Teslát.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #202 üzenetére
Nemrég még Kölnben érkezéskor volt ellenőrzés.
Másik: nem lenne baj, ha nem felejtenéd el, nem csak Budapest létezik, s például Békéscsabáról a reptérre kiérni közösségi közlekedéssel négy óra, három átszállás.
Repülővel az úti célt is kissé korlátozottabban lehet kiválasztani, mint autóval. plusz egy menetrend is keményen köt.#203 Dare2Live: Mind Ferihegyen, mind Kölnben rendszeresen fél órákat kell várnom a biztonsági ellenőrzésre. Ha csomagot kell feladnom, akkor szintén sokat lehet szopni, hiába volt az online checkin.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
[link] így kell sokat tenni az önvezető autók elfogadtatásáért
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cathfaern
nagyúr
Persze tök jó, de azért tegyük hozzá, hogy lényegében végig autópályán ment (lehet nem ez a hivatalos megnevezése az utaknak amin ment, de végig többsávos, szintbeli kereszteződés nélküli utak)
Kíváncsi vagyok, hogy fogják-e valaha engedélyezni, hogy a teherautó sofőr aludhasson autópályán mielőtt elindulnak a tényleges sofőrnélküli teherautók. -
dabadab
titán
válasz Cathfaern #214 üzenetére
"Persze tök jó, de azért tegyük hozzá, hogy lényegében végig autópályán ment "
Az Ottonak ez a koncepciója, hogy azt automatizálnak, amit a technika mostani állása mellett lehetséges. Az teljesen világos, hogy a városi közlekedéses önvezetés jelenleg még nem megy, de az is, hogy autópályán nagyjából megy és már ebben komoly gazdasági ráció van.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen