- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mobilinternet
- Disney+
- DVBViewer
- XPEnology
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
"ónvezetéstől függetlenül is már bejáratott rendszerek más márkáknál, szóval beszállítótól elérhető lenne"
Te tudod a legjobban, hogy a Tesla nem így működik Amúgy az angol közlemény is azt erősíti meg amit írtam: tök új szenzorok, tök új rendszer, akarnak egy halom adatot mielőtt ténylegesen átengednék az irányítást az autónak.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #06658560 #17 üzenetére
"másképp mondva, egyre jobban kilóg, hogy a komplett céget IT-s hülyék vezetik."
Igazából pontosabb lenne, hogy a céget IT-s fejjel és módszerekkel vezetik, nem autóipari módszerekkel Hogy ez jó-e vagy sem, azt nem tudom megítélni, gyanítom szerinted nem, viszont egyelőre működik nekik. -
Cathfaern
nagyúr
válasz flatline#2 #30 üzenetére
Továbbá, az hogy teszt időszak van, az is normális, mert gondolom nincs több ezer dolgozó akik napi 8 órát vezetik az autókat x éven át.
Milyen vicces lesz amikor már az új verziós önvezető algoritmusokat nem kell így emberekkel tesztelni, mert az előző verziós önvezető algoritmusok elfurikázzák őket napi 24 órában -
Cathfaern
nagyúr
válasz flatline#2 #34 üzenetére
Bár nem önjáró autót fejlesztek, de tudtommal ezek nem az emberi intelligencia alapján működnek, saját algoritmusok van, nem az emberi vezetőket tanulják.
-
Cathfaern
nagyúr
"Bár, személyes véleményem szerint az önvezető autó még utópisztikus kategória, ez sem olyan dolog, ami egyik évről a másikra elérhető lesz. Szerintem szép lassan, évtizedek alatt fejlődhet ki egy kezdetleges igazi önvezető autó. De őszintén szólva szerintem inkább több száz év múlva lesz ilyen, esetleg.."
Jah. 2000-ben kis túlzással még senki nem tudta mi az az internet. 40 éve még nem létezett a mobiltelefonálás alapját adó 1G. 70 éve azt állították, hogy a televízió mánia fél éven belül le fog csengeni és senki se fog ilyet venni, mert ki nézne minden nap egy dobozt... Pár évvel előtte hangzott el az a mondat, hogy ha minden jól megy világszinten akár 5 darab számítógépet is el lehet adni. Szóval kevesebb, mint 100 év alatt eljutottunk a teljesen analóg működéstől oda, hogy már éles környezetben tesztelnek önjáró autókat (lásd pl. Google) és szerinted újabb 100 év kell ahhoz, hogy ezek piaci forgalomban megvásárolhatóak legyenek? Szerintem 10 éven belül általánosak lesznek az önjáró autók (nem, nem azt mondom hogy mindenkinek ilyenje lesz, de bőven lesz választék a boltokban és az utakon is).Zoooja:
Vezetsz már legalább 10 éve és/vagy 5 éve minden nap legalább 2x? (lehetőleg csúcsforgalomban)[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #82729984 #83 üzenetére
"Az a baj hogy olyanról beszélgetünk, amiről úgy tünik fogalmad sincs. Magyarországon a halálozási ok 54%-ban sziv-érrendszeri betegség. 27% daganatos betegség."
Számokkal nem vitatkozok, de igazából hogy jön ez ide? Ha nem lesz önvezető autó, akkor kevesebb szív-érrendszeri betegség lesz? Ha nem lesz önvezető autó, akkor az autógyártók szív-érrendszeri betegségek kezelésébe teszi bele a megmaradt profitot amit így fejlesztésre költenek? Vagy mi? Illetve:
"Semennyit, ha valaki emberéletet akar menteni akkor vegyen újraélesztő berendezést és helyezzen el egyet minden üzletben, még az is jóval olcsóbb lenne."
Akkor már inkább étrendváltás promotálásába fektessenek. Mert az oldaná meg a szív-érrendszeri betegségeket, nem az újraélesztő berendezés."A jövőt nehéz megjósolni. 1957-ben feljutott az első műhold az űrbe, 1961-ben az első ember, 1969-ben ember lépett a Holdra, és ezen fantasztikus fejlődés eredményeképp, húztak egy lineáris vonalat, és 2000-re már mindenki Mars bázist vizionált meg űrközi járatokat."
1961-ben kizárólag PR okokból lépett ember a Holdra, csak akkor ezt Hidegháborúnak hívták. Igazából azóta is lehetne pár évente embert küldeni a Holdra, nem azért teszik meg, mert megállt a fejlődés, vagy ugyanott tartana az űrtechnika, hanem azért nem, mert egyszerűen az ég világon semmi értelme nincs. Ellenben nagy a kockázata, és bár jelentősen kisebb, mint akkor volt, akkor egyszerűen tettek a kockázatra magasról, mert a politikai és háborús érdek ezt kívánta. Ma már ezt nem lehetne megtenni, mert az egész világ szétszedné a NASA-t meg USA-t.
A dologban plusz röhely, hogy jó eséllyel ha nem akkor lépünk először a Holdra, hanem mondjuk 30 évvel ezelőtt, akkor sokkal előrébb lenne az űrkutatás, meg az emberi űrutazás, ugyanis nagyon sok ígéretes technológiát kaszáltak el akkor azért, mert az épp aktuális elnök eldöntötte, hogy meg kell előzni az oroszokat minden áron, és minden pénzt és tudást a "bruteforce" technológiába öntöttek.De ha mindettől eltekintek, akkor is van egy hatalmas különbség az űrutazás és az önjáró autók között: az űrutazásban jelenleg nincs pénz. Kutatásilag érdekes, pár milliomost rá lehet venni, hogy fizessen milliókat az űrturizmusért, de ebből nem lehet egy céget fentartatni. Igen, van már pár privát cég aki foglalkozik űrutazással, de egyelőre a beléjük tolt tőkéből élnek, másrészt állami megrendelésekből.
Az önjáró autó viszont nagyon sok cégnek iszonyatos költségmegtakarítást jelentene, innentől kezdve tolják ahogy csak tudják a szekerét. -
Cathfaern
nagyúr
válasz #16820480 #81 üzenetére
Nem elég jó a fantáziátok Például egy lehetséges megoldás:
Autók ugye önjáróak, BMW már jött "okosmotorral", szóval feltehetjük, hogy a motorok is önjáróak lesznek kötelezően. Maradtak a gyalogosok, illetve biciklisek, mint közlekedési elem (minden más, pl. állatok vehetjük az akadály kategóriába, mivel nem várható el a kiszámítható viselkedés, erre meg úgyis fel vannak készítve az önjáró járművek).
Gyalogosok egyszerű eset: "random" átkelő gyalogosok is az akadály kategória, szóval pipa. A zebrákat az önjáró autók fel tudják ismerni, tehát megfelelő óvatossággal tudják megközelíteni, így a gyalogosátkelés ugyanúgy (sőt jobban) működhet, mint jelenleg. Ez is pipa. Bizonyos helyeken a megfelelő áteresztőképesség érdekében nem szeretnénk ha a gyalogosok saját tempójukban kellnének át, ide kell kizárólag gyalogos lámpákat telepíteni. Ezekben lenne rádiósugárzás, tehát az önjáró autók tudnának arról, hogy milyen állapotban vannak, amikor a gyalogosok zöldet kapnak, automatikusan meg tudnak állni, anélkül hogy nekik külön lámpa lenne. Nyilván ezt lehetne keverni olyan gombnyomásra vagy gyalogostömegre érzékeny lámpákkal amik csak akkor állítják meg az autókat ha van is ott gyalogos.
A biciklis egy érdekesebb kérdéskör, hirtelen jó megoldás erre tényleg nem jut az eszembe, mert a biciklisek teljes kitiltása a forgalomból túlzó megkötés vagy költség lenne (mindenhova biciklisátkelő építése ahol jelenleg közlekedési lámpa van). Esetleg megoldás lehetne, ha a bicikliket kötelező lenne felszerelni elektronikával (nem önjárásra, csak hogy az önjáró autók tudjanak a helyzetükről, illetve hogy a biciklis kapjon jelzést, hogy most álljon meg mert "piros" van neki pl.), de figyelembe véve, hogy sokan pont azért közlekednek biciklivel mert az egyik legolcsóbb közlekedési mód, nehéz lenne kivitelezni. -
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #103 üzenetére
Megtudja. Ha látja. Ha van elektronika, akkor is tudja, hogy ha nem látja, így kereszteződésekben nem kell folyamatosan lefékeznie az autónak, mert előre tudni fogja, hogy jön-e ott aszfalton közlekedő jármű, vagy nem. Ideális esetben gyalogosokon is lehetne elektronika, de jó eséllyel adatvédelmi okokból ehhez tényleg kell pár száz év
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Feketelaszlo #114 üzenetére
A munkahelyről hazaküldős dolgot leszámítva melyik eset nem történne meg akkor ha nem önjáró lenne meg az autó? Ezek az utak ugyanúgy megtörténnének.
Amúgy másik oldalról azt is bele kell kalkulálni, hogy ha önjáró autók lesznek, akkor a személyszállítás hatalmas boostot kap. Mobilon megrendeled mikorra jöjjön az autó, ha vállalod hogy más is beülhet melléd akkor még olcsóbb is lesz az út (nyilván nem túl nagy kitérővel). Így nagyon sokan lehet inkább nem tartanak fent autót, mert ha keveset használják, olcsóbbra kijön így. És így egyfajta "mini-tömegközlekedés" is megvalósulhat. Szóval igen, ahogy mondod a lehetőségeket még csak találgatni lehet -
Cathfaern
nagyúr
válasz #82729984 #170 üzenetére
"Jaj de vicces vagy. Szerinted az elektromos motor elemei nem kopnak, nem mennek tönkre?"
Egy elektromos motor csattogós falepke összetettségű egy belső égésű motorhoz képest.bambano
"vajon te tisztában vagy-e vele, hogy egy "autó" mennyi idő alatt indul újra és pl. a te autód hányszor tette ezt?
komolyan hiszek benne, hogy nem."
Ha nem veszem észre, hogy újraindult, akkor számít? Nem igazán. Ugyanez igaz az önjáró autókra is, ha lefagy a szoftver és újraindítja magát, de közben nem érzékelsz az egészből semmit, akkor had csinálja. -
Cathfaern
nagyúr
Persze tök jó, de azért tegyük hozzá, hogy lényegében végig autópályán ment (lehet nem ez a hivatalos megnevezése az utaknak amin ment, de végig többsávos, szintbeli kereszteződés nélküli utak)
Kíváncsi vagyok, hogy fogják-e valaha engedélyezni, hogy a teherautó sofőr aludhasson autópályán mielőtt elindulnak a tényleges sofőrnélküli teherautók.