- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Padavan firmware
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- MinDig TV
- Corel Draw topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
Vajon egy teljesen önvezető autó mennyire lopható?
Ha a forgalommal megbirkózik, akkor gondolom, nem nagy kunszt az egészet összekapcsolni azzal, hogy ha az autó nem tudja hitelt érdemlően azonosítani a sofőrt, akkor nem megy sehova. Esetleg ha nagyon szekálják, akkor még a rendőrséget is kihívja.
Az is vicces jelenet lehet, ha mégis ellopják, a rendszert nem iktatják ki, a tulaj meg hazahívja az autót :] Az meg lezárt ajtókkal hazamegyItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
big-J
őstag
Szegyenteljes amennyivel elobbre jarnak ebbe is, mint a konkurencia.
Olvassatok teszteket, osszehasonlitaskat, benchmarkokat(mert vannak) a kulonbozo gyartok autopilot megoldasaval, azt latni a 2016-ban kiadott mercedesek, lexusok pl fenyevekre vannak hatrafele a 2014 ota a Teslanak piacon levo megoldasaiktol... sima kanyarokban lemennek az utrol, pattognak a ket savhatar kozott, haromszor annyiszor szorulnak segitsegre ugyanazon az utvonalon stb..
Ezek meg mar jonnek le a gyartosorrol...[ Szerkesztve ]
-
ArGab
őstag
válasz
-=RelakS=- #51 üzenetére
Vagy éppen feltörik távolról és elvitetik valahová.
-
#16820480
törölt tag
Komolyan lépked előre a Tesla, egyre jobban tetszik
-
#82729984
törölt tag
Azért érdemes a számokat is jobban elemezni.
Pl. az 500 milliós európában évente mindössze 26 ezer ember hal meg közlekedési balesetben.
Viszonyításképp ugyanitt összesen amúgy ~ 5 millió ember halálozik el évente, szóval a halálozási ok mindössze 5 ezreléke a közlekedési baleset. És nem minden baleset kerülhető el akár ember vezet akár gép.És bár évente valóban kb. 1.2 millió ember veszti életét közlekedési balesetben, ezek kb. 90% afrikában meg a többi harmadik világbeli országban történik. Ahol a legkevésbé valószinü hogy el fog terjedni a tesla és ahol a legkevésbé kiépített az infrustruktúra ahhoz hogy egyáltalán a gép vezetni tudjon.
Magyar viszonylatban pedig, évente mindössze kb. 1400 halálos baleset történik, szóval ha hirtelen mindenki megvásárolna a 10-15 milliós teslát (ami 3 millió * 10 milla = 30 ezer milliárd forint ha jól számolok) és az tudna rendesen önvezetni, akkor az eredmény annyi lenne hogy 30 ezer milliárd forint árán megmentünk néhány száz ember életét...
Nyilván nem kell rámutatnom hogy ennyi pénzt mennyivel hasznosabban is el lehetne költeni ha az emberéletek megmentése a cél és mennyivel hatékonyabban.
Mindezzel csak arra akartam rávilágitani, hogy mennyire felesleges azzal érvelni az önvezető autó mellet, hogy azzal mennyi emberéletet meg lehetne menteni.
Semennyit, ha valaki emberéletet akar menteni akkor vegyen újraélesztő berendezést és helyezzen el egyet minden üzletben, még az is jóval olcsóbb lenne.Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
Én is hasonlót akartam írni, hogy más (sokkal nagyobb) cégeknél az auto parkolás a legnagyobb feature, ez meg azért jóval többet tud.
Bár, személyes véleményem szerint az önvezető autó még utópisztikus kategória, ez sem olyan dolog, ami egyik évről a másikra elérhető lesz. Szerintem szép lassan, évtizedek alatt fejlődhet ki egy kezdetleges igazi önvezető autó. De őszintén szólva szerintem inkább több száz év múlva lesz ilyen, esetleg..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
devast
addikt
válasz
#82729984 #58 üzenetére
"Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több."
Jól mondja a kollega. És ez épp elég. A produktivitást is rettenetesen megnyomná ez, ha rendesen elterjedne. Mondjuk a sofőrök/fuvarozók kereshetnek majd új szakmát.... nem is az a kérdés ez bekövetkezik-e, hanem az, hogy milyen hamar. -
#16820480
törölt tag
válasz
#82729984 #58 üzenetére
Nem csak a halálos baleseteket kell nézni azért, még ha azok a leginkább sokkolóak is. Egy önvezető autó nem fog gyorshajtani, ittasan vezetni, gondatlanságból felhajtani a járdára, nekitolatni a mögötte parkoló autónak, és így tovább.
A szoftverét lehet fejleszteni, és ha most még annyit csinál, hogy a 26 ezret lefaragja 25-re, majd mondjuk 5 év múlva 20-ra, és így tovább, akkor is megéri. Előbb utóbb úgyis kell majd új autót venni, és szépen átveszik ezek a teret. Minél többet gyártanak, annál elérhetőbb és olcsóbb lesz majd, és valamikor a jövőben valószínűleg már csak retro krimikben fog olyan szerepelni, hogy ittas gázolás. -
dabadab
titán
válasz
#82729984 #58 üzenetére
"Mindezzel csak arra akartam rávilágitani, hogy mennyire felesleges azzal érvelni az önvezető autó mellet, hogy azzal mennyi emberéletet meg lehetne menteni."
Nem sikerült. Egyrészt a baleseti halálokat nem jó az összes halálozás tükrében nézni, mert az azért világos, hogy valamiben azért mindenki meghal egyszer. Ami az érdekes, az az "elkerülhető" halálok, vagyis amikor valaki nem azért hal meg, mert száztíz éves és ennyit bír az emberi test - és ebben a kategóriában a közlekedési balesetek nagyon komolyan jelen vannak, az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni.
A gazdasági számítás meg több ponton is hibádzik, eleve van összesen kb. hárommillió autó az országban, másrészt meg az önvezetésnél is az az elképzelés, hogy ez pillanatok alatt alapfelszereltséggé válik minden autóban (pl. 2014 óta az EU-ban az ESP kötelező minden új autóban, de ez nem jelenti azt, hogy mindenki S600-as Mercivel jár (abban jelent meg először)).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
K21_overlord
tag
KITT gyere értem! -off
Azért a sofőr folyamatosan a kormányon tartotta a kezét...
A Föld IQ szintje állandó, csak az a baj, hogy egyre többen vagyunk rá.
-
bambano
titán
[link] "2013-ban 1760 személy vesztette életét otthonában, ez közel háromszor annyi, mint ahányan közúti balesetben veszítették életüket."
szóval lesznek önvezető lakások?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Feketelaszlo
senior tag
"Elon Musk mindenképpen első akar lenni ezen a piacon, így mostantól lehetőséget adnak a szerintük ötös szintű, autonóm jármű használatára."
Az jó, mert pár hónapja még azt jósolták, hogy majd csak 2-3 év múlva tudnak ilyet gyártani [1]. Kicsit nagy szórással becsülnek a
mérnökökmarketingesek a cégnél. Vagy csak valaki már megint nagyot akart mondani.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
#06658560 #38 üzenetére
"A Mercedes már teljesen autonóm eljutott Stuttgartból Genfbe a maga rendszerével."
Utánanéztem tényleg megcsinálták. Tesztautóval. Két város közt...
Hát ez alapján Mercedesnek (is) k*ra bele kell húzni mert baromi nagy selling point az, hogy tulaj beleül aztán a munkahelyig eltelő 30-90percben szunyókál/olvas/netel/dolgozik... míg a Mercibe tekergetheti a kormányt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
noPublicFG
senior tag
Nagyon szimpatikus a dolog. Monoton vezetésnél ez nagyon hasznos lesz. Autópályán és vagy dugóban araszolni.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
Zoja™
őstag
válasz
#82729984 #58 üzenetére
Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több.
Ha normálisan oda figyelsz a forgalomra, közlekedő partnereidre, akkor mindennek lehet mondani a vezetést, csak unalmasnak nem.
Én pl. idegállapotomtól függően képes vagyok sírva röhögni és/vagy @nyázni, pedig nem mondanám magam sem idegroncsnak, sem pedig streetracer-nek.
-
Van az a fáradtsági/idegességi pont, ahol már az ember hibákat vét, mégha nem végzetesek is (piroson átmenés, bevágás, rossz ívben kanyarodás, stb). Én üdvözlöm az önvezetés tényét, annyi mindent lehet csinálni vezetés közben az ablakon kibambuláson kívül, alvás (na jó ez igen ritka lenne), olvasás, beszélgetés, stb. A dugóban ülés pedig stresszes, mert ma már mindenki siet valahova, haza, gyerekért, enni, stb.
A szinte teljes automatizálás nem lesz rossz, mert akkor szerintem az útvonalak ideje is sokkal kiszámíthatóbb lesz, kevesebb stressz, baleset. Ráadásul el lehet menni este sörözni kocsival és az autó hazavisz, nincs ennél királyabb dolog[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Cathfaern
nagyúr
"Bár, személyes véleményem szerint az önvezető autó még utópisztikus kategória, ez sem olyan dolog, ami egyik évről a másikra elérhető lesz. Szerintem szép lassan, évtizedek alatt fejlődhet ki egy kezdetleges igazi önvezető autó. De őszintén szólva szerintem inkább több száz év múlva lesz ilyen, esetleg.."
Jah. 2000-ben kis túlzással még senki nem tudta mi az az internet. 40 éve még nem létezett a mobiltelefonálás alapját adó 1G. 70 éve azt állították, hogy a televízió mánia fél éven belül le fog csengeni és senki se fog ilyet venni, mert ki nézne minden nap egy dobozt... Pár évvel előtte hangzott el az a mondat, hogy ha minden jól megy világszinten akár 5 darab számítógépet is el lehet adni. Szóval kevesebb, mint 100 év alatt eljutottunk a teljesen analóg működéstől oda, hogy már éles környezetben tesztelnek önjáró autókat (lásd pl. Google) és szerinted újabb 100 év kell ahhoz, hogy ezek piaci forgalomban megvásárolhatóak legyenek?Szerintem 10 éven belül általánosak lesznek az önjáró autók (nem, nem azt mondom hogy mindenkinek ilyenje lesz, de bőven lesz választék a boltokban és az utakon is).
Zoooja:
Vezetsz már legalább 10 éve és/vagy 5 éve minden nap legalább 2x? (lehetőleg csúcsforgalomban)[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Mitöbb, a dugók egy része írd és mond megszűnne létezni!
Ismerős a helyzet, hogy már fél órája tötymörögsz a dugóban az autópályán, és kiderül, hogy a szemből jövők sávjában volt valami baleset, és mindenki lelassít megnézni, hogy mi történt?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
atike
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #72 üzenetére
Egy része... A kisebbik része... Az ami a reggeli és délutáni csúcs azt semmilyen önjáró/önvezető/embernélküli személyautó nem szünteti meg... Max a tömegközlekedés - már ha olyan szinten lenne...
-
De ezekre is van rengeteg megoldás. A dugók pl. azért is alakulnak ki, mert a közlekedési lámpák nem adaptívak, sőt, direkt ótvar szarul vannak beállítva. Erre a kerepesin, rákóczin, kis és nagykörúton ezernyi példa van, hogy szakadna rájuk egy mázsa ****. A sofőrök majd fele alkalmatlan autóvezetésre, továbbra is kézben telefonálnak, gyereket nevelnek, esznek, tabletet/laptopot!!! nyomogatnak vezetés közben, bambulnak, beállnak a kereszteződésbe, stb.
Ha automatizálva lenne a közlekedés nagy része, lámpákkal és egymással kommunikáló autókkal, akkor a közlekedés szépen hömpölyögne, és nem lennének óriásdugók.
A tömegközlekedés is király dolog, ha kellően odafigyelnének rá, pl. nem rongálunk meg rajtuk semmit, csövik nem utaznak rajta, karbantartjuk, ésegyebek.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
#16820480
törölt tag
De, pedig az önjáró (és egymással kommunikáló!!) autók pont jelentősen csökkenteni tudják a dugókat, mert mondjuk az egész autósor egyszerre mozdul, nem kell az előtted levő reakcióidejére várni, az meg az előtte levőre, stb. Nem hullám effektussal indulnak meg a zöldnél, hanem egyszerre, nem kell olyan követési távolságot tartani, mert a gép reakcióideje sokkal gyorsabb, illetve optimálisabban tud majd vezetni, nem gyorsít rá feleslegesen egy pirosra, meg hasonlók. Folyamatosabb lesz a forgalom ,minél több önjáró autó megy majd az utakon.
-
atike
nagyúr
-
-=RelakS=-
veterán
Gondolod?
Dugó anélkül is ki tud alakulni, hogy bármiféle oka lenne. Az egyetlen ok az ember maga.
Kíváncsi lennék, hogy a dugók mekkora része tűnne el azáltal, hogy nem a bénázó ember vezet, a lámpa meg továbbra is szemét marad.
Pl itt is rendszeresek a reggeli dugók annyira, hogy az M0 lehajtón is áll a sor.
Kettő oka van minimum:
1: aki a szemétégetőnél lévő lámpát beállította, xarjon sünt (Felsőkert út / külső Fóti út kereszteződés)
2: az is tegyen egy szívességet, aki a híd alatt a körforgalom felé kerül, mert neki fontosabb a dolga, mint annak a 20 másik embernek, aki a hídon ácsorog. Ha nem kerülnének, a hídon folyamatosan mehetne a forgalom, vagy legalább aki Fót felé menne, az kényelmesen megtehetné. Így viszont gyakorlatilag áll a híd is, meg alatta a körforgalom is.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
atike
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #77 üzenetére
Gondolom.
Debrecenben az autópályáról lehajtva úgy, hogy nincs autó a környékemen sem (nem csúcsidő ugyebár) piros lámpától piros lámpáig lehet jönni a központ felé... Nincs bénázó autó, egyből elindulva a lámpa zöld jelzésénél (szabályosan, megengedett sebességgel) a következőhöz érve az pirosra vált... 4-5-6 lámpánál egymás után.
Itt hol van az egyetlen emberi ok...?
...és ha reggel próbálsz jönni munkaidő előtt ugyanezen az útvonalon akkor értelemszerűen sokkal rosszabb a helyzet. Van hogy második, harmadik lámpaváltásra lehet csak átmenni az adott lámpán.
Azt gondolni, hogy csak az embereken múlik a dugó elég nagy butaság szerintem. Igen, az más kérdés, hogy az emberek akkor is tudnak dugót csinálni amikor nem kellene - ezt nem vitatom...
Nagyin utópisztikus az a gondolat, hogy önvezető autóval nem lesz dugó, nem lesz baleset... Mondjuk utóbbin azért valószínűleg többet fog javítani, mint az előbbin...
#78: olyan nem lesz... Nem csak autók vannak a közlekedésben, sőt. Vagy mindent kellene leszerelni akkor vagy semmit... És mivel a mindent esélytelen így emiatt "nem is kell aggódni"...
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Teljesen megszűnni nem fognak a dugók, de nagy mértékben csökkenthető.
Nagyban növelhető a kereszteződések áteresztőképessége (ez egy nagy dugófaktor), a másik meg az emberi hülyeség.
Én is csak azt tudom alátámasztani, hogy a sofőrök kb. fele tök mást csinál vezetés közben (legfőképp telefonál vagy a telefonját babrálja), és nem figyel oda. Ezáltal lassabb a reakcióideje, hülyeséget csinál, stb. Egy másik része (átfedés van a 2 halmaz között) meg tényleg alkalmatlan a vezetésre.
Ha ezeket kiiktatjuk, már csökkenthetjük a dugó kialakulását.Ha ez párosulna adaptív lámparendszerekkel, az lenne a kánaán.
Pl. ha nincs senki, akkor ne kelljen a piroshullámmal szívnod. -
#82729984
törölt tag
"Nem sikerült."
Elég nagy baj.
"Ami az érdekes, az az "elkerülhető" halálok, vagyis amikor valaki nem azért hal meg, mert száztíz éves és ennyit bír az emberi test - és ebben a kategóriában a közlekedési balesetek nagyon komolyan jelen vannak, az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni."
Az a baj hogy olyanról beszélgetünk, amiről úgy tünik fogalmad sincs. Magyarországon a halálozási ok 54%-ban sziv-érrendszeri betegség. 27% daganatos betegség. És k.rvára nem száztiz éves emberek halnak ezekbe bele és igen k.rvára elkerülhető lenne a többsége és akkor nem 6x év lenne itthon a várható átlagéletkor hanem mondjuk 7x vagy 8x.
A 110 éves mondatod azért külön vicces egy olyan országban ahol a férfiak többsége 60 év alatt halálozik el...
Szóval lehet szorozni osztani hogy akkor vajon -a teoretikus- 30 ezer milliárdot biztos önvezető teslára kéne költeni abból a szempontból hogy emberéletet mentsünk, avagy esetleg fejlesszük az egészségügyet.
Mint mondtam, az önvezető autónak egy értelme van, hogy vezet helyettünk. És ennyi pont elég is, aki jön itt ilyen idióta érvekkel hogy azért jó mert kevesebb ember hal meg az utakon, az nincs tisztában valósággal.
Igen valóban kevesebb fog majd egyszer meghalni, de ez csak side-effect, ha ebből a szempontból értékelnénk a dolgot, akkor az egy k.rva nagy fail lenne a ráfordított költségek figyelembe vételéve.
"A gazdasági számítás meg több ponton is hibádzik, eleve van összesen kb. hárommillió autó az országban"
Akkor miben is hiányzik a 3 milliószor x tesla? Azt irtam hogyha mindenki lecserélné az autóját teslára akkor az mibe kerülne és cserébe mennyi embert lehetne megmenteni.
"másrészt meg az önvezetésnél is az az elképzelés, hogy ez pillanatok alatt alapfelszereltséggé válik minden autóban"
És ez kinek az elképzelése?
Elképzelni és is sok mindent tudok. Egyelőre ott tartunk hogy még valódi önvezető autó sincs nem hogy alapfelszereltség része legyen.
-
-=RelakS=-
veterán
Pl. ha nincs senki, akkor ne kelljen a piroshullámmal szívnod.
Hollandia, Rotterdam, mentünk haza oktatásról az üres utakon. A lámpa pirosra váltott, kolléga lassított, a lámpát 5-10 másodpercen belül elértük. Megállni nem kellett, mert olyan 5-10m-re voltunk még, mikor a lámpa átdobta magát zöldre (Hollandiában nincs piros+sárga a zöld előtt)Ez kéne itthon is időnként.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#82729984
törölt tag
"Ha normálisan oda figyelsz a forgalomra, közlekedő partnereidre, akkor mindennek lehet mondani a vezetést, csak unalmasnak nem."
Valószinüleg irtó keveset vezetsz. Például autókázni 6-800 km-ert autópályán, minden csak nem izgalmas.
Naponta ingázni (lakóhely-munkahely között) Budapesten, nos ez valóban nem unalmas, de izgalmasnak sem mondanám hanem baromi idegesítő.Nekem régi álmom válna valóra, ha végre tényleg lenne teljesen önvezető autonom autó, amibe csak becsücsölök, beütöm a célt, aztán elvisz oda magától én meg addig sokkal hasznosabban is el tudnám tölteni az időmet.
Ha meg vezetési élményre vágyok akkor átveszem én a volánt arra a 30 percre amig épp kellemesnek találom (vagy kimegyek egy ilyen célra kialakított pályára). -
#82729984
törölt tag
válasz
Cathfaern #71 üzenetére
"2000-ben kis túlzással még senki nem tudta mi az az internet. 40 éve még nem létezett a mobiltelefonálás alapját adó 1G. 70 éve azt állították, hogy a televízió mánia fél éven belül le fog csengeni és senki se fog ilyet venni, mert ki nézne minden nap egy dobozt... "
A jövőt nehéz megjósolni. 1957-ben feljutott az első műhold az űrbe, 1961-ben az első ember, 1969-ben ember lépett a Holdra, és ezen fantasztikus fejlődés eredményeképp, húztak egy lineáris vonalat, és 2000-re már mindenki Mars bázist vizionált meg űrközi járatokat.
Most igy 2016-ban, 50 évvel az első holdraszállást követően, képtelenek vagyunk újból embert juttatni a Holdra (lassan az űrbe is), nemhogy Mars bázis...
Az önvezető autó nagy stressz tesztje az lesz, hogy képes-e megugrani, az útburkolati felfestések és jelek nélküli közlekedést rossz időjárási körülmények között (azaz ami a világ kb. 90%-ban van) vagy nem.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
#82729984 #85 üzenetére
Valamiért eszembe jutott a Knight Rider első része
Michael elalszik a volán mögött, és persze KITT átveszi a volánt. Mögöttük jön egy rendőrautó, amiben kiszúrják, hogy a sofőr alszik. Valami ilyen megjegyzés volt a kanyargós úton:
Te, ez jobban vezet alvás közben, mint én ébrenItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
cintula187
addikt
Respect a Teslának ,de én ezt addig nem használnám, amíg a kocsit olyan járművek veszik körbe a forgalomban, amikkel nem tud kommunikálni.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
#82729984
törölt tag
Mit szerettél volna mondani?
Hogy az üvegek jobb cimkézésével elkerülhető lenne a véletlen mérgezés mint vezető halálok (38 ezer) a véletlen balesetekben?
Vagy hogy az éves 610 ezer sziv-érrendszeri betegségben elhunyt ember az kisebb probléma mint a 33ezer közlekedési balesetben elhunyt?
Esetleg azt hogy évente 41 ezer ember lesz öngyilkos és csak 33 ezer ember hal meg közlekedési balesetben?
Vagy hogy a 130 ezer véletlen halálos sérülésből mindössze 33 ezer irható a közlekedési balesetek számára és 100 ezer más véletlen miatt következik be?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
cintula187 #90 üzenetére
Miért is?
Ha ki tud kerülni egy gyalogost/kerékpárost, akkor egy másik autóval sem lesz gondja, amivel nem tud kommunikálni.
Az meg, hogy esetleg villog mögötted a majma, hogy mennyé má, ne zavarjon. Nem Te vezetszItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#82729984
törölt tag
"> az ötven év alattiak halálozásánál dobogós helyen szokott lenni."
Hm... Próbáltad már összeadni a táblázatod megfelelő mezőit?
0-54 évig (mivel a táblázatodban nincs 50-ig terjedő oszlop)
1. daganatos betegségek: 64 ezer
2. sziv-érrendszeri betegségek: 49 ezer
3. Véletlen mérgezések száma: 30 ezer
4. öngyilkosság: 27 ezer
5. Közlekedési balesetek száma: 22 ezerAkkor miről is beszélünk?
Ennyi miszter (de azért köszönöm hogy belinkelted a táblázatot ami megcáfol téged)
-
cintula187
addikt
válasz
-=RelakS=- #93 üzenetére
Igen, de azért jobban érzem magam, ha a sarkon beforduló másik kocsinak tud jelezni hogy áljá' meg. Mert mondjuk a sofőr benézte vagy nem érdekelte a stop/elsőbbség adás tábla.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
cintula187 #95 üzenetére
Nem fog tudni jelezni neki, ha nincs kommunikáció, azonban meg fog állni, ki fogja kerülni.
Lehet, hogy kellemetlenebb, de a balesetet így is elkerüli.Hónapokkal ezelőtt láttam valami autonóm jármú logjából készített videót. Egy motoros rokkantkocsis nem igazán tudta eldönteni, hogy merre is akar hajtani az utcán, az autó meg türelmesen várt, míg biztonsággal elhaladhatott
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
-=RelakS=- #96 üzenetére
Még a rossz irányból érkező autókat is lekezelte
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#82729984 #83 üzenetére
"Az a baj hogy olyanról beszélgetünk, amiről úgy tünik fogalmad sincs. Magyarországon a halálozási ok 54%-ban sziv-érrendszeri betegség. 27% daganatos betegség."
Számokkal nem vitatkozok, de igazából hogy jön ez ide? Ha nem lesz önvezető autó, akkor kevesebb szív-érrendszeri betegség lesz? Ha nem lesz önvezető autó, akkor az autógyártók szív-érrendszeri betegségek kezelésébe teszi bele a megmaradt profitot amit így fejlesztésre költenek? Vagy mi? Illetve:
"Semennyit, ha valaki emberéletet akar menteni akkor vegyen újraélesztő berendezést és helyezzen el egyet minden üzletben, még az is jóval olcsóbb lenne."
Akkor már inkább étrendváltás promotálásába fektessenek. Mert az oldaná meg a szív-érrendszeri betegségeket, nem az újraélesztő berendezés."A jövőt nehéz megjósolni. 1957-ben feljutott az első műhold az űrbe, 1961-ben az első ember, 1969-ben ember lépett a Holdra, és ezen fantasztikus fejlődés eredményeképp, húztak egy lineáris vonalat, és 2000-re már mindenki Mars bázist vizionált meg űrközi járatokat."
1961-ben kizárólag PR okokból lépett ember a Holdra, csak akkor ezt Hidegháborúnak hívták. Igazából azóta is lehetne pár évente embert küldeni a Holdra, nem azért teszik meg, mert megállt a fejlődés, vagy ugyanott tartana az űrtechnika, hanem azért nem, mert egyszerűen az ég világon semmi értelme nincs. Ellenben nagy a kockázata, és bár jelentősen kisebb, mint akkor volt, akkor egyszerűen tettek a kockázatra magasról, mert a politikai és háborús érdek ezt kívánta. Ma már ezt nem lehetne megtenni, mert az egész világ szétszedné a NASA-t meg USA-t.
A dologban plusz röhely, hogy jó eséllyel ha nem akkor lépünk először a Holdra, hanem mondjuk 30 évvel ezelőtt, akkor sokkal előrébb lenne az űrkutatás, meg az emberi űrutazás, ugyanis nagyon sok ígéretes technológiát kaszáltak el akkor azért, mert az épp aktuális elnök eldöntötte, hogy meg kell előzni az oroszokat minden áron, és minden pénzt és tudást a "bruteforce" technológiába öntöttek.De ha mindettől eltekintek, akkor is van egy hatalmas különbség az űrutazás és az önjáró autók között: az űrutazásban jelenleg nincs pénz. Kutatásilag érdekes, pár milliomost rá lehet venni, hogy fizessen milliókat az űrturizmusért, de ebből nem lehet egy céget fentartatni. Igen, van már pár privát cég aki foglalkozik űrutazással, de egyelőre a beléjük tolt tőkéből élnek, másrészt állami megrendelésekből.
Az önjáró autó viszont nagyon sok cégnek iszonyatos költségmegtakarítást jelentene, innentől kezdve tolják ahogy csak tudják a szekerét. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
-=RelakS=- #97 üzenetére
Rövid a szerkesztési idő
Így látja az autopilóta az utat
Vicces is, meg érdekesItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
cintula187
addikt
válasz
-=RelakS=- #97 üzenetére
Békaügetnek előtte az idióták.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Új hozzászólás Aktív témák
it Elon Musk mindenképpen első akar lenni ezen a piacon, így mostantól lehetőséget adnak a szerintük ötös szintű, autonóm jármű használatára.
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- BestBuy topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPhone topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Macbook Air M2 8GB RAM, 256GB ssd, 100% akkumlátor
- Dell Latitude 5510, 15.6" FHD IPS, i5-10210U (8 v.mag), 16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, gar
- Apple iPhone 12 Pro 256GB Kártyafüggetlen 88% Akkuval 2025.10.18-ig Euronics Garancia
- ThinkPad P1 Gen 4i 27% 16" 4K UHD+ érintő i7-11850H T1200 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Szép Apple Watch 5 41mm + Cellular Black 91% AKKU !! 1Hó GARANCiA