Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Cathfaern #53 üzenetére
Bocs, ha félreérthető volt. Nem a jogos büntetésre elengedésére gondoltam a fejlődés érdekében, hanem arra, amikor összeáll a tömeg csőcselékké és nekiáll mindent és mindenkit felgyújtani, mert a valaki egyszer hibázott és ezért az egész technológiának pusztulnia kell mindenhol és mindenkinél. A jogos büntetés mondjuk jó kérdés, mert jelenleg ugye nincs hasonló ügy és szerintem mindenki azt remélte, hogy sose lesz. EUban azért sem engedték a 3. szintű önvezető autókat kipróbálni a sajtósoknak - tőlünk nyugatabbra -, mert még nincs hozzá kész szabályozás.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Cathfaern #389 üzenetére
Az bevett szokás, hogy az összes balesetet összes vezetett - utazott - távolságra vetítik. De sok dolgot figyelmen kívül hagytak.
Egyrészt az általad is említett túl kis minta torzító hatása, hiszen ember által okozott halálesetből van amerikában minden nap 100, elég nagy a minta ahhoz, hogy rátát lehessen belőle számolni. De az első halálos önvezető autóbalesetnél nem lehet tudni, hogy ez az egy az első 20M mérföldhöz tartozott, vagy mostantól évekig nem fogunk ilyet látni, és szépen felhíznak majd a baleset nélkül vezetett órák.
A másik, hogy az emberek nagyrésze ugyanazon az útvonalon vezeti a kilómétereit, ismeri a kereszteződéseket. Lehet hogy aki minden nap arrafelé megy haza, rendszeresen lassít azelőtt a kereszteződés előtt, mert tudja, hogy csövesek szoktak átténferegni éjszakánként. Az önvezető autókat viszont a betanítás alatt kifejezetetten vegyes környékekre, helyzetekbe küldik, hogy megnézzék, hogyan viselkedik különböző helyzetekben.
A harmadik, hogy az emberek által vezetett mérföldek nagyrésze autópálya, hiszen ott gyűlnek igazán a mérfőldek. És az sokkal kiszámíthatóbb, nem tólnak át emberek biciklit.
Negyedsorban nem csak a halálos baleseteket kell vizsgálni, főleg ilyen kis mintánál, hiszen az, hogy egy balesetnek nem lesz halálos áldozata, az is erősen múlik a szerencsén. Konkrét számokat nem találtam, a korábban linkelt Google prezentációban talán 3-as szorzó volt, viszont itt egy érdekes adat. Abban a 34 balesetben, amiben önvezető autó volt érintett, 4 alkalommal hibázott az önvezető autó, 30 alkalommal egy másik jármű sofőrje. És a 34 alkalomból 27-ben mire a baleset bekövetkezett, az önveztető autó 15km/h-s sebesség alá tudott lassítani, ezzel minimalizálnva a baleset kimenetét.
És végül: ugyanebben a helyzetben a kocsiban ülő ember is elütötte a gyalogost. Nem elütötte volna, hanem elütötte. Ott volt a kezében a kormány, talpa alatt a fék, és belerongyolt a gyalogosba. Lehet hogy itt mindenki olyan jó sofőr, hogy simán megoldotta volna a helyzetet, az egyetlen, akinek erre lehetősége lett volna, nem reagált jobban, mint az autó. Ha csak azokat az eseteket szűrik ki az önvezető autók, amikor a sofőr túl magabiztosan megy túl gyorsan, túl fáradtan, túl ittasan vezet, már akkor megéri megengedni, sőt kötelezővé tenni a gépi vezetést.
-
Atomgeszi
veterán
válasz Cathfaern #532 üzenetére
Akkor sem akarok 70-110 között araszolni egy kamion mögött, maximum nem tudok blikket olvasni.
[link] Amúgy már ilyenekben is van sávtartó és követési távolság figyelő, az arra ingeranciát érzőknek. ~10-15k környékén. Persze, hogy ennek a gyakorlatban mennyi értelme van.
Egyébként nem a fejlesztések ellenzője vagyok, mielőtt ez esne le valakinek.