Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz WonderCSabo #22 üzenetére

    "és a belső hálózat miért van a wifire csatlakoztatva?"

    Nincs, azt csak a kísérletező kedvű hackerek kötötték rá egy laptopon keresztül, alapvetően a drótos CAN buszt hekkelték. Másrészt viszont tele vannak az autók mindenféle drótnélküli cuccal (BT kihangosító, drótnélküli keréknyomás-érzékelő, miegyéb), amik remek támadási felületet adnak.

    DRM is theft

  • #06658560

    törölt tag

    válasz WonderCSabo #26 üzenetére

    Mert CAN buszos, s azzal is valami 50kg körül van minimum a kábelezése egy modern autónak. Tömegcsökkentés=költségcsökkentés=helyspórolás.

  • dajkopali

    addikt

    válasz WonderCSabo #22 üzenetére

    "wifin távvezérelt autó"
    hát egyébként arra is van példa, ha jól tudom - ha nem, majd kijavít valaki :) -, amikor van összeköttetés a céggel, rendőrséggel, mittomén, külön előfizetés alapján, hogy jelezze a balesetet, hívja a mentőket, lopásgátlás, távirányítású letiltás, a szülők tudják, hol jár a gyerek az autóval stb.
    hogy ezeket mikor építik egybe az autót vezérlő számítógéppel, mikor nem, azt nem tudom, de a tendencia nyilván az, hogy komplex egységeket hozzanak létre

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • bambano

    titán

    válasz WonderCSabo #94 üzenetére

    Érzek kis különbséget a nem lehet meg a nem szabad behajtani között:))

    A can bus a controller area network rövidítése, a Bosch fejlesztette ki. Nagyjából és nem pontosan annyi a történet, hogy az amik a környezetvédelem miatt kitalálták, hogy minden paraméter, ami a környezettel kapcsolatos egy autóban, elektronikusan mérhető kell legyen, és törvényileg szabályozták, hogy egy idő után csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, ami ennek eleget tesz. Ez lett az obd meg az obd2, még a 90-es évek második felében.

    Azóta a gyártók rátettek mindent (pl. lambda szonda, fordulatszám mérő, stb) egy elektronikus hálózatra, can buszra, ami ehhez kellett. Később rájöttek, hogy ez a multiplexelt busz elvileg csökkentheti az autóba szerelendő drótok mennyiségét, így rászoktak, hogy egyre több mindent kössenek rá. Aminek az lett a mellékeredménye, hogy igen érdekes dolgokra is képes ma már egy autó.

    Pl. a vectrában három can busz van, különböző sebességekkel, különböző, szeparált feladatokkal. A motorvezérlés, a blokkolásgátló, az esp meg ilyenek mennek a leggyorsabb, legfontosabb buszon. A másik véglet, amit úgy hívnak, hogy body meg szórakoztatás, megy a leglassabban. A bodyba tartozik pl. az ajtónyitás érzékelő.

    Amióta vannak ezek a dolgok, azóta sokkal egyszerűbb multifunkciós kormányt csinálni például. A kormányon a hangerő szabályzás pont ugyanolyan can vezérlőcsomagokat csinál, mint a rádió saját gombjai. Vagy csinálhat olyat a kocsi, hogy ha működik az első ablaktörlő (feltételezi, hogy esik) és hátramenetbe teszed, bekapcsolja a hátsót is. Vagy a vectra pl. képes helyettesíteni a kiégett izzólámpákat. A hátsó lámpatestben ugyanolyan egyen 21W-os izzók vannak, csak ha helyzetjelző foglalatba tetted, akkor 5W-nyi teljesítménnyel hajtja meg és akkor helyzetjelző. Ha meg féklámpa, akkor 21W. Ha meg kiégett a féklámpa, akkor képes feltolni a helyzetjelző teljesítményét.

    Szóval ilyen digitálisan vezérelhető lesz az egész autó. Amivel lehet később játszani:)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák