- Milyen routert?
- Windows 10
- Synology NAS
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- TP-Link WR1043ND router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
"Másrészt viszont tele vannak az autók mindenféle drótnélküli cuccal (BT kihangosító, drótnélküli keréknyomás-érzékelő, miegyéb), amik remek támadási felületet adnak"
Mondjuk én személy szerint nem érzem ennyire támadható felületnek pl. a keréknyomás-érzékelőt. Jól behatárolt terület (mint általában minden), jól behatárolt feladattal, és várt értékekkel. Ha nem megfelelő csomag érkezik, akkor a lin transiver (amire ezek nagy valószínűséggel csatlakoznak, nem egyenesen canre) fogja és eldobja a csomagot.
Kizártnak tartom hogy találjunk olyan autót ahol küldünk egy olyan üzenetet a motorvezérlőnek, magunkat álcázva "keréknyomás-érzékelőnek" hogy "oldd fel a fordulatszám limitet és gyorsíts maximumra". Ehhez többszörös, igen-igen súlyos hiba kell programozói szempontból, amiknek a valószínűsége szerintem kisebb mint azt el tudnánk képzelni.
Na meg a kísérlet továbbra is arról szólt, hogy can buszra fűztek fel egy pc-t. Innentől kezdve nem nagy kihívás a dolog, ezt csinálják szervizekben is.
Beviszed az autót, kap új motorvezérlő panelt mert elromlott a régi (lásd ismerős konkrét esete nemrég), és ilyenkor újra kell hangolni szelepvezérléstől kezdve ezer mindent. Mindezt canen, ismervén a megfelelő utasításokat (mert ez is kell hozzá). Ezt a wifi-can gateway mókát megjátszhatják akár egy szervizben is, nincs ebben szerintem nagy mambo-jambo.Ez a feltörésesdi pedig a leírtak alapján még túlságosan is a messzi (remélhetőleg be nem következő) jövő az én szememben.