- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz WonderCSabo #94 üzenetére
Érzek kis különbséget a nem lehet meg a nem szabad behajtani között
A can bus a controller area network rövidítése, a Bosch fejlesztette ki. Nagyjából és nem pontosan annyi a történet, hogy az amik a környezetvédelem miatt kitalálták, hogy minden paraméter, ami a környezettel kapcsolatos egy autóban, elektronikusan mérhető kell legyen, és törvényileg szabályozták, hogy egy idő után csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, ami ennek eleget tesz. Ez lett az obd meg az obd2, még a 90-es évek második felében.
Azóta a gyártók rátettek mindent (pl. lambda szonda, fordulatszám mérő, stb) egy elektronikus hálózatra, can buszra, ami ehhez kellett. Később rájöttek, hogy ez a multiplexelt busz elvileg csökkentheti az autóba szerelendő drótok mennyiségét, így rászoktak, hogy egyre több mindent kössenek rá. Aminek az lett a mellékeredménye, hogy igen érdekes dolgokra is képes ma már egy autó.
Pl. a vectrában három can busz van, különböző sebességekkel, különböző, szeparált feladatokkal. A motorvezérlés, a blokkolásgátló, az esp meg ilyenek mennek a leggyorsabb, legfontosabb buszon. A másik véglet, amit úgy hívnak, hogy body meg szórakoztatás, megy a leglassabban. A bodyba tartozik pl. az ajtónyitás érzékelő.
Amióta vannak ezek a dolgok, azóta sokkal egyszerűbb multifunkciós kormányt csinálni például. A kormányon a hangerő szabályzás pont ugyanolyan can vezérlőcsomagokat csinál, mint a rádió saját gombjai. Vagy csinálhat olyat a kocsi, hogy ha működik az első ablaktörlő (feltételezi, hogy esik) és hátramenetbe teszed, bekapcsolja a hátsót is. Vagy a vectra pl. képes helyettesíteni a kiégett izzólámpákat. A hátsó lámpatestben ugyanolyan egyen 21W-os izzók vannak, csak ha helyzetjelző foglalatba tetted, akkor 5W-nyi teljesítménnyel hajtja meg és akkor helyzetjelző. Ha meg féklámpa, akkor 21W. Ha meg kiégett a féklámpa, akkor képes feltolni a helyzetjelző teljesítményét.
Szóval ilyen digitálisan vezérelhető lesz az egész autó. Amivel lehet később játszani
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen