Új hozzászólás Aktív témák
-
Hiftu
senior tag
Ha egy hacker/bérgyilkos igy küld át a másvilágra (szerpentinen 150-re gyorsit,stb..) , akkor vajon a biztosítók terrorcselekménynek veszik-e?
Majd visszajönnek a chip nélküli autók.
Kereskedésben:
- Van benne számítógép?
- Neem, legújabb modellünket már csak kizárólag számítógép nélkül szállítjuk..Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
Dany007
veterán
Hehehe... na most legszívesebben megkeresném azt a hsz-emet, amiben pontosan erről írtam kb 1-2 évvel ezelőtt.
Miszerint ez az elszámítógépesedett világ mennyi veszélyeket rejt. Ott hoztam fel példának, hogy a Merci, Audi, Bmw, nemsokára internetkapcsolattal ellátott autókat fog piacra dobni... Ergo a központiszámítógép rá lesz kötve a netre. Na, onnantól meg már feltörhető... -
Dany007
veterán
Amúgy már az Észt - Orosz "háború" idején lehetett tudni, hogy komoly gond van az "elszámítógépesedéssel". Saját bevallásuk szerint az a két nap, amíg megvoltak bénítva a hivatali és egyéb számítógépek nagyobb kárt okozott, mint egy természeti katasztrófa (értsd hurrikán, áradás stb...).
A vak is látja, hogy az internet még nincs annyira kiforrva, hogy az életünket is rábízhassuk, vagy bármi fontosabb dolgot. Jó dolog, megkönnyíti az életet, kényelmesebbé teszi, de úgy ahogy van, az egész egy naagy nagy biztonsági kockázat.
Autóba építeni az egészet, wifis kapcsolattal... A vak is látta, hogy ez lesz a vége... -
stinkydiver
csendes tag
Belenéztem abba a pdf-be. Az "áldozat" autojába csak egy laptopot kell tenni és rádugni egy usb-can convertert. Ehhez cstlakoztak egy másik laptoppal.
"one person drove the chase car, one documented much
of the process on video, and one wirelessly controlled
the test car via an 802.11 ad hoc connection to a laptop
in the test car that in turn accessed its CAN bus." -
#06658560
törölt tag
Normális rendszerben nicsn összekötve a motorvezérlö elektronika, az ABS-ESP a szórakoztatórésszel. Az pedig, hogy mit mutat a sebességmérö rohadtul mindegy, ha áll a jármü, ha a gázra, fékrerendesen reagál. S mivel a fék alapvetöen mechanikai rendszer, a brake by wire és a steer by wire nem engedélyezett így konkrétan eléggé hidegen hagy a müszer jelzése. Szerencsére az autós, közúti jármüves szabályokat alkotók nem teljesen hülyék, mint ezer más területen, így az elektronikába vetett hit nem minden felett álló.
stinkydiver: igen, a motorvezérléshez is hozzá lehet férni CAN buszon keresztül. Viszont az, hogy laptopon keresztül buherálom a rendszert nem ugyanaz, mint amit a cikk állít. Az utóbbi teljesen bevett szokás.
[ Szerkesztve ]
-
nbg
senior tag
trabi rulez
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
Dany007
veterán
Igen, az lenne a lényeg, hogy teljesen egymástól elszigetelt rendszerről működjenek.
De a megoldások elég gányok, gagyik, ócskák, nevezzük akárhogy, veszélyesek.
Ez már a mostani autókban is megfigyelhető.Legjobb példa, haverom Citroën Xara Picasso-ja. Alig 3 éves volt az autó. Hazafelé tartott kis falukon keresztül, majd egyszercsak puff leállt az autó. Leállt minden. A motor, a gyújtás semmi nem működött. Mindez persze azt is jelenti, hogy a szervó is elszállt a fékrásegítés is elszáll és minden, ami árammal vezérelt volt a kocsiban.
Kihívták a szerelőt, és kiderült, hogy a Picasso fedélzeti számítógépe mondott csütörtököt. Egyszerűen leállt. Az okát nem tudták megmondani. Csak úgy leállt, ráköttek még ott helyben egy laptopot de nem tudták újraindítani. Úgy kellett elszállítani az autót, pedig motorikusan mechanikailag semmi problémája nem volt.
Majd cirka 250 ezerért kicserélték az egész fedilzetiszámítógép rendszert és működött tovább. És, mint utána kiderült ez nem egyedi eset volt!Szóval innen már elég elképzelni, mivan ha ez mondjuk 120-140-nél történik egy kanyarban, hirtelen elszáll a szervó, megszűnik a fékrásegítés és így tovább...
És ez csak ~ 10 éves típusú Citroën Xara Picasso. Nincs benn internet, nem lett feltörve.
Egyszerűen tönkrement a fedélzeti pc és vitt magával mindent. -
Shatterhand
csendes tag
Biztos valami windows származék volt az oprendszer.... )
Ha microsoft terror áldozata vagy: http://nfh-beadvany.fsf.hu/cgis/registration. Moreecqa :)
-
BiP
nagyúr
Az megnyugtató, ha a vezértlés nem hackelhető (bár a cikkben írják ennek a lehetőségét is). Viszont ha csak a kijelzőt hackelik, már az is elég veszélyes azért. pl. Azt írja 50-nel mész, Te meg mész 70-80-nal mondjuk. Máshogy méred fel a távolságokat, stb. Elég balesetveszélyes.
Persze egy rutinos sofőr tuti megérzi, hogy valami nem stimmel, de nem hiszem, hogy mindenki észrevenné időben.Dany007: Ilyen esetről én is hallottam már, nem jó jövőt vetít előre.
[ Szerkesztve ]
-
luw2win
őstag
Heckeljék meg a polszkimat
.“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”
-
dabadab
titán
"Normális rendszerben nicsn összekötve a motorvezérlö elektronika, az ABS-ESP a szórakoztatórésszel."
A GM-féle OnStar modulon keresztül képesek voltak a szórakoztatóelektronikai CAN buszból átjutni a kritikus rendszerek CAN buszához.
"a brake by wire és a steer by wire nem engedélyezett"
??? Már mpost van egy csomó autó, ahol a fék meg a kormány (meg a gáz is) "by wire" megy, ahogy egyébként a dolgot demonstrálták is:
Combining our control over various BCM components, we created a “Self-Destruct” demo in which a 60-second count-down is displayed on the Driver Information Center (the dash), accompanied by clicks at an increasing rate and horn honks in the last few seconds. In our demo, this sequence culminated with killing the engine and activating the door lock relay (preventing the occupant from using the electronic door unlock button). This demo, which we tested on both cars, required fewer than 200 lines of code added to CARSHARK, most of them for timing the clicking and the count-down. One could also extend this sequence to include any of the other actions we learned how to control: releasing or slamming the brakes, extinguishing the lights, locking the doors, and so on.
Komolyan, olvasd el a pdf-et, érdemes
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Cobra.
őstag
Dany007: a fék és kormányszervó nem elektromos, hanem machanikus szivattyús a legtöbb autóban, így ha leáll a motor, ezek is leállnak. A féknek viszont van nyomástartálya, így 1-2 erősebb fékezést meg lehet oldani álló motorral is, kormányt meg lehet tekerni egy személyautón szervó nélkül is, igaz nehezebben. Jártam már úgy, hogy autópályán 200m-re a kúttól elfogyott a benzinem és simán begurultam lendületből és meg is tudtam állni.
A cikk viszont tényleg ferdít, vagy van pár nagyon problémás konstrukció, ha autón kívülről be lehet hatolni egy autó elektronikájába. -
#06658560
törölt tag
Forgalomba nem hozható olyan autó, amiben a kormányzás teljesen elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Féknél sem engedélyezett a teljesen elektronikus rendszer- maxnem vákumszervó van, hanem elektromos. A gázpedál lehet egyedül full eketromos jelenleg.
Azt írtam normális rendszeren. A GM-é még lehet nem normális ettöl függetlenül.
Dany007: elö van írva szervó nélkül mekkora erövel kell tudni kormányozni, mekkora erövel kell tudni fékezni. Nem könnyü, hirtelen esetben durván meg lehet lepödni a szervó hiányán, de nem hal be töle a jármü. Ha a motor is leáll közben, akkor kész nyereség, mert a motorfék is müködik, rádásul elég hatékonyan tudja ezt tenni, fokozattól függöen. Szóval beszarni nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Ebben igazad(tok) van.
Itt a lényeg azon van, hogy az egész, előjel nélkül, hirtelen szállt el.
Tudom, hogy lehet fékezni fékrásegítés nélkül is és kanyarodni szervó nélkül is, de ha épp olyan helyzetben történik mindez, akkor simán baleset is lehet belőle. Ezért írtam ha épp kanyarban és nagy sebességnél. Kéne pár másodperc amíg ráeszmél az ember. És itt most nem az elméleti 0,2 másodperces emberi reakcióidőre gondolok Elvégre ez váratlan hirtelen esemény.
A lényeg végülis, amit csak ezzel mondani akartam az az, amit egy fenti hsz-ben is írtak, hogy nem túl fényes jövőt vetít mindez előre, ha nem tesznek komolyabb lépéseket. -
dabadab
titán
válasz #06658560 #16 üzenetére
"Azt írtam normális rendszeren. A GM-é még lehet nem normális ettöl függetlenül."
Elvileg a GM-é (ami végül is csak a világ egyik legnagyobb gyártója, nem is értem, hogy miért érdekes egyáltalán) is normális, csak amikor megpiszkálták, akkor derült ki, hogy jókora rések vannak ott. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy másoknál nem találnának hasonló problémákat.
DRM is theft
-
Sifre
senior tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
Az E és S Mercikben már egy ideje van brake by wire, de a szabályok miatt valóban meg kellett tartani egy harmatgyenge hagyományos fékrendszert (kb. 100m alatt lehet vele lefékezni az autót 100km/h-ról ). A Pappasnál régebben dolgozó ismerős szerint többször volt szükség a vészrendszerre.
A cikkre reagálva:
Pl. a VW-csoportnál (de szerintem majdnem az összes európai gyártónál) nincs közvetlen kapcsolat a komfortfunkciók és a hajtáslánc között. A két rendszer két külön CAN-t használ, de ez nem a hack miatt van, hanem hogy pl. ABS és a motorelektronika közötti kommunikációt ne tartsák fel pl. a navigáció által a műszeregység-vezérlőnek küldött csomagok.
Ettől függetlenül a CAN-ek között természetesen van van kapcsolat a gateway-en keresztül, ezért ha egy hiba folytán zárlat keletkezik a komfort CAN-ben a motor nem fog beindulni, mert nem kapja meg az immobilizer kódját a műszeregységtől.
Ha érdekel valakit tudok csinálni egy vezérlőegység kimenet tesztet, ott látni hogy miket lehet csinálni egy autóval egy számítógépről
-
#06658560
törölt tag
Arról én sem vagyok meggyözödve, hogy máshol teljesen elszeparálták-e a két területet, bár ha a motorvezérlésbe, esp-be, abs-be, stb nem tud egy nyomógombnál bonyolultabb elemmel belenyúlni az ember, akkor megoldható. Amikor viszont esp és társai is a központi kijelzön keresztül vezérelhetök, ott tuti nincs szeparálva. És ez független a cégek méretétöl. S mint a témát belülröl átélö mondom, a világ legnagyobb kuplerája az autóipar. Csak a kurvákat felejtették ki belöle.
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #22 üzenetére
"és a belső hálózat miért van a wifire csatlakoztatva?"
Nincs, azt csak a kísérletező kedvű hackerek kötötték rá egy laptopon keresztül, alapvetően a drótos CAN buszt hekkelték. Másrészt viszont tele vannak az autók mindenféle drótnélküli cuccal (BT kihangosító, drótnélküli keréknyomás-érzékelő, miegyéb), amik remek támadási felületet adnak.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
válasz WonderCSabo #26 üzenetére
Mert CAN buszos, s azzal is valami 50kg körül van minimum a kábelezése egy modern autónak. Tömegcsökkentés=költségcsökkentés=helyspórolás.
-
félisten
Elérkezünk oda, hogy a sok biztonsági extra felszerelés által egy 30 éves farmotoros 120-as Skoda biztonságosabb lesz, mint a 2 napos 10 millás Toyota...
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
őstag
"Másrészt viszont tele vannak az autók mindenféle drótnélküli cuccal (BT kihangosító, drótnélküli keréknyomás-érzékelő, miegyéb), amik remek támadási felületet adnak"
Mondjuk én személy szerint nem érzem ennyire támadható felületnek pl. a keréknyomás-érzékelőt. Jól behatárolt terület (mint általában minden), jól behatárolt feladattal, és várt értékekkel. Ha nem megfelelő csomag érkezik, akkor a lin transiver (amire ezek nagy valószínűséggel csatlakoznak, nem egyenesen canre) fogja és eldobja a csomagot.
Kizártnak tartom hogy találjunk olyan autót ahol küldünk egy olyan üzenetet a motorvezérlőnek, magunkat álcázva "keréknyomás-érzékelőnek" hogy "oldd fel a fordulatszám limitet és gyorsíts maximumra". Ehhez többszörös, igen-igen súlyos hiba kell programozói szempontból, amiknek a valószínűsége szerintem kisebb mint azt el tudnánk képzelni.
Na meg a kísérlet továbbra is arról szólt, hogy can buszra fűztek fel egy pc-t. Innentől kezdve nem nagy kihívás a dolog, ezt csinálják szervizekben is.
Beviszed az autót, kap új motorvezérlő panelt mert elromlott a régi (lásd ismerős konkrét esete nemrég), és ilyenkor újra kell hangolni szelepvezérléstől kezdve ezer mindent. Mindezt canen, ismervén a megfelelő utasításokat (mert ez is kell hozzá). Ezt a wifi-can gateway mókát megjátszhatják akár egy szervizben is, nincs ebben szerintem nagy mambo-jambo.Ez a feltörésesdi pedig a leírtak alapján még túlságosan is a messzi (remélhetőleg be nem következő) jövő az én szememben.
-
dajkopali
addikt
válasz WonderCSabo #22 üzenetére
"wifin távvezérelt autó"
hát egyébként arra is van példa, ha jól tudom - ha nem, majd kijavít valaki -, amikor van összeköttetés a céggel, rendőrséggel, mittomén, külön előfizetés alapján, hogy jelezze a balesetet, hívja a mentőket, lopásgátlás, távirányítású letiltás, a szülők tudják, hol jár a gyerek az autóval stb.
hogy ezeket mikor építik egybe az autót vezérlő számítógéppel, mikor nem, azt nem tudom, de a tendencia nyilván az, hogy komplex egységeket hozzanak létre"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
edward2
addikt
Jörg Haider VW Phaeton.
-
őstag
válasz #06658560 #32 üzenetére
Pedig ilyen gsm-es riasztók már vannak elég régóta. Ismerős autójába kb. 6 éve. Persze ez az előbb leírtaknak csak töredékét teszi ki, de ez a "baleset esetén automatán értesíti a rendőrséget" nem hülyeség, és ilyenről még nem hallottam.
Homemade megoldást láttam arra hogy hazafelé autóból gombnyomásra megy sms, amire nyílik garázskapu, felkapcsolt a világítás garázsban ha sötét volt + egyéb vezérlés amit akar az ember.
Ez viszont ugyebár utólag beszerelt dolog, független az autó elektronikától. Egy mcu, gsm modul, simkártya meg járulékos alkatrészek és kész (mindez túloldalt is).
Amíg ezek nem terjednek el jobban, mármint a gsm alapú dolgok autóban, addig nem is lesznek felfűzve a buszra, és addig kevésbé van gondban a felhasználó. Gsm modulból nincs sok, errata nélkül nincs is szerintem, és itt egy programozói hiba hamarabb gondot okozhat.
-
Dany007
veterán
"Homemade megoldást láttam arra hogy hazafelé autóból gombnyomásra megy sms, amire nyílik garázskapu, felkapcsolt a világítás garázsban ha sötét volt + egyéb vezérlés amit akar az ember."
Ezt már lakásautomatizálási rendszereknek hívják. Pár éve már piacon van persze milliókért. Szépen bedrótozzák a lakást. Kapsz egy kis vezérlőpanelt ahonnan mindent elérsz. A rolókat az ajtózárakat, a garázskaput, a bejárati kaput, a világítást az öntözőrendszert, fűtés hűtés, szóval tényleg mindent.
Ehhez van pluszban egy sms-vezérlés rendszer, miszerint telefonról sms-eket küldve tudod vezérelni a lakásodat bárhonnan. Bezárhatod az ajtókat, leengedheted a redőnyt, vagy épp a garázskaput is kinyithatod vele akár 5 perccel korábban vagy bármi, vagy előre befűthetsz mire hazaérsz meleg legyen stb...Itt egy példacég ezekre a rendszerekre.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Én most a lakásautomatizálási rendszeren kívül lévő részről beszéltem, azaz az autó + beépített gsm rendszerről. Meg persze arról hogy az általam látott gyári riasztón kívül még erre láttam felhasználva.
Amit te mondasz az picit máshova kapcsolódik.
[nagyonoff és picit reklám]Ennél a rendszereknél jobb rendszeren dolgozunk most, ami (remélhetőleg) millió alatt lesz és nem kell utólag szétfúrni-faragni mindent [/nagyonoff és picit reklám] -
Blindmouse
senior tag
Ezt a hülyeséget! Komolyan a cikk mintha arról szólna, hogy megy az autó a pályán, te meg 100 km-ről kikapcsolod a féket. Nem kellene ennyire a bulvár irányába elmenni, nem fog mindenki meghalni aki kocsiba ül. Ez kb a távirányítású bomba beszerelése a kocsiba kategória.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
Sifre
senior tag
válasz Blindmouse #38 üzenetére
A cikk lényege szerintem az, hogy ha valaki hozzáfér az autóhoz és be tudja szerelni a saját CAN-es kütyüét a tulaj tudta nélkül, akkor tud csúnya dolgokat okozni. (pl. motort leállítani, gazdit bezárni a kocsiba, belső keringetést bekapcsolva megfullasztani, ez kicsit erős, tudom )
-
Dany007
veterán
-
dabadab
titán
"Mondjuk én személy szerint nem érzem ennyire támadható felületnek pl. a keréknyomás-érzékelőt."
A cikk arról szól, hogy a gyártók sem, pedig lehet, hogy kellene. Ahogy egyre bonyolultabbak ezek a cuccok, annál inkább fenyeget a veszély, hogy pl. vmi buffer overflow támadást kap ezen a felületen keresztül.
DRM is theft
-
őstag
"A cikk lényege szerintem az, hogy ha valaki hozzáfér az autóhoz és be tudja szerelni a saját CAN-es kütyüét a tulaj tudta nélkül, akkor tud csúnya dolgokat okozni."
Ez eddig is így volt, lásd amit korábban írtam szervizek esetében. Más jelenleg nem nagyon ért hozzá azon emberek közül aki hozzá is fér az autóhoz esetleg. Innentől viszont egyértelmű ki a felelős.
-
őstag
"buffer overflow támadást kap ezen a felületen keresztül"
Ez szép és jó, de szerintem nem igaz. Nem egy pc-s, vagy mmu-val ellátott rendszerről beszéltünk amin rtosnél komolyabb cucc fut.
Itt van egy vevő egység ami áll például egy:
- vezeték nélküli vevőből
- egy 8 bites mcuból
- és egy lin adóból.- Ha olyan értéket kaptunk ami nem megfelelő (túl alacsony vagy túl magas) -> eldobjuk a csomagot
- Ha beállított időintervallumnál gyakrabban kapjuk az értéket -> eldobjuk a csomagot
- Ha olyan eszköztől kapjuk aminek az id-je nincs beállítva -> eldobjuk a csomagot
- Csak megszabott üzenetet küldhet ki a processzor, nem 1:1-ben beérkezőt -> fel kell dolgozni beérkező jeleket -> ha mégis sikerülne bejuttatni egy nem megfelelő csomagot akkor az információ átalakítás közben fennakadhat és legrosszabb esetben kiakasztja a proesszort -> watchdog újraindítja
- ....és még ami nem jutott eszembe eset.Tesztmérnökök százai dolgoznak minden gyárban hogy ilyenekre gondoljanak. A szomszéd osztályon is ahol dolgoztam, és pesten is ahol ismerős dolgozik. És bizony, a szabvány can/lin protokollokat sok gyártó el se fogadja, hanem saját maga szigorítja azt.
Ezért is nem volt erre példa eddig, és szinte biztosra veszem hogy nem is lesz ezután se.
Programhibák voltak eddig is, ezután is, mert ez elkerülhetetlen. Ebből volt sok visszahívás is...bár médiából ez ritkán derül ki hogy hw vagy sw vagy design gond.A közvetlenül rácsatlakozunk a buszra (amiről ez a cikk továbbra is szól) pedig nem az-az eljárás amit kívülről meg lehet lépni és kellő szakértelmet is kíván....tehát nem kell rettegni a 9 éves pistikétől aki épp megtalálta a neten a sub7 programot és lámerkedni akar.
-
őstag
Link még nincs, szakdolgozatnak készült el a nagyja. Nyáron akarjuk "befejezni", az-az üzemkész állapotba hozni és megteremteni a feltételeket a bővítéshez.
Főképp azért vágtunk bele mert ami elérhető ma az 1. drága 2. utólag kivitelezhetetlen komolyabb átalakítás nélkül. -
bambano
titán
de jó kis kamu cikk...
azt mondja a pdf, nem azt nézték, hogy lehet betörni a rendszerbe, azt nézték, hogy mi van, ha valaki bejutott a rendszerbe...
a bankok sem azt nézik, hogy el lehet-e lopni az aranyat, ha valakit beengednek a páncélterembe, hanem azt, hogy ne lehessen bejutni oda.a hírekkel ellentétben van olyan autó, amiben a kormányzás és a fék elektronikus, mert teljesen mindegy, hogy van-e mechanikus kapcsolat a kormány és a kormányzott kerék között, ha az elektronika azt képes felülbírálni. a bmw-ben a változó rásegítésű és változó áttételű kormánynál hiába van maradék mechanikus kapcsolat, annyit tud tekerni rajta az elektronika, hogy leess az útról. A dugózáshoz használatos araszoló elektronikák között is van már olyan, amelyik képes állóra fékezni az autót, ergo simán megoldható elvben, hogy a vonat előtt megálljon a kocsi.
A vectrában pl. három can busz van, ebből csak egy, az obd2-es rész van szabványosan bekötve, a másik kettő nem, és a fontosabb dolgokhoz jelszó kell. Szóval attól, hogy a szórakoztató rendszert meg lehet fertőzni menet közben wifin keresztül, még kicsit odébb van az, hogy megtámadják az autót. Az meg fals feltételezés, hogy többet/kevesebbet mutat a kilométeróra, abból baleset lesz, mert egy normál sofőr nem a kilométeróra alapján választja meg a sebességet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz dajkopali #31 üzenetére
a renaultnak már régen van ilyen rendszere...a csattanás körüli időben annyi mindent csinál, mintha átépítenéd a fél autót
egyébként meg nyomkövető szinte mindenkin van, mobilnak hívják. a modernebb, connected navigációk is olyanok, hogy feltolják a pozíciódat egy központba, hogy ki lehessen számolni, hol van dugó. olyasmi, mint a jitti.
Más kérdés, hogy a gsm alapú eszközök rossz bácsik ellen semmit nem érnek, mert fillérekből tönkre lehet zavarni a gsm kommunikációt, akkor meg minek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dany007
veterán
Egyetértek. Ha ezt sikerülne átlagember számára is elérhető áron behozni, akkor nagyon sok középosztálybeli (ha még marad majd olyan) vevő lenne rá!
Azért csak kíváncsi lennék, hogy utólagos szétbarmolás nélkül hogy lehet megoldani De majd meglátjuk. Sok sikert hozzá! Tovább nem offolok. -
bambano
titán
Ez miért is lenne milliós tétel? marhaság.
van az elektromos hálózaton működő automatizálási rendszer, az x10, pár ezer forintos cuccokból össze lehet rakni mindent a függönyhúzó motorral bezárólag.A kocsiba meg elég egy rf vagy infra távirányító, a vectránál pl. ki van hagyva a fényvédő bevonat a szélvédő azon helyén, ahova az rf táviránytót kell rakni, hogy ne árnyékoljon.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- RAM topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hyundai, Kia topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Gurulunk, WAZE?!
- Politika
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Torrent meghívó kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen