Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Viszont mégis lecsökken a menetidő, mert nem fogja szorítani a kötelező pihenés. Kisebb távolságból követheti a másikat, így még fogyasztást is csökkenthet.
#1 Yodafon: nem a kamion szennyezi a környezetet, hanem te, mert enni akarsz, inni akarsz, venni akarsz és nem termelsz meg magadnak semmit.
[ Szerkesztve ]
-
L3zl13
nagyúr
A kamionok jelentős utat tesznek meg autopályán. -> Itt nem feltétlenül szükséges az előzés megkönnyítéséhez nagy távolságot tartani.
A dugók természetesen bizonytalanságot jelentenek továbbra is, de bizonyos hatásfokkal kalkulálható menetidő mindig van. És így az átlagos szállítási idő csökkenni fog.Az, hogy alkalmanként előfordulhat, hogy az önvezető kamionnak sem sikerül gond nélkül leszállítania valamit, és várakozásra kényszerül, vagy elkésik, még nem jelenti azt, hogy mindig így történne, vagy hogy nagyobb arányban történne ez meg, mint egy humán soffőrrel. Ha pedig így van akkor egyértelmű előnyei vannak.
Persze biztos vagyok benne, hogy vannak hátrányai is amit vagy meg kell oldani, vagy a szállítási folyamatot kell hozzá igazítani. Arról nem is beszélve, hogy az autonóm vezetés még mindig gyerekcipőben van, de szerintem nem kétséges, hogy a nem túl távoli jövőben eljön az a pont amikor a kamionok szinte kizárólag önvezetők lesznek.
Aki hülye, haljon meg!
-
bambano
titán
csakhogy ha ez elterjed, akkor azt a kamiont is robot fogja vezetni, ami nem akar beengedni.
tehát be fogja engedni.egyébként meg olyan, hogy "kifékezteti", nem létezik. ha nem tud besorolni, hajt tovább a leállósávon. ezt viszont tartalmazza a kresz könyv. másrészt ilyen tüchtig nemzeteknél, mint pl. a német, megrakod kamerával a kamiont, az felveszi, hogy egyszer nem engedted be, akkor téged szépen levesznek a gépről és mész ablakmosónak a közeli kamionmosóba.
egyébként érdekes lenne egy hibrid megoldás: autópályán viszi a robot a kamiont, városhatárban parkolóba kiáll, felszáll rá egy humán sofőr, és ő viszi be a városba. ezt szerintem már most is meg lehetne csinálni. szerintem sokat csökkentene azokon a költségeken, amiket mostanában akarnak a kamionosokra pakolni.
szerk: na, azt hiszem, még azelőtt kell itthagynom ezt a topicot, mielőtt elkezdik magyarázni a tömeg fékútra gyakorolt hatását...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"azok a változások milyen érdekeket sértenének": a tiedet nyilván sérteni fogja...
az it fejlődését időnként alulbecsülik. az autópályás vezetés annyira alacsony terhelést jelent, hogy nem tartom kizártnak, hogy záros határidőn belül elkészülnek vele. attól kezdve pedig csak az a kérdés, hogy lesz-e olyan tőkeerős cég, akinek érdeke ezt bevezetni, mert ha lesz, az keresztül fogja verni mindenkin. a jogalkotókon, a szakszervezeteken és rajtatok, munkavállalókon is.
Előbb-utóbb a hosszú távú repülőkre is felesleges lesz a pilóta, távirányítással felszáll, átveszi egy robotpilóta, majd a közelkörzetben emberi távirányításra kapcsolva leszáll. az óceánrepüléskor most se csinál túl sok kreatívat a pilóta...
Érdekes lenne még az is, ha lenne vezeték az autópályák fölött, mint a trolinál. akkor simán mehetne villanykamion, nem kellene az akkupaktól félni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#92253184
törölt tag
Vagy nem lesz opció, azért tudsz szabálytalankodni, mert elfogadtuk ezt. A mai technikai szint mellett minden kilométeren lehetne sebesség merő és kamera. Minden kamionból le lehetne kérni az adatokat, hogy mikor lépted át a határokat.
Ráadásul úgy beszélni erről, mint valami majd a jövőben megvalósuló dologról elég fura, már most is futnak az utakon féligmeddig autonóm rendszerek.[ Szerkesztve ]
-
#92253184
törölt tag
Nézd, nem szeretem a személyeskedést. Nem a másik véleményét vitatni, hanem a személyét, szaktudását kétségbe vonni nagyon rossz ízű dolog és a legtöbbször nem is vezet helyes eredményre. Viszont te hoztad be a témát és szerintem köthető is ide úgyhogy legyen beszéljük át.
Te kamionozol én ezt elfogadom, a magad területén szakember vagy. Viszont kénytelen leszel elismerni, hogy nem vagy objektív. Ha igaza lesz azoknak, akik szerint az autonóm járművek elterjednek, akkor téged ki fognak szorítani. Neked ez sokkal inkább érzelmi kérdés, mint nekünk. Szerintem ez a folyamat már elindult. Tíz éven belül már tömegesen fog terjedni a technológia, a nagy cégek már most is komolyan fejlesztenek. Szerintem öt legfeljebb tíz éven belül a pilóták körül is óriási botrány fog kitörni és komoly háborúk lesznek. Ma is az asztalon van a téma, hogy kell-e egyáltalán pilóta a repülőgépekre.
Ha visszafelé nézünk a történelemben ez a vita többször lefolyt. Mindig voltak viták a szakemberek és a modern technológia támogatói között. Volt, hogy lassabban történt meg a folyamat, mint ahogy hittük. Sőt, a legtöbbször lassabban folyt le. Viszont mindig megtörtént. Nézd meg a gyárakat. Nézd meg a hajózást, a repülést vagy a vasúti közlekedést. Vagy azt, hogy hány olyan döntést hoz meg helyetted az autód vagy a kamionod ma, amit húsz éve még neked kellett meghozni. A folyamat nem ma indult, ez nem több, mint egy lépcső fok.
Másrészt te egy területen vagy szakember, szerintem soha nem programoztál autonóm rendszert. Úgy kezeled az autonóm járművet, mintha sofőr lenne, abból is egy buta és bizonytalan. Az autonóm jármű nem ember, nem magabiztos és nem bizonytalan, nem dühös, nem nyugodt, nem türelmetlen. Nem gondolkodik és nem hoz döntéseket abban az értelemben, ahogy mi hozunk. Nem lehet belőle hülyét csinálni. Viszont nem is teljesen merev és alkalmazkodás képtelen rendszer.
Azt képzelni, hogy itt mindenki ül egész nap a számítógépe előtt elég egy oldalú. Bele tettem nehány százezer kilométert különböző autókba és van képem a vezetésről.[ Szerkesztve ]
-
#92253184
törölt tag
Nem vagyok biztos benne, szerintem ez sokkal inkább a jelen technológiája, mint a jövőé.
A metró azért eléggé közvetlen része az életünknek, de a vonatok is. Amúgy ha nem Magyarországot nézzük, hanem Amerikát, akkor a repülés is eléggé napi tevékenység. Sőt mostanában a fapados járatok nálunk is eléggé köznapivá váltak és ha valahol leveszik a pilótákat az ott lesz.
A külömbség annyi, hogy a vonatról, vagy a vasútról a legtöbben azt se tudják, hogy eszik-e vagy isszák. Már vezetés szempontjából. Autót meg ugye mindenki tud vezetni? A válasz szerintem az, hogy nem. Mindenki úgy vitatkozik az autonóm autókról, mintha ő lenne a világ legjobb sofőrje. Olyat vár el ezektől a rendszerektől, amire az emberi sofőrök kilencven százaléka nem képes.
Hogy milyen a visszhangja, az marketing kérdés. Sok mindent nem fog hozzátenni a témához. Viszont én nem féltem a Tesla-t vagy a Google-t, elég profin kezelik a közvéleményt.
Látod itt van gond, mert ebben meg én vagyok szakember. Egy redundáns biztonságos ellenőrző rendszert simán össze lehet rakni talán, ha száz forintból. Ráadásul tedd a szívedre a kezed, hány kollégád teszi ezt meg? Lehet persze mondani, hogy ezek az ellenőrző rendszerek nem tökéletesek. Viszont egy ilyen rendszer mindig működik, nem felejti el ellenőrizni, menet közben is ellenőriz. Ráadásul ha nincs ember a gépben, akkor egy csomó egyébb költség meg kiesik. Persze az, hogy egyáltalán ne legyen ember még messze van.
Ne haragudj, de egy fuvarozó cég felelősséggel tartozik a jármű műszaki állapotáért. Ma is ember életbe kerülhet, ha nem teszi meg. Ez nem változik semmit és nem is műszaki kérdés. -
nagyúr
Ugyanilyen ajvékolás volt akkor is amikor megjelentek az első autók közúton. Mi lesz a lovakkal? Megijednek tőle! Hogy fog az autó földúton menni ahol a sár és a szekérnyom miatt kitörhet a kereke? Csak megoldották. Lehet, hogy nincs minden problémára azonnali megoldás de akkor meg lesz! A repülésbiztonság kézikönyvét se az első repülő felszállásakor írták, sőt írják a mai napig, sokszor vérrel mert nem lehet minden létező helyzetre felkészülni.
Thanos was right.
-
#92253184
törölt tag
A fuvaros és a fuvar szervező is lehet erkölcstelen vagy erkölcsös. Ez nem technikai kérdés hanem jogi és rendvédelmi. Amúgy ellenőrizheti a rendszer a gumi állapotát és leállhat, ha az nem megfelelő. Mielőtt leírod, az a fuvar szervező, aki megberheli a rendszert, az téged is kivág, ha ellent mondasz. Amúgy meg szép elmélet, hogy a becsületes fuvarosok megvédenek minket, de a gyakorlatban én erre nem építenék.
Na ha valahol tömegesen terjed a robotika az a raktárak világa, ha valahol nem lesz emberi munkaerő a közeljövőben az ez a terület. A fel/le rakó előbb fogja elveszíteni az állását, mint te. Mondjuk nem tudom, hogy egy két-három napos útnál ez mennyiben számít.
Viszont igen, a raktáros, a fuvar szervező és a sofőr is eltűnhet a közeljövőben. Egyikre se lesz szükség.[ Szerkesztve ]
-
#92253184
törölt tag
#45: Én nem tudom mennyi egy gumi készlet kamionra, de minimum százezres nagyságrend. Neked viszont arról nincs láthatóan tudásod, hogy milyen típusú érzékelők és ellenőrző rendszerek vannak. A gumi árának minimális ( nehány százalék, vagy annyi se ) növekedésével is tudunk bele érzékelőt rakni, de bármilyen meglepő nem biztos, hogy bármit kell raknom a gumiba, hogy ellenőrizzem. Viszont ilyen rendszerek most is vannak, tehát nagy mágia nincs benne. Értem hogy a szerinted ez mind milliós tétel, nem az.
Honnan jön az, hogy ha valamiben vezérlő van az drága? Az érzékelők többsége nincs nehány forint, a hozzá tartozó feldolgozó egységből létezik nehány ezer forinttól, millióig minden féle. Hova mi kell, semmi indok nincs rá, hogy drágán rakjunk össze.
#49:
Lezártam, nem vagy objektív. Elfogadom, hogy félted az állásodat, de legyenek érveid, ha vitatkozol. -
-szp-
aktív tag
Ma már nem a prémium kategória sajátja az abroncsnyomás-mérés és a profilmélység-vizsgálat. A Pirelli már kijött az első okosgumi-szériával, a következő években további fejlesztések várhatók ezen a téren.
A fel- és lepakolás megint egy olyan téma, ahol a robotizáció nagyon erősen jelen van, sokan dolgoznak az embermentes raktárakon. Az Amazon 20 raktárközpontjában például egy évvel korábban 30, most 45 ezer robot dolgozik, de a DHL is teszteli az autonóm raktárakat.
A google személyautói elképesztően nagy távolságot tettek meg baleset okozása nélkül, tavaly kétmillió kilométernél jártak, mikor az első hibába belefutottak. Ez alapján nem lehet azt mondani, hogy a gép nem fogja érteni a KRESZ-t.
Senki sem mondta, hogy holnap lezajlik a forradalom. De ahogy már többen említették előttem, ez a (közel)jövő, és a szállítmányozásban is átveszik a sofőrök szerepét a gépek. Ha tetszik, ha nem.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
dabadab
titán
"Egy Amazon logisztikai központot gazdaságos robotizálni. Egy közért raktárárát már nem biztos, és a példa erről szólt."
Ugyanezt el lehetett mondani pl. a vonalkódok használatával kapcsolatban is, aztán most már a legkisebb garázsboltokban is vonalkódok pénztárgépek vannak. Ha egyszer az Amazon kifizeti a technológia kifejlesztését meg a gyártás beindítását és addig rugdalják a beszállítóikat, hogy azzal kompatibilis formátumban hozzák az árut, akkor ezután az eggyel kisebb cégek is meg fogják ezt lépni - és így tovább, amíg elér a sarki közérthez is (már amennyiben addigra marad még sarki közért) - mint ahogy mostanában pl. mindenki szabványos konténert használ a tengeri szállításhoz, függetlenül attól, hogy mekkora cégről van szó.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
gabor7th
addikt
"Én meg, mint humán sofőr, tudtam azt mondani a főnöknek, hogy lehet, hogy szerinte az a gumi még elmegy két hetet, de ha kirúgással jön, akkor sem vagyok hajlandó kigurulni vele a telephelyről. A robotot símán kigurította volna." Nem hiszem. Hatalmas business lesz majd a szervíz, és ha nem csinálod meg akkor majd távolról letiltja a kocsit a gyártó. Szerintem ez lesz és persze mindez a mi érdekükben...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Arpee78
senior tag
Véleményem szerint a robotsofőrök megjelenésével nem fog eltűnni a sofőrszakma, csak beszűkül. Párhuzamosan fognak létezni egymás mellett. Lesz ahol megéri a robotizálás és lesz ahol nem.
Többségében robotok fognak vezetni a hosszú autópályás fuvaroknál. Az embernek pedig a rövidebb távú kisebb fuvarok jutnak.
Várhatóan minden nagyobb kamion önvezető lesz, aztán az út egy részén ember vezet, más részén robot (autópályán). Amíg a robot autópályán vezet az ember pihenhet.
[ Szerkesztve ]
-
gabor7th
addikt
Amúgy meg a "jövő" technológiáinak vannak hátrányai is. Pl. nekem mesélte egy ismerősöm, hogy a tűzoldtókat külön kiképzik hogy bánjanak az elektromos kocsikkal. Hagyniuk kell kiégni, nem szabad oltaniuk, az aksi miatt. Ugyanígy pl. a napelemes házakat is hagyni kell kiégni tilos oltani. Németeknél legalábbis így van. Megrázhatja őket az áram oltás közben.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Majd rájönnek a cégek is, hogy vannak ennek hátrányai is. Majd leesik... Azért mert valami digitális, attól még nincs ingyen; más költségei vannak, más jellegű ráfordításokat igényel. A humánerőforrás ráfordítási terhek átalakulnak informatikai költségekké, a licencek is pénzbe kerülnek, informatikai üzemeltetés szintén igényel emberi erőforrást, csak más jellegű szakértelemre van szükség
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
bambano
titán
"egy kamionon jelenleg elég egyetlen kart meghúzni ahhoz, hogy leakadjon a pót, és e kar pillanatnyi állapotára semmilyen visszajelző sincs.": tehát azt állítod, hogy annál, hogy megoldják az út és a forgalmi helyzet komplett érzékelését, feldolgozását, értelmezését, sokkal nagyobb feladat egy visszajelző beépítése a karhoz, ezért azt nemcsak hogy nem fogják megoldani, de nem is lehet???
szerintem életszerűbb problémákkal kellene érvelned.
amikor kilép az önvezető teherautó a tesztfázisból és tömegtermék lesz, akkor az egészet úgyis át fogják tervezni tetőtől talpig. legalább ekkora változás lesz a teherautókon is. majd felkerül a todo listára 36578. tételnek, hogy kar.
a másik hsz-ben hangoztatott hólánc dologra meg azt gondolom, hogy egyrészt vannak már automatikusan felkerülő megoldások, másrészt az éghajlat változásról jelenleg megalapozottabbnak tűnik az a hiedelem, hogy nem kell hólánc, mint az, hogy nélküle sehova.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nekem például az volt a vízióm, hogy ember kiviszi autópályára a kamiont, ott elengedi, majd a célvárosban megint ember hozza be.
tehát az az ember, aki kigurul a telephelyről, azt felelőssé lehet tenni a kamion állapotáért, ugyanúgy, ahogy most is felelős érte, csak most az autópályán is. és akkor az az ember megnézheti, hogy a karok hogy állnak, a gumik milyen állapotban vannak, stb.
majd ha lesznek olyan telephelyek, amiken átmegy az autópálya, és a leálló sávban rakodnak a kamionok, átgondolom a javaslatomat, mert ezt az esetet valóban nem fedi le az, amit mondtam. az összes többit igen.
"Csak ne felejtsétek el, hogy az ilyen plusz költségek a szállított áru árát fogják növelni!": ahogy az élőerős fuvarozás is (értsd: humán sofőr) növeli a szállított áru árát. itt már csak az a kérdés, hogy a technológiai változtatás kerül többe vagy az ember. persze aki látta már a folyamatokat hasonló esetekben, az tudja, hogy a technológiai változtatás tömegtermelésbe vitelétől csökkenni szokott az ára, az ember költsége meg mindig nő.
más: hétvégi kamionstopot emlegetted: szerintem nincs értelme fenntartani a hétvégi kamionstopot az autópályákon. max. annyi értelme van, hogy az indulástól a pályáig, illetve a pályától az érkezésig már van, tehát minek hajts a pályán, ha úgysem tudsz lejönni róla.
más2: arra pedig, hogy az emberek rászokjanak arra, hogy kitoljanak a kamionnal, a kamerázás a megoldás. körbekamerázod, pár okostojás megpróbálja megszivatni, ezeket bíróságon jól megbüntetni, közhírré tenni, oszt jónapot. úgyis erőltetik az állandó telemetriát, önjáró kamionnál ez nem lenne kérdés, mivel a gépnek nincsenek személyiségi jogai. másrészt bennem van egy félelem, hogy lesz annyi tahó sofőr az utakon, meg ostobenkó politikus a törvényhozásban, hogy előbb-utóbb minden gépjárműn kötelezővé teszik a full telemetriát. akkor pedig mindenki úgy fog vezetni, mintha rendőr ülne a jobbegyben. de ebben a kérdésben ne legyen igazam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
csináljuk már azt, hogyha válaszolsz egy hozzászólásra, akkor elolvasod előtte, értelmezed és megérted, oké?
"az ember szükségletei megmaradnak, és a jelenlegi szabályozás szerint pihenőidő kizárólag álló járműben tölthető": ez így ebben a formában teljesen korrekt. csak amikor majd automata kamionok lesznek, az összes olyan rendelkezést, aminek a célja az emberi fáradtság kezelése, kicsit módosítani kell az automata figyelembe vételéhez.
Legyen egy példa: mol tiszai finomítójából szállítanak műanyag alapanyagot (legyen mondjuk) Lisszabonba. Akkor te a finomítóban alátolod a silót a rakodótartály alá, megrakják a pótot. Kövér gázzal kigurulsz Hejőkürt felé a 3313-as úton, majd az m3-as felhajtójánál megállsz, leszállsz a gépről, egy kövéret a seggére csapsz, és a kamion elindul önvezető üzemmódban. Ráhajt az m3-asra, majd (itt egy csomó részletet kihagyok), majd 28 óra és 3270 kilométer múlva a kamion kigurul Sacavémnél az A36-os autópálya egy pihenőjébe, ahol felszáll Pedró, és begurul vele a cél telephelyre.
Te vezettél nagyságrendileg 11 kilométert, vélhetően ez bele fog férni a két pihenő között levezethető távolságba és időbe, Pedró vezetett vagy 60 kilométert, neki is.
Mivel a hejőkürti felhajtótól a kamion autonóm módban megy 28 órát, nem ember vezeti, így azok az utasítások, amiket az emberi fáradság kezelésére, az ebből adódó balesetek megelőzésére hoznak, értelmetlenek és értelmezhetetlenek. Egy önvezető kamionnak pontosan ugyanakkora feladat megtenni 11 kilométert, mint 3270-et. Tehát ő egy seggel elmegy Lisszabonig, míg te vagy váltott sofőrrel mentél volna, vagy az előírt pihenőidőket betartva. Ráadásul ha te itt elengeded a kamiont, akkor sem a kajád, sem a külföldi napidíjad, sem a szállásod nem kerül semmibe a fuvaros cégnek, sem a kötelező pihenőid menetidő hosszabbító hatásával sem kell számolnia.
Ezeket mind megtakarítja. Abban igazad van, hogy ilyen megoldás esetén a kamion ember általi vezethetőségének fizikai részleteit (fülke, ülés, pedálok, stb) meg kell oldani. De ez elenyésző összeg a te 10-20 évre számolt munkadíjaidhoz képest. De azt sem tartom kizártnak, hogy ilyen gazdasági peremfeltételek között már megérné dupla vontatót fejleszteni: egy sofőröset meg egy sofőr nélkülit, és bizonyos csomópontokban cserélni a gépet.
"A sofőr + robot koncepció a legnagyobb öngól lenne.": szerintem meg nem. az út azon részein, ahol nincs szükség különösebb tudásra, vinné az automata a gépet, ahol meg nem hisszük, hogy sikerülhet jó automatát fejleszteni, vinné az ember. ezzel akár azt is el lehetne érni, hogy hamarabb leküzdhetik a jogi és más akadályokat a bevezetés előtt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Stanlee
őstag
Pont neked kell azt magyaraznom, hogy a szallitmanyozas nem csak abbol all, hogy reggel kimesz a depobol, kiszallitod a megrendelohoz, ill. felveszed a cuccot attol? A szallitmanyt sokszor par szaz/ezer km-rel arreb kell vinni. A gyujtofuvarokra az onvezeto teherauto pont jo lenne.
Az en munkam eseten pl. sokszor jon a 40 vagy 20 labas kontenerert a trailer, aztan kiviszi 1000-2000 km-re. Mindket helyen mi daruzzuk fel/le, a sofor nem csinal semmit. Az ilyen munkakra is jo lenne az onvezeto funkcio.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Snoop-y
veterán
Nem mindenhol mukodik jol minden nyilvan illetve nem tudom hogy a kezi scanneres megoldasrol beszelunk e?
Azzal sokkal gyorsabban bevasarolok mintha a kasszanal sorba kene allni. Lerakom a kutyut letolti amiket osszekattintottam es mar fizetek is.
Az odamegyek es huzogatom el a cuccot kis kezemmel azt en sem szeretem mert allandoan letilt a gep (unexpected item in bagging area )New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
kicsizoz
csendes tag
Ezt a bevett gyakorlatot tőlünk nyugatabbra inkább tiltják, mert balesetveszélyes.
Németországban minden felhajtónál záróvonal van középen, épp azért, hogy ne csináld, ne válts sávot, ha valaki be akar sorolni.
Mondjuk én kedvelem, megszoktam, mindig váltok, ha valakit látok felhajtani. -
bambano
titán
szerintem meg ha robog a külső sávban egy kamionos beállított sebességlimiterrel, akkor aki fel akar hajtani, annak nem nullára kell lassítania, míg a kamion elmegy, hanem egy kicsit kevesebbre, majd besorolni mögé.
amit te emlegetsz, az teljesen életszerűtlen.
most arról ne beszéljünk, hogy ha ilyen szuttyadék automata kamionok járnának, akkor végszükség esetén azt is meg lehetne oldani a folyamatos internet kapcsolaton keresztül, hogy megmondják a kamionok a pályán, hogy mikorra érnek a felhajtóhoz, a felhajtón haladó kamion meg tizedmásodpercre tudná, hogy neki mikorra kell odaérnie, így akár az is előfordulhatna, hogy még a felhajtón tötymörög egy kicsit, majd pontosan kicentizve tudna padlógázt adni, felhajtaniés besorolni a pályán.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gyúrósok ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPad topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...