Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz dabadab #43 üzenetére

    Aztán miért nem? Ki ellenőrizte volna a gumik állapotát? Tán a robot? Hogyan? Külön szenzorokkal? Nemááá!!! Azok legfeljebb a profilmélységet tudnák figyelni, az egyéb sérüléseket nem. Arról nem is szólva, hogy mennyivel lenne drágább 12db ilyen kamiongumi, plusz a hozzá tartozó rendszer?
    Mondhatjátok, hogy majd kötelezővé teszik az ilyen gumikat, és akkor a cégeknek nem lesz választásuk. Csak ne felejtsétek el, hogy az ilyen plusz költségek a szállított áru árát fogják növelni!

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz dabadab #53 üzenetére

    Egy Amazon logisztikai központot gazdaságos robotizálni. Egy közért raktárárát már nem biztos, és a példa erről szólt. Gondolj bele a folyamatba! A közért rendel, a szállító cég embere pedig bepakolja az árut a raktárba. A szállító robotizálna, de ehhez a megrendelő részéről kompatibilis rendszer kell. Az viszont miért építené ki ezt, amikor eddig egyáltalán nem volt vele költsége? Közli a szállítóval, hogy küldje továbbra is Bélát, aki majd behúzza azt a pár rekesz sört a raktárba.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz dabadab #55 üzenetére

    Ez így van, mivel az Amazon a megrendelő, ő fizet, és ő akar robotizálni. De, ha a megrendelőnek ez nem éri meg, akkor a szállító hiába akarna robotizálni.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #92253184

    törölt tag

    válasz dabadab #55 üzenetére

    "már amennyiben addigra marad még sarki közért"

    Annyira látom magam előtt, hogy ülök a haverokkal a hátsó kertemben. Meg kívánok egy hideg sört, nincs kedvem bemenni a konyhába. Előveszem a mobilom, fel megyek a mostAzonnal.com-ra megrendelem a sört. A rendszer levonja a kártyámról az árat és lekéri a tartózkodási helyem. Tíz perc múlva pedig egy dron finoman leereszt mellém egy karton sörikét. :D
    Persze kérek hozzá egy doboz friss epret, hogy az asszonyt is boldoggá tegyem.
    Valahol egy megfelelő klímájú országban egy hatalmas szedő gép gurul a termelő helyen. Azonnal csomagolja is az epret, a tetején van egy "leszállóhely" onnan egy autonóm repülő rendszer felveszi a csomagot. Az viszi tovább egy hatalmas autonóm repülő gépre, amit már bepakoltak. Alig nehány órával később pedig már az én kertemben majszoljuk az epret. Ráadásul ez teljesen működhet napelemes rendszerekkel, egyedül a repülővel nem tudsz mit kezdeni, oda kell a kerozin.
    Az pedig a legdurvább, hogy a kilencvenes években ez sci-fi lett volna, ma csak pénz kérdés. Bármikor meg lehetne valósítani és nehány év múlva talán hatékonyan és gazdaságosan is menni fog.

    [ Szerkesztve ]

  • WynNyback

    tag

    válasz dabadab #82 üzenetére

    "Ha robotkonvojok vonatoznak az autópályán, mondjuk 30%-kal kevesebb üzemanyagot felhasználva, mint az emberi sofőrök, az biztosan környezetpusztítóbb?..."

    Őszintén mondom neked, hogy szerintem drágább. Kíváncsi lennék PL a tescoban lévő automata pénztárak költségeire. Nem vagyok benne biztos, hogy olcsóbb a diákmunkás vagy akár a sima pénztárosnál. Ellenben egy csomó olyan dolgot kell beletenni amire amúgy nem lenne szükség. A robotkonvoj létrehozáshoz szerintem lényegesen több földi erőforrást kell felhasználni gyorsabban évülnek majd el és a javításuk is több erőforrást fog igényelni. Az, hogy kevesebb naftát használnak ezek mellett el fog törpülni.

    "Egy kamionsofőr 5 év alatt még magyar viszonylatban is 50 millió feletti összegbe kerülnek a munkáltatónak, az USA-ban meg ennél jóval durvább bérek vannak. Szerinted ebből nem jön ki egy automata rendszer?"

    Igen. Jól látod. Szerintem nem fog kijönni belőle. Nézd már meg milyen áron vannak a komolyabb ipari szenzorok, a szoftverfejlesztő bérek és egyéb járulékos költségekről még nem is szóltam.

    "Ha nem érné meg (nem lenne olcsóbb), akkor nem érdekelne senkit sem a fuvarosoknál. A szoftvernek meg akkor drága, ha egyetlen példányban készül - ha százezerfele (vagy százmillió-fele) oszlik a költség, akkor nem."

    Kit érdekel a legjobban? A nagy szoftverfejlesztő cégeket! Ez pedig be is indította a folyamatot mert senki nem akar lemaradni. Az innovációt nem az autóipar kényszerítette ki hanem a Google és haverjaik. Szerintem ott emberek csak azzal foglalkoznak, hogy azt lesik és azon agyalnak mit tudnak még kiautomatizálni. Szerintem az emberek 50% kifejezetten szeret vezetni. Én sem akarok lemondani erről. Sok sofőr barátom azért lett sofőr mert imádnak vezetni.

    Hatalmas lové ez az iparnak, ha ez beindulna meglenne a következő brutális növekedési terület. Épp mint az okostelefonoknál ma már fel sem sziszenünk ha valaki 250 000 vesz okos telefont. Pedig annak semmivel nincs nagyobb hozzáadott értéke mint 2010-ben egy egyszerű BalckBerry-nek amivel a legtöbben ugyanúgy elleveleztek. Oké manapság már sok spec app van ami korábban nem de ez a felhasználok kb 20% érinti. Viszont ők is elhitték, hogy jobbak lesznek egy jobb okoseszköztől. A marketing nagy úr.

    "Azért tudják betolni magukat, mert komolyan gazdasági előnyt hoznak. Ha ezt nem tudnák, akkor a kutyát se érdekelné a dolog."

    Ezen állításod erősen vitatható. Összességében nézve nem vagyok róla meggyőződve.

    "Ezt gondold át még egyszer. Az, hogy nem kell egész életünket végigdolgozni, csak heti negyven órát hatvanpár éves korunkig, jórészt a gépesítésnek meg az automatizációnak köszönhetjük. És a még szélesebb körű automatizáció hozhatja el azt, hogy a munkával töltendő idő tovább csökkenjen."

    Ma egy ember 6x akkora értéket állit elő mint az 1900-as évek elején, a társadalmi különbségek még is soha nem voltak ekkorák. Oké régen is voltak szuper-gazdagok most az átlagot nézem. A munka az értelmes munka nagyon fontos az ember mentális egészsége szempontjából. Személy szerint nem dologtalanul akarok lézengeni és a gépek által megtermelt kaján élni. Szűkség van gépekre de ezen fejlesztéseket ésszel kellene a társadalomba betenni. Nem véletlen Trump előretörése a társadalom igen jelentős része nem képes már követni azt a fejlődést ami van. Egyszerűen melózni akar és pénzt keresni.

    Erre a Google és még sokan mások folyamatosan fenyegetnek minket. Előbb utóbb ezek hatalmas feszültségeket fognak okozni. Kíváncsi vagyok, hogy fogják kezelni. Vagy ha a társadalom egy jelentős része kiszorul a munkaerőpiacról az milyen politikusok helyzetbekerülését fogja hozni. Azért Trump amerikai elnökké választása már egy jó kis figyelmeztetés.

    ui: bocs angol a bill-em néha mellé ütők.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz dabadab #88 üzenetére

    Igen, ezzel tisztában vagyok. Több ismerősöm is van, akik odaát kamionoztak. Ott, vagy az ausztrál road traineken el tudom képzelni a robotpilótát. Bár, ha egy defekt javításához helikopter kell, akkor nem biztos, hogy megéri. Itt, Európában viszont kevés fuvarfeladatnál érné meg.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Darthforce92

    tag

    válasz dabadab #93 üzenetére

    "szóval pl. attól, hogy az autópálya egyik sávját lecserélnénk vasútra és azon vaskerekű kamionok mennének, nem lennénk igazán előbbre."

    A kötött pálya adott. Ki van építve. Árammal megy. Problémát gondolom az okoz , hogy kevés állomás van így rendkívül leterhelt a ki/be-rakodás.

    Lehet ,hogy több állomás építésének nagyobbak lennének a költségei mint egy automatizált kamion rendszernek. Csak nem látom, hogy hol vannak ezek a plusz költségek.
    Egy önvezető rendszer semmivel kevésbé nem lesz szabályozott mint egy vasúti rendszer ,ahol gyakorlatilag nincs szükség olyan mértékű informatikai megoldásra mint a kamionoknál.

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #96 üzenetére

    "Szerinted ha az Otto nem egy kamionsofőrt akarna lecserélni hanem a komplett vasútirányítási rendszert, az is ugyanilyen könnyen menne nekik?": azért azt tegyük hozzá, hogy még nem tudjuk, a kamionsofőr lecserélése mennyire könnyen fog nekik menni :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz dabadab #124 üzenetére

    nem 15Ft hanem 24Ft és nem éjjel adja hanem napi 8 órában különböző, előre nem meghatározott időpontokban.

    Tehát nem mondja azt

    PS.: van vezérelt villanyórám

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz dabadab #128 üzenetére

    Szerintem kicsit keveri a dolgokat, a lehajtónál szokott lenni- ami néha kerszteknél fel- és lehajtó is. És szerintem elég logikus is ott.

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #128 üzenetére

    el tudom képzelni, hogy azokon az autópálya szakaszokon, ahol legálisan lehet háromkilóval küldeni a szekeret, hülye ötlet, ha besorol eléd egy 80-nal tolató kamion.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák