Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Aztán miért nem? Ki ellenőrizte volna a gumik állapotát? Tán a robot? Hogyan? Külön szenzorokkal? Nemááá!!! Azok legfeljebb a profilmélységet tudnák figyelni, az egyéb sérüléseket nem. Arról nem is szólva, hogy mennyivel lenne drágább 12db ilyen kamiongumi, plusz a hozzá tartozó rendszer?
Mondhatjátok, hogy majd kötelezővé teszik az ilyen gumikat, és akkor a cégeknek nem lesz választásuk. Csak ne felejtsétek el, hogy az ilyen plusz költségek a szállított áru árát fogják növelni![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Egy Amazon logisztikai központot gazdaságos robotizálni. Egy közért raktárárát már nem biztos, és a példa erről szólt. Gondolj bele a folyamatba! A közért rendel, a szállító cég embere pedig bepakolja az árut a raktárba. A szállító robotizálna, de ehhez a megrendelő részéről kompatibilis rendszer kell. Az viszont miért építené ki ezt, amikor eddig egyáltalán nem volt vele költsége? Közli a szállítóval, hogy küldje továbbra is Bélát, aki majd behúzza azt a pár rekesz sört a raktárba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#92253184
törölt tag
"már amennyiben addigra marad még sarki közért"
Annyira látom magam előtt, hogy ülök a haverokkal a hátsó kertemben. Meg kívánok egy hideg sört, nincs kedvem bemenni a konyhába. Előveszem a mobilom, fel megyek a mostAzonnal.com-ra megrendelem a sört. A rendszer levonja a kártyámról az árat és lekéri a tartózkodási helyem. Tíz perc múlva pedig egy dron finoman leereszt mellém egy karton sörikét.
Persze kérek hozzá egy doboz friss epret, hogy az asszonyt is boldoggá tegyem.
Valahol egy megfelelő klímájú országban egy hatalmas szedő gép gurul a termelő helyen. Azonnal csomagolja is az epret, a tetején van egy "leszállóhely" onnan egy autonóm repülő rendszer felveszi a csomagot. Az viszi tovább egy hatalmas autonóm repülő gépre, amit már bepakoltak. Alig nehány órával később pedig már az én kertemben majszoljuk az epret. Ráadásul ez teljesen működhet napelemes rendszerekkel, egyedül a repülővel nem tudsz mit kezdeni, oda kell a kerozin.
Az pedig a legdurvább, hogy a kilencvenes években ez sci-fi lett volna, ma csak pénz kérdés. Bármikor meg lehetne valósítani és nehány év múlva talán hatékonyan és gazdaságosan is menni fog.[ Szerkesztve ]
-
WynNyback
tag
"Ha robotkonvojok vonatoznak az autópályán, mondjuk 30%-kal kevesebb üzemanyagot felhasználva, mint az emberi sofőrök, az biztosan környezetpusztítóbb?..."
Őszintén mondom neked, hogy szerintem drágább. Kíváncsi lennék PL a tescoban lévő automata pénztárak költségeire. Nem vagyok benne biztos, hogy olcsóbb a diákmunkás vagy akár a sima pénztárosnál. Ellenben egy csomó olyan dolgot kell beletenni amire amúgy nem lenne szükség. A robotkonvoj létrehozáshoz szerintem lényegesen több földi erőforrást kell felhasználni gyorsabban évülnek majd el és a javításuk is több erőforrást fog igényelni. Az, hogy kevesebb naftát használnak ezek mellett el fog törpülni.
"Egy kamionsofőr 5 év alatt még magyar viszonylatban is 50 millió feletti összegbe kerülnek a munkáltatónak, az USA-ban meg ennél jóval durvább bérek vannak. Szerinted ebből nem jön ki egy automata rendszer?"
Igen. Jól látod. Szerintem nem fog kijönni belőle. Nézd már meg milyen áron vannak a komolyabb ipari szenzorok, a szoftverfejlesztő bérek és egyéb járulékos költségekről még nem is szóltam.
"Ha nem érné meg (nem lenne olcsóbb), akkor nem érdekelne senkit sem a fuvarosoknál. A szoftvernek meg akkor drága, ha egyetlen példányban készül - ha százezerfele (vagy százmillió-fele) oszlik a költség, akkor nem."
Kit érdekel a legjobban? A nagy szoftverfejlesztő cégeket! Ez pedig be is indította a folyamatot mert senki nem akar lemaradni. Az innovációt nem az autóipar kényszerítette ki hanem a Google és haverjaik. Szerintem ott emberek csak azzal foglalkoznak, hogy azt lesik és azon agyalnak mit tudnak még kiautomatizálni. Szerintem az emberek 50% kifejezetten szeret vezetni. Én sem akarok lemondani erről. Sok sofőr barátom azért lett sofőr mert imádnak vezetni.
Hatalmas lové ez az iparnak, ha ez beindulna meglenne a következő brutális növekedési terület. Épp mint az okostelefonoknál ma már fel sem sziszenünk ha valaki 250 000 vesz okos telefont. Pedig annak semmivel nincs nagyobb hozzáadott értéke mint 2010-ben egy egyszerű BalckBerry-nek amivel a legtöbben ugyanúgy elleveleztek. Oké manapság már sok spec app van ami korábban nem de ez a felhasználok kb 20% érinti. Viszont ők is elhitték, hogy jobbak lesznek egy jobb okoseszköztől. A marketing nagy úr.
"Azért tudják betolni magukat, mert komolyan gazdasági előnyt hoznak. Ha ezt nem tudnák, akkor a kutyát se érdekelné a dolog."
Ezen állításod erősen vitatható. Összességében nézve nem vagyok róla meggyőződve.
"Ezt gondold át még egyszer. Az, hogy nem kell egész életünket végigdolgozni, csak heti negyven órát hatvanpár éves korunkig, jórészt a gépesítésnek meg az automatizációnak köszönhetjük. És a még szélesebb körű automatizáció hozhatja el azt, hogy a munkával töltendő idő tovább csökkenjen."
Ma egy ember 6x akkora értéket állit elő mint az 1900-as évek elején, a társadalmi különbségek még is soha nem voltak ekkorák. Oké régen is voltak szuper-gazdagok most az átlagot nézem. A munka az értelmes munka nagyon fontos az ember mentális egészsége szempontjából. Személy szerint nem dologtalanul akarok lézengeni és a gépek által megtermelt kaján élni. Szűkség van gépekre de ezen fejlesztéseket ésszel kellene a társadalomba betenni. Nem véletlen Trump előretörése a társadalom igen jelentős része nem képes már követni azt a fejlődést ami van. Egyszerűen melózni akar és pénzt keresni.
Erre a Google és még sokan mások folyamatosan fenyegetnek minket. Előbb utóbb ezek hatalmas feszültségeket fognak okozni. Kíváncsi vagyok, hogy fogják kezelni. Vagy ha a társadalom egy jelentős része kiszorul a munkaerőpiacról az milyen politikusok helyzetbekerülését fogja hozni. Azért Trump amerikai elnökké választása már egy jó kis figyelmeztetés.
ui: bocs angol a bill-em néha mellé ütők.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Igen, ezzel tisztában vagyok. Több ismerősöm is van, akik odaát kamionoztak. Ott, vagy az ausztrál road traineken el tudom képzelni a robotpilótát. Bár, ha egy defekt javításához helikopter kell, akkor nem biztos, hogy megéri. Itt, Európában viszont kevés fuvarfeladatnál érné meg.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Darthforce92
tag
"szóval pl. attól, hogy az autópálya egyik sávját lecserélnénk vasútra és azon vaskerekű kamionok mennének, nem lennénk igazán előbbre."
A kötött pálya adott. Ki van építve. Árammal megy. Problémát gondolom az okoz , hogy kevés állomás van így rendkívül leterhelt a ki/be-rakodás.
Lehet ,hogy több állomás építésének nagyobbak lennének a költségei mint egy automatizált kamion rendszernek. Csak nem látom, hogy hol vannak ezek a plusz költségek.
Egy önvezető rendszer semmivel kevésbé nem lesz szabályozott mint egy vasúti rendszer ,ahol gyakorlatilag nincs szükség olyan mértékű informatikai megoldásra mint a kamionoknál. -
bambano
titán
"Szerinted ha az Otto nem egy kamionsofőrt akarna lecserélni hanem a komplett vasútirányítási rendszert, az is ugyanilyen könnyen menne nekik?": azért azt tegyük hozzá, hogy még nem tudjuk, a kamionsofőr lecserélése mennyire könnyen fog nekik menni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis