-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Mágus2 #29650 üzenetére
nézd te is tudod, hogy egy gyárban mindent meg lehet oldani, ha azt meg akarják oldani.
Elforgatja a motort kicsit hátrébb tolja, megfordítja etc.etc.
Komoly centiket lehet vele nyerni amivel hátrébb kerül a súlypont.
A tengelytávval is lehet játszani.Egyszerűen baromságnak tartották egy ilyen kisautóba az ilyen teljesítményű motort.
Aki rallyzni akar vegyen arra megfelelő autót.Renault power
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz rob210 #29652 üzenetére
2,5-ös mociból nem 170 lovas volt legerősebb?
Csak mert az 1,9-ból 160 ló...ergo felesleges lett volna a 2,5, illetve már az 1,9 is "baromság" lenne...Mágus2: Pontosan... szemmel látszik, főleg a csüccs után a dolog.
[ Szerkesztve ]
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
MunezXBK
nagyúr
válasz FoBCRaistlin #29653 üzenetére
180.
-
joshua7
veterán
válasz Mágus2 #29620 üzenetére
Ha tutira átnézetem (főleg, ha már cserélték korábban a láncot, feszítőt), csak nem lenne 100%, hogy befürdök vele.
1.8T csak a IV-es Golf-al bezárólag ment a kocsikba, az újabbakban már nincs. Egyébként az a motor is jónak tűnik, de csak azért nem akarnék régi modellt venni.rob: van infód, hogy mennyi km-t raktak beléjük?
[ Szerkesztve ]
Semper Fi
-
#00809728
törölt tag
Na haza érkeztünk...
megpakolva az autó fullra 130km tepmo M5,M7 786km 38liter és kb 1h klímázás...
-
#00809728
törölt tag
Budaőrsi mekinél.
Nézegeti egy helyi nyikhaj gyerek az autómat kb 3-4méterről a szőke babrie tipusú macájával.
Barbie megszólal:Te ennek milyen kerekei vannak...
Nyíkhaj: á fos dotz felnik..
Barbie: milyen autó ez?
Nyíkhaj: azt hiszem az új skoda.....Oda léptem és megkérdeztem a kislányomat milyen autó ez:
Mire ő SEAT.
Néztek mint a "vettmalac" majd kinyitottam az autómat.
Csodálkoztak és beűltek a szuzijukba majd ezek után oda gurultam és annyit megjegyeztem ez a fos felni kb annyi volt mint a szuzid.Előtte már mondta az asszony ezek ott voltak előttűnk a mekiben kaját kértek de csak igy "ingyen poharatok még van"
Igen van..jó akkor kérünk egy menűt.Értem én az embereket de némelyiket abszolute nem...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Urak egy gyors kérdés.
Minél nagyobb felni van egy kocsin annál nagyobb a végsebessége, de annál rosszabbul gyorsul, a fogyasztás melyik irányba nő.
Gondolom a nagyobb felnivel csökken a fogyasztás.Jól számolgattam?
Renault power
-
#00809728
törölt tag
válasz rob210 #29663 üzenetére
Hát anno nekem a barkas jut eszembe.Katonaságnál voltunk mint sofőrők és 3barkasunk volt.
16td mocikat raktak bele.
150-el repesztettűnk vele..Igaz az "enyémmel" csak 130km/h ment
Nekik peres gumijuk volt felnin 185/50/14
nekem de 165/70/14 nekem végre nem ment annyira pedig egyfoma mocik voltak.
Mi ennek tudtuk be a különbséget... -
rob210
nagyúr
Azt tudom, hogy van váltóméret.
Nem ez a kérdés.
Nekem 13"175/70 a gyári
De gyári a 14"185/65 is 98 után már ezzel a mérettel adták ki gyárilag.
Illetve alufelnivel van 15"-os gyári méret is.A kérdés az, hogy ha én teszek fel 14"-es felniket az nagyobb végsebességet rosszabb gyorsulást és alacsonyabb fogyasztást hoz?
Renault power
-
Balupapa
senior tag
válasz rob210 #29663 üzenetére
Nagyobb coll átmérőju felnivel csökken a végesebességed, nem nő.
a gyorsulás szintén romlik.sajnos minél nagyobb kerék van rajta (nem feltétlenül kell szélesebb legyen! de ez altalban vele jár ) annál nagyobb a gördülési ellenállása (Thétája, fizikában ) annál több nafta kell h meginditsa és annál hamarabb fogy ki autópályán az erő belőle.
más:
ma kicsit fotóztam
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
TaaT
veterán
válasz rob210 #29668 üzenetére
itt most nem egyformák a gyári kerekek átmérője eltérő felni átmérőnél?
négyesgolfnál 14-től 18-ig nagyjából egyforma a kerék átmérő, max a ballonos gumi puhasága miatt lehet eltérés...
nagy kerékkel nő a végsebesség (meg a fogyi) és csökken a gyorsulás
Balupapa:
"Nagyobb coll átmérőju felnivel csökken a végesebességed, nem nő."
ezt megcáfolnám:
TGV Land Speed record"The new traction ratio was achieved by changing the transmission gearing and increasing the wheel diameter. Just as with the 1981 test campaign on TGV PSE number 16, 1050 mm (41 in) wheels replaced the stock 920 mm (36 in)"
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Balupapa
senior tag
te TGV-vel jársz? sztem nem. én sem és robsem.
Carstyling adatlapokat ha nézegetsz, pld
adatok:
végsebesség: 14 collal 180km/h
17-el 165Omg, TaaT....fizika, fizika...
szóval ha minél nagyobb a kerék, annál gyorsabb végsebességre ugye?
akkor egy bizonyos méret után, repül?
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
Balupapa
senior tag
nem ez volt a kérdés
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
rob210
nagyúr
válasz Balupapa #29675 üzenetére
Én azért logikáztam így, mert a motor forgató teljesítménye ugyan az.
Lassabban gyorsul fel ez fix., de ha felpörgött akkor ha nagyobb kerületű kereket forgatsz ugyan azon a sebességen akkor egyértelmű, hogy az több utat tesz meg, azaz gyorsabb.Tehát ha egy 10 centis karikát megforgatsz az 10 centit halad.
Ha egy 20 centis karikát megforgatsz az 20centit halad.
Most a veszteség surlódás és tehetetlenségi együtthatókat hagyjuk.De ezek szerint a felgyorsításhoz nagyobb erőre van szükség ami töblet fogyasztás.
Ez végülis logikus.
Akkor nem varjálok maradnak a 13"-osak, így legalább olcsó a gummedli ráRenault power
-
Balupapa
senior tag
válasz rob210 #29679 üzenetére
sorry, muszáj volt szemléltetni
teljesen logikus hogy azonos fordulatszém mellet a nagyobb kerék a gyorsabb,
DE, A váltóméret nem hiába váltóméret, azaz optimális. ha annál nagyobb lesz a kerék a motornak nem lesz elég ereje hogy meghajtsa. legalábbis a miénknek nem.
a TGV biztosan,szerk: TaaT hagyjuk nem szoltam semmit. igazad van.
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
tomcsi23
veterán
válasz rob210 #29678 üzenetére
Hát..pedig a kis piros, idegesfejűnek most igaza van. Egy adott sebességben, adott fordulaton a nagyobb átmérőjű kerékkel nyilvány gyorsabban halad a járgány. Ám ez nem feltétlen van hatással a végsebességre, mert ott inkább a motor karakterisztikája lesz a mérvadó. Hogy pl az adott fordulaton jelentkező légellenállásnál mennyi szusz van még benne. Ilyen hatás van sok csipsznél is, ahol pl megváltoztak a görbék. Nem egy esetről tudok, hogy a csipsztől erősebb moci kisebb végsebességet produkált. Váltóméretű kerekeknél a kerék súlya, ill. a szélessége számít elsősorban. Kis pöcsnyi kerekekkel meg igazán jól lehet gyorsulni. Szvsz.
Dodi: fene a Skodádat!
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
rob210
nagyúr
tegnap másik fórumon linkeltek egy olyat, hogy kettéállt a szemem.
az új tervezet szerint a 7évnél idősebb autókat 1évente kell majd műszakiztatni.
illetve azokat a gépjárműveket amelyek kortól függetlenül elérték a 160.000km. tehát egy golf mondjuk 4 éves 161.000kilóméter van benne az évente vizsgázik.ezt hívják áremelésnek, hiszen a sűrűbb fizetés is több kiadást jelent.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Leon Cupra 180 paci 400Nm
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz Mágus2 #29697 üzenetére
Ja, akkor Cupra4?
Há' ja, 400 Nm-re mondják ezt a kuplungot. Szerencsére nálam elég nagyot kell hozzá lépni, nem a kuplung lenne a gyenge láncszem.
(#29698) MunezXBK: hát...ha így számolsz, akkor egy 20 éves kocsiban vajh mennyi lesz? ha a 7 éves kor után már nincs értelme (emiatt) visszatekerni?
(#29700) FoBCRaistlin: belső körív környéke..
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban