Új hozzászólás Aktív témák

  • VGYke

    addikt

    Sziasztok!
    2023 nyáron autószállítóval szállították az autóm. Kérdésem: autóklubos autószállítóra fel, vagy levonszolás közben, esetleg szállítás alatt elmászhatott az első futómű beállítása?
    Mert valamikor 2023 nyáron elmászott és megette a két első gumit. Azért biztos hogy nyáron történt, mert a téli gumiknak semmi baja, így nyár előtti télen még nem volt probléma, valamint a 2 hátsó gumiknak sincs baja, amik vélhetőleg előző szezonban elől voltak.
    Szóval történhetett a futómű elállítódás a trélerezés miatt? Meg ha igen, hogy tudnám ezt bizonyítani?

    Tanulságként, leírom a történetem, csak hogy más ne járjon így!
    VW Jettáról van szó, amely az eladásnál hát ha számít alapon, folyamatosan vezetett szervízkönyv miatt, eddig VW szervízben volt szervízelve, így járt mellé az a bizonyos VW Mobilitás garancia.
    Történet nyaralásom alatt, a lakóhelyemtől 330 km-re Keszthelyen, szombati napon egy parkolóban kezdődött. Az indítókulcs házából kitört az indítókulcs. A pótkulcs ugye 330 km-re volt.

    Mire is jó a mobilitás garancia, ha nem arra, hogy segítsen. Kell egy új indítókulcs ház, és innen már én is megcsinálom, át kell tenni az elektronikát, egy kis csappal rögzíteni az indítókulcsot a forgó műanyag tartóban, 2 perc.
    Hívtuk a mobilitást, egy nem túl kedves csaj intézkedett, mondta hogy küldi akkor az autómentőt amivel elszállítják a Jettát, meg hozzák a csereautót, amivel továbbmehetünk. Mondtuk, hogy de hát minek mindez, adjanak egy kulcs házat, stb. stb. de csak erőlködött hogy szabály az szabály, indíthatatlan az autó, így be kell szállítani a szervízbe, meg kapok csereautót, de ne aggódjak ezt fizeti a mobilitás garancia, nekem csak a javítás költségét kell kifizetni. Kérdeztem hogy az mennyi, de erre nem tudott válaszolni, aztán közösen megsaccoltuk hogy 20 eFt-nál biztosan nem több… Így, a hétvége és a csereautó miatt belementem én tapasztalatlan, nagyonhülye!

    Keszthelyről autómentővel a legközelebbi VW szervízbe szállították az autót, ami Zalaegerszeg volt. Hétfőn hívtak, hogy mi legyen, mert megrendelnék az új kulcsot a gyárból, ami felprogramozással együtt kb. 140 eFt, mehet a rendelés?
    De kulcsrendelés a gyárból több mint egy hét, a bérautó meg ennyi ideig nem lehet nálam.

    Hoppá, vitatkoztam még egy darabig, de mondta a csávó, hogy ők nem foglalkoznak „barkácsolással”, meg miért nem tájékozódtam előre, mennyibe fog ez nekem kerülni.. B*zdm*g nem a mobilitásgaranciásnak kellett volna tudni ezt, mert nála tájékozódtam, de neki f*ngja nem volt, rajta kívül meg még kit kellett volna megkérdezni szombaton?

    Nem kötelező elfogadnom az ajánlatukat -mondta, de akkor a Keszthely Zalaegerszeg közötti autószállítási költséget és az autóbérlést ki kell fizetnem, de árat nem tud mondani, mert ezeket külső szolgáltatók végzik, egyik autót ment, másik meg bérbe ad, kérdezzem meg őket.
    Egy egész délutánt eltelefonáltam mire kiderítettem, hogy az autószállítás és bérlés díja drágább lenne, mint az új kulcs, így megrendeltem.
    De Zalaegerszegről haza kellett menni a pótkulcscsért, majd vissza (380-380km) így előleg befizetése után elhozhattuk a Jettát, majd több mint 1 hét múlva mehettünk vissza a megrendelt kulcsért (380-380km). Nem postázzák, mert ők programozzák fel a kulcsokat az autóhoz (vagy fordítva?)…

    Ezek után jó sokat járkált az autó és gumicserénél vettük észre, hogy a 2 első gumi belső peremei nullára lekoptak, a nem kopott gumikon 6 mm a profilmélység. Állítólag 6-7 mm volt a kerekek dőlésszögeiben.

    kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni

Új hozzászólás Aktív témák