- Mesterséges Intelligencia topik
- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Először is BUÉK Mindenkinek!Másodszor is lenne egy dilemmám.
Szerintetek a két autó közül melyiket választanátok?
Seat Toledo 1.9tdi
Hibák: beázik valahol, minimális felületi rozsda a küszöbnél bal oldalt alul a gumiborításnál. (szerintem csak felületi). Valószínű ezért légzsákproblémát is jelez. Valamint egr csere (alkatrész meg van), + valószínű rövid időn belül kettőstömegű lendkereket is kell cserélni. (hidegindításkor kicsit erőteljesebb hang és rázza a kasztnit, talán leálláskor is). bal első sárvédő volt javítva ütközés miatt. (talán a lökös is de nem biztos). Jobb első küszöbön emelési pont kicsit meghajlítva. (nem nagy szám, de azért még is...) valamint a csomagtéret felhajtva kicsi felületi rozsda van, mert a víz be jött alul egy kis lyukon (gyári lyuk, csak a gumitömítés ki volt szedve és csak később pótolták).Nem tudom a szőnyeg alatt mi várna rám, de szerintem tuti mindenhol korrózió.:/ bár ez kérdéses.
Fixen nem tekert km. Mindig is 1.9tdi t akartam, nincs alternatíva a használtautón.Második:
Audi A4 B6Teljesen korrózió és javításmentes, azon kívül hogy volt rögtön a vétel után egy évre rá egy (gondolom csak koccanás) kár biztosító szerint 2002 ben 75000Ft volt. Abszolút korróziómentes, külső, belső szép állapotban van, (korához képest is), fix km nem tekergetett, valamint semmi hibája nincs.
Szerintetek? Audi után visszalépésnek számít? Motor téren biztos nem.
Árakat ne nézzétek.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #148286 üzenetére
Igen, én is így vagyok vele.
A fentebb említett audi az enyém, és a fenti toledoval szemezgetek, már el is mentem megnézni, kérdés hogy a kereskedés mennyiért fogja bevenni, szerintem így 950-ért ár alatt adom valamennyivel.
A chippelésen én is gondolkoztam, de széthúzni nem akarom, kérdéses hogy a neten írt 115le 160nm elég a kicsit dinamikusabb közlekedéshez. Előtte egy 1.8Tddi focus volt.talán az is egy picivel jobban ment. Viszont azt szerette a korrózió, és az adagoló is hibás volt. (vp30). -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #148288 üzenetére
Én is azt érzem
Csak még is 1.9tdi... és a legjobb hogy még csak 170x ezer km van benne.és ez tuti.
pénzben nem fizetnék rá ha sikerül a kiírt áron eladni.Köszönöm a választ mindenkinek, nagyon egyhangú a döntés itt is.
1.6sr benzines chiptuningról valakinek véleménye?
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #148293 üzenetére
Igen, ezeket nézegettem, viszont sima quattro nélküli kellene, mivel +1hiba forrás és nem tudom hogy kihasználnám vagy sem.
Viszont ha már váltanék akkor B7 1.8T Sline (190LE) nem igaz? Nagyon ritka, de még a 163LE változat is. (Normális km, lekövethető előélet, szép állapot)
Kettőstömegű és Turbó lehet nagy buktató csak, azt hiszem.F_Zolee:
Bármi jó ami Passat, Toledo, Bora, A4.
Már jó rég óta ezeket nézegetem.
(Külföldi visszatekert km-es kizárva). (90% az). -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #148296 üzenetére
Erről viszont fogalmam sincs, egyiket sem úgy hirdették, jó lenne megtudni.
Elvileg ugyan az mint a 163le kiadás csak felhúzva.Mágus2: Valamilyen szinten igazad van, de vásárláskor jobb elővigyázatosnak lenni.
Akkor én néztem agyon be a B7-et?[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Maradnék akkor inkább az 1.8T nál quattro nélkül.
Akárhol nézem az A4 B7 Karosszéria (2005-2007) 1.8T az nem TFSI. Szerintem ti az újra gondoltok.
Esetleg nézegettem a Sima 1984cm 131le motorosokat is. Talán az egy arany közép út lenne az 1.8T és az 1.6 között.[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #148318 üzenetére
Őszintén, később kipróbálnék mást, előre tervezek.dízel fronton már nincs semmi megbízható, ezért már én is rég óta nézem a 1.8T változatot, persze egyenlőre csak tervezgetés, mert 2,2milliót nem ér meg nekem.
A Toledohoz:1.9Tdi-t mindig is szerettem volna kipróbálni hosszabb távon, nagyon dicsérik, ismerős körben is van pár, továbbá amit mutattam egy 2004-es 175ezer fix km-es tdi volt. Ami ritkaságnak számít. (magyarországi papírokkal, nem tekert km-el, követhető szerviz múlttal, viszonylag jó állapotban). Holnap kiderül mennyibe veszik be az Audit, közben még gondolkodom.
Viszont az A4 1.6 nagyon megbízható, egy rozsdafolt sincs sehol, semmi nem romlott el amióta meg van, nagyon megbízható autó. Ezért is gondolkozom rajta még mindig.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Újra itt, elkellene egy pár tanács, megyek megnézem közelebbről az 1.9tdi toledo-t.(110le)
Milyen hibalehetőségeket nézzek megy és hogyan? (nagyjából tudom, de mindig tanul az ember).
Másfelől lenne pár kérdésem: Ha az EGR Szelep hibás ebben a típusban, az milyen hibákkal, észrevételekkel jár? (kontroll lámpán kívül).
Turbóval mi a helyzet? Ha le van ragadva a geometria, milyen tüneteket mutat?A kartergáz, kartergáz csövek, vákuumos fékrásegítő között mi az összefüggés, továbbá mi a hiba tünete?
Köszönöm szépen a válaszokat.
Aki 1-es Focus-t akar venni:
Kell venni egy M.O.-i faceliftes (2002-) Focus-t 1.8 TDDI motorral kevés km-el, hibás adagolóval nagyon jó áron.Gödöllőn 200 ból raknak rá egy mechanikus adagolót amivel örök élet.
Tévedés, az mk2 focus is rozsdásodik. Sőt már láttam törésmentes focus-t kereskedésbe 2008-as volt és a hátsó sárvédőív peremét kikezdte a rozsda.
Bezzeg a 2001-es Audimon egy pötty sincs.
Volkswagen is jól bírja a rozsdát.[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
1.9tdi 110le 180ezer km inkább városi használat, kb mennyi kartergáz megengedett?
Szűrő utáni levegősödési probléma lehet adagoló tömítés csere is?[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Szerintetek?
Több okból is megdobogtatta a szívemet...
KM ha valós akkor még belefér szerintetek?
[link]Quattro mint fogalom, mint hibalehetőség keresése ismeretlen.
Mivel lehet ennél a motornál ráfaragni?
Egyrész gondolom a quattro hajtás.
Turbó.
Kettőstömegű.
Valami más még? Köszönöm. -
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #148611 üzenetére
Audival kapcsolatban, elvileg nagyon patika az autó, viszont 2000 ford körül rángat az autó, elvileg valami üzemanyag pumpa hiba ami pár ezer forintért javítható, de már nem akar rá költeni.
(Turbó elvileg fel van benne újítva).diablo1984: Miért írod ezt? Remélem nem bánom meg. Folyamatosan ezen kattogok most...
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz F_Zolee #148627 üzenetére
A Toledo 900-ért lett az enyém. (+átírás).
Audit 1.6B 800ért adtam el ismerősnek. (tudom, kövezzetek meg).zzz03: Még bejáratós.
aero.: Én elkezdtem gondolkodni hogy mi baja lehet . Pár ezer ft.-os hiba, most költött a Turbóra x ezret, 400ezres felni van rajta kb stb... nekem ez fura volt, azt mondta telefonba széria hiba. Szerintem továbbra is a Turbónál kellene keresni a hibát, vagy valamelyik jeladónál, esetleg gyújtásnál.
BUZZLGHTYR:
Az alap 125le turbó nélkül Aztán 1.8 T 150le, majd később 163le, de van belőle 190LE-is. Én legalább is így tudom.
12literes fogyasztása tuti van városban, ha csak néha néha lépsz rá akkor is.
Bezzeg az eladó nekem vegyesbe 6-7liter mondott városda 7-8at. -
Winchester95
őstag
válasz c00per #148631 üzenetére
Nekem az 1.6-ba 1év alatt cseréltem egy wunder-baumot 500ft értékben.
(Na meg persze a kötelező szerviz).F_Zolee:
Melyikre gondolsz? 1.9 toledo vagy az 1.6benzin a4 vagy az 1.8turbo a4?
1.8turbo fent van, a volt autómat levettem, az 1.9toledo sincs fent de van képernyőmentésem.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz F_Zolee #148639 üzenetére
Nincs fent a hirdetés, anno belinkeltem , magyarországi újonnan, vezetett szervízkönyvvel, márkaszervízben, onnantól kezdve, meg kekkh-nél lekövettem a km-t.2004.7 havi, fix 175ezer km. 1050000ft ról indult, 900 lett a vége, téli nyári gumi szettel. (egr műszerfalon hibát jelzett ki (hibakódolvasás megvolt). De kaptam hozzá ÚJ EGR szelepet (30ezer volt). Ezen kívül annyi hibája van hogy bent kopottak a kapcsolók (klíma, rádió), valamint légzsák szenzor világít, valószínű mert a szőnyeg alatt volt egy kis beázás. Törés az első lökös és a sárvédőnél volt. (semmi komoly, de újra lett fényezve márkaszervízben szakszerűen).Karosszéria rozsdamentes. Magyarországi első tulajdonostól, premium plus kategória. Már 2éve vadászom olyan autóra ami 1.9 tdi 110le és ilyen feltételekkel van. Legyen az Passat, A6, A4,Toledo, Octavia, (golf, ibiza, leon, a3 nem érdekelt).
Remélem nem lesz olcsó húsnak híg a leve történet.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #148646 üzenetére
Igen, ez igaz, ezért is választottam anno, 1.6-al közel egy éve a Focus tddi után.
Szép emlékem maradt meg az audiról és a motorról is igazából.Mennyi volt amúgy? komplett motor felújítás volt?
Egyetlen hátrány, hogy csak városban használták, női tulaj volt mindvégig.
Nekem is jobban tetszik az audi, de lehetetlen volt belőle normálisát találni, magyarországit meg főleg, ennyi km-el. Kintről behozott visszatekertek, nepperektől, megkanci*ányoktól(sajnos belefutottam több ilyenbe is) köszönöm de nem kell semmi.F_Zolee: Alap dolgokat megcsinálom én is, viszont kell egy jó szakember aki nem húz le és ért is hozzá Vác vagy környékén, mert a vezérlés csere esedékes lesz kb 2 hónap múlva.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #148651 üzenetére
Mondanám, hogy 400 volt de van egy zsír új TDI motorod, viszont az olvasottak alapján ez eléggé gáz történet.
Valamilyen úton módon le tudtad követni az előéletét?
Nem egy hirdetést láttam vezetett szervízkönyv 200éves német öregemberé volt alig használta. Szervízkönyv bejegyzés 2010 november 215ezer 2017 ben meg 230ezer. Kézzel beírva a szervízkönyvbe se pecsét se aláírás se semmi. Biztos hiteles volt.
Egyik ismerősömet is rábeszéltem anno egy passat-ra, afn, magyar rendszámos az is.Azóta boldog.Bár sok mindent csináltunk meg rajta esztétikailag.Turbo neki is le volt kormolódva, valami adalék segített neki, meg a pályán való huzatás is.volt egy vezérlés csere meg egy adagoló tömítés csere és ennyi.Mágus2 Ne is írd, mert már a hideg kiráz előre is.
molnarpeter: Köszönöm
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #148654 üzenetére
Nem tudom anno milyen gyakori volt ez a visszatekerés, de eléggé érdekes.Nagyon utána kell nézni a dolgoknak mert könnyen ez lehet belőle.
Az én Focusomra csak 200ezret költöttem fényezésre lakatolásra, 3 hónap múlva ugyan ott rozsdásodni kezdett a küszöb, sárvédőív stb... de még jó hogy az adagolót nem csináltattam meg 250ezerért.
A futómű költséges dolog az biztos, de élmény vezetni. Ezért sem viszakoztam annyira a Toledo-tól, mert ez McPherson futóműves.
Érdekes a Passat nem kezd el rozsdásodni csak úgy...Lehet törve volt. Látom akkor sokat kellett fizetni neked is a tapasztalatok megszerzéséért.molnarpeter: Bíztató Remélem azért nekem nem fog kijönni elég volt a Focussal.
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #148656 üzenetére
Akkor már mindent értek. Azt hittem B5.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Kartergáz meleg motornál alapjáraton kell mérni igaz?
Mennyi ami még belefér?Dízelnél.
Meleg motort leállítva, lecsavartam a betöltő sapkát és jön ki belőle a füst láthatóan. -
Winchester95
őstag
válasz F_Zolee #148720 üzenetére
Ma megyek a papírokért és hivatalosan ki tudom próbálni
Egy valamit nem vettem észre, a szervónak van hangja párat tekerek jobbra balra és hallatszódik.(ott nem hallottam). Végállásokban is hallható:/
Kartergáz is van , bár nem tudom mi számít normáilsnak.
1.6b audinál szó szerint 0 kartergáz volt 213ezer km-nél.
Továbbá a beázást kell megszüntetnem vagy vizesedést.Mert full pára az egész autó belülről, anyós ülés és a háta mögött a lábtér vizes.
Na meg persze a légzsák visszajelző villog.Gondolom a vizesedés miatt. -
Winchester95
őstag
Na, meg volt az első hivatalos próbautam az autóval, ami kellemesebb benyomás volt, mint az előző.
Fél óra városban, 5,2liter átlagfogyasztás. Ahogy a kormányt kitekerem nem is lehet hallani semmit, csak álló motornál.Továbbá nagyon dinamikus a motor, ég és föld az 1.6benzinhez képest.
Kartergáz meleg motornál, leállítás előtt.....
Szerintetek? (Érdemes a végét figyelni, füst a kamerában nem látszódott, igazából nem is volt csak egy minimális amikor kinyitottam).Szerintetek? 0:24 től érdekes igazán.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #148800 üzenetére
Valaki esetleg?
-
Winchester95
őstag
Szerintem nem.
És pontosan az ajtó panelnál mit kell csinálni és hol?
Mert akkor hétvégén azt is megcsinálnám.
Köszönöm mindenkinek. -
Winchester95
őstag
-
Winchester95
őstag
-
Winchester95
őstag
válasz atos19881101 #148926 üzenetére
Tudsz adni egy linket?
Az 100%-jó lesz? -
Winchester95
őstag
Helyzetjelentés a beázással kapcsolatban. Mint kiderült mind a 4 helyen vizes a szőnyeg.....
Levettem a jobb első, hátsó ajtókárpitot. A jobb elsőnél meglocsoltam vízzel az ajtót, és látszott hogy legalul a szigetelés elengedett, folyt ki a víz, nagyon minimálisan. Nagy nehezen megcsináltam, újabb próba és a víz nem jött ki. Jobb hátul is megnéztem, ott jó volt a tömítés, valószínűleg előröl folyt hátra.
Elől benéztem a szőnyeg alá, tiszta víz volt. Alatta volt egy másik, merevebb tálca szerű szőnyeg, az penészes, dohos vizes volt. Megfogtam és kivágtam, majd behoztam kiszáradni, a padlólemezt kitöröltem tisztára, majd hajszárítóval kiszárítottam az egészet, szőnyeggel együtt. Ennyi fért bele mára, holnap jön a következő 3.
Bár a szárítást nem tudom, hogy fogom megoldani, mert nem lehet az ülések alá hozzáférni, csak ha kiveszem az ülést, az meg nagy munka.
Próba képpen elmentem lemosni a kocsit, direkt jobban mostam ahol megcsináltam a tömítést, de nem ázott be. Valószínű, hogy a maradék 3 ajtónál is ez lesz a hiba.
Köszönöm a segítséget!Más: Valakinek valami jó ötlete, hogyan szárítsam ki az egész szőnyeget, illetve az alatti részt?
Nincs fűtött garázs sajnos, idő is rossz...Légzsák visszajelző jelez a műszerfalon, szerintetek is a víz miatt lehet?
Hogyan érdemes leellenőrizni a légzsákokat, illetve valami teendő mielőtt lehúzom a kapcsolókat az ülésekről?Ha ezek megvannak, holnap jön még egy olajcsere, szűrőcsere, majd jövő hónapban egy vezérlés és kész is van minden.
-
Winchester95
őstag
Köszönöm mindenkinek!
Visszaolvastam régebbről...hát remélem csak az ajtó tömítések vannak elöregedve.
Remélem a motortérnél lévő jobb és bal oldali (kábel és pollenszűrőház) tömítés nincs elöregedve, bár akkor rendesen tocsogna már bent a víz.Üléseket szerintem nem fogom kiszedni, mert nagy munka lenne, majd kiszárítom az egészet valahogy hajszárítóval, vagy is megpróbálom. Legalább a nagyobb részét, jövő hét hétvégén meg talán ki is bontom az egészet.De lehet karosszériásra bízom, mert a légzsák is hibás, így életveszélyes vele közlekedni.
Tömítő anyagot, holnap megyek el venni, mert elfogyott csak kérdés hogy milyet kapok majd.
-
Winchester95
őstag
Meg volt az olajcsere ma a Toledon, szűrőcserékkel együtt.
Nagy meglepetésemre a motorolaj negyedig volt, full fekete.
Castrol Magnatec 10w40 ment bele 4.5liter. Pont maxig van. (Ha elfolyna akkor pontosan látom majd).
A kormány nagyon ropogóssan ment álló helyzetben.
Megnéztem a szervó folyadékot, minimum alatt volt.
Ilyet vettem bele: (Benzinkútnál voltam, semmi nem volt nyitva.) [link]
Keveset kellett rátölteni maxon van.
Szerintetek jó ez?Gázolaj szűrőt is cseréltem.Nagy meglepetésemre az egyik ágnál nagyobb volt a cső, így nem tudtam ráhúzni a műanyag csövet.kicsit meg kellett reszelnem hogy olyan legyen mint a másik szűrő.(Muszáj voltam, kell az autó, régi szűrőnek meg már annyi volt.) (Szűrő szelepnél a tömítéseket is kicseréltem).(egy fekete egy kék)
Szűrő feltöltve, és indult is majd lefulladt(nem teljesen volt feltöltve), majd ráindítottam mégegyszer és onnantól kezdve jó volt.2óra elteltével beindítottam az autó és megint fulladozással indult, de beindult.
Remélem reggelre nem levegősödik le, mert mindent úgy raktam vissza ahogy volt.A tegnapi jobb első ajtót megcsináltam, de valahol megint beázott, a lábtér és szőnyeg vizes volt.Valami itt nem jó...ajtóról nem jöhetett be víz, pollenszűrőnél is minden jó.
Vagy lecsapódott a pára talán és azért, vagy nem értem.Nem volt nagyon vizes, de érezhető volt. -
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #149067 üzenetére
Sok fórumon is 10w40-el használják, ajánlották is hozzá, a szervízpapírok alapján is régóta 10w40-et öntöttek bele.
Szervóba Olajat csak utántöltésre vettem, mivel semmi nincs nyitva, nem találtam más fajtát. Csak jobb mint ha minimum vagy alatta van a szint.A gázolajszűrő érdekes kérdés, most maradt volna a kocsi, nem tudtam volna közlekedni vele, vagy kicsit kisebbre vettem az egyik cső átmérőjét.Képek alapján mindegyik MANN gázolajszűrőnél a bemenő ág is ugyan olyan átmérőjű mint a kimenő ág. Más márkánál már máshogy vannak.
"de ha jól emlékszem, te cserélted a benzines audit tdi seatra, akkor abban nem ártottál motorolaj és szűrő terén"
Ezt a mondatot nem teljesen értem.Mágus: Legközelebb megfogadom a tanácsodat, előbb kérdezek majd. Ki tudnád fejteni miért nem jó a Turbónak?
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Valaki tud segíteni abban, hogy milyen kábel kell pontosan a kocsimba, ha egy régi pioneer iso csatlakozós autórádiót akarok belerakni a gyári helyére? (Toledo II)
Az EGR hibás volt, a motorjel csak akkor tűnik el, ha törlöm a hibakódot?...és ha lefalazom az új EGR-t akkor is vissza fogja dobni a műszerfalnál a sárga lámpát?
-
Winchester95
őstag
válasz diablo1984 #149077 üzenetére
Igen, arról volt szó, vezérlés február első felében lesz megcsinálva.
Gázolajszűrő érdekes történet volt, már megcsináltam, nem levegősödik, a régi az levegősödött..
EGR-t is kicseréltem és lefalaztam, marad a beázás (4 ajtót megcsináltam, abból igaz csak egy eresztette át a vizet. Légzsák visszajelző is világít, de majd egy másik téma lesz egy hét múlva.
Köszi a segítséget mindenkinek. -
Winchester95
őstag
Köszönöm az építő jellegű hozzászólást. Mindig tanul az ember.
Nem tűntem el, de nem tudok fent lenni egész nap.
Ezek szerint jól benéztem.
Viszont itt minden 1.9 110le autóra Euro3-at írnak, de én is hallottam, hogy euro 2.[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges Intelligencia topik
- További aktív témák...
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban