- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #14257 üzenetére
Garázs az nincs, ilyen sátor alá szoktam beállni. De az ajtónál lévő vizet természetesen letöröltem, meg az ablakokat is, meg úgy mindent. Belülről itthon kipucoltam.
OMV meg még mindig nincs nálunk sajna. Na mindjárt ránézek, szerintem a víz nagyrésze már elpárolgott.
Mod: hát lehet át kellett volna még törölnöm a gépet száraz ruhával, mert a vízcseppek még ott vannak rajta. Mind1 szarok rá, tanulópénz megvolt.
Jah és úgy néz ki a Shell-el is megvolt a tanulópénz, mivel most hogy letoltam az üzemanyaggal 260km-t, az autó szarabbul megy (igaz csendesebb lett, fogyasztása 0.5l-el kevesebb), valamint többször lefulladok vele mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #14262 üzenetére
Ha már ketten vagyunk, akkor még sem biztos, hogy én vagyok a hülye.... Meg mondom, mióta az van, nagyobb gázt kell nyomnom, hogy megérezze az autó, mint előtte a MEtro-s sima 95-össel.
Amd Power: igaz, hogy kút és kút között is van különbség, lehet hogy ami nálunk van AGIP, az pont jó lesz. Meglátjuk, lassan megint tankolhatok, igaz még a kompi szerint 112km-re való üzemanyagom van, 250-et már belevertem, s ugyanúgy 25 littyót tankoltam, mint múltkor.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Buék !!!
just: hol találtál te Cegléden OMV-t?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14276 üzenetére
Na én is ezért skippeltem tegnap a kocsit inkább fagyoskodtam... Annyi faszkalap volt az utcákon, hogy hihetetlen, volt aki poénból részegen elkezdte a kocsik visszapillantóját visszahajtogatni....
Jah meg kurvajó h betiltották a petárdát, a tüzijáték kb 3x veszélyesebb.... Idióta részeg állatok tér közepén bekúrva tüzijátékoztak, eldőlt a tüzijáték és 1enesen egy taxis autója felé vette az irányt, szerencsére előtte felrobbant, de szerintem beszart a taxis is az autóban....Rendőrök meg természetesen sehol...
Jah és mindezt emberek között csinálták, simán eltalálhatott volna bárkit...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Pff, pedig index fórumon mindenki azt mondja, h hozzá kell vinni az autót, ő a mágus stb.... De ez a hárítás, meg a felelősség nem vállalása nem igazán kecsegtető, pedig én is agyaltam, hogy elviszem hozzá...
Mellesleg nem tudom mennyire szokásos dolog, de engem pl tegnap felhívtak a márkaszervizből ahol a vezérlést cseréltettem + állapotfelmérést, h meg vagyok-e elégedve a javítással stb.... Meglepő volt, hogy figyelnek a vevőre....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14308 üzenetére
Szia!
Nagyjabol ezek vannak benne + 2 ev gari minden alkatreszre.
40k vezérlés szett
40k okoskerék
30k laposszíjkészlet
20k vízpumpa készlet (hutofolyadekkal)
Ecu programozas
10-15k egyéb anyag
20-25k körül a munkadíjOkoskerek csere nem szükseges ha mar volt cserelve 100k km alatt vagy ha poccre indul az auto hidegben is.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14312 üzenetére
Szerintem is jó árban csinálták nekem, ezt nagykeres ismerősöm is elmondta.
Ha a Te 70ezredhez hozzávesszük a vízpumpát, laposszíj készletet amit elvileg ilyenkor illik cserélni, persze nem muszáj + munkadíjnak 20ezret veszünk, akkor igencsak 100 körül vagyunk.
Nem mondom, hogy nincs jobb és olcsóbb, de én a lehetőségeimhez mérten viszonylag jó árban csináltam úgy gondolom + helyben megcsinálták az egészet mikor vettem az autót, tehát gyakorlatilag készre csinált autót vettem.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14336 üzenetére
Nekem ugyan ez van vele Megnyugtató, h akkor nem az autóm szar. Annyira én sem szeretek vele araszolgatni, mikor lámpánál el kell indulni hirtelen, még mindig túl nagy gázzal indulok, nehéz megszoknom. Beállásnál meg egyszerűen (ahol megakad a feljárónál a kerék egy picit) ha nem nyomok egy kövéret, lefullad. Nem elég neki, hogy szépen nyomkodom a gázt, mint a Clionál, ennél rajta kell tartanom a lábam.
Amúgy a téli gumik miatt húzhat balra az autó? Tegnap vettem észre, hogy 10m-en belül elindul igencsak balra ha gyorsan megyek, persze az úttól is függ.
-
_NCT
őstag
Lehet hülyeséget kérdezek, de a tempomat +/- gomjaival nem lehet a gyári rádiót vezérelni?
Laraxior: kár Meg azt is sajnálom a Megane-ban, hogy nincs benne a kormánynál olyan kis görgő, mint az új Clio-ban, hogy menet közben tudjak állomást/számot váltani.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Olyan nincs, hogy nincs...
Akkor van... Van olyan kis bizgentyű (később lefényképezem), na azzal a hangerőt tudom állítani/némítani, tetején lévő 2 gombbal pedig a source-ot. Asszem alul is van egy gomb, azzal is source változtatható. Tekerős görgő nincs.
Ha összeszámolom tényleg 6 gomb van oldalt, de egyik sem a rádióállomások/zeneszámok léptetésére hivatott működni.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Várjál, olyan mint itt a 79. oldalon?
Na én amúgy azt a görgőt kerestem, ami az újabb Megane/Clio-ban is van 2008-tól felfelé. Lehet faszláma vagyok amúgy...
-
_NCT
őstag
Hátsó ablakmosóm nem igazán múkodik Elfordítom a kart a jobb oldali bajuszkapcsolón ütközésig, a motor működik, viszont a lé nem jön ki belőle, hanem kb 2-3 másodperc után az első szélvédőt kezdi el locsolgatni. Tűvel próbáltam kipiszkálni a kis műanyag pöcköt, de nem volt eltömődve, illetve nem lett jobb a helyzet...
Ötletek? Ha kiveszem a csomagtartónál a féklámpát és lehúzom róla a műanyag pöcköt--> ezután tegyük fel működik, vagy hagyjam a francba, valahol a szivattyúnál lesz a gond?
-
_NCT
őstag
válasz FRENK1988 #14465 üzenetére
Ezzel egyet értek. Viszont vele ugyanezt csinálták....
Azzal is egyet értek, hogy ami nem megy nem kell erőltetni, de mikor már annyi mindent kicseréltetek benne, hogy gyakorlatilag végig megy egy full generálon, akkor félre tenném az érzelmi kötődést és anyagilag gondolnék bele a dolgokba. Megcsináltatok mindent, ráköltök 500-at, vettem 1.3-ért, eladom 1.1-ért, s az új tulaj meg teljes megelégedettséggel használja, max rászán 200-at még, de ez benne van minden autó vásárlásakor. És akkor gyakorlatilag megtömtem az új vevő zsebét....
-
_NCT
őstag
válasz FRENK1988 #14471 üzenetére
Én nem várok, de nem mind1, hogy mennyit buksz rajta, illetve kihasználod-e az autót annyira mint amennyit ráköltöttél.
Itt arra gondolok, hogy dízelnél egy-egy javítás csillagászati árakat ér el, viszont ugye ott van az éves akár 25-30 ezres futásteljesítmény és az alacsony fogyasztás. Valamit valamiért, az autón kihasználod azt, amennyibe kerül.
-
_NCT
őstag
De ahogy az előző hsz-ben is írtam, nem mind1 mennyit. Nem mind1, hogy az a bukás ki is van használva és bekalkulálható, vagy úgy bukok rajta, hogy megyek napi 10km-t és 2 havonta 100-at ráköltök, vagy megyek havi 30k-40k km-t és úgy költök havi 50-100-at. Míg az előbbinél érthetetlenül állok a dolgok előtt, mert garázsban áll egy csomót, úgy utóbbinál azt mondom hogy oké, de ki is taposom a szemét és gyakorlatilag az autómban élek, annyit megyek mint a szemét, tehát valahol megtérül az, amit ráköltök.
-
_NCT
őstag
Renault M2 Privilege-ben előfordulhat gyári riasztó, vagy nem?
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14539 üzenetére
Na nekem most 6.8 eddig a fogyim fél tank benzin után 1.6 16V-vel
rob210: lehet hülyeséget írok, de a dupla kuplung az nem az, mikor üresben nyomsz egy grázfröccsöt még és úgy váltasz be kisebbe? Ha jól tudom ezt inkább versenyautókban használják.
Szóval pl 3-ból 2-be úgy váltasz, hogy 3-->üres-->gázfröccs közben-->2
Itt egy profi, ő egy lábbal tolja a féket meg a gázt
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14564 üzenetére
1es-ben nekem max 10-ig és kicsi gázadásra nem lóbálja az elejét az autó, ha nagyobb gázzal akarok indulni, akkor nekem is berángat picit, és úgy rakom 2-be, szóval gondolom azt a bólintást mondod. Ez van, rövid a váltóáttétel szerintem. Dízelnél nem tapasztaltam ilyesmit, csak benzinessel.
Továbbá 1.6-osnál is 3000-3500 körül van 100-130 körül a fordulat.
Visszapillantós kérdés engem is érdekel, szintén zenész.
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14568 üzenetére
Én is imádom, csendes városban + városon kívül is a 3500-4000hez képest, igaz nem gyorsulóbajnok, de egy tökéletes utazóautó.
Szokni kell még egy kicsit az elektromos gázpedált nekem is, főleg a kuplungot, bár ma viszem szervizbe kinyomócsapágy miatt. + cseréltetek váltóolajat is.
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14574 üzenetére
Kinyomocsapagy hidegben futyul es megnezetem. Csak hidegben hallani,akkor is 30 masodpercig,mikor csusztatott kuplunggal allok ki. Nem lenne eletbevago, de nyugodtabb vagyok.Illetve ennel a kornal ez mar elo szokott jonni.Valtoolajat is azert csereltetem,mert sxtem meg 10ev alatt nem csereltek es ezt is illik ennyi idosen
lajo: nem annyira,csak inditasnal ha kinyomom ill. ha csusztatom a kuplungot. Kb annyira mint ekszij,csak kicsit melyebb a hang.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14598 üzenetére
Így van ahogy leírtad. 1-ből 2-be váltásnál mikor még hideg, akkor picit nyikkan, illetve ha szépen lassan csúsztatott kuplunggal és nagyobb gázzal állok ki, vagy megyek előre az indítás után rögtön, illetve indítás után 1-2 percig fennáll a probléma, míg be nem melegszik. Pl 0 °C-ban nem jelentkezett, de most a héten a -7°C -5°C már elég volt, hogy kimutassa a foga fehérjét.
Holnapra megnézik, hogy tutifix a kinyomóm-e a szar (bár én ebben biztos vagyok, főleg ahogy elmondtam a szervizesnek ő is ezt gyanítja), illetve mondtam nekik, ha szar a kuplungtárcsa meg a kuplungszerkezet, akkor az is cserés. Hát idén márciusban már csak 10 éves lesz a gép, benne van a korban.
Kicseréltetve, megcsinálva csak jövőhéten lesz, mivel akkor nyomtam egy all-in-t és a váltóolajat is kicseréltetem (az sem volt 2009 óta cserélve, előtte meg kitudja), ablakmosó szivattyú/hátsó fúvóka tisztítás (attól függ melyik lesz a szar).
Árakat bátran beírom majd ha elkészült az ótó. Idén már többet nem akarom szervizbe vinni, ha teljes kuplungfelújítás lesz, akkor 100-as lesz a móka, ha csak kinyomó, akkor 30 körül.
Viszont pozitívum, hogy ma személyesen is megkérdezték, hogyan tudok bejutni a városba, mert szívesen bevisznek ha gondolom. Hát gondoltam, egészen az állomásig elvittek. Megspóroltam 1800 Taxipénzt (5km-re )
Új 3-as Megane-al vittek, szép és jó, nagyon letisztult és egyszerű, a műszerfala mint a faék, szép nagy a digites sebességmutató, csendes, váltója kis kezes, pici, kézreálló, de megmaradt a tipikus Renault váltó, itt is picit fenn fog a kuplung, ahogy csávó tette 1-ből 2-be éreztem, hogy bólint az autó, nagyon kicsi az áttétel a sebességek között, szal olyan volt mint mikor én M2-mel megyek, most már látom, hogy a Renault váltók és kuplungok ilyenek, de attól még szerethető Igaz az M3 kívülről jön be jobban, belül annyira nem vágtam magam hanyatt.... Mivel még új széria, így sem sok rosszat, sem jót nem tudott mondani az emberke, azt mondtam neki, h majd 3-5 év múlva visszatérünk arra a kérdésre, hogy "na milyen?"
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14600 üzenetére
Ha ilyet hallasz, akkor valószínű az lesz.
Ez a klubtag aki ezt feltöltötte, 2 évig járt így az autójával, igaz ő mikor elvitte Zoltánhoz, akkor már a kuplungtárcsát és kuplungszerkezetet is cserélni kellett 90.000 volt a móka. Ha csak a csapágyat kell, akkor szerintem Zoli 15-20 körül megcsinálja, nekem a szerviz sejtéseim szerint 30-35k körül fogja csinálni. Igaz így lesz rá garanciám is.
Egy kis leírás, igaz ez Mondeo-nál van, bár gyanítom az autókban nagyjából megegyezik ez a mechanizmus
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14600 üzenetére
Jah és hogy érdemes-e cserélni. Természetesen érdemes, azt mondta a szervizes, hogy lehet így járkálni vele, de a későbbiekben sokkal nagyobb lesz az összeg, amit rá kell szánni, ha szar a csapágy, akkor gyorsabban fog kopni valószínű a tárcsa is.
Mondjuk következő télig járhatnék vele, de én rászánom az összeget, szerencsére félre van téve az ilyenekre. Bár mondom, én idén a szervizt nem akarom látogatni már, csak ha nagyon muszáj.
Agyasima: Bosch-t venném, nem nagyon szoktak rá panaszkodni. Varta-val nincs tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14622 üzenetére
Én is szerkezetnek ismerem, nyomólapot még sehol sem láttam.
A súrlódásos tengelykapcsoló (11. ábra) általában egy, nagyobb motoroknál két súrlódótárcsával létesít kapcsolatot a motor főtengelye (1), valamint a sebességváltó nyeles-tengelye (8), illetve fogaskereke (12) között. Kapcsolódó részei a főtengelyre ékelt lendítőkerék (1), a tengelyirányban szabadon elmozdítható nyomólap (7) és a közöttük elhelyezkedő, vékony acéllemezből készült súrlódótárcsa (6). Ez utóbbi mindkét oldalára súrlódást növelő, hőálló anyagból készült, gyűrű alakú súrlódóbetétet szegecselnek, esetleg ragasztanak. A lendítőkerékkel együtt forgó nyomólapot – s a közöttük elhelyezkedő súrlódótárcsát – nyomórugók (2) szorítják egymáshoz. A rugókat másik végükön a kuplungház támasztja meg. E nyomórugók fejtik ki a kapcsoláshoz szükséges nyomóerőt.
A tengelykapcsoló a tengelykapcsoló pedál (5) lenyomásával oldható. A pedál hatását a mozgatórudazaton (9) és állítószerkezeten (11) keresztül fejti ki, a visszahúzó rugót (10) megfeszítve. A kiemelővillák (3) a nyomólapot a nyomórugók ellenében 1,2–1,5 mm távolságra eltávolítják a súrlódótárcsától. A kiemelőszerkezetben helyet foglaló kinyomócsapágy (4) és a kiemelővillák között nyugalmi helyzetben 2–4 mm hézagnak kell lennie, hogy a nyomólap teljes rugóerővel szorítsa a súrlódótárcsát a lendítőkerékhez.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs