- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Microsoft Excel topic
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Amazon Prime Video
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft OneDrive (korábban SkyDrive)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Proxmox VE
- Rendszergazda topic
- Hálózati / IP kamera
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #16970 üzenetére
Megane Klub-ban sokan írták már,ha gurul az autó, akkor nem illik 1esbe visszaerőltetni, egyszerűen nem szereti a váltó, ez nem az az autó. Főleg nem 10-15km/h-nál. Ezt én is tapasztaltam, h akkor nem szereti az 1-es fokozatot. 10-15-nél simán lehet 2esbe tenni és csúsztatott kuplunggal menni.
-
_NCT
őstag
Váltó témához: én már a mostani 2008-tól indult Clio váltójával is elégedett lennék M2-ben. Na annak olyan a váltója, mint a VW csoport tagjainak. Meg természetesen új M3 váltója is jó. Én a kuplungot tudtam nehezen megszokni
giigz: pálca mindkét vége ugye az autón kívül van?
DCI váltója szerintem is jobb, mint a benyásé.... Mintha nem is ugyanaz a váltó lenne
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Igen, sok helyen olvasom, hogy már nincs olyan hogy német, japán, francia meg ilyenek. Talán még a svéd az svéd, de már abban sem vagyok biztos.
Egy dolog biztos: vannak akik olcsón gyártatják/szerzik be az autóba az alkatrészeket--> silányabb minőség, árban kedvezőbb
Vannak akik "minőségibb" alkatrészekkel szerelik az autót, viszont ugye az autó árában is tükröződik a helyzet.
-
_NCT
őstag
-
_NCT
őstag
Bezzeg engem majdnem hogy leb*sztak az autós totyikban, hogy hülye vagyok, hol lesz itt hó, +5 fokban nem esik, meg a nyári gumit már fel kell (!) tenni ilyen időben. A sok barom meg rohant, mert pár napra tavasz volt.
-
_NCT
őstag
Múltkor nekem a kedvencem az volt, mikor az 50 év körüli bácsika balra indexel és fordul, fordulás közben folyamatosan jobb oldalt nézett valamit, a fejét is jobbra fordította. Kijött elém, dudálok rá, semmi.... És mennyi ilyen szefós van istenem.....
Pedig annyira nem csúnya a Megane hogy ne lehessen ránézni
Más:
nem tudja valaki, Renault-nál új autónál az 5 év garancia tényleg csak akkor van, ha hitelt veszek fel rá? Múltkor index fórumon írta valaki, h hitel felvétel nélkül 2 év gari, hitellel 2+3 év garancia. Persze ekkor a hitelbe beleszámítják a 3év garancia felárát
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Most jöttem csúszkálásból, kicsit tanulgattam az autó határait, persze ésszerű keretek között, 30-40-el bőven elég volt tesztelni
Viszont arra lettem figyelmes, h nekem nem áll be középre a vízhőfokom, kb 2.5-3km után beállt középre, majd ahogy megálltam az autóval, elkezdett esni a szint egy vonást. Elindultam vele, beállt középre, majd megint egy picit vissza. Ez mitől lehet?
Pl ezen a képen, nekem a 2. és 3. vonás között ingázott, majd beállt a 3. vonásra.
-
_NCT
őstag
Az vicces, mert az autó forró levegőt fúj be. Úgy tudom ha szar a termosztát, lassan melegszik belül az autó, tehát nagyon nehezen lehet vele befűteni.
Mai nap legjobb híre reggel 7kor, hogy a kocsira rászakadt a sátor a hó súlya miatt.... Este fél3kor kinéztem, még semmi nem volt....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Ezeket 3 hónappal ezelőtt néztük, rendben voltak. Gyertyákat + gyújtótrafót tavaly cserélték nagyszervizben.
Termosztát talán még nem is, de a vízhőfok jeladó okozhat gondot (mondták az okosok). Mindig azt érzi az autó, hogy hideg a rendszerben a víz, így az ECU-t is állítja, hogy dúsabb keveréket adjon a motornak. Hosszú távon katalizátort is tönkre vághatja. Főleg így a hidegben az elektromos szívató is mindig működik, ez okozhat 2-3 literrel több fogyit.
-
_NCT
őstag
Nekem is már kivan a cerka rendesen, de még mindig nem hozott ki annyira a sodromból, hogy meghirdessem. Jövőhéten elviszem egy diagnosztikára, hogy kiderüljön mi a ludas. Termo csere nem szokott többe lenni egy 10esnél.
Bár örülnék, ha lenne egy hónap, hogy ne kéne rákölteni a benzinen kívül...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #17152 üzenetére
Előbb megnézetem, mi lesz a gond. Mert ha nem is a termo, akkor hiába cserélem ki
Majd ha a kötelező javítások elérték az autó értékének a felét ebben az évben, akkor hirdetem meg. Sajnos engem utolérnek a típushibák
De nem lennék boldogabb egy 4-5 éves autóban sem, mert tudom h ilyen kényelmet és minőséget nem kaptam volna 1 milláért. Max egy 3-4 éves Suzukit tudtam volna venni,de arra nem vágyom.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz FerNandor #17158 üzenetére
M2-nél nem tudom milyen ismert hibák lesznek még, de gyakorlatilag nálam már elég sok minden megfordult
Ablakmosó szivattyú váltójának törése, termosztát/vízhőfok jeladó(ez majd kiderül, de ma már csak simán meleget fújt és nem forrót, vízhőfok jelző most már nem ment fel középállásba se),csomagtérajtó zár csere, tükörállító kapcsoló csere (ezt is sokan írták index fórumon), belső nyikorgások(valószínű teflonos spray megoldja). Nem tudom a kinyomócsapágyat illik-e ide írni, mert azt minden autóban cserélni kell 120-100k km között, octavia-ról tudok még h annak pl a váltója beszarik (1es széria) és a kinyomócsapágy/kuplungfelújítás is viszonylag hamar bekövetkezik. De ezek kopó alkatrészek.
Igazából tisztában vagyok vele, hogy 10 éves és költeni kell rá, csak az embernek keserű szájízt ad az, hogy minden hónapra (korábban hetente) adódott valami apróság. Próbálom szeretni, és rohadtul jól esik, mikor az én és barátnőm feje nem a biciklin vörös a hóesésben, hanem a kocsiban a melegtől, nem szopunk gyalog, illetve a tudat, hogy bármikor beleugrok és pöc-röff indul. Lekopogom, de a motorjához szerintem nem kell hozzányúlni, elég szépen jár, bár írták már páran, h a katalizátort ki fogom nyírni ezzel a napi 6-7km-es rohangálással, illetve azzal, hogy 3km után leállít. De bírnia kell, ezért vettem....Ha már fizetek mint a katonatiszt....
Mindig elgondolkodom, mi lett volna ha veszek egy Japánt (Toyota Corolla hatchback), vagy németet (Ford Focus) 10 év körül, 150-200k km között....És ahogy beleolvashattam a Toyota fórumba is itt-ott, akár ugyanitt lehetnék, mint most.... Mert azért ott is van ám elektronikai probléma bőven, bár a mechanikai probléma több.
Tény, hogy a szerencsén múlik minden, mert Magyarországon a használt autópark olyan mint egy adag híg fosban könyékig túrkálni.... Néha megtalálod a szelvényt, hogy :"nyert".
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Jaja, ma ezt tettem pl Öröm volt érezni, hogy 3.-ban is megforog, olyan mintha valami muscle car-ban ülnék Csak ez sajnos nem tol akkorát
Amúgy így az első autómnál megtanultam, hogy legközelebb csak úgy veszek használtautót,ha lesz rá garancia. Nem lesz nehéz, főleg hogy a Kia is 7 év garival adja, meg a legtöbb autót 5 év garival dobálják. 2-3 éves korában már lesz akkora értékvesztése, hogy megérni megvenni. Igaz azt nem is 1 misiért fogom venni, hanem 2-2.2-ért....
Jah és a korábbi autós vitához: autós totyikban bitpork is tolja rendesen a lovettát az Audi kotróba, az is van vagy 10 éves és sztem 2x annyit költ rá, mint mi. És tolja és tolja és tolja bele a pénzt...Még se mondják róla, hogy sz@r autó, csak a törődést nem kapta meg korábban...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Ha nekem még1x az életben Renault lesz, ő lesz az.... Fehérben gyönyörű, de így feketében se hánynék tőle....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Na az ablak még nem zuhant le Kinyomóm nem eresztett, nyikorgott, dehát ugye 120k km-nél ez bármelyik autónál esélyes. Ha tudnád mennyi embertől hallottam h kinyomós az autója (főleg skoda, VW kicsit tovább bírja, az 150k-nál döglik meg, toyota meg szintén 100k-nál cserés), csak ők szarnak rá....
-
_NCT
őstag
Népitéleten mondjuk olvastam hogy annyira nincs agyon hypeolva az ólród, sőt még Megane alatt van az átlaga. De én ismertem embört akinek volt Allroad, imádta/imádja a mai napig, azt mondta amíg él és mozog, le nem cseréli. Meg mintha te is mondtad volna, h családban volt....
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #17183 üzenetére
Nekem az egyel újabb típus jön be, csak félek, hogy ugye akkor (kb 4-5 év) múlva nem lesz már ezekre gari. Most a Renault 5 év garit ad... De ez majd akkor derül ki
-
_NCT
őstag
Részben azért adjunk biker-nek is igazat arról amit ír, hogy elég sok ismert hibája van M2-nek és Scenic-nek is... Nálam is ugye sok minden előjött már, index fórumon meg már zsebből írják ezekre a dolgokra a megoldást, ha ott rákeresel ezekre, elég sok embernél előfordultak. Nem kell messzire menni hogy találj olyan embereket, akiknél ez szintén előfordult. Nem hiába annyi népítéleten is meg mindenhol az indexe, mert annyira hibátlan lenne.
Viszont!!
Ahogy írtad, én is ismertem Google-t vétel előtt, tudtam mit veszek és milyen hibával (elég sokat tököltem is vásárlással). De 1 Misiért ilyen autót nem találsz a piacon, az is biztos. Amivel a Renault mindig is nyerő lesz széles körben, az az ára és esetleg a biztonsága, elég rég óta igen biztonságos autókat gyárt. Ettől több nem kell, főleg itt Magyarországon.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Mágus2 #17189 üzenetére
Szerintem biker kolléga arra akart rávilágítani, hogy ő is egyet ért azzal, mindenből ki lehet fogni a szart.... Csak az nem mindegy, hogy pl 20-ból 13-nál előjött a hiba, vagy 20-ból esetleg csak 5-6-nál.
De ez már más kérdés, aki megbízhatóbb autót akar, nyissa ki a pénztárcát jobban.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Mágus2 #17193 üzenetére
Még jó, hogy nekem márkaszervizben azt ajánlgatták Mármint Valeo-t.
Igazából én is ideges vagyok mikor ki jön a hiba, de még mindig 1.5 milla alatt vagyok ráköltésben, ami kötelező volt. És igazából sztem a termosztáttal a végére is érek a hibáknak, legalábbis remélem, elég sok mindent kicseréltettem. Csak sajnos én is elfelejtem sokszor, hogy ez egy 10 éves 1Millás autó volt, nem egy 3 éves 2 millás. Mert ha azt szeretném, hogy 2 évente 2x kelljen rákölteni kopó dolgok miatt, akkor az árban sem itt kezdődne. Főleg hogy 1milláért szinte szemetet árulnak a magyar piacon.
-
_NCT
őstag
800-900-ból M2-nek nagyon az alja van. Normális M2 1.2-1.3 körül van, de még ott is nagyon meg kell nézni, igaz ha szerencséje van valakinek az már FL utáni.
-
_NCT
őstag
Az biztos,h ennyibol en is ot vennem meg
Astra akkor sem kene ha ingyen adnak,full fapad es zabalja olajat.
Stift tipushibaja,h katalizator megadja magat 60-70k korul,nem egy ismerosom szopott vele.
Normalis 4-es Golfot meg 1.2-1.3 alatt nem adnak es azok is 10 evesek,ár/érték aranyban legrosszabb.
Clio hwlyett meg ott a megane. Eg es Fold a ketto...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Igaz nekem benzines van es 2km utan van futes rendesen -5°-ban is,viszont nekem azert lehet ennyiba fogyi,mivel a hidegindito rendszer,tehat a szivato folyamatosan mukodik,tehat ecu tolja a dusitott naftat,ami miatt jobban kopnak az alkatreszek.Viszont Pentekre kaptam csak idopontot...De attol meg 10km utan se all be kozepre,eddig meg 3km utan beallt -10°-ben is...
-
_NCT
őstag
Nem tudom, 2 hete tankoltam 23 litert, és lassan megszólal a tartalék, mert utolsó vonásnál vagyok most. Eddig sztem jó ha 110km-t mentem a kocsival....
-
_NCT
őstag
No megnéztem most pontosan, eddig 17 liter benzinnel mentem el 180km-t, sajnos a fedcomp jól írja nagyjából Mivel a mutatóm is az utolsó csíkon van
Nembaj, lassan megvan a nagygenerál és használom vígan Csak véletlen fel ne menjen bennem a pumpa és használtautón kössön ki. Bár az már igazi f@szság lenne részemről ennyi pénz után.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Ghandi #17306 üzenetére
Már én is gyorsmosóba járok, 500.-ból gyönyörűen lemosom. Továbbá a f@sz szomszéd általában úgy szokott hazaérkezni, hogy porzik mögötte az utca, na most egy frissen mosott autónál szálkás agyfaszt tudok ettől kapni... Viszont belül én is otthon takarítom, igaz a szőnyegeken kívül nálam nincs nagy rumli, egyedül használom az autót, se család, se gyerek, csak egy barátnő. Szerencsémre belül ablakpucolással 1 óra alatt megvagyok, a szőnyeg nekem is rémálmom takarítani.... Szőnyeget elrontottam vásárláskor, full gumis kellett volna, nem ilyen közepe gumis és a többi szövet...Kefével megkefélem és voila
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Vagy ez az Ehrle autómosó, felénk ez van, igaz eleinte beletoltam egy 1000-est, mert nem tudtam h nem kell az összes fokozaton végig menni De már megvolt a tanulópénz, 400-500-ból bőven megvan, mosás után lesuvickolom mikroszálas törlőkendővel és kész. Gyönyörűen meg lehet takarítani.
-
_NCT
őstag
Hidd el sok rom van
SocketA: 1.3-ért viheted holnaptól Ma még kipakolok belőle
Amúgy igazából Megane fórumon is írták, akinek jó a termosztátja, annak is 10 liter körül van a városi, 3-3km-es szakaszokon, mint nekem. Szóval ha azt nézzük, akkor a mostani 10.9-es és 11.2-es átlagom pont ott van, hogy +0.5-1 liter a szar termosztát miatt.
Eleinte azért ehetett 8 liter körül a kocsim, mert az előző tulaj hosszabb távon használta, 10-15km-re szerintem, aztán szép lassan beállt az én városi fogyimra. Persze majd kiderül, lehet h ha a termosztátot cseréltetem, megint 8 körül leszek vele.
Azt tudom, hogy a Shellnél többet nem lesz Clubsmart kártyám, annyit nem tankolok egy évben hogy megérje szarakodni vele, ugyanis 2 hónapig húztam le a kártyámat feleslegesen a terminálon, közben kiderült h a pontok nem íródtak jóvá, mivel elutasították a regisztrációs kérelmem. Az oka: rosszul töltötte ki a kedves benzinkutas hölgy azt a 4db rublikát, amit kellett volna. Ma kaptam emailt, h küldjem el az adataimat nekik, ők küldenek egy újabb nyomtatványt, töltsem ki, küldjem vissza....Na persze, fogok ennyit szarakodni vele. Amúgy is a kedves benzinkutas hölgy Cegléden olyan arogáns balfasz volt, de azért annyira nem volt iskolázott, hogy 4 mezőt helyesen kitöltsön.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Kiderült a gondom, lambdaszonda csere. Most annyira nem vagyok nyugodt.... Úton Zoli felé beleszaladtam 90-es táblánál 100-al trafiba... Nem villant, kocsiba ültek, gyanítom lézeres volt. Mikor a rendőrautó rám látott 70-el mentem. Visszafelé megnéztem, elvileg a rendszámomat a szalagkorlát és terelő táblák takarták, mikor teljesen láthatott már 70-80 körül voltam. 90 helyett 100-nál mire számíthatok?
Ilyenkor kicsit felvillan a használtautó.hu hirdetésfeladás részlege nálam. Termosztátom jó... Diagnosztika rögtön kiírta lambdát... Mikor megvettem az autót, a szervizes f@sz is mutatta, h hibát ír ki, de trükközött a rohadék, mert leállította a kocsit, újraindította és akkor rögtön nem jön elő a hiba. Ezt ma tudtam meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Microsoft Excel topic
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Ukrajnai háború
- iPhone topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen