-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Legközelebbi kútnál érdemes mindig nézni, mert kút és kút pumpája között lehet 2-4 tized is sajnos.
Én havonta, vagy 10° különbségenként ellenőrzöm. Ha mondjuk 10-12°volt mikor utoljára fújtam, és fagy várható reggel, akkor megyek reggel és korrigálom (ilyenkor 1-2 tized kell még bele).
Vagy rászámolom ha pl anyám autójával megyek és (télen) 10°ban fújom a gumit, akkor két tizeddel többet rakok bele hogy -5°nál is jó legyen.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #73352 üzenetére
Gumisnak elvileg hitelesített mérője van, ott meg lehet nézni mennyit mér félre és akkor úgy kell kalkulálni a sajátunkkal.
Nagy a szórás amúgy, a minőségibbnek kinéző Extol mérő 0.15-öt téved nekem felfele, a noname 900Ft-os műanyag mutatós pedig pontosan 2.2 vonalon áll a gumisnál 2.2-re fújt keréknél.[ Szerkesztve ]
-
Smith Ügynök
tag
válasz kisgyerek85 #73354 üzenetére
Tapasztalat?
-
Plero
tag
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
eTrade
tag
válasz MC Pite #73351 üzenetére
2-4 tized az elég sok, én ekkora eltérést eddig még nem tapasztaltam kút és kút pumpája között (szerencsére), sőtt a noname 1-2 ezer forintos merőm sem "csal" 2 tizedet.
Fehér Farkas: Én sem gondoltam hogy egy noname nyomásmérő is lehet ennyire pontos... én pl. az enyémet nem is tudom, hogy hol vettem, olyan rég volt... még az is lehet hogy Homasita-ban.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz Smith Ügynök #73355 üzenetére
Teljesen oké. Nem mindig megyek gumishoz, mert felnin van mindkét szett, de amikor voltam, akkor rákérdeztem, hogy mennyit fúj bele és nem nagyon volt eltérés miután rámértem ezzel is. Arra jó, hogy néhanapján végig tudod csekkolni a négy gumit és ha rá kell fújni, akkor meg arra ott van a kézi pumpa.
[ Szerkesztve ]
-
Plero
tag
-
dugo_
veterán
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinél elfekvőben egy 15"-os Vivastella dísztárcsa? Elég lenne a képen látható állapotot visszaállítani. Először kértük el apóstól egész napra a kocsit, sikerült hárommal hazaérni...
Ha nincs, akkor a renaultstore.hu-val van tapasztalat?
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok,
Renault Megane II (facelift) a delikvens.
A klímából úgy néz ki kifogyott a gáz. Télen párásodás miatt érdemes lehet járatni, gáz nélkül is van értelme vagy semmi?Illetve vezérlés cserére kb 90 ezer kilóméternél vittük lassan 6 éve. Most bő 150 ezer van benne. Lassan érdemes lenne újra cserélni a vezérlést?
Köszi a segítéget!
[ Szerkesztve ]
meg
-
#89309696
törölt tag
válasz peugeotmate #73363 üzenetére
Próbáld ki, hogy a párás ablakot fújatod 1-2 percig sima levegővel, majd bekapcsolod a klímát is. Ha gyorsabban szedi a párát akkor még van élet a klímában, ha változatlan vagy minimális akkor felesleges járatni.
Ha szíjas vezérlésről beszélünk (gyanítom) akkor már érdemes kicseréltetni, mert a végefele jár.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz peugeotmate #73365 üzenetére
5 évet ír a könyv, mert a gumi anyaga állásában is öregszik. Ha keveset fut akkor maradhat +1 évet, a tied pont ebben a stádiumban van, így már mindenképp cserélném.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #73363 üzenetére
Nem tudni milyen autó?
Ha benzines, 120/5 év a gyári előírás ezt én nem szoktam javasolni.
Ha diezel akkor 90/5év a gyári előírás, de ez is függ a motortípustól!!!Én azt szoktam mondani, hogy 90ezer környékén ha biztosra akarsz menni mindenképpen cseréld, illetve a 4 év a tuti, mert volt akinek 4 és fél évesen elcsattant.
Sajnos a mostani gyártási minőség mellett az 5 év vagy utána bekövetkező csere minden indítással orosz rulett.Jah most olvastam, akkor ez most csere rövid határidővel.
Mivel 1.4 nem is kerül sokba mert se okos kerék se szolenoid.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #73368 üzenetére
Ez sokmindentől függ.
A rendes becsületes csere hosszbordással mindennel együtt 120eRenault power
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #73370 üzenetére
Várható volt. Ennyi olaj csak úgy sehonnan nem terem meg a csövekben, ezt a turbónál eresztette ki, legfeljebb pont úgy törött el, hogy nem esett szét, de az olajat már lökte. Már akkor is akartam írni, csak elfelejtettem, hogy ez tuti turbó, hiába nem kotyog ujjal mozgatva.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #73373 üzenetére
Szerintem beleszámolta a főtengelyszíjtárcsát aminek a gumiágya ugye szétmegy 10+ évesen, a generátor szabadonfutót ami szintén beáll 10+ évesen, meg talán a két vezérműtengely szíjkerekét ami ha hegesztett akkor 10+ évesen tud repedni elvileg, meg a szimeringek a vezérműtengelyeknél és a főtengelynél.
Ezeket nem muszáj megcsinálni, a szerelők háromnegyede, sőt szerintem 90%-a meg se csinálja, a tulaj nyugalmán múlik, hogy akar-e kétszer vezérlést szerelni ha valami utólag szétmegy.
Én be szoktam vállalni az ilyen rizikókat, de én vagyok a fekete bárány, meg nekem ott a másik autó, meg otthon tudunk szerelni.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #73373 üzenetére
Plussz szimeringek, plussz főtengely szíjtárcsa, plussz generátor szabadonfutó, vezérműkerék, ha szükséges, plussz munkadíj. Becsületes alapos munkáról beszéltem, nem arról amit mindenki kiszokott aztán csodálkozik, ha nem stimmel valami
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #73382 üzenetére
Szerintem félreértések vannak a topikban ebben a témában mindig.
Ezek prémium szolgáltatások, széleskörű szereléssel, a tulajnak nagyobb nyugalommal, természetesen nagyobb pénzért is. Aki nem akarja így csináltatni annak nem kell, én se csináltatnám így és nem is csinálom, mert én magamnak feleslegesnek tartom. Itt van sokszor a félreértés, hogy ez van normál szerelésnek tekintve. De ez nem normál szerelés, ez prémium. Mint az amcsiknál a basic, normal, super olajcsere a benzinkutak mellett. Különböző árakkal, különböző szolgáltatások.
Akinek ez hasfájása az cseréltesse 120ezerért mindennel is, akinek nem az cserélteti 50-ből. Én is így tettem. Az autók 90%-a valahogy szintén így tesz és gurulnak, legfeljebb néhány esik ki közülük kifejezetten emiatt.Egyébként az el lett felejtve, hogy egy ilyen 120 ezres csere után a következő 4-5-6 év múlva kinek hogy tetszik, természetesen olcsóbb lesz, mert a szíjkerekek többet bírnak egy szíjnál, azokat nem kell ismét cserélni így annyival olcsóbb. A vezérműkerekek ha nem hegesztett, hanem öntött akkor sose kell cserélni (hacsak nem ette ki a szíj) így az is leeshet az árból.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #73382 üzenetére
De ha megáll majd az út szélén, mert felkapja a főtengely szíjtárcsából kiszakadó gumiágy darabjait a vezérlés akkor baj van.
3 ilyen kocsit kellett csinálnom tavaly.
Mert le lett spórolva a főtengely szíjtárcsa.
2 nél pedig azért cseréltem vezérlést 1.5 évnél mert elfosta az olajat a főtengely szimeringnél.Renault power
-
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #73383 üzenetére
Én ezt nem is vitának szántam csak kíváncsi voltam, hogy mi az ami megemeli az árat. Sajna az a baj hogy amint kikerül a gyári alkatrész az autóból onnantól kezdve szinte minden új alkatrész élettartamát még csak becsülni sem lehet még akkor sem ha gyárinak van titulálva. Lásd pld a folyadékcsillapítású motortartó bakot. Képtelenség normális, hosszabb élettartamút venni még a márkaszervizből sem
Van hogy a normálisabb márka sem bír ki még 2 hetet és 500 km-t sem. -
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #73386 üzenetére
Én sem vitának szántam, csak leírtam infónak, mert szerintem sokan félreértették a dolgokat, hogy mi miért ennyire drága meg miért kell a fél autót cserélni mindig. De nem kell, ez csak egy magasabb szintű szolgáltatás, aki akarja az csinálhatja máshogy, olcsóbban és nem biztos, hogy az rossz lesz (ez a másik félreértés, hogy ami máshogy van csinálva az tuti szar lesz, mert ez sem igaz), csak a százalékos statisztikái rosszabbak.
-
Csatravi
senior tag
válasz rob210 #73384 üzenetére
Azért annak a szíjtárcsának a tönkremenetele előjelekkel szokott kezdődni csak a legtöbb autós ezeket a jeleket nem figyeli vagy nem ismeri vagy nem törődik vele. Nálam már eleve össze van jelölve a tárcsa hogy ha egy kicsit is elmozdulna a jelről akkor azt az évi 2-3 szemrevételezés alkalmával (kerékcserék, fék takarítás) észrevegyem. Volt akinek már vinnyogott de nem törődött vele. Sokszor hallok olyan autókat akik hónapok óta járnak visító szíjjal vagy vinnyogó csapágyakkal és nem foglalkoznak vele.
A szimering sem egyik pillanatról a másikra szokott meghalni. Évente párszor a kocsi alatt vagyok és olyankor nézem, hogy vannak-e folyások, szivárgások.
Aki nem ilyen mint én az cseréltessen mindent, de ez nem garancia semmire ismerve a mai alkatrészek minőségét.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Előszedtem a pótkereket, a gumiba az van nyomva, hogy max nyomás 3.5 bar, mérés szerint 2.7 (találtam a pincében egy régi analóg mérőt, de kb. jónak tűnik).
Maradjon ennyi, vagy toljam fel 3.5-re, vagy a kettő között kéne legyen?
Ez amúgy egy 2003 áprilisi gumi (DOT 1503)... egy defektnél még talán hasznos lehet, nem "tűnik" rossznak. Képek
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Ne fújj bele annyit. Pótkereket picivel feljebb fújjuk (2.5), mint az autón lévő gumikat, mivel ritkábban ellenőrizzük és nem akarunk cumizni vele egy defektnél, hogy a pótkerék is lapos, de semmiképp se a gumi max nyomására. Terheli az amúgy is öreg gumit ami felszerelés után beadhatja a kulcsot hazafele vagy ha kidurran a csomiban vezetés közben se lesz szép.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #73386 üzenetére
Ezt cáfolom, van gyári beszállítói forrásom.
Amit eddig beraktam hidrobakot mindegyik bírja, pedig az első ilyen cserém nem 500 km el ezelőtt volt
Ami megkapja a gyári minősítést az azért bírja, ki lehet fogni abból is selejtet ehhez kétség nem fér, de akkor azt le kell gariztatni.
Ahogy anno én is tettem pont a saját autón a gyári vezérlésszettel.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #73389 üzenetére
Ez így oké, de ezt sokan nem teszik meg.
Illetve ha a főtengely szimering elkezd ereszteni akkor cumi van, mert azt csak levett vezérlés mellett lehet cserélni, tehát a szerelés díját újra ki kell fizetni.
A szimering pedig csak 2000 forint, tehát én vázolni szoktam a tulajnak és nem mondom, hogy én nem raktam már úgy össze autót, hogy a vezérlésmódosító nem volt kicserélve, mert de. De azt is megmondtam, hogy ez így kapugarancia, ha holnap reggel megszólal a kerék akkor így jártál.
Azaz tájékoztattam a srácot arról mi mivel jár. 4 hónap múlva sopronban elcsattant neki a szíj.
Olyan lógása volt a keréknek, hogy szórta az olajat, gondolom nem kell tovább részleteznem.Tehát persze lehet veszélyesen élni, és van amire én is azt mondom, hogy nem kell, kicserélni.
Ez az összeg a plafon volt amiben benne van minden.
Na béke, mert ez úgy is egy végeláthatatlan sztori. (never endig story)
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Jól bírja, mert szinte sose kapott UV sugárzást, illetve nem volt kitéve erőhatásoknak, gyorsítás fékezés. De az azért már ki van keményedve rendesen hidd el, ha feltennéd olyan lenne a gördülési zaja, hogy betojnál tőle.
Én azt szoktam mondani, hogy pótkerékre érdemes 4 évszakos gumit tenni.
egy 20 as körül még a komolyabb márka is megvan a 15" ból és akkor 10 évig nincs vele gond. Vagy mivel pótkerék, egy friss dot számú használt is jó rá, az meg tényleg fillérekből megvan.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Motorkód fügvényében 6.6/7.4/8.2 kell az olajból. Én az elf full tech FE-t szoktam javasolni.
olaj 25e (mindenhol a max árat írom)
üzemanyag 3000
pollen 5000 (aktívszenes, hogy érjen is valamit)
olajszűrő 4000
levegő 5000
(hidraulika szűrő a kormányműben ha van 9000)Ezek mindenhol a legdrágább árak azaz be lehet szerezni olcsóbban és mindegyik a prémium gyártó, tehát nem wix meg alco.
A munkadíj reálisan egy ilyenre 20e körül mozog, de van olyan műhely ahol 40et is simán elkérnek érte.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
harry
veterán
Köszi a válaszokat!
A másik kocsin van úgy megoldva, hogy egy téli van bedobva tartaléknak, ez mondjuk annyiból nem szerencsés, hogy ott többnyire számít a forgásirány, de hát amilyen gyakran kell... Nálam mondjuk a téli szett nincs felnin, így ez a veszély nem áll fent.Lehet rendelek egy négy évszakosat akkor, aztán nyári gumira váltásnál cseréltetem a pótkereket is. Felni gondolom ugyanolyan mint a többi is.
Ilyen defektjavító kukacot vagy egyebet érdemes lehet beszerezni még?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Hm, fel sem merült még bennem hogy ellenkező évszakos szettből rakjak be pótkeréknek, mert már fél éve nem kapok pótkerékszettet a 3-as Meganehoz...
Nyilván a forgásirány miatt max piánóban lehetne közlekedni vele az első gumisig, de ebben még mindig több bizodalmam van mint a lötyiben (amiből újat kéne venni).Szerintetek ez járható, vagy tudtok bármilyen forrást? Tudom, keressek olyat aki ilyet bont, egyetlen bontó sem ad el kereket, ráadásul a félmegoldás virslikerékkel/ egy darab acélfelnivel (jobb lenne rendes szett ami megtartja a csomit, benne az emelő, stb) se jutottam előrébb 1-2 havonta elhívom a hirdetőt és mindig azt mondja épp nincs, hívjam pár hét múlva. Szlovákiában is kerestettem, az sem járt sikerrel.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
polonic
félisten
Még egy hsz az üzemanyag témához.
Írtam az OMV-nek a jelölésekkel, sütőlaj tartalommal kapcsolatban és a MaxxMotion diesel származásáról. Válaszoltak:
A B7 jelentése, hogy a biotartalom NEM haladja meg a 7%-ot. Tehát a 0%-os biotartalmú gázolaj is B7-nek jelölhető. Osztrákoknál ezért jelölik B7-tel. Magyarországon pedig B0. És az MM tényleg nem tartalmaz semmi használt sütőolajat.
Így ebből kifolyólag, lehet a Mol vagy Shell prémium sem tartalmaz FAME-et. Kéne egy adatlap, ami az OMV oldalán is megtalható és úgy már tiszta lenne a kép.
Aztán a származásra azt írták: mivel a MaxxMotion termékek egyedi finomításban és gyártásban készülnek, a teljes hálózat kizárólagos származási helye a schwechati finomító.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Keresek! Motorkerékpár
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000