-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
válasz Smith Ügynök #73243 üzenetére
Az 1.6-os 16 szelepes Mégane 3-asomban 110 lóerős, K4M motor van és mivel változó szelepvezérlésű, ezért alul is van nyomaték, pont elég ahhoz hogy mozgásba hozza a kasztnit, ebben is azért jobb mint a sima szívó 1.4 16 szelepes.
Pirosnál elindulva simán pár mp alatt felveszem a 60-as tempót azokkal akik lendületben megérkeznek mellém a bal sávba (pl. Szerémi, Egerút stb.)
Persze ez a motor nem az autópálya császára de ott sem szenvedés vele utazni, főleg ha 6-os váltóval szerelt az autó.Természetesen mindenki számára más a megfelelő... én is szívesen vennék 300 lóerős 1.8-as Mégane 4-es Trophy-t de arra nem fussa.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz eTrade #73251 üzenetére
Nekem nem kéne se RS, se Trophy, se semmi ilyen sportos verzió semmiből. Sima nagymotoros kombi. Sleeperség. Kicsit rat-es, legyen rajta pár sérülés. Nem kell túlbonyolítani.
Az 1.8 Trophy se lehet valami acélos 1200-on az utca végén másodikban nyektetve, gondolom olyan, mint a többi. Ezt az 1.4 TSI-ben is utálom a cégesnél, hogy 1600 alatt az én kocsimmal vetekszik lomhasága, 1600-nál meg tengerimalac visítás jön belőle és ugrik mint a kecske a boost nyomás miatt, de csak 2500-ig, mert muszáj visszafogni a turbót különben letépné a hengerfejet aztán onnan csak normal üzemi nyomással dolgozik tovább. Egyszóval darabos.
Vezetési élményre még mindig a szaros 65 lovas dci a legkomfortosabb, csak ugyanezen karakterisztika mellé 165 lóerő kéne meg 260Nm ugyanúgy visszaosztva fordulatra és akkor egy nagyon fasza kis motorocska lenne.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz eTrade #73241 üzenetére
+1
Vitaminkúra óta ketten is kérdezték hogy dízel? (jó, előtte azért nem volt túl harapós, de élhető, és nem fogyaszt rosszul [link] )
Smith Ügynök: C4P volt szívó motorral is, élhető vele.
K4M karakter: 2500től már él, és a hatos váltó is segít: [link]Jaded: 3000 alatt csak a fele teljesítmény érhető el átlag benzineseknél. Nekem kb minden nap meg van járatva (gyorsítás/előzésnél) a kapcsoló a pedál út végén, és a fordulatszámmmérő is. Bár pl lakotton belül a szűk ötvennel menők már négyesben is igen gyorsan leléphetők - amihez korábban inkább hármas kellett - de lakotton kívül nem bízok... senkiben.
Egyébként érdekes hogy senki nem reagált a lámpatisztításra, könnyen beszophatja más is ha rákeres. Vagy nem tudom milyen állapotban volt az a lámpa amin javított.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Renault hibrid: [link]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #73259 üzenetére
Hát, ha másra nem is, de kezdésnek akár ez is jó, pedig a srácok azért ültek ezeknél jóval erősebb autókban. Itt meg látszik egy pillanatra, hogy alacsony fordulatról mennyire lomha az autó. Engem mondjuk a már a hangja is meggyőzött, a gyári Akrapovič rendszer nagyon ott van a szeren.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
eTrade
tag
válasz #89309696 #73252 üzenetére
Neked ezek szerint a diesel nyomatékos karakterisztikája fekszik, nincs is ezzel semmi baj.
Mivel látom sokszor visszatérő téma az hogy az 1.4-es és 1.6-os 16 szelepes mire elég (vagy nem elég), akkor itt hagyom ezt a videót és mindenki döntse el maga: [link][ Szerkesztve ]
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Udv! Anyamnak van egy 2006os ciloja es beinditasnal villog a motorlampa parszor es parat.. de a radio sem mukodik es vilagit a kozepkonzol a kulcs kivetele utan is. Az aksirol egyzer leszedtema pozitiv kabelt, megjavult, de ujra ez a tunet, gyenge az aksi???
-
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #73262 üzenetére
Ezt én nem is értem.
Mit értesz középkonzolon, melyik motorlámpa világít, mi a hibajelenség.?
Egy videó esetleg?
Vagy legalább fotó?Renault power
-
polonic
félisten
válasz #89309696 #73237 üzenetére
Nekem is dízelem van, és szeretem nagyon is.
Onnan tudom, sokat fogyaszt, hogy pont most tapasztaltam, amikor éppen a városban is mentem 3 helyre vele. Szóval tankolás után lenulláztam és pont mentem. 6-7-8 km-eket 3 helyre, üzemi hőmérsékletet nem érte el így. A fedcomp 9.8 literes átlagot írt ki (lehet hinni neki, fél litert csal max), úgy hogy nem is volt dugó egyáltalán sehol. Tehát nem araszolás volt, hanem városi tempó, lámpáknál, zebránál, kereszteződésnél megállásokkal. Az a dízel, ami 120-as tempónál 5 liter alatt fogyaszt.
A másik pedig: Euro5-ös, dpf-es, nem kormol, ami tök jó. De az NO kibocsátása több, mint kétszerese egy euro 6-os autónak. A nitrogén-oxidok az egészségre eléggé ártalmasak.
Szóval nem csak a kormot, a PM10-et kell csökkenteni a légkörben, hanem ezt is.Meg lehet találni a neten, hogy Madrid belvárosából kitiltották az autókat és lecsökkent a NO szennyezés a belvárosban, nagyon rövid időn belül.
Ezt nem a média mondatja velem. Ha ezt nekem szántad. Meg azt sem, hogy a sima katalizátor, amit említettem, annak az üzemi hőmérséklete vagy 400 fok. Még benzines autóban is gondolhatod, mennyi idő alatt éri el. Ez addig kb nem is működik, kezeletlenül jön az autóból a kifugógáz. Ezt nem én találtam ki, ez így működik.
De a motornak is van egy üzemi hőmérséklete, ami optimálisan tud működni, akárcsak a dpf-nek, stb.Amit mondani akartam "környezetkímélés" szempontjából, hogy ha sokat használja városban, hidegindításokkal, akkor inkább benzinest vegyen.
-
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #73258 üzenetére
Rövid a fültisztító, és sok ablaktisztító egy minimális filmet hagy maga után; de ha alapból azzal állok neki az biztos hogy sokkal kevésbé maszatolta volna össze.
1,5es vezetékre rögzített puha rongy (pamut alsóból kivágott darab) szokott leni amivel lámpát tisztítok, most is ezt használtam végül. Féktisztítóra azért volt már szükségem, hogy a nyomás le is vigye a maszatot valamerre.Smith Ügynök/Fehér Farkas: Nem rakéta(!), de sztem már korrekten használható. 1.6 16V 30-160 Alul sem rossz, de azon még _akár_ lehet javítani hogy élénkebben húzzon.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #73253 üzenetére
[link]
A féktisztítót ki kellett volna hagynod. Tele van, szobahőmérsékleten nem elpárolgó oldószerekkel, amik jól oldják a fékport, rozsdát, stb. Ide ilyenekre nincs szükség, sőt... nekimennek a felgőzölt réz, és a műanyag, vagy acél, alpaka közötti pár molekula vastag palládium rétegnek, de még a PC búrán levő lakk réteget is megtámadja, leoldja, csökken a vízlepergető képessége.
A pálcika csak azért kell, hogy a kvázi ráégett port kicsit fellazítsd, és a nagyrészét leszedd. A maradék a fényerőbe nem sokat szól bele, de esztétikailag nem szép, ez tény.Itt a lényeg, az anionos felületaktív anyagok, mint pl a szappan, vagy az SLS, de csak azok.
A maradék retket leoldja, és lebegteti, kolloidot képez a vízzel. Ezt kell a végén kiöblíteni belőle, ha lehet minnél lágyabb, tisztább vízzel, hogy le legyenek lerakódások utána, és a cseppek is egyből le tudjanak róla peregni, ne legyen zavaró.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #73229 üzenetére
Mert már oviban is egy Dzsondér volt a jele, és két kedvenc színe a sárga és a zöld
(#73231) rob210 : gyerekkorom nyarainak egy részét ezen, meg a testvérein töltöttem, és sosem zavart ennek a hangja. Elég ok egy kisebb aberrációra?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #73263 üzenetére
Kimaradt az idézőjel. Trophy leszedi az ember fejét, pöpec kis gép és az a hang tényleg brutál színházat ad.
Az enyém picit lomhább alul, ahhoz képest, amit a felső egyharmadban tud, de ez igazából kb. csak egyesben gond.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
eTrade
tag
válasz MC Pite #73253 üzenetére
Több mint 14ezer megtett km átlagfogyasztása nálad 6,1 liter??? Az qrv@jó fogyiátlag.
Nekem eddig a rekord 5,8 liter volt DE azt csak úgy tudtam elérni, hogy a klíma végig kikapcsolva volt (olyan 20 fok volt kint), max megengedett értékre felfújt nyári gumikon suhantam, fele dugómentes autópálya (max. 130km/h), fele sima út (max. 90km/h) és semmi hirtelen gázadás (Pappi mód)... jah és ez csak 167km átlaga volt.
Városi rövidtávok és dugók miatt nálam az átlagos fogyi sosem megy le 7 liter alá.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz rob210 #73264 üzenetére
Egy mototlampa van, ami angolul a check engine, beinditom, villan parat es elmulik. Ketszer fordult elo, nehez kepet es videot kesziteni rola
A kozepkonzolon az ora vilagit es a radio nem szol az autoban, ugye lehuztam az aksirol es visszatettem, 2 napig jo volt es ismet vilagitva marad a kozepkonzolon az ora. A radio beinditva sem szol! -
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #73271 üzenetére
A radió bekapcsol csak nem szól vagy be se kapcsol? Mert akkor a biztosítékokat nézd meg.
Az óra már más kérdés.... Ott vagy van egy zárlatod vagy berhelve van, hogy állandóan világítson. Túl sokat nem fogyaszt, de le kéne kapcsolnia ez tény.
A motor lámpa kivillanása is zárlatra utal. Amikor megrázza a motort induláskor akkor csinálja, ha kisimul a járása azaz beindul elmúlik.
Érdemes lenne egy diagot rátenni az lenne a tuti.
Illetve mérni párat a biztosíték táblán és csatlakozókon.Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #73273 üzenetére
Hogy őszinte legyek én is gondolkoztam már rajta, de félek egy ilyen projekt költségei túlmutatnának rajtam + kérdés, hogy az amúgy is kihegyezett motor hogy viselné a turbót.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Xantomas
őstag
válasz eTrade #73277 üzenetére
Az 1.9 dci nagyot lép M2-ben is, csak ki kell húzatni, ergo mindig a nyomatékmax síkján kell tartani, ergo 3700 alatt nem kapcsoljuk nagyobb fokozatra, hogy ne essen be 2600 alá. Ebben a tartományban nincs dízel "kle-kle-kle", csak benzines "wrruumm". Aztán majd a turbó idővel megmondja, hogy ezt mennyire köszöni meg, ha más nem, az olajjáratokat átmossa.
Az ugyan ilyen bódéval, alap 150 lovas 2.0 dci nekem lomhábbnak is tűnt, de az csak egy adott autó volt.
Ilyeneket az ember úgyis csak autópálya felhajtó után a gyorsítósávban csinál, hogy felvegye a forgalom ritmusát, aztán meg a pályán tisztul aminek tisztulnia kell"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #73280 üzenetére
Nagyon kevés van "RS" típusra kiadja, de jönnek pluszba a magyarországi címűek is. Amikor én néztem (és még azóta is nézem, bár nem tudom minek, elég régóta egy darab sincs fent), akkor mobile-n volt kb. 20-25 darab összesen, itthon meg 4 db. Abból az egyikek egy nepper vitte el nyomott áron (de amúgy sem volt sín a hátsó üléshez, plusz nem volt gyári teljesen), a másik tekert órás Gordini volt, elég durván fiatalítva és korábban körbe törve (olyan 60-80k-val volt kevesebb benne, ha jól számoltam, árulta is a srác vagy 8 hónapig). Illetve volt egy pöpec fehér, de az kapott kint sport kipufogó rendszert, sportlégszűrtő, meg a tököm tudja mit, amivel meg is bukott itthon a vizsgán és nem bírták honosítani akkor, így elengedtem.
Ez meg papírok alapján járt a Renaultban többször is az évek alatt, így ráláttam a kinti életére valamennyire, itthon is cserélgettek benne dolgokat szépen, bár a papírokon túl csak hallomásból tudom a történetet, mert az eladó pajtásnál ~3 hetet volt. Rábeszélték, hogy milyen jó kis dög (és az is), csak előtte egy S4-ese volt, az kicsit más világ, nem ennyire gokartos az élmény (195/40/R17 ugye a Cup verzió). Kicsit győzködnöm kellett, hogy adja el , mert ő sem tudta igazán eldönteni, hogy mi legyen vele (én is kértem gondolkodási időt, közben meg levette a hirdetést), de végül megegyeztünk. Azért adott 3 nap visszavásárlási időt, ha meggondolnám magam.
Nem tökéletes példány, nyilván egy 10 éves hot hatch, látott már ezt-azt valószínűleg, (jobb oldalát egyszer meghúzták arra találtam nyomokat, de csak elemsérülés volt, az meg egy ilyen autónál bőven belefér + szépen javították). Nincs lelakva és törődtek vele, én is próbálok rá vigyázni. Eredetileg üvegtetőset szerettem volna, de olyan nagyon-nagyon kevés van és az is főleg faceliftesből, aminek a fara baromi ronda lett, előre meg kapott 2 b*szott nagy ködlámpát.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz Xantomas #73279 üzenetére
A 150lovas 2.0 dci jól érzed, alaphangon lomhának tűnik. Forgatni kell, hogy jól menjen. Az 1.9dci, az egy picit másabb hangolású, jobban hasonlít a német cr-ekhez, ahol alacsonyabb fordulaton j{n egy nagyobb hátbab@szás, viszont utána semmi.
Valahol régebben raktam be mindenféle görbéket, a 2.0 dci olyan mintha nem egy kihegyezett technika lenne, szépen lassan épül fel és jön meg az erő, viszont nagyobb fordulatszámnál is még húz.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
válasz eTrade #73270 üzenetére
Szoktam volt mondani hogy az egyik leginkább megtérülő fogyasztáscsökkentő egy jó eco tréning, hogy normális dinamikával de energiapazarlás nélkül tanuljunk meg vezetni, a gépre figyelve. De 100 emberből 100 faxságnak hiszi.
Legkevesebbet 60-70nél síkon gurulva kéri, lakotton 60-65 körül megyek, lakotton kívül 90 körül, és nem szeretek megállni/fölöslegesen fékezni/ fél napig gyorsítani.
Fedélzeti konstans 2-3 decivel többet mutat nálam, 3 kattanástól 3 kattanásig általában ugyanannál a kútoszlopnál tankolok, guminyomás a megengedett minimumon (2,3-2,0).Xantomas: Az én újszerű lámpáimat nem szeretném így megfürdetni, párom autójáét bátrabban takarítottam, szárítottam.
Konkrétan a CCD tisztító pálca összebaszta a projektort belülről, és nem hozta le az ablakmosó. A topikba éjjel mikor csináltam nem írtam mert a szappanos víz meg a CCD pálcát írta mindenki; kör bezárult.
Ez lehozta a nagyját, sajnos nem kizárt hogy még egyéb károkat is okozott (úton jónak tűnik).
Por nem volt (azzal elbírt volna az ablaktisztító) de ezt az alkoholos maszatot csak oda vissza kentem. Foncsort eközben el is felejtettem, elég ideges voltam...Jaded: nem én csináltam, szerintem hatos.
Szerk: Átlagjuzernél SEMMIT nem ér hatos váltó fogyasztáscsökkentés szempontjából. Eleve a vége gyakorlatilag nem hosszabb mint hasonló ötösöknek, csak rugalmasabban lehet közlekedni a kisebbet ejtő váltóval.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Smith Ügynök
tag
Köszi az infokat mindenkinek, most már azért tisztábban látok.
Még egy 1.4Tce tulaj kellene, hogy írjon valamit: real life karbantartás, fogyasztás, ilyesmi.
Spritmonitor nem érdekel, 1.4 16v CLiokra is olyan számok vannak, hogy lebénult jobb lábbal se tudnék olyat -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Smith Ügynök #73285 üzenetére
Az ilyen, sok user, sokféle felhasználás. Twingo RSből is láttam 7 literes fogyasztással. A fővárosban örülök ha 9 körül megáll.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
-
Smith Ügynök
tag
Jajj juteszembe. Tavasszal kezdett hangja lenni a váltónak sajnos, 240 000km van benne Clioban. Akkor megbeszéltük itt a fórumban, hogy váltóolajcsere. Az meg is történt, azóta megjárta Olaszt, Szlovéniát, és mostmár annyira búg mint a fene....
Szerelőm azt mondta felújítást inkább felejtsük el, valami bontott menjen bele. Tudtok valami tuti jó bontót? Találomra nem rakatnék bele bármit, ahhoz azért túl húzós a művelet, hogy esetleg egy ugyanilyen állapotút rakjanak bele.... Szívtunk már meg jópárszor bontót, családban gyakorlatilag még csak rossz tapasztalat van e téren.Szóval tuti megbízható bontó kerestetik
-
eTrade
tag
Erről készült egy jó kis Gajdán Miklós videó, érdemes végignézni: Ezek a valódi fogyasztáscsökkentés titkai
Természetesen én is kiváncsi vagyok hogy az eco tréning az pontosan mit takar. -
MC Pite
veterán
válasz eTrade #73290 üzenetére
Sajnos sok féligazság van ebben a videóban, és a mi autóinkkal haszontalan információk, és még hosszú is.
Ha rákeresünk hogy ecotréning, akkor sok cég vállal ilyet; adott útvonalon mérnek egy fogyasztást ahogy vezetsz, oktatás, és a végén megint egy mért kör. 99%ban nem csak kevesebbet fogyaszt, hanem gyorsabb is ilyenkor a user.
20-50k között szokott lenni, kupon napoknál olcsóbb is lehet.
Veztech tréningből 3 helyre szoktam járni, jobban tudom melyiknél mi van, de ecoból nem voltam egyen sem (de mindig elolvastam és megnéztem mindent, plusz érdekel a gépészet és figyelek rá), de azok akik elmentek, hasonló eredményt érnek el mint én.
De sztem rajtam már sokat nem hoznának (mivel mind a 4 autó amit vezetek/ttem minimum dobogós a spritmonitoron). De látom ismerősökön meg a többi autóson hol dobnak ki deciket, litereket, és még darabosabbá/lassabbá is válik a közlekedés, plusz az autónak is szarabb.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #73289 üzenetére
Videót mutass róla, mennyire hangos meg milyen a hangja.
-
eTrade
tag
válasz MC Pite #73291 üzenetére
Lehet hogy neked nem de szvsz egy átlagembernek azért van benne jópár új hasznos tipp/információ.
Én azért meglepődtem, hogy a kérdezők (közönség) között majdnem senki nem tudott a motorfék létezéséről és elnézve azt, hogy az utakon hány autós sietősen ér oda a piros lámpához majd fékezve megáll... komikus.Amúgy mi az oka annak hogy az abroncsokat minimumra és nem maximumra fújod?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #73289 üzenetére
Pesten tudok neked adni elérhetőséget. aki felújított váltót ad el.
Nem olcsó, de garantáltan jó, és 6 hó garral adja.Renault power
-
dik
őstag
Helló!
Egy kis info kellene szerbíz adatokról egy Renault Master III kapcsolatban. Esetleg ha van valakinek programja vagy valami ahol le lenne írva megköszönném ha tudna segíteni! A gyártó nem küldött el csak egy kb. semmi. Nem tér ki a váltóban milyen olaj van stb.
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
válasz eTrade #73293 üzenetére
Minek rázzon jobban és tapadjon rossz úton még kevésbé? Kevesebbet fogyasztana 2,6-2,3-on? Menj egy tankot alapon és egyet maxon ha gondolod. Én sejtem az eredményt.
Nyáron ahogy írták tűző napon és/vagy pályázással 3-4tized lesz pluszban benne.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Robogó, kismotor
- Házimozi belépő szinten
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Flatout: ultimate carnage
- Nintendo Switch
- További aktív témák...