- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Videó stream letöltése
- Linux kezdőknek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaded
senior tag
válasz AMD Power #73600 üzenetére
Használtautón szinte mindig van Megane 1.6 szívóval (még talán készleten ragadt is, bár az lehet meg sincs már). Az tudni kell róla, hogy az aszfaltot nem gyűri fel. Kombiban nem is vennék pl.
(#73599) gypiero
Tudtommal a korai 1.2-esek kerülendők, az utolsó szériások nem tudom milyenek lehetnek. Ezeket váltotta az új 1.33-as.Renault Megane IV Limited
-
shifty!
senior tag
válasz gypiero #73599 üzenetére
1.2-es Capturrel mentem már (anyós autója, amikor lehet átpasszolja a vezetést), eléggé ki van hegyezve a pont használható kategória elérésére.
130-as tempót még szó-szó, előzni ne akarj vele, nem értékeli a 140-es tempót már. Városban oké, ott fürge. Az élettartamát meg majd meglátjuk..."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
harry
veterán
válasz rob210 #73602 üzenetére
Megane III-nál ha jól látom az egész modellciklusban ugyanazt az 1.6 szívó motort rakták (K4M), igaz? Ehhez képest mekkora para faktor bevállalni egy 1.4 TCe -t használtan, 6-9 éves korában? Mármint ha annyival el lehet intézni például, hogy lehet kell turbócsere mondjuk 150k, amúgy hasonló, akkor azért ezzel együtt lehet élni. Bár gondolom egy turbós motornál eleve minden más komponens is jobban meg van terhelve... Ez már közvetlen befecskendezéses? (Vagy eleve minden turbós az, nem tudom...)
Illetve ha már M3, van jelentős frissítés 2012 facelift után, ami miatt érdemes inkább azokat nézni, vagy nem annyira fontos?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
az 1.6 szívó is többféle.
Eleve van a 101 lovas 5 gangos, meg a 110 lovas 6 gangos.
Ezen belül motorkódban van pici eltérés.
De összeségéban az 1.4 költségesebb lesz garantáltan, mint az 1.6 szívó.
Ezt borítékolom 3 példányban.
A vezérléscsere ezeken nem hasonlítható össze a szívóval.
A befecskendezése szívósorba történik, nem kokszol, ha ez a kérdés.
Az az első generációs 0.9 tce volt.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
Gombinyó
őstag
válasz diablo1984 #73609 üzenetére
Jól pakolható, praktikus, elég sokmindent el tud nyelni. A hátsó üléssor felnőtteknek szűkös a lábtér miatt, két gyerekkel abszolút vállalható még sztem. Vagy 4 kis 170 centis felnőttel
LamerGyuri: bizony abban asszem 80k km van, első gazdás gép.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LamerGyuri #73610 üzenetére
Azért egy kombi praktikusabb lett volna, ha már Grandtour volt eddig...
-
harry
veterán
Köszi az infókat!
Igen a kokszosodás miatt érdekel a befecskendezés. Bár hallottam már olyat is, aki legyintett, hogy egyszer ki kell takarítani, aztán lehet az jó Én mindenesetre bizalmatlan vagyok ezzel a megoldással szemben.
Turbó: persze drágább, alapvetően nem is akarnék, csak elgondolkodtam azon, hogy az M3 kombi testét mennyire tudja a szívó 1.6 mozgatni - tudom, vállalható, sosem volt alattam erős kocsi így bizonyára nem lenne gond, csak érdekelt mivel jár egy alternatíva. Mert azért tetszene az 1.4 turbó ereje, és gyanítom azért csak lehet valahogy ebből is jót venni. Kérdés mennyire szerencsejáték, mennyivel magasabb a normál szerviz (pl. említett vezérléscsere), illetve a kiugró szervizek (pl. turbó hibák, vagy egyéb nyavalya).
Mert bár sok változó van, de az elképzelés, hogy idén külföldre költözünk, és az M1-et cserélném másra, pl. M3 - amit így igen, külföldön vennénk / üzemeltetnénk. (de szóba jöhet Focus3, i30, Ceed, Octavia stb, de ez még odébb van)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CactuS
Arcképgyáros
Turbós autót az emberek döntő többsége nem tud normálisan használni, minimális odafigyelésre sem képesek, ami kellene egy ilyen motornak. Én még saját flottából se nagyon mernék turbós darabot venni, úgy, hogy tudom ki vezette, pedig van mire csorgatni a nyálam ( pl: Golf GTI, stinger, ceed GT, Vitara S, stb.)
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
-
veterán
Imádom, hogy mennyi kontaktos ködzárós embert látok. Az egész hátsó világítás felváltva villog az index-el, vagy villog a ködzáró, vagy minden is villog hátul...
Az utóbbi hetekben rengeteg ilyet látok lámpáknál. Nem hiszem el, hogy nem tűnik fel neki, hogy valami nem jó.Everybody lies.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #73619 üzenetére
Én azt nem értem, hogy városon belül vagy amikor egymás seggében araszolunk, akkor minek kell az első+hátsó ködláma. Sose fogok megérteni az ilyen embereket. Nem a 80-as években vagyunk, amikor még menő volt, ha volt ködlámpa az autón...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
válasz eTrade #73621 üzenetére
Használtan nem gondolnám, hogy akkora árkülönbség van, és talán külföldi piacon (pl. Mobile.de) kevésbé alul értékelt a Renault mint itthon...? De igen, az lenne a legjobb ha lenne személyes tapasztalat. Addig igyekszem többet megtudni motorokról, ismert hibákról stb.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#27216896
törölt tag
Még mindig az II-es meganeom (2004, 1.6, benzines):
Alapjárati rángatás? Gyertya, alapjárati motor? Szerelőm szerint egyáltalán nem biztos, hogy ezek közül bármelyik... -
polonic
félisten
Használ valaki traktormotorba Shell RN0720-as olajat?
Az értékei alapján egész jónak tűnik és teljesen szintetikus olaj.
-
ЯΞD
senior tag
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy Fluence-be megállt a fűtés. Voltam vele itt-ott azt mondják fűtőmotor csere.
1.5dci 90LE 2013-as. Sajnos mindenhonnan elhajtanak, hogy nem bontanak műszerfalat.. Az lenne kérdésem nagy meló ezt kicserélni? Mennyire kell szétbontani mindent? Nincs valami útmutató erre a műveletre?
Esetleg Győr-moson-sopron megyébe valaki aki ezzel foglalkozik?
[ Szerkesztve ]
-
ЯΞD
senior tag
válasz molnarpeter #73631 üzenetére
Egyik fokozatban sem megy. Illetve néha néha elindul és akkor kerreg is.
-
gypiero
tag
Sajnos nem tudom a Fluence esetében így van-e, de ha motorháztetőt felnyitod és a műanyagokat lebontod, ablaktörlőt leveszed, nem lehet belátni a motorhoz, mint Scenic 2 esetében? Én is így jártam és felkészültem a legrosszabbra... Aztán nemrég lebontottam mindent és kitakarítottam, meg porszívóval kiszívtam a cuccokat a motortól, jött ki onnan faág, falevél, sok száraz lom, azóta csendes a motor és gond nélkül üzemel. Hátha lesz itt egy szaki, aki meg tudja erősíteni ezt a megoldást.
-
polonic
félisten
válasz shifty! #73627 üzenetére
Igen, az a másik választott.
Motul Specific RN0720Csak az értékek minimálisan alacsonyabbak. 100 fokos viszkozítás pl. Az az Elf-nél 12,2
Lehet csipegetné. Nem tudom, mit jelent ez a minimális különbség ennél az értéknél. -
dj79
senior tag
Nos, én a megane kettesnél jártam ugyanígy. Ott ugye befolyott az esővíz meg némi falevél, eldugultak a lefolyók.
A helyi renault szervizben dobtak egy 132 ezres munkadíjat és 78 ezres alkatrészárat a fűtőmotorra, független szakik elhajtottak a búsba.Nekem kicsit több, mint négy órába tellett, youtube videó segítségével, maga a Valeo fűtőmotor 18 ezer volt kedvezménnyel és ha már ott voltam, vettem új előtét-ellenállást is. A műszerfal alsó részét kellett lebontanom, illetve a pedálsort kiszedni, utána a régi fűtőmotorral gyakoroltam, hogy mithogymerre forgassak-döntsek, hogy az új beférjen.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Leadtam a kocsit kuplungcserére, említettem az olajfogyás kérdését is, meg, hogy 5W30 olajat raktam bele. Ott felvetették, hogy ez egy elég vékony olaj, és 10W40, 5W40 jobb választás lenne. Előbbitől eléggé idegenkedek, de a következő cserét tavasszal esetleg 5W40-nel csináljam? 1.4 benzin K4J750, Megane 1.5 2003
A fogyásról írtam korábban, most kb 7000 km van benne csere óta, most nem tudom pontosan a szintet de kb 1l utántöltés volt már. Folyást nem láttak szerelésnél, a kipufogó gázra még lehet rá tudunk nézni (bár kékes füstöt egyáltalán nem látok, igaz azt gondolnám ez egy komolyabb mennyiségnél jelentkezne csak).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jó döntés volt a kuplungot cserélni Láttam a kiszedett példányt, hát azért meglehetősen kopott volt már... Érzésre is nyilván teljesen már. Mondjuk szokni kell az előző után mert ott tudtam hol a fogáspont (ami jóformán tényleg csak egy pont volt...), itt meg az egész tartományban érzem, hogy már 'fog'.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Ha benyomom a kuplungot rendesen/átlagosan/normálisan, nem kapcsol szét csak 99.9%-ra, egy leheletnyi kapcsolat marad. Ezt főleg rükiben venni észre mivel nem szinkronizált, hogy picit kerregve veszi be. Váltások közben is érzem, hogy picit rezeg a váltó mielőtt bevenné, tehát többet dolgoznak a szinkronkerekek, mint kéne nekik.
Viszont ha úgy taposom bele a pedált a padlólemezbe akkor minden oké. Lehet is érezni, hogy mikor normálisan lenyomom utána még tudok rajta egy picit még tovább nyomni. És ekkor vált szépen ha azt a picit is benyomom, mert amúgy meg nem. A bovden nyúlt meg vagy a kuplung lesz szar?
Eléggé fárasztó, hogy úgy kell a kuplungot használnom, mintha az MTZ-ben ülnék.[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Nem tud valaki vagy nincs valakinek eladó Megane 3-ra való 16"-os alufelni? Szeretnék vásárolni 4db-ot. Ha jól tudom a paraméterei 5x114.3 ET47 KF: 66,1
-
#89309696
törölt tag
5W30 kell bele, ha eszi akkor is. Nem a sűrűbb olajjal javítjuk, hanem keresni kell a hibát.
Sűrűbb olajjal akkor javítunk, ha már nagyon leszarjuk az autót mi van vele. Mivel képes voltál a pótkereket kicserélni újra, amivel kiérdemled a hónap autófelhasználója díjat, gyanítom hosszú távra tervezel a kocsival. Szóval a hibát kell megkeresni hol fogy el 7000Km alatt 1 liter. -
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #73646 üzenetére
+1
harry: Ez kissé béna és szakmaiatlan volt ennyit mondani a részükről. Tán még azt is hozzátették hogy sokat futott? Egy ilyen kaliberű motor -ha nem sűrű, silány, dínókból készült kenőanyaggal van használva- elég sokat elmegy: [link] (Átlagosabb felhasználás esetén a 2000 évek környéki motorkonstrukciók 5-600k-t felújítás nélkül, vagy max csak egy alapméretes gyűrű + szett szelepszárszimeringgel elmentek több flottában)
Lubadvisor szerint :
Evolution 900 SXR 5W-30[ACEA:A5/B5 API: SL/CF OEMs RENAULT RN0700, Viscosity at 40/100°C 55,6 / 9,9 mm2/s
Viscosity index 170 ],
Evolution 900 FT 0W-30 [ACEA : A3/B4 API: SL/CF OEMs RENAULT RN0700 / RN0710 Viscosity at 40/100°C ASTM D445 68,45 / 12,18 mm2/s Viscosity index 170]Ismeretlen motorba fokozatosság elve alapján én az FT-t töltöttem először az autóba ahogy hozzám került, következőleg pedig az SXR-t fogom.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FRENK1988
veterán
Vélemények? [link]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
baluka6
aktív tag
válasz FRENK1988 #73649 üzenetére
Nem néz ki rosszul, de mivel a futásteljesítmény nem bizonyítható, egy alapos átvizsgálásra elvinném vásárlás előtt. A fogyasztásával sem árt megbarátkozni, Megane 3 grandtour ~7,5 liter eszik ezzel a motorral, ha nem figyelek oda akkor 8-8,5. A Scenic szerintem 1-el többet fog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fűnyíró topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...