Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz harry #70282 üzenetére

    12.4V az egy öregedő akku. Mondjuk ezt úgy kell mérni, hogy ha mentél a kocsival fél órát és leállítod a garázsban, pár órával később rámérsz. Addig nem kapcsolgatsz semmit. De ha ez frissen leállítás meg 1-2 lámpakapcsolás után ennyi akkor öreg.

    Terhelés nélküli érték a generátoron jó, 13.9V lámpákkal szintén jó, a 12.75V ablakfűtéssel az nagyon kevés, ott lehet nem nyomtad rá jól a tüskét a mérésnél, mert a többi érték meg jó.

    12.9V leállítás után pár perccel is picit kevés 13V fölött szokott lenni és fél óra-egy óra múlva áll be 12.7V-ra.
    Ez egy simán megöregedett akku szerintem, nem látok töltésbeli gondot.

    Ha lehet/kell akkor fel kell tölteni desztvízzel az akkut jelig, fel kell rakni töltőre 12 órát, utána használni a kocsit pár napig és a garázsban pár óra állás után megmérni. Ha megint 12.4V akkor vegyél akkut.
    Esetleg az ablakfűtéses mérést meg lehet ismételni, mert a 12.75V az kevés, de a lámpás 13.9V az viszont jó, itt van egy kis anomália. Esetleg megnézni, hogy kétezres fordulaton ablakfűtéssel a 12.75V feljebb megy-e.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák