- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Padavan firmware
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- CentOS Linux
- Synology NAS
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Sweet.tv - internetes TV
- Facebook és Messenger
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Sly189 #29149 üzenetére
Na, csapágy csere?
Ahogy számolgattam, én is pont erre jutottam, hogy júli.-aug. körül az olajcserével egybekötöm a csapágycserét is, mert elszaladtak a km-ek.A csapágy az enyémhez 10k körül van + 5k körül az olajteknő tömítés. A szerelés meg max. pár ezres lehet.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Sly189
senior tag
Én még nem tudom mikor, csak úgy eszembe jutott a téma, mert mintha valaki 160 000 km nél emlegette volna hogy érdemes. Nem tudom mik az előjelei, kocsinak semmi baja, pöpecül megy, fogyaszt ahogy kell ( pofátlanul keveset).
Ha megúszom 20k ból akkor mit bánom én Egyébként ha már ennyire megbontják a motort, miket érdemes még, milyen tömítéseket? Vagy máshogy ne nyúljanak inkább a szakértő kezek se? -
just
aktív tag
válasz Sly189 #29158 üzenetére
Másnak nem szokott baja lenni, csak a hk csapágyak gyengélkednek. Majd én is megakarom kérdezni hogy az 1.9 dci mennyire érintett, bár nagy bajom nem lehet ha kicseréltetem, legalább nyugodtan alszok. Most van az órában 232ezer.
Two things what i hate. People that can't count...
-
giigz
veterán
Kérdés: Az enyémhez csak olyan fékbetét jó amiből nem jön ki kábel?
-
gombcomp
senior tag
Üdv. Urak!
Csatlakoznék a topikhoz egy ilyen "öreg" vassal:Scenic RX4 ,ha valakinek van infója ,hogy mire számíthatok,akkor ne tartsa vissza.
2000-es évjárat,tavalyi motorgenerállal,jelenleg 256 ezer futott Km van benne.
Sok apró biz-bazt már cseréltünk rajta,de mire számíthatunk?Köszi: Ács Z.
"Ha őseink is elszaladtak volna, valahányszor nehéz idők jöttek, ma üres lenne ez az ország." - Wass Albert
-
válasz Sly189 #29158 üzenetére
Úgy szokták mondogatni, hogy a gyárival kb. 200k m-ert megy el, tehát ez előtt érdemes cserélni, persze nagyban függ a használattól, olajcseréktől is.
Amikor kopott, akkor csöröghet-zöröghet a motor, főleg hidegen de ezt már nem is érdemes megvárni, tehát ahogy írod ilyen 160-80K km-nél érdemes cseréltetni, ha jó ha ne!
Egyébként annyira nem nagy művelet, nem lesz a motor megbontva, csak az olajteknő lesz levéve (aminek egyébként nem is árt, ha ki lesz takarítva, kíváncsi vagyok, mi van az alján...). Tömítést, csak amit írtam az olajteknő tömítés, amit cserélni kell. [link]
(#29161) gombcomp: fúúú, gratula, ez nagyon király. Nagyon tetszik ez a scenic.
Benzin, diesel?? Milyen motor?(#29160) giigz: nem csak olyan jó, de felesleges a kopásjelzőset megvenned, hiszen úgy sem tudod bekötni, mert nincs hova (egyébként simán levágható róla a csatlakozó)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
Ez nagyon jó lett!!!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
A fékbetét mindegy a visszajelzősbe is tehetsz kábel nélkülit. max nem fogja tudni a funkciót.
De ha van benne visszajelző szál akkor érdemes olyat venni.
nekem kopás jelzős volt.Féktárcsa igazság szerint mindegy milyet veszel, Ferodo Ate Zimmerman Textar Valeo.
A betét meg legyen puha akkor nem fog nyikorogni.
Ha kemény betétet veszel nem lesz fékpor lassabban kopik cserébe nem lesz olyan a fékhatás és hangos lesz nyígni fog.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #29166 üzenetére
A féktárcsát már nagyjából ki is választottam, azzal nem lenne gond, viszont a betétet még nem tudom... Brembo betét esetleg milyen?
Bár a legnagyobb gondom azzal van, hogy nem tudom egy termék neve alapján megítélni, hogy milyen kemény a betét... Nyilván puhábbat akarok, csak ezt honnan tudom meg, hogy melyik milyen keménységű?
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #29172 üzenetére
Azt mondja a szerelő azért rakott ilyen tárcsát/betétet a kocsimra, mert az egész egy 200 ezres autó, ez való rá... Kikerekedett a szemem egy kicsit, egyrészt 200-nál többet ér, másrészt 1,5 év alatt kb. 1 milliót költöttem rá mindennel együtt + benzin, nekem ennyit ér, és ennyi pénzért már nem National tárcsát meg Maff betétet akarok rá
De utána büszkén mondta, hogy egy új Golf-ra is rárakja a Bárdis tárcsát
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok,
no, végül megvettük a Reanult Meganet, amit linkeltem korábban:[link] Nagyon szép és jó állapotú "élőben" is. Elvittük az egri Renault szervizbe, ami szintén mérföldekkel színvonalasabb helynek bizonyult, mint a budapesti Baumgartner. Alaposan átnézték (szemünk láttára) az autót. Probléma nem igen akadt a kocsival, így kénytelenek voltunk elhozni.
Azonban hiányzik az ablakmosó tartály sapkája. Esetleg nem tud valaki egyet kallódóban? Ebayt is néztem, legolcsóbb kb 2000 forintból jönne ki.[ Szerkesztve ]
meg
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #29175 üzenetére
Akkor arra csapj rá, én 10.000-ért vettem a nívópálcát, ilyen ritka alkatrészért, ha tényleg ritka, akkor semmi a 2k...
-
aktív tag
(#29173) giigz Azt jogosnak tartom, hogy megnezed, mit kapsz a penzedert, illetve hogy Te dontsd el, hogy mi kell a kocsiba, de azert szerintem neha kicsit tulliheged a dolgokat (es ezt mar druva, hogy EN mondom Neked, akit minden szart kicsereltett a kocsin, ami picit is nem tetszett).
Sztem azert csinalj egy fekteszetet ezzel a fekekkel, meg majd azzal is, amire atcsereled. Sztem nem sok elterest fogsz tapasztalni, ez mar csak szorszal hasogatas, hogy melyik kerul fel. Egy negy dugattyus keramias fekkel talan ereznel kulonbseget, de ahhoz meg olyan gumi is kellene, meg felfuggesztes, meg stb stb...
Ha ez igaz, hogy 1 milliot elkoltottel mar a kocsira, en tenyleg nem ertem, miert nem veszel masik kocsit. Plane, hogy a mostani hozzaszolasaidbol ugy velem, hogy meg mindig van mit csinaltatni rajta...
(Remelem nem erted felre a hozzaszolasomat, es nem szemelyeskedesnek veszed)
-
Mágus2
Közösségépítő
-
AMD Power
titán
válasz peugeotmate #29175 üzenetére
Gratulálok hozzá. Nagyon szép kis gép. alkudni tudtál belőle?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #29175 üzenetére
Gratulálok! Kiderült hogy miért van lehúzva az a cső a motortérben? Ablakmosótartályról hova lett a kupak? Képen rajta volt.
Two things what i hate. People that can't count...
-
peugeotmate
őstag
válasz AMD Power #29179 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek.
50 ezret még sikerült alkudni az árból. Ennyiért (szerintem) jó áron volt. Egy igazoltan, rendszeresen karbantartott autóról beszélünk. Ráadásul jól is néz ki. Volt fenn egy másik ugyanilyen 5 ajtós Megane is, az 2007-es volt, valamivel kevesebb kilométerrel, de szervizkönyv nélkül. Azt 1,4 millióért hirdették, de el is kelt tegnapig, így maradt ez. (A másik Budapesten lett volna, amit elvittek korábban.)
just
Valószínűleg amiatt, mert egy ideig csak állt az autó, de pontos okát nem tudom. Szervizben visszarakták. A kupak nincs a képen sem, be van fóliázva ott is.[ Szerkesztve ]
meg
-
giigz
veterán
válasz SocketA #29177 üzenetére
Pont azért nem adom el, mert ha megvettem 30%-os állapotban akkor most kb. 80%-os állapotban van, vezérlésen kívül gyakorlatilag minden új/költségmentes, még van egy kis munka vele, de ez már semmi ahhoz képest, hogy maga a vételár, + az összes többi költség mennyi volt.
Így 1 M-ból van egy olyan autó, amin hamarosan egyetlen karc-hiba sem lesz, gyakorlatilag (1 rozsdafoltot eltekintve ami meg lesz csinálva) kb. 5-10 évesnek néz ki, ugye végig garázsban volt, belülről is patika, ülések kb. újnak néznek ki, motorikusan is patent, fogyasztás is végre rendben van beállt 6,5 literre, a fékkel sem lesz most már baj, műszaki is tegnap lett meg, talán ha most eladnám, a lehető legrosszabb döntés lenne.
Alapból nem ezt kellett volna megvenni, de a vétel után 2 héttel már 500k-ba volt összesen, és akkor úgy tűnt hogy nem is lesz több baja, viszont akkor már 300k körül tudtam volna eladni, az kapásból 200k mínusz, ha bármilyen más autót vettem volna helyette, az ugye 200k+-szal indult volna alapból, és nyilván ezekre a 10+ éves használtakra mindig kell költeni, tehát ugyanúgy egy másikat is kifoghattam volna, ami ilyen elhanyagolt lesz...
Most már ugye kb. 1 millióban van, ha most eladnám 300k-ért akkor az elmúlt 1,5 év szenvedésének és munkájának semmi értelme nem lenne, arról nem is beszélve hogy 700k kapásból repülne az ablakon, egy újabb autóhoz még legalább 500-800k kellene, tehát 1,5-1,8 millióból lenne egy olyan autóm, amivel megint ott vagyok, hogy ér 700-800k-t jó esetben...
Tehát ez már maradni fog, úgy vagyok vele régóta, hogy mindenből megkapja a legjobbhoz közel lévőt, és akkor ki fog szolgálni, ennél szebb, kényelmesebb nem kell, erről tudom hogy patika állapotban van, és csak használnom kell. Vadi új gumi, stb. Majd 5 év múlva ha úgy alakul, átülök valami Audi-ba, Volvo-ba, stb. addig pedig ez sulibajárós autónak tökéletes.
Pont haverom vett nemrég egy Seat-ot 1.9 TDI-vel, azt hiszem 90 lovas de nem emlékszem már pontosan, előtte ódákat zengett, hogy milyen jó a Swift után, jól fogyaszt, kényelmes, stb... Aztán találkoztunk, vitt egy kört, sírva menekültem vissza a Megane-ba... Beindította a motor, az én síri csendemhez képest elkezdett zakatolni a TDI, azt vártam, hogy mikor lesz már végre csend és szállhatok ki... Ülés kőkemény, pár km-t mentünk, de tényleg utána mintha fotelekbe szálltam volna vissza, amikor meg beindítottam a motort, kb. nem is hallottam hogy jár a TDI után. Ami nagy kedvencem az a Focus 1.6 benzin, de az is +500-800k lenne, annyit meg nem ér, fenntartás is sokkal több, stb. szóval marad ez és élvezem
(#29178) Mágus2: Pont ezt nem akarom, hogy 2-3 év múlva cserélni kelljen. Lehet, hogy ez is bírna sokat, de akkor meg továbbra sem értem, hogy Bárdis áron ez miért 5k, a normális márkák meg miért 10-be kerülnek. Nem találtam felhasználói véleményeket, semmit, ismerőst is megkérdeztem aki autószerelő, azt mondta soha nem is ilyen márkájú tárcsákat/betéteket szokott berakni az autókba, inkább Valeo, Delphi, Bosch, ATE, de a Textar és Ferodo-val nem szimpatizál...
Ha én most megveszem valami nagyobb márka tárcsáját + betétjét, akkor az már cserélve nem lesz, kb. 5 évet bírnia kell, és 50-80k km-t, max. ha a betét elkopik akkor egy olyat, de szerintem nem fog az sem elkopni, országúton teszi meg ezeknek a km-eknek a felét, nem sok fékezés van benne...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Ahhoz képest hogy 16 éves, nekem nem olyannak tűnik, mint egy 200k-s autó.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Mágus2 #29185 üzenetére
"...kb. 1 milliót költöttem rá mindennel együtt + benzin, nekem ennyit ér..."
Tehát nekem ér 1 milliót nem másnak, ha nem csináltam volna vele semmit akkor is 300-350-et érne, ha meg rengeteg munkával és pénzzel rendberakom, akkor is 300-350-et ér, ez sajnos ilyen, és pont ez a piaci árhelyzet az, ami miatt marad nálam
(#29184) AMD Power:
Ha majd meglesz a fóliázás meg a rozsdafoltot is eltüntetem, és majd a kipufogó dob is rendben lesz, tehát ki tudom mondani hogy 100%-os az állapot, körbelövöm az autót jó minőségben
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
(#29182) giigz Szerintem mi egy cipoben jarunk: En is rakoltottem 500k-t a kocsira, ami talan annyira lesz eleg, hogy megkapjam azt az arat a kocsiert, amiert en vettem masfel eve. De inkabb elbukom azt a penzt, meg meg hozzateszek meg egy picit, es atulok masik autoba.
Hiszen Te is hiaba koltottel ra egy millat, most mondod, hogy meg rozsdat kell eltuntetni, kipufogot cserelni, muszakira vinni, fekeket megcsinaltatni, vezerles cserelni, felnit venni.... stb Ez megint lesz egy "parszazas ajanlat".
Ennyi penzbol meg kijonne mar egy igencsak jo kis kocsi is. Bocsi, nem bantani akarom a Megane I-et, de ennyi penzt szerintem egy 200eFt-os kocsira kolteni csak ugy erne meg, ha Neked ez a kocsi az almod, es teljesen felujitanad az utolso csavarig, es akkor az elkovetkezendo par evre le van tudva a kocsi. De persze ez az en velemenyem, nem biztos, hogy igazam van.
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #29170 üzenetére
Nekem most megy be a Brembo tárcsa + Brembo betét a Clio-ba. Majd megmondom hogy milyen lett. Illetve szinte az egész első futómű cserélve lesz, minden kb Kayaba lesz. Emellett kap új motorkitámasztó kutyacsontot is. Meg egy jó olajcsere is lesz végre Elf-re meg összes szűrő, benzinszűrővel együtt.
-
rob210
Topikgazda
Na srácok kész a kocsi.
Megvolt a vezérlés csere semmivel nem kisebb szopás mint a régin volt a kuplung csere.
Egész napos szivola, de most kész van és öröm boldogság.
Már csak hátul kell a kereszt merevítőt kicserélnem, de az is meg van már két csavar csak ma már nem volt időm mennem kell dolgozniVezérlés gates lett vízpumpa a jól bevált dolz.
A hosszbordás viszont meyle erről hallottam már jót is rosszat is.
De azt legalább könnyű cserélni ha lesz vele valami.
Jah és jelentem minden csavar visszakerültRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #29181 üzenetére
Gratulálok a gépállathoz sok balesetmentest vele.
A trafókat megnézték?Kupakot bontóban keress, mert arany áron van.
Pesti vagy?Renault power
-
FRENK1988
veterán
Nekem Brembo tárcsa van mindenütt és hozzá Ferodo betétek. Nagyon jó. Remek lassulás és nincs nyikorgás. Max annyi hogy amikor tolatok és gyengén lépek a fékre akkor egy kis fémes csuszás hallatszik de semmiképp nem visitás
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Sly189
senior tag
Na, volt egy kis szabadidőm. Tavaly vásároltam Németországban 5€ ért vízlepergető kenceficét az ablakra.
Ezek pedig a videók amiket gyorsan csináltam is az eredményről.
1. Egy pici felületen kipróbáltam azért, mielőtt nagyban játszok. A jobb oldalát egy nagyon enyhe réteggel láttam el, a maradék az sima. ( Bár itt fólia van de az üvegen is hasonlóan viselkedik. )
2. A visszapillantót is megajándékoztam vele
3. Hátsó ablak, menekülnek a vízcseppek.
Már várom hogy kipróbáljam esőbe így hátha kevesebbet kell majd használni az ablaktörlő lapátot.
Üdv
Persze a cucc
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Savanya #29194 üzenetére
Nekem sem lehetett régen, mert a szerelő azt mondta ez olyan mint agyári, 13 éves akocsi most kerül bele majd a napokban a 150.000.ik kilóméter kb 120.000.- lehetett cserélve.
Mindegy a biztos az ha ki van cserélve.
Egy főtengely tárcsát kell még beszereznem majd az már nincs túl jó állapotban.Renault power
-
DonThomasino
veterán
Twingo ablak emelője rendetlenkedik.
Mikor felhúzom és a végálláshoz ér elkezd csörögni csattogni mint egy géppuska
közbe persze rezeg az egész üveg.
Nekem úgy tűnik mint ha vmi fogaskerék elkopott volna és elforogna ott ahol nem kéne.
Mi lehet a gond?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Sly189
senior tag
Volt már, kérdeztem már, de hátha van valakinek friss
budapesti kormány bőrözéssel foglalkozó címe weboldala kontakt valami. Meganeomba gondolkozok bebőröztetni a mostanit. Hogyért mennyiért mennyi idő alatt.
Miskolc is jó mycso
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Mobil flották
- Motoros topic
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Gaming notebook topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Formula-1
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen