-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz FrankMonzano #29601 üzenetére
Sxr de 5w30
én legalábbis a normának megfelelőt használom.Renault power
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Gyertyát szeretnék cserélni 1.4 8V mociban, az NGK katalógus alapján BKR5EZ kell bele. Azon kívül hogy kiveszem a régit és beteszem az újat, kell még valamit csinálni?
-
Savanya
addikt
Megvolt az olajcsere motorban és a sebváltóban is valamint a szűrőcserék . Erre most menet közben kigyulladt a szervizlámpa és üzemanyagszűrő hibát ír ki . Mi lehet a baja ?
Mobilszámom: 70-516-8068
-
-
giigz
veterán
Ma menet kozben 2-3 alkalommal, kb. 10-20 masodpercig elkezdett pislakolni a viznek a lampaja, ha az az, a vizhofok korul az a piros lampa... De tenyleg csak egy kicsit vibralt, ezt megcsinalta 10-20 perc elteressel vagy 2-3x, de semmi mas nem tortent... A vizet megneztem, nem folyt el, ugyanannyi van benne mint eddig...
Van valakinek otlete?
-
rob210
Topikgazda
És tiszta is a vized?
Ha leveszed üzem melegen a kiegyenlítő tartály kupakját (ronggyal, hogy ne égesse meg azt a gyönyörű kezedet) akkor a visszatérő ágban folyik víz?Ha nem akkor megadta magát a vízpumpa és most fogsz vezérlést cseréltetni.
De ez a legrosszabbik eset.Lehet hőfokjeladó, termosztát és hőgomba is.
Illetve még egy verzió van, de nem akarlak már rémisztgetni, ha az lesz akkor kösd fel a gatyád.
Renault power
-
Tosee
őstag
válasz tibbike01 #29596 üzenetére
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Mielőbb megrendelem az új gyertyákat!
Valeo trafót rakott bele a szerelő!
Az 1-est még az előző tulajnál cserélhették, nálam legutóbb a 4-est... Azt mondta a szerelő, hogy a többit elég akkor ha valamelyik megadja magát! Úgy néztem a 2-3 az még a gyári trafó!
De remélem az új jobb minőségű gyertyákkal már nem jelentkezik a meleg indításkori fordulatszám visszaesős probléma!A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
giigz
veterán
válasz rob210 #29616 üzenetére
Tiszta az soha nem volt még szerintem, a beleöntés után azonnal sem kristálytiszta már, de nyilván kirívióan nem piszkos, tehát ránézek nem mondanám, hogy piszkos, a színével nincs semmi baj.
Viszont most ezt a hibát nem értem, mert pl. mikor jöttem haza, egy jó félóra az út, és akkor nem jelzett, csak egyszer az elinduláskor, utána a következő 25 km-en semmi... Pár másodpercig nagyon gyorsan vibrál, de szinte úgy, hogy nem is lehet látni olyan gyengén, csak 1-1 pillanatra erősödik fel a fénye, de akkor is alig látható, csak éppen elkezd pislákolni, aztán semmi...
Amire még gondoltam, az esetleg az lenne, hogy ugye most cseréltem izzót az óracsoportban, és esetleg pont azt az izzót mozgattam meg, vagy maga a csatlakozó, vagy ilyesmi...
-
Füge007
senior tag
Megtörtént a lengéscsillapító cserém, kapott új porvédőket, ki lett cserélve a két hátsó rugó is, ja meg a toronycsapágyak. Most már majdnem készen áll a műszakira, még a vizsgáztatás előtt kap egy új első szélvédőt és remélem egy darabig megint elkocogok a fekete villámmal
Füge
-
ThodEE
őstag
Hali!
96 os és 98 as évjáratú meganoknak van különbség a motor tartó bakok közt?
Ha hülye kérdés akkor ne válaszoljatok, hosszú volt az éjszakás műszakhttp://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
Urak, akadt egy problémám, már indexen is feldobtam:
M2 1.5 dci, digit klíma
Mostanában a reggeli hidegekben fűteni próbálok több-kevesebb sikerrel.
A következőt csinálja: hiába tolom fel 27 fokra (max), csak hideget fúj.
Aztán random elkezdi tolni a meleget, vagy nem.Még 2 dolog amit észrevettem:
- amikor elkezd fűteni akkor belengeti a vízhőfokot --> középről leesik fél állásba, majd vissza is áll középre (4-5 másodperc az egész)
- ez nem biztos, hogy így van, de mintha egy intenzívebb kigyorsítás segítene ezen (elforgatom vagy 3000-35000-ig) tehát mintha ez után egyből elkezdene fűtenipl. ma végig toltam 20km-ert 7fokban, majd egy a fent említett jelenségek kíséretében egyszer csak megjött a fűtés.
Nos, találkoztatok már ilyennel?
Mi okozhat ilyet?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Termosztátot szedd ki és mérd meg, hogy rendesen nyit zár-e kezdésnek.
Egy ilyen táv megtétele után a vízkör csöveit tapizd át, hogy mindegyik meleg-e.De amivel igazán gond lehet, az szerintem a levegő terelő lapát ami a digit klímásoknál fogalmam sincs hogy hogy van. De ez szabályozza ugye, hogy honnan jöjjön a levegő. (belső keringetés radiátoron keresztül van fűtés hideg levegő beömlőn keresztül.)
Ez cimborámnál szorult is és hiába állította fűtésre nem csinált semmit.
Aztán szétkaptuk megkentük megtakarítottuk a sokéves kosztol.
Azóta van fűtés hűtés ahova kapcsolja.Gondolom a digit klímásnál már ezt is valami motor vezérelheti.
De szerintem ott érdemes keresgélni.A visszahűlés egyértelműen a dieselek jelensége amikor hirtelen a radiátoron keresztül elkezd plusz felületen hűteni a rendszer. Ha lent is maradna a hőfok akkor lenne gond.
Renault power
-
válasz rob210 #29624 üzenetére
Igen erre a terelőlapátos dologra gondoltam èn is, egyébként kis motorok mozgatják.
Csak ugye a vízhőfok visszahűléses jelenségből meg az jön le, mintha a fűtőradiátoron nem menne át a víz, aztán egyszer csak megindulna.
Na most ennek folyamatosan áramlás alatt kell lennie, vagy csak a fűtés indításakor nyit valami szelep a fűtőradiátor felé?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Nem ez minden autóban egyezik.
Van egy fűtési kör és egy hűtési kőr.
Hogy mindenkinek egyértelmű legyen kis kőr nagy kőr.
Először a kis kőrben cirkulál a víz amikor a hűtőradiátor ki van zárva a hűtési körből a termosztát által .
Amikor a víz felmelegszik akkor kezd el a termosztát átengedni a nagy hűtőkörbe ami a kocsi orrában lévő radiátort jelenti.
Amíg csak a kis körben cirkulál a víz addig a termosztát zárt állapotban van.Amikor elkezd a nagy körben is cirkulálni a víz akkor kezd el a hőgomba is szerepet játszani ugye az érzékelőtől függően kapcsol a ventilátor, segítve a hűtés teljesítményét.
Neked is azt tudom javasolni nézd meg üzem meleg motornál, hogy a kiegyenlítőbe a visszafolyó ág termel-e.
Amíg nem meleg nem fog az biztos.
Utána már csak az marad, hogy a termosztátod rendesen működik-e.De továbbra is tartom, hogy nem a hűtőkörrel lesz baj a te esetedben.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na ma volt egy kis kalandom.
Jöttem hazafelé bevásárlásból, két sáv, köcsög turanos.
Álltunk a piros lámpánál a következő kereszt utcánál kb, 1200méterre jobbra fordultam volna, de a belsőben álltam a pirosnál.
Intettem a turanosnak engedjen már be, az meg elkezdett motort bőgetni és vigyorogni mint a rohadt tök.
Indultuk elengedtem gondoltam a következő (toyota) csak beenged, ha már egyszer indexelek, de nem az se, sőt az utána jövő (fabia) is elkezdte turni a toyo seggét nehogy már elé menjek be.Felkaptam a vizet és leteszteltem hol jön meg a maximális nyomaték.
Visszacsaptam 3.-ba és 110 el kielőztem a buzi turanost is meg a mögötte lévő összes gedvafejűt.
Volt nagy csodálkozás amikor későn reagált a turanos és már csak a vészvillogómat látta hogy köszi, a beengedést, mert kitettem neki, csak, hogy érezze a törődést.Megállapítottam amikor hazaértem, hogy jó kis paripát vettem igazi táltos meg is simogattam a kis formatervezett hátsóját.
Meg azt is, hogy jó nagy barom vagyok, mert ha ott lett volna egy trafipax akkor engem büntetnek meg nem is kicsit, nem a büdös nulla közlekedési kultúrával megáldott turanost és mögötte felgyülemlett haverjait.
Azért a kocsival nagyon meg vagyok elégedve.
A hangja is iszonyat jó volt 5000nélRenault power
-
válasz rob210 #29627 üzenetére
Ez ok, ezt vágtam eddig is, hogy hogyan működikegyébként nemrég volt termosztát cserélve.
Ami nem volt egyértelmű, hogy a fűtőradiátoron folyamatos-e az áramlás. De akkor ezek szerint igen, ott állandó áramlás van.
Még esetleg azt írták, hogy lehet levegős, mert az is okozhat ilyet. Csak tudnám, hogy hol-mitől levegősödik.
Majd délután tudok ránézni, mert 1-2-ig oktatáson vagyok.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Igen a fűtőradiátorban folyamatos az áramlás és az első hűtő radiátorban "szakaszos"
A levegősödés is lehet, de ha levegős akkor azt ki kéne termelje a tartályba 20-30 kilométer után.
Legalábbis nekem eddig mindig kitermelte 20km elteltével.
Akkor utána is töltöttem és csókolom.Minden esetre az is lehet és látod erre nem is gondoltam
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #29628 üzenetére
Na látod ezért kellett nekem is a nyomaték a gép alá bár már most kevés Viszont múltkor érdi emelkedőn megnéztem mit tud a megane III kombi 1.5 dci. Elfogyott neki a kraft kisorolt majd beállt mögém aztán viszont becsületesen jött mögöttem régi 7-esen kergetőztünk majd elköszöntünk egy refi/ vész villogással korrekt volt a srác Asszony viszont nagyon kapaszkodott De azt hiszem a következő nagy műtét a kuplung után új nagyobb porlasztó,cooler, turbó lesz mert gyenge a gép
-
giigz
veterán
0-100-on rob laposra verne
Mint írtam korábban, én is vezettem egy olyan 1.9 TDI-t, elég gyenge, nem ezt várná tőle az ember, de legalább keveset fogyaszt, igaz a mai dízelek már erősek és keveset fogyasztanak... Na meg azt a kerregést sem bírnám ki, de a lényeg, hogy jó kis motor az, azokban az időkben jól megcsinálták, és most is használható... Viszont erőben egy Focus 1.6 szint kb., persze tudjuk hogy a hamarabb jelentkező nyomaték miatt jobban autózható, viszont az sem olyan jelentős különbség. A Megane 1 1.6 16V viszont el is veri rendesen az A4 1.9 TDI-t, szóval rob-bal ne állj le nagyon versenyezni
-
tresh
addikt
1.6 Focus ha elver lámpától lámpáig adok egy tálca sört az a motor a ford szégyene ahogy a VAG 1.6 16v is egy hulladék eszik és még nem is megy. 130-140 nél 4000ret pörög hatalmas menet zaj zabál és 140 ről gyorsulni halál vele... Rob valószínű azért verne el mert nekem 4000-4500rpmnél vége van a motornak neki meg onnan kezd csak el élni plusz 1115 kg az enyém 1340 kg . De ezért kell kicsit okosítani rajta egy chippel már 140LE/310 NM ha pedig kicsit még bele piszkálok és turbó csere + porlasztó akkor 160-170 Le / 400Nm annál több meg sehova se kell nekem legalább is.
Ettől függetlenül semmi bajom sem a Focus-al sem a VAG 1.6-al de mind kettő volt a kezem alatt jó ideig egyik még mindig családba van és ha vezetni kell akkor én tuti nem teszem mert rosszul vagyok tőle..
Ja és egy 1.4 8 szelepes clio is szarráaláz
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz rob210 #29635 üzenetére
Szerintem ezt olcsóbban is meg lehet úszni..nekem is ennyit mondtak rá de van pár hely ahol 35-40K ba megoldják igényesen... de most még nekem is várat ez magára..
giigz: nekem sincs semmi bajom de én ugyan úgy erőtlenek éreztem a kettes fókát 1.6 16v -vel érdekes hogy az egyes fokáé nem tudom miért sokkal jobban reagált és ment minden téren... de lehet csak én beszéltem be magamnak...viszont egyes fókából vezettem st-t hát mit mondjak kéne kéne
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Az 1.6 Focus hasonló szinten van, tehát nem verne el... Az 1.6 M1 viszont igen.
A VW 1.6 motorját én is gyengébbnek tartom egy kicsit, viszont 7 éve 1.6 Fókánk van, és csak dicsérni tudom, a motort is. Persze a helyén kell kezelni, de alapjában véve nem olyan rossz az. A következő autónk is Focus lesz, az új, és az is 1.6-tal, igaz már a 125 LE-s kivitelben...
A tied meg egy kis "lökettel", amiket írtál, nagyon jól fog menni.
-
rob210
Topikgazda
Pont most találtam is egy emberi árút.
[link]Csak nehogy nekiessek és megcsináljam magamnak.
Kábel van a cimborámnál.
A programot ki tudjuk olvasni, megírni meg nem lehet egy nagy mutatvány.
Csináltam én már lego-ból csillag rombolótAzért ennek lehet utána olvasok, mert 30 perc munkáért pofátlanságnak tartom még a 40 gurigát is.
Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz rob210 #29638 üzenetére
Én nem biznék az ilyen chiptuningolókban. lehet, hogy csak ront a helyzeten.
A profi cégek úgy kezdik, hogy felteszik a mérőpadra, és csinálnak egy teljesítménymérést.
Utánna átprogramozzák az elektronikát, és megint teljesítménymérés.
Ha kell javitanak a programon, és megint mérés.
Igaz ez messze nem annyiba kerül.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Tudom ráadásul náluk van is ismerősöm.
Azért mondom, hogy lehet megírom a szoftot rá.
Elkérem az alapismeretek szakkönyvet a sráctól és beleásom magam.De ez még a jövő zenéje, egyenlőre nekem bőven megteszi ez az autó, így is egy Marianna árok választja el a 75 lovas öreglányhoz képest, ezzel már lehet is menni ha kell
Renault power
-
tresh
addikt
válasz imyourfriend #29640 üzenetére
Motor típus válogatja pl az 1.9 tdik hírhedtek a nagyon jó tuningolásról ennek fő oka a kialakítása és hogy jóval több puffert hagytak a kocsiban mint általában szoktak így egy igényesen megírt program esetén sincs baj de persze mértékkel pl 110 LE ból 140 240Nm ból 310 a gyári alkatrészekkel elvan persze a fizikát meg b*szni nem lehet utóbbi verziónál tuti nem fog 600ezret elmenni a blokk
-
tresh
addikt
válasz imyourfriend #29645 üzenetére
A sufni programos dolgokat én se ajánlom de egy szakosodott szerelőt aki evvel foglalkozik és egy adott típusra állt rá ő benne lehet bízni mert kívül-belül ismeri az adott motort és annak lehetőségeit. De ahogy írták igényes tuning csak akkor van ha van mérőpad is ahol meg nézik az autó jelenlegi állapotát és annak függvényében módosítanak a teljesítményen.. majd az után újra lemérik mit tud a gép és nem utolsó sorban mentik a gyári beállításodat amit bármikor visszatehetsz ha az az igény
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #29647 üzenetére
Az sem mindegy mekkora turbó és hogy van állítva.
Az se mindegy mekkorák a csúcsok, az sem mindegy melyik verzióból hozzák ki azt a 150+ lovat és sorolhatnék még egy csomó mindent, de valóban 150ló fölött már örömautókázásról beszélhetünk.
100ló felett pedig élménydús autókázásról.
100ló alatt pedig használható családi autóról.
50ló alatt meg forgalmi akadályról.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- OTP Bank topic
- Kompakt vízhűtés
- Megbénítaná Kína chipgyártását az USA
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVMe protokollal dolgozó BGA SSD-k jelentek meg a Greenliant portfóliójában
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Foxwell NT301 - OBDII/EOBD hibakódolvasó / törlő / diagnosztiaki eszköz
- GOODYEAR NYÁRIGUMI - 205/55 R16
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!