-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hugo85
aktív tag
Amúgy meg bőven túl vak ez lihegve. Komoly baja úgyse lesz max zabálni fog. 4000 rpmnél köszöni szépen jól elvan a motor, van fasza olajnyomás teljesen jó a hőháztartása, bemelegszik minden. Persze a fogyasztásának nem fogsz örülni annyit fog enni mint egy két literes. Mondjuk 8 körül. Sok személlyel nem lesz dinamikus, de azért két kamion közül ki tudsz sorolni. Nekem az 1.4 16v Clio 2 gond nélkül gyorsít 3-4 emberrel óra szerint 140ről...
-
Hugo85
aktív tag
Az enyém ph1. Ez városban nem eszik sokat relatíve, országúton egész keveset. Pályán azért nekem bekapja a 7,5-et, sőt egyszer majdnem 8at is a szintjelző alapján. Mondjuk legutóbb 6,4 vegyeset fogyasztott pedig volt benne vagy 350 km pálya a 600ból. Csak pályát sose mértem még le külön.
-
Hugo85
aktív tag
Természetesen nem a szintjelző alapján szoktam mérni, de tiszta pályás telitankolálasom nem volt az utóbbi 11.000 km-en.
De egyébként meglepően pontos a szintjelzőm, eddig mindig annyit tankoltam amennyit mutatott kb.
Az eddigi csùcs szerintem az olyan volt, amikor volt benne sok pálya, tán egy Bp-Nyíregyháza odavissza, akkor valami 7,7 körül volt a fogyi, de ez volt eddig a csùcs.
6,3-7,7 között fogyaszt vegyesben, a klíma dob rajta. -
Hugo85
aktív tag
Olvasom itt a katalizátoros mókát. Azért meg ne egyétek gigz-et, hisz így vette kati nélkül ugyebár. Amúgy le van vágva vagy csak ki van herélve? Mert ha csak ki van herélve ki tudja mi lesz a műszakin, még akár át is mehet.
Egyébként aki használt autót vesz az honnan tudja hogy az ő katalizátora nem üres vagy hogy csak nem ment-e már tönkre évekkel azelőtt...
Mindezt úgy mondom hogy elítélem a katalizátorherélőket, de azért ilyen esetben nem kell valakit keresztre feszíteni -
Hugo85
aktív tag
Gáz tudtommal a szelepeket, szelephézagot eszi meg esetleg a gyári hőértékű gyertyákat a magasabb égési hőmérséklet miatt, a kenést nem annyira befolyásolja, sőt esetenként jobb is a motornak, így nem kell speckó olaj meg szelepkenés. Le lett írva rengeteg helyen hogy a pontos beállításon múlik minden a gáznál.
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #29170 üzenetére
Nekem most megy be a Brembo tárcsa + Brembo betét a Clio-ba. Majd megmondom hogy milyen lett. Illetve szinte az egész első futómű cserélve lesz, minden kb Kayaba lesz. Emellett kap új motorkitámasztó kutyacsontot is. Meg egy jó olajcsere is lesz végre Elf-re meg összes szűrő, benzinszűrővel együtt.
-
Hugo85
aktív tag
válasz AMD Power #29230 üzenetére
1.4 16v simán utazik 140el és vidáman gyorsul, szóval nem is értem ezt a túl kevés témát. Illetve azon a 0.9es motoron lóg a turbó, így jó eséllyel magasabb a nyomatéka és alacsonyabb fordulaton elérhető mint egy 1.4 - 1.6os szívó benzinesnek. Valószínű ehhez mérten van illesztve a váltó áttétele is.
-
Hugo85
aktív tag
válasz Sly189 #29239 üzenetére
Én ezt most nem értem, ha nincs olajnyomás minden motor tönkre megy, mi köze ennek a lökettérfogathoz. Ha nem akarsz ilyen motort venni hát ne tedd de nem lesz semmi baja még 160nál sem, sőt. Ez már nem a kispolszkik kora, a ccm meg nem jelent olyan sokat.
130-140 tartásához egy átlagos súlyú és alaktényezőjű autónak kell kb 50-60 lóerő teljesítmény és akkor túloztam. -
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #29247 üzenetére
Nem haragszom de te is általánosságokat beszélsz. Ez egy turbós motor, 100 LE/liter fajlagos teljesítménnyel, még csak nincs is amúgy túlhúzva. Azt mondom hogy EZ és nem a 800 ccm-es szívó Matiz olyan áttételekkel fog rendelkezni kb mint egy hasonló teljesítményű szívó benzin, sőt. Áttételt nyomatékhoz és teljesítményhez illesztenek, nem pedig ccm-hez. Mondok is példát oldschool 2.0 8v fiat motor, 113 LE, szívó benzin és forog 130nál 3500at. Ennyit erről.
Azt pedig továbbra is tartom hogy a
z autópályás üzem amíg nem üvegen mész - márpedig ezzel nem fogsz - jobb a motornak mint a városi bekokszolódás.
Illetve onnan indult a diskurzus hogy EZ a motor autópályán szenved és tönkremegy. Pedig ez nincs így. PíszAz általános tartósság egy teljesen másik kérdés, azt majd az idő eldönti, de az nyilván tény, hogy több alkatrész=több hibalehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #29267 üzenetére
Én is értem miről beszélsz de ez puszta találgatás, mondom majd az idő megmondja hogy lehet-e tartós egy ilyen motor. Félre ne értsd én se vennék ilyen motorral szerelt autót mert ott a lehetőség hogy valami drága tönkre megy, és nyilván bonyolultabbak mint egy szívó benzin, de én nem veszem le róla a keresztvizet csak mert "régen minden jobb volt". Egyébként 100 LE/liter közel sincs agyon turbósítva, amikor sportosabb szívok tudnak 70-90 LE/litert. Ezelőtt kb 20 évvel a Volvo T5 motorjai kb ugyanennyit tudtak.
De egyébként ezt a kérdést nem én vetettem fel, az alapkérdésre reagáltam, és továbbra is tartom, nem fog meghalni az autópályás használattól a 0.9tce ahogy az 1.5 dci sem, max a 60 LE de az is ha üvegen járnak vele 150el.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #29270 üzenetére
Akkor azok még garanciálisak nem?
Viccet féle téve én úgy gondolom pár év múlva fogjuk majd ezt reálisan látni. Nagyobb eladott darabszámnál és hosszabb használatnál, akkor lenne praktikus megnézni statisztikai alapon, hogy milyen és mennyi meghibásodás van vagy volt. Nyilván nem lesz egy 1.9tdi vagy 1.6 szívódezső VW motor, de hát ma már mások az elvárások. -
Hugo85
aktív tag
Nekem bement a Brembo tárcsa+Brembo betét. Köszöni szépen jól vannak. Még alig koptak össze, de már jobban fog mint a kopott, érezhetően. Hangja nincs, a kopás majd elválik.
Megint belemegy egy laza 100as a kocsiba, de mivel magamnak csináltatom és nem eladásra így ez van. De legalább egyre jobb. Apropó gyertyából ti mit használtok csak Equyem? -
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #30250 üzenetére
Ha HB3as az izzó az gondolom ikerlámpás Clio 2 ph1 vagy Thalia. Tehát vetítőlencsés, ergo a foncsor nem igazán tényező, búra az mattulhat, enyém is elég aktívan teszi. Viszont sajnos maga a konstrukció nem túl szerencsés, sose lesz belőle fényágyú.
Arra is kell figyelni hogy UV mentes izzó kell bele.
Sajnos az emelt fényerejű HB3 ritka mint a fehér holló. Csak webshopban lehet kapni kb és nem olcsó. De ha esetleg lesz vele tapasztalat akkor engem is érdekelne. -
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #30259 üzenetére
A vetítőlencse és a projektor egymás szinonímája ebben a kontextusban...
Már maga a HB3 is ritka, pl nem kifejezetten autós boltban 90% hogy nem kapsz, míg H1-4-7 szinte mindenhol van. Nagyon kevés autóba kell ilyen, a ph2es Clioba Thaliaba is kukaztak már csak ph1be való, abból is csak a projektorosba, a sima foncsoros H4es. Eddig én egyébként csak Osrammal találkoztam azzal is csak webshopban. Nekem egyelőre túl drága...#30261: Nem azt írtam hogy minden projektoros lámpába HB3 kell, hanem hogy ha HB3 akkor jó eséllyel Clio ikerlámpába kell neki
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Mai meglepi: elvittem a kocsit szervízbe (elvileg Renault specifikus, közel is van, meg sürgős is volt) pár apróságot cserélni/pótolni és műszakira, illetve megemlítettem, hogy néha befog/begyógyul a hátsó fék, de biztos csak mert be vannak rohadva a kézifék kötelek.
Aztán beugrott a képbe egy komplett hátsó fékrendszer csere (nincs ABS sem, dobfék, de csapággyal egybe gyúrt) így kb. 100.000 Ft+munkadíj+műszaki lesz a vége az egésznek... azért egy 10-est alkudtam a munkából a kezdeti sokk után, de akkor isÉs ez egy 14 éves Clio II, benzin. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy miből tartanak fenn emberek mondjuk Audikat, BMW-ket
Amúgy a tankolás témához: én is eltankolok egy hónapban kb 25-30-at, nem értem mi ebben a meglepő én is kb 1.000-1.200 km-t megyek az durván 6.5-ös átlaggal annyira jön ki.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Ne is vedd magadra
Sajnos mivel a szétszedés után derülnek ki az ilyen dolgok (otthon az utcán az albérlet előtt pedig nem tudom szétborítani a dobféket) így nincs időm ilyenkor már összevadászni több helyről, webshopból vagy ismerősöm keresztül az alkatrészeket, illetve elküld a szervíz a picsába, ha odaállítok ezek után egy domb alkatrésszel vagy rejtélyesen megnő a munkadíj
Amúgy nem sokkal több az anyag (bár a dobok tényleg nagyon jó áron vannak), számolj még hozzá két kézifék kötelet, mert valóban be voltak rohadva azok IS.
Ami miatt 100-ra jött ki az anyag a végén amúgy az a további: két lengéscsillapító porvédő, bal oldali axiálcsukó+porvédő, bal oldali trapézgömbfej, egy ékszíj (egy éve került fel az előző, de 4PKs 5PK helyett ), 4 gyertya.Mindegy, összefoglalva: ezt beszoptam.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Nagyon köszi a felajánlást, tényleg jól esik, de nem akarok senkinek sem a terhére lenni főleg így félismeretlenként
Van egy csomó autószerelő ismerős, de mind vidéken, nagyon messze és egyszerűen nem lehet megoldani értelmesen a szerelést, csak ha kiveszek 1-1 nap szabit, annyi meg a világon nincs. Meg a benzin+autópálya odavissza majd' 20 ropi. Így ha nem készülök orbitális szopásra (5 mm mélyen, alsó tolerancia alá bemaródott fékdobok, amik ráadásul csapággyal vannak egyben), akkor inkább elviszem egy szerelőhöz... aztán megírom a fórumra...
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz Savanya #30435 üzenetére
Szerintem egy modern 10w40es olaj simán teljesít minden előírást ami egy 15 éves konstrukciójú 16v benzin motorba kell, de most komolyan melyik az a konkrét szabvány amit nem teljesít egy 10w és elő van írva?
Nekem a Clio használati útmutatójában fel van sorolva minden 15w40től 5w30ig. És oké hogy az 5w30 az ajánlott MINDEGYIK motorhoz (kiemelve hogy üzemanyagtakarékos) de a többi is megengedett, pl normal drivinghoz a 10w40 van is írva. Egyedül a 2.0 16v RSbe ajánlják kifejezetten az 5w40et. -
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #30439 üzenetére
www4.total.fr/pdf/elf-lubricants/product-guide/index.htm?startPage=15#14_zoom
Ez alapján a tiédbe az SXR 5w40 sem jó ami kifejezetten Renault olaj, nem fura ez egy kicsit?
Az RN0700at érdekes módon tudja az ST 10w40 ugyanúgy.[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz Hugo85 #30447 üzenetére
Kis olvasnivaló az ACEA szabványról, a lényeg, hogy 2002-ben vezették be az A5 és B5 és 2004-ben az A5/B5 szabványt, de biztosan ezzel jött ki a gyárból illetve az ELF olajok igen jelentős része nem tudja, viszkozitás ide vagy oda. Arról nem is beszélve, hogy ezek már kifejezetten Longlife olajok...
Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy egyrészt a viszkozitás önmagában nem jár egyértelműen kéz a kézben a szabványokkal és megfelelőséggel, illetve, hogy nem kellene a frászt hozni az emberekre félinformációk alapján, főleg nem olyannal, hogy tönkre fog menni a motorjuk.
Még mielőtt belemagyaráznál valamit, dolgok amiket nem állítottam egyszer sem:
1. Természetesen egy 5w30 olaj jobb a motornak két okból is, jobb hidegindítás/hidegben indítás és kedvezőbb fogyasztás. (amúgy egy nagyon kihegyezett motorba vagy folyamatos üvegelés mellé nem jó a melegoldali viszkozitás miatt)
2. Amely olajat Ő rakta az autójába nem felel meg 100%-osan, de főként nem a viszkozitás, hanem az RN0700 tanúsítvány hiánya miatt. Ettől persze jó eséllyel nem lesz baja tőle egy csereperiódus alatt.Nem kötekszem, de azért
egy kicsittúl fekete-fehér az álláspontod ebben az olaj témában (is).[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Eléggé bemattultak a lámpaburáim és elég gatya a világításom. Clio 2 ph1 projektoros ikerlámpás a kocsi.
Szerintetek mit érdemesebb csinálni, venni utángyártott újat kb 10k/darabért vagy polír+lakkoztatás kb 6-8k/darabért? Mik a tapasztalatok a polírozással, illetve az utángyártott lámpákkal?
Gondolkoztam az Orsam Night Breaker Unlimited emelt fényerejű izzókon is, de inkább előbb a lámpatest legyen rendben. Eléggé szkeptikus vagyok ezekkel az emelt fényerejű cuccokkal, na meg drága (9-10k a szett HB3-as).
-
Hugo85
aktív tag
Az a baj én nem nagyon láttam ilyen olcsón, ahol kifejezetten írják, hogy lakkoznak is, ott van ahol a 10-be is belecsúszik/oldal. Lakk nélkül pedig úgy tudom egy év alatt még rosszabbra mattul...
Plusz van egy félelmem: szerintetek az létezik, hogy belülről mattul be a búra? Attól félek, hogy az előző tulaj nem UV mentes sőt 100 wattos izzókat rakott bele, amik belülről is megették a polikarbonátot mert gyanúsan csak az alsó részén mattul a tompított előtt...[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Én nem állnék most neki mert nincs rá se helyem se lehetőségem. Tudsz ajánlani jó helyet ahol Pesten megcsinálják ilyen 5-6k-s összegért, esetleg le is fóliázzák utána?
Utángyártott lámpára miért kell fólia, az gyárilag lakkozva van, ami jó 10 évig megint elvan mielőtt elkezd mattulni, nem? (addigra jó eséllyel egy bontóban lesz már az autó)
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #33846 üzenetére
Nem konkrétan erre a típusra gondoltam hanem az általam látott legalacsonyabb termosztát nyitási hőmérsékletre autóban, illetve hogy az nem szignifikánsan alacsonyabb ennél azaz ugyanúgy "rázúdul a forró víz a nagykörre". De ahogy te is írtad itt "fejezi be" a nyitást a termosztát és nem itt kezdi el, nem is beszélve a fokozatosságról. Amúgy egy motorhoz egy termosztát való. Ahogy írtad is, nem kell okosabbnak lenni a mérnököknél...
Egyébként nyáron sem jobb a tervezettnél alacsonyabb nyitási hőfok mert csak lassabban éri el az üzemi hőfokot.[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Megjött a szervószivattyúba a Xado, most reménykedhetek a csodában, különben fel kell újítani, ami 25+szerelés+akkor már új folyadék.
De ha akkor sem múlik el a ciripelés, akkor meg felgyújtom...És még arra is rá kellene jönni, hogy a klíma hol ereszti el a gázt kb. egy év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #33872 üzenetére
És az biztos, hogy az ablakmosó volt és nem madárkaki vagy egyéb agresszívabb anyag?
Megnéztétek, hogy miből van az a bizonyos cucc és hogy melyik összetevő miatt lehetett? Csak mert olyan nagyon nagy varázslat azért nincs abban, hogy miből van egy-egy ilyen ablakmosó max. az összetevők aránya az etil/izopropil alkohol és a parfümök változnak benne. -
Hugo85
aktív tag
-
Hugo85
aktív tag
válasz zsizsef #34191 üzenetére
A gáztöltet valóban lehet más (kripton, xenon keverékek, stb.) de ezek rendes izzószálas, halogén gázzal töltött izzók nem ívkisüléses "xenon izzók".
A felvett teljesítménye szabvány és mivel elvileg több fényt ad (valójában ha minden igaz csak jobban fókuszálható és más színhőmérsékletű mivel a megadott fényteljesítménye is szabványos érték vagy ez hozza a szabványt, a többi meg nem) így nem adhat le több hőt mint egy bármelyik szabványos izzó, így biztosan nem károsítja a foncsort/búrát.
Illetve a GE és Osram izzók biztosan minőségi, UV szűrős kvarcüvegből vannak, ami nem feltétlen igaz a kínai vackokra, pedig polikarbonát lámpaburához kötelező az UV szűrő.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
válasz FrankMonzano #34245 üzenetére
Én úgy tudom hogy a telilámpa/projektor az motor+felszereltség kérdése volt, mindkettő volt párhuzamosan és nem ráncfelvarrás volt.
-
Hugo85
aktív tag
válasz FrankMonzano #34248 üzenetére
Volt az évjárat végén is telilámpás.
-
Hugo85
aktív tag
Az túlzás hogy nincs jelentősége de teljesen egyetértek veled hogy túl van misztifikálva. Ám Rob ugye kérdezte hogy mi lehet a különbség, hát ez.
Egyébként azt kellene már elfelejteni hogy a viszkozitási osztály=minőség. Az is csak egy tényező, nagyon fontos, de nem csak ez van a világon. -
Hugo85
aktív tag
válasz rob210 #34345 üzenetére
"már mint az 5W-30 , de az 5W-40 korszerűbb kéne, hogy legyen" - pont ez a lényeg, hogy ez nem ettől függ.
Nem azért 5w30-as az egyik, mert sokkal drágább/nehezebb 5w40-est csinálni, hanem mert más a cél. Mostanában tipikusan 5w30-as vagy 0w30-as olaj az előírt az újabb autóknál, mert így vannak tervezve a motorok, pontosabban illesztve és a 30-as olajok miatti kisebb belső ellenállás alacsonyabb fogyasztáshoz vezet. Az igazán modern alacsony hamutartalmú vagy eleve longlife csereperiódusra tervezett olajok között is bőven van /30-as.Ami a te esetedet illeti, a /30-as olajjal minimálisan alacsonyabb a fogyasztásod és ha nem jársz versenypályára, pörgeted 6000-ig vagy autózol 4-esben padlón autópályán esetleg mész sivatagi kirándulásra, akkor jobb választás lehet. De a /40 is ugyanúgy működni fog.
Ami a viszkozitásnál még sokkal fontosabb, azok a gyári jóváhagyások, gondolom neked is RN 0700 az előírt minősítés. Nos ezt mindkét olaj tudja, így beletöltheted bátran:
Azt is ajánlom figyelmedbe hogy az egyetlen RN 0720-as minősítéssel bíró ELF olaj is 5w30-as (ez pedig a részecskeszűrős legmodernebb dízelekhez való, alacsony hamutartalmú olaj).
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
[Itt] mindegyik olajukra tételesen leírják, hogy milyen használatra ajánlják. Őszintén szólva rövid távokra szerintem az 5w30 minimálisan jobb lehet, mert hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletét meleg oldalon. De nem hinném, hogy ez a különbség jelentős, illetve a forró nyári klímás dugózásnál már megfordulhat a kérdés.
Amúgy én pl. 700 ST 10w40-et használok (minimális a futásom télen, ráadásul a tél mostanában elmarad) és minden teljesen OK vele és ez is teljesíti az RN 0700-at, ami nekem elő van írva a szívóbenyába.
[ Szerkesztve ]
-
Hugo85
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...