- Jelszókezelők
- YouTube
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Vakarja a fejét a félvezetőipar: az egekben az antimon ára
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 2 billió dollárt hozott a tavalyi év az NVIDIA-nak
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viperator
őstag
válasz metal01 #41555 üzenetére
El is mozdulhat az AF tükörpanel.... (csinálj képeket és ellenőrizd, hogy a kiválasztott pontban élesek-e a képek... tág rekeszen is) /Sajnos a gépvázak esetében ez a rendeltetésszerű használat mellett, a készüléket érő rázkódás, vibráció hatására is létrejöhet, mert az AF rendszert alkotó finom mechanikai alkatrészek minimálisan el tudnak mozdulni a gyári beállításokhoz képest./
[ Szerkesztve ]
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Throme
veterán
válasz metal01 #41555 üzenetére
Hiba természetesen lehet, mert azért nem erre találták ki a fényképezőt, de próbáld végig, amire gyanakszol, készíts tesztképeket, és ha minden oké, megúsztad, ha nem, akkor szívás, de ne mondd el, hogy mi történt.
Ha belül sérült valami úgy is észreveszik, ha nincs látható nyom, de a panelben egy vezető szál szakadt, és valami funkció nem működik, azt nem tudják.
Ha csak nincs modul tesztereik, meg röntgenjük, meg szakértelmük több rétegű panelekhez....[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz metal01 #41551 üzenetére
Ha elmondod mi történt vele, egyből mondják, hogy buktad a garanciát. A szett reptetés nem rendeltetés szerű használat.
Ha nem működik valami, de nem látszik külsérelmi nyom, akkor van esélyed gariztatni, persze ha csendben maradsz, és adod a hülyét, hogy nem tudod mi lehet vele....Átnézésnél is kérdezni fognak, hogy miért kéne átnézni, mi a panasz?
Mit válaszolsz erre?szvsz
-
szecsgeri
tag
-
szecsgeri
tag
válasz metal01 #41118 üzenetére
Ennyire nem, ez már durva. Nem valami user error lesz? Pl.expo korrekció bent maradt?
Monumentális gondolataim manifesztációi, melyek mondatok formájában realizálódnak, limitált mentális képességeid számára nem mind akceptábilisak, így dialógusunk kontinuitása megszakad, nem jön létre az argumentumok szintézise.
-
szecsgeri
tag
-
válasz metal01 #40868 üzenetére
Volt nálam egy előző szériás Tami 10-24 (szintén bérelve), illetve van egy saját 70-300-am és egy 17-50 nem-VC-s, egyikkel sincs gondom
Az első 70-300-at használtam vettem, eltitkolta a tulaj hogy javítva volt, kipróbáláskor pont nem jött elő a hiba, csak másnap mikor hazavittem, csinálta ezt a nemtalálfókuszt/kerreg dolgot.
Az új 10-24-gyel nem tudom mi volt a gond, de szerintem tök egyedi eset volt nálam, szóval nincs ezekkel úgy különösebb baj, csak bevonzom a ritka kivételeket
Objektívek topicjában fejtegetem még ha van rá igény.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
válasz metal01 #40866 üzenetére
D3200-on és D7200-on is csinálta (D3200-on többet).
De többször működött az AF mint nem, úgyhogy engem arra a pár napra nem érdekelt, jeleztem a boltban anno, ahol béreltem, aztán annyi volt. Egy kellemesen alacsony sorszámű példány volt, lehet hogy kezdeti probléma vagy ilyesmi volt (bár egyszer egy Tami 70-300 volt nálam, ami egészen hasonló hibákat produkált).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
válasz metal01 #40862 üzenetére
Hadd ne írjam le hol, de a Tamront ki tudod bérelni 1-2 napra, megnézed hogy áll kézre, kell-e a 10mm-es induló, meg a stabi. Én próbáltam, és szerintem nagyon jó kis obi, a képe is szuper, bár volt egy kis AF-problémám vele (konkrétan nem mindig talált fókuszt, kerregett egyet a motor, majd megállt, gép ki-bekapcs. után ment tovább, hát LOL volt na ).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Byk01
őstag
válasz metal01 #40862 üzenetére
A stabit ki tudod váltani állvánnyal (akár egy monopoddal is, amit gyakorlatilag bárhol használhatsz, és elég kicsi, hogy magaddal tudd vinni), a fényerőt nem mindig tudod kiváltani stabival. Az átfogást meg egy másik obival le lehet fedni.
Azt meg már neked kell tudnod, hogy ezek a kiváltások mennyire használhatók a te fotózási gyakorlatodban."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Throme
veterán
válasz metal01 #40862 üzenetére
Hobbi szinten nekem nem volt gond a templom belső f4-en a "sötétebbik" sigmával 10mm-en (ekv. 15mm), kézből.
Persze nem iso 100-zal készült a gép, de mostani szenzorokban van tartalék azért.Egy stabis és/vagy fényerős persze kisebb iso-n működik kézből, ha van lehetőség azt érdemesebb venni.
szvsz
#40861) jlaudio: a sigma 17-50 verzióból mikor hozzák már ki a C-s verziót (költői kérdés)? Valamiért nagyon nem akarják....
[ Szerkesztve ]
-
Viperator
őstag
válasz metal01 #40850 üzenetére
Képminták juzaphoto oldalról:
Nekem jobban tetszik a Tokina képi világa, egyébként volt nekem Tokina egy darabig, eladtam (másra kellett a pénz), ha újra vennék nagylátót, akkor is Tokina lesz (vagy esetleg Sigma 8-16).
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
jlaudio
tag
válasz metal01 #40850 üzenetére
Tokina az fényerősebb de nincs stabija, a Tamron az nagyobb átfogású és stabis, mondjuk ha állványról fotózol akkor a stabit úgyis ki kell kapcsolni, tehát marad a nagyobb átfogás, szerintem a képminőség amit meg kéne nézni, nekem van Tokina 11-16 ami szerintem jó kis obi, a Tamront nem próbáltam szóval össze kéne hasonlitani őket, hogy lássad neked melyik felel meg.
-
Viperator
őstag
válasz metal01 #40850 üzenetére
Új Tamront veszel? (vagy még nem láttam eladó használt obit)
Tokina - kétféle van, elég lesz Neked a motornélküli változat (90-110 ezer Ft körül), mivel a vázad tud hajtani. Motoros változatú pedig 110-140 ezer Ft körül szokott előfordulni.
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
veterán
válasz metal01 #40844 üzenetére
Ha tágabbra akarsz menni, és meg tudod engedni magadnak (nem a legolcsóbb megoldás), az egy teljesen fasza obi.
Esetleg használt Tokina 11-16ban gondolkoznék még el, alternatívaként. Stabi nem lesz, de cserébe fényerősebb.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
ImACeltic
őstag
válasz metal01 #39144 üzenetére
Ebay-ről rendeltem úgyhogy ez szerintem nem játszik.
Ha már írtam ide, megkérdezném, hogy szerintetek mennyit számít a stabilizátor az objektíveknél? 70-300-as objektívet szeretnék majd venni, de elég nagy az árkülönbség a VR és nem VR-es cuccok között. Valamint AF-p vagy AF-s közül melyik a jobb és mennyivel?
Még eléggé amatőr vagyok ehhez a profi géphez.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Dare2Live
félisten
válasz metal01 #38115 üzenetére
Fotóra simán írnám Nikont de ha video kell és ennyi a keret... én megpróbálnék használtan de garanciális pana GX80at vadászni az még 12-32vel is beleférhet 130-140be. Annál lejjebb nem szabad menni ha tényleg aktívan, suli, "munkára" fogja használni.
GX800al nem keverendő azt kerülni kell!
btw hülyeboltba most újonnan 178K. [link] ha tényleg ilyen komolyan kell ez alá nem szabad adn.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
szacsa82
tag
válasz metal01 #38115 üzenetére
Csatlakozom az előttem szlókhoz abban, hogy talán nem a dslr váz a legjobb megoldás a leírtak alapján, főleg, ha a D3300 kiesik. Én 8 éve fotózok DSLR-rel (egész addig filmes tükörreflexesem volt), azóta összesen 3 gépem volt. A mostani felszerelésemben lazán benne van fél milla (nálam is D7200 + 4 obi), ennek ellenére most, hogy épp egy komolyabb filmes projekten dolgozom, már értem, miért mondja a net népe, hogy ha videó, akkor inkább ne Nikon dslr legyen. Esetleg az 5ezres széria, a kijelző miatt még valamivel jobb, de az már túl is nyúlik a kereten. Ha lenne pénzem, a projekthez vennék egy Lumixet (akár bridge gépet), fz200 (mert nekem FullHD most még elég), esetleg fz300 az már 4K, és azért nem rossz fényképezőgépek ezek sem, mindkettő állat fényerős fix obival van felszerelve, mik csati van. Kijönnének a keretből, szerintem a fiatalember nagyon jól ki tudná használni őket az említett projektekhez. Viszont tény, hogy nem bővíthetőek.
https://www.flickr.com/gp/147950305@N06/2VsXP4
-
veterán
válasz metal01 #38115 üzenetére
- 1080p-t gyakorlatilag már minden tud...
- külső mic csatlakozó az ebben az anyagi keretben valóban nem annyira a Nikon javára játszik
- 24-28MP...? Minek? Ennyi pénzből a büdös életben nem tudod obival megetetni, hogy kijöjjön a különbség akár egy 16MP-s MFT-vel szemben is. Ezt a kritériumot én nagyon gyorsan elfelejteném.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Roachy
senior tag
válasz metal01 #38115 üzenetére
Érdemes akkor a használt piacon is nézelődni, mert ez a keret tényleg nagyon beszűkíti a lehetőségeket. Ha most megy gimibe, akkor még van idő inkább gyűjtögetni addig és kicsit több pénzből gazdálkodni.
Sok buktatója van a dslr videózásnak. A külső mikrofon elengedhetetlen, nem árt egy állvány videó fejjel, egy camera rig hogy a vállon tartva stabilabb legyen és a kezelhetőség is könnyebb, egy kamera fejlámpa, pótaksi (a videózás az állandó liveview miatt sokkal gyorsabban leszívja az aksit), az lcd-re illeszthető kereső, mert pl napos időben semmit nem fog látni rajta.
Én a milc-ek között is nézelődnék, sok szempontból alkalmasabbak egy ilyen öszvér szerepre, főleg egy kezdő esetében. Vagy ahogy te is írtad, külön eszköz videóra és külön fényképezőre.
De bármelyik opcióról is van szó a 125-130k kevés lesz. Mindenképpen szükség lesz valamilyen kompromisszumra.
És igen, a Nikon sem rossz, bármilyen feladatot meg lehet vele oldani. Én tv-s adásanyagok forgatására is szoktam használni, de tény hogy többet kell vele ügyeskedni mint egy Canonnal.
Ennek is egyszerű magyarázata van, hiszen a Canon a profi filmes-videós ágnak is állandó szereplője már évtizedek óta, nagyon komoly tapasztalattal és hagyománnyal. Míg a Nikonnál ez csak a dslr-eknél jött el. Ők addig nem foglalkoztak mozgóképpel.
Szóval továbbra is azt tudom mondani a Canon vs Nikon témában, hogy ha videó akkor az előbbi lesz a jobb választás.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz metal01 #38107 üzenetére
Azt nem mondanám hogy sokkal jobb, de valóban a Canon jobban ki van hegyezve videóra. Minőségben nincs akkora eget rengető különbség, a többség észre sem venné, viszont szolgáltatások terén annál inkább. Talán a legfontosabb amiben a Canon igazán jobb a Nikonnál az a liveview AF. Éppen ezért ha a videózáson van leginkább a hangsúly és a fotózás másodlagos, akkor inkább Canon vonalon nézelődnék. Minden más esetben azt válasszátok, amelyik szimpatikusabb.
-
veterán
válasz metal01 #38112 üzenetére
A "cserélhető objektív" meg a "fotózni akarok" meg a "videózni akarok" az három különböző sík (van több is) - ezek néhol metszik egymást, néhol meg nagyon nem.
Mi a prioritás? Mire kell a gép? Mutass(atok) egy mintát, hogy milyen szintet lőjünk be.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
*Ropi*
félisten
válasz metal01 #34630 üzenetére
Biztosan van, de ezt csak olyan tudná megmondani aki mindkettőt próbálta.
Pl. az eredeti Gary Fong Lightsphere és az utángyártott klónjai között rendesen van különbség az eredeti javára: az utángyártott kb. 3x nehezebb, emiatt sokszor lebólitanak vele a lazább mechanikájú vakufejek. Plusz a fényterítése is jóval gyengébb, a WB-je pedig kékesebb.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Imifej
senior tag
válasz metal01 #34598 üzenetére
25 ezer pénzért sajnos nincs jobb. A gyári Nikonra én is sajnálnám a pénzt. Inkább kockáztatok. Amúgy nem mondtam, hogy rossz a Meike, csak nem Nikon. A Yongnuoo-t favorizálják sokan de nekem meg az halt be. Gyalázatos forrasztások vannak a paneljén!
Marantz PM7000N, JBL TLX500
-
Imifej
senior tag
válasz metal01 #34576 üzenetére
Két hónapja vettem ilyet. Egy Yongnuoo 568EX volt előtte, de hamar feladta a harcot. Eddig jól működik, de az 568 nekem egy hangyányival jobban bejött. Mintha egy kicsit jobb lett volna a fényeloszlása. A Meike viszont csendesebb és nem hirtelen merúl le mint a másik. Ami hátránya a Meikének hogy a segédfénye csak a középső fókuszponttal hajlandó együttműködni. Bár a Yonghunoo-nál már nem tudom kipróbálni nem e annál is így volt-e.
Marantz PM7000N, JBL TLX500
-
szecsgeri
tag
válasz metal01 #34445 üzenetére
Hali!
Én az irányjelzős topikban találtam tavasszal egy Benro A-268-as állványt egy B-1-es gömbfejjel. Újonnan olyan 55-65között mozgott én 25-ért vettem. Egy karc se volt rajta. Én ajánlom a Benro állványokat, illetve a használtakat. De csak és kizárólag személyes átvétellel! :-)Monumentális gondolataim manifesztációi, melyek mondatok formájában realizálódnak, limitált mentális képességeid számára nem mind akceptábilisak, így dialógusunk kontinuitása megszakad, nem jön létre az argumentumok szintézise.
-
Throme
veterán
válasz metal01 #32750 üzenetére
A tüköraknát, szenzort otthon is lehet tisztítani, a keresőben lévő poron meg át kell nézni
A D5000-ben van, 3 éve használt D7100-ben nem látok port (vagy annyira pici, hogy nem látom, de nekem az egy kategória ).
Mindig cserélgetek obit.
Szenzoron volt már szennyeződés, de el tudtam távolítani. Ez jobban zavart, mert a képeken is viszontlátom, aztán lehet pepecselni.Csak azért írtam le én is, hogy legyen adat, ha esetleg valaki statisztikát akarna ebből készíteni
Amúgy amíg a képeken nincs pötty addig jó szvsz.[ Szerkesztve ]
-
fanti
addikt
válasz metal01 #32748 üzenetére
Nézted a linkelt videót?
Az alapján mondom amit mondok. Ott egy normál szériaüveget cserélnek egy manuálozáshoz ideális mikroprizmás törőékes mattüvegre, és annyira patent illeszkednek az üveg szélei, amit egy erős rugós fül nyom neki az lcd előtti kis peremnek.
Akkor meg hogyan kerül oda por, pláne szösz?
-
Throme
veterán
válasz metal01 #32737 üzenetére
Csak úgy tudod teljesen lezárni a vázad, ha fix vagy belső fókuszálítós obit teszel fel. A ilyen IFzoom-ok nagyok, mert a legnagyobb fókusztávra van kialakítva a méretük (mintha a 18-140-ed 140-en kitekert állásban maradna végig, még 18mm-en használva is).
Ha terjeszkedik az obid (tubus ki-be jár), azt csak levegő mozgással tudja.
Ok, kevesebb por megy be ha 1 obit használsz végig, de megy be.El fogod felejteni a porszemcséket. Elején sokkoló hogy egy ilyen drága rendszer és por van benne, pláne, hogy nem tudod kiszedni, de idővel a kép komponálásra fogod fordítani az energiádat, a témára fogsz fókuszálni a szemeddel és nem látod a port. Annyi meg nem lesz benne, hogy ne láss ki
szvsz
-
fanti
addikt
válasz metal01 #32726 üzenetére
Én bontottam már meg D3300-at, pontosabban koszos keresőt akartam kitakarítani, és a legvégén már a mattüveget is kivettem, de nem lett jobb, inkább rosszabb.
Igazából nem értem, hogy hogy a francba kerül a mattüveg alá kosz, mert a mattüveg elég passzosan áll, a széleinél egyszerűen nem értem, hogy miként tud bemenni a kosz, szösz.
Ugye a mattüveg és az lcd (amin a fókuszpontok vannak) közötti kosz a legzavaróbb dolgok egyike, és a Nikon NEM tisztítja gariban! A kereső tisztítása 12k most (megkérdeztem őket nemrég) és nagy odafigyelést igényel.Mivel a képen nem látszik ez a kosz, ezért ez inkább csak esztétikai probléma, de ha nagyon zavar a fotózásban, akkor ki kell takarítani, de CSAK szervizzel!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz metal01 #31952 üzenetére
KelbyOne-on van időnként Lightroom rovat, illetve esetleg JaredPolin (bár a fickó rettenet idegesítő) ... de ezek főleg ilyen ötperces "tippek-trükkök" jellegűek, külön specifikus feladatokra.
(Meg persze vannak a hivatalos "minden, és még a mosogató is" is könyvek, ha van rá pénzed...)
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz metal01 #31948 üzenetére
Én jpeget vázból csak akkor lövök, ha valami sport/madaras spray-and-pray megy, ami nagyon megfektetné a buffert (tehát kb. szökőévente) - egyébként csak RAW magában.
Ha valamiért nagyon gyorsan kéne a jpeg és nem akarok hosszasan csúszkákat húzogatni, Irfanview - miliszek alatt betölti a RAW-t is, gyors crop (ha muszáj), ctrl-r 2400x1600, save as jpeg 90%, csá, képenként fél perc max.
Egyébként eleinte NX2-őztem (na, az egy igazi őskövület volt, ilyesminek hogy UX design hírét se hallották...), aztán DxO (de az valahol a tizes verzió körül eléggé félrement... lehet, hogy azóta már megint használható), most meg LR 5.7.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Throme
veterán
válasz metal01 #31941 üzenetére
A hátsó lcd védő is ilyen "vitatéma" volt és lesz. Eddigi kompaktok és tükrös gépeim egyikének sem sérült még a hátsó lcd-je. Ok, vigyázok rá és vigyáztam, ettől független ezt a védőt is az UV szűrő kategóriába sorolom
RAW - JPG, csináld úgy ahogy tetszik. Van aki csak jpg-zik, van aki raw-ban lő de jpg-t tartja meg szerkesztés után. Van aki mindkettőt..... szóval sok verzió létezik.
Mindenkinek a saját verziója a megfelelő...
szvsz -
energomatt
senior tag
válasz metal01 #31941 üzenetére
Az 5 és a 15 megabytos jpg is értelmetlen. A raw-ot kell eltárolni, a jpg pedig a gyakorlati felhasználás során (ez nálam tiff) 300-500 kbyte full HD felbontásban 80%-os tömörítés körül. Ha annál jobb minőség kell, akkor tiff-et használj lzw tömörítéssel pl. Attól is függ, mire képes a megjelenítő. Persze mindezt képkidolgozás után. A Lightroom erre praktikusabb mint a PS.
-
Throme
veterán
válasz metal01 #31929 üzenetére
Szvsz a napellenzőt tedd fel az obira, az elég lesz. Max a százas szögre ne ejtsd rá pont lencsével....meg sehogyse
Normál használattal nem fog megkarcolódni. Táskában legyen feltéve az obisapka, meg általában , mikor nem használod.
Amúgy kisebb karcok se befolyásolják a képet, csak eladás esetén nem túl szerencsés ha karcos.UV szűrőből, ha akarsz mégis használni, mindenképp ugyanolyan jót, vagy jobbat mint az obi maga. Ellenkező esetben csak szivatod magad.
Szerintem is felesleges, extrém körülményeket leszámítva...Szvsz
-
energomatt
senior tag
válasz metal01 #31921 üzenetére
Látom nem kerestél vissza, mert akkor nem írnál UV szűrőt. Nem azt mondom, hogy abszolút nincs értelme. Neked kell mérlegelned, hogy szükséged van-e rá, vagy sem. Az a lényeg, hogy tudatosan és ne szokás, nem szokás alapon dönsd el. Ez egyébként minden más esetre is igaz, nem csak a protect szúrőre.
-
energomatt
senior tag
válasz metal01 #31914 üzenetére
Egy B+W-t és mivel az a drágább, elé pedig egy Hoyat, ami a B+W-t védi. A kereső kidobja neked az eddig már százszor leírtakat, semmi új nem történt azóta. Vagyis, egyiket se. [9 perc után érdekes] A kivétel az, amikor el kell adni az objektívet, akkor hátrány, ha esetleg karcos lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz metal01 #31738 üzenetére
Nekem a D5k-nak a keresőjében vannak apró fekete porszemek. Nem sok, de van. Amíg valaki nem említette, hogy a keresőjében van ilyen fel sem tűnt, mivel - értelem szerűen - távolabb fókuszálok a szememmel, az iso és egyéb kiírások meg fekete háttér előtt vannak.
Viszont a d5k nem időjárás álló.
Egy haladó váznak jobban kéne szigetelni.
Fehér folt nem tudom mi lehet. Gondolom a munkalapra ráírják. De lehet csak kosz és tisztítás szerepl majd rajta.Az első naptól ilyen, vagy pár nap alatt került bele?
(#31737) aleister:
Nem MM-ben volt a fórumtárs és van olyan eladó akit érdekel is a portéka, tud róla érdemben nyilatkozni.
Még akár MM-ben is lehet ilyen, csak mondjuk kevesebb, mint egy szakboltban...
Ettől független is kaphat utasítást, hogy valamit nagyon el kell adni, akár másik termék rovására..
szvsz(#31736) rekid: Akkor nem értem. Ha már utánakerestél a típushibáknak minek nézted meg a D7100 és 70D gépeket?
Mindenesetre félreértettelek, bocs![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz metal01 #31615 üzenetére
VR nélkül kézből fotozás esetén
gyújtótáv> záridő
50mm >1/50s
100mm >1/100skorrigálás inkább a rövidebb idő felé
tehát 1/50s helyett 1/60s vagy 1/75s, és nem lesz bemozdult a kép még VR nélkül és állvány nélkül
hosszabb záridő esetén VR és/vagy állvány használata szükséges[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
energomatt
senior tag
válasz metal01 #31613 üzenetére
Abban mented, amiben akarod, ha a raw megvan, bármikor újra konvertálhatod. Ahhoz, hogy monitoron nézd a képeket az sRGB a jó.
Ha nagyíttatsz, akkor onnan kérj táblázatot és erre vonatkozó infót, ahová viszed az anyagot.
Jobb ha megszokod, hogy tudatosan használd a VR-t, csak ha az indokolt. Kb. az ekvivalens gyújtótáv reciproka ami kézből könnyen exponálható. Pl. 50-es gyójtótávon, ami 75 ekvivalens 1/75 idő még jó VR nélkül, vagyis gyakorlatilag 1/60, de ha tudsz, inkább másik irányban térj el ettől.[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
-
energomatt
senior tag
válasz metal01 #31598 üzenetére
Alapvetően képkidolgozás után, ha lényegesen jobb eredményre törekszel, mint amire egy automatika képes. Ez egy alapvetés a fotózásban, amit bármely módon meg lehet persze szegni (mint az sokan meg is teszik), de az ellentmondásba kerül a rengeteg befektetéssel és fáradsággal, amit a vásárlásra, tanulásra és a fotózásra szánunk.
-
nagyúr
válasz metal01 #31591 üzenetére
Az sRGB az olyan szűk színtér, hogy a leggagyibb eszköz is tudja legalább a 90%-át megjeleníteni, az otthoni nyomtatókkal is lehet reprodukálni, direkt otthon (gagyi) eszközökre fejlesztették ki.
Az aRGB-t pedig az Adobe, a profiknak fejlesztette. Persze van más profi RGB színterek, de nem elterjedtek.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
*Ropi*
félisten
válasz metal01 #31589 üzenetére
[Ha mindenáron kamera jpeg-get akarsz...] Feltételezve, hogy a nef-et még tovább gyúrod, a jpeg pedig már végfelhasználási állapot, akkor a jpegre tekintettel sRGB-t kell beállítanod, lévén a webes megtekintésnek az a standard színtere. Én simán csak nef-ben fotóznék [Adobe RGB beállítással] és utána PC-n konvertálnám sRGB jpeggé: így nem a váznak kell erőlködnie menet közben még a jpeg legyártásával is, ergo érezhetően gyorsabb lesz.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
energomatt
senior tag
válasz metal01 #31585 üzenetére
Ha már Ropit idézted, tőle azt olvastam, igaz Canonra vonatkoztatva, hogy a hisztogram megbízhatóbb értékeket mutat Adobe RGB színtér beállítással. Kérdés, hogy ez igaz-e Nikon estében is, vagy sem?
A rawnak amúgy teljesen mindegy miket állítasz be (értelemszerűen a kivételktől eltekintve), ezért a menürendszer kb. 70%-a számomra teljesen felesleges.[ Szerkesztve ]
-
quby
őstag
válasz metal01 #31569 üzenetére
Ha jól eméxem ugyanazok a lehetőségek mint a 7000/7100 nél. Azaz overflow(ha 1-en elfogy a hely folytatja a 2-n) mirror (ugyanaz mindkettőre) raw/jpg(egyik raw másik jpg) tehát a válasz: NEM
de nincs a kezemben, csak igy emléxem. javitsatok ha nem igaz.Szerk:
(#31570) energomatt
Akkor lehet mégis[ Szerkesztve ]
A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest